Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ik ben blij dat ik helemaal niet menstrueer. Zou wat zijn als ik daar bloedend in een papieren onderbroekje op de operatietafel lig. Sowieso, waarom die papieren onderbroeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet moeten menstrueren. 52 jaar en een mirenaspiraal. Maar ik doe het wel.. met alle klachten van dien. Als ik m'n lichaam zo voel, heb ik ook gewoon een cyclus van 2,5 week ofzo. Gelukkig menstrueer ik door de mirena niet veel en meestal niet, nu wel. Met buikpijn enzo. Ik ben daar zó zat van! Ik was er 10 jaar terug al zat van!
Later is nu
Hier ook team Mirena ;)

Ik heb hem nog maar een klein half jaartje hoor. Tot nu toe 1 keer menstruatie gehad.
Ik heb af en toe wel dagen dat het lijkt of het eraan komt (buikpijn, chagrijnig) maar dan is het ook over. Heeeeel af en toe nog licht bloedverlies. Maar dat mag eigenlijk niet echt een naam hebben.

Ik ben vooral blij dat ik van die pil af ben.. Had ook het idee dat ik somber werd door de pil. Sinds ik een spiraaltje heb, heb ik die gevoelens helemaal niet meer.

Gek he, wat hormonen met een lijf kunnen doen..
Hygiëne denk Lise?

Yellow, dat zou een hele lastige keuze worden dan ja. Gelukkig dat je dat je die nu niet hoeft te maken dan.

Ik ben gewoon vet in de overgang.
Maar een keer om de zoveel maanden ongesteld. Héél onregelmatig. Ben er blij om. Minder geslaagd vind ik de spieren en gewrichten die véél meer pijn doen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik denk ook vanwege de hygiëne.
Ik slik de pil door, tot ik een doorbraakbloeding krijg. Werkt gelukkig goed voor mij, zonder pil ben ik om de week ongesteld. Tot bloedarmoede aan toe.

Ik heb vanmiddag met mijn domme hoofd over de boulevard wezen lopen, niet heel ver maar toch krukken mee. Alleen kan ik mijn splints niet aan als ik ze gebruik want dan word mijn hand geplet, dus heb die toen uit gedaan en met begeleider koffie gedronken.

M'n zus is er nu, gaan zachtjesaan naar bed.
Truste! :sheep:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hoe moet dat eigenlijk als je menstrueert tijdens je operatie? Mag je dan een tampon in? Al heb ik vrijdag mn afspraak met de chirurg, en dan nog de anesthesist.. het is geen moeilijke ingreep.. misschien is het voor mijn volgende menstruatie gedaan.. dan kan ik ook weer iets met kerst.

Eehhh goed dat ik aan kerst denk. Misschien de boom maar vroeg zetten dit jaar? Hahaha ja Regenboog bevestigd het al “ja nee dat moet je mij niet laten doen”.
Kwebbeltje91 schreef:
03-11-2019 21:46
Ik denk ook vanwege de hygiëne.
Alleen passen wij met ons allen in 1 zo’n onderbroek :facepalm:
lise1985 schreef:
03-11-2019 22:13
Alleen passen wij met ons allen in 1 zo’n onderbroek :facepalm:

Zijn die dingen zo groot dan? Ik ben nu wel erg benieuwd hoe ie er dan uitziet.
Ik kreeg een net broekje aan. En daar zat ook verband in. En die heb ik bij mn dikke benen toch echt losser geknipt toen ik s middags thuis kwam.

Nu voel ik me echt een fattie Lise :rofl:
Haha ik krijg echt hele rare beelden in mijn hoofd :rofl:
Kwebbeltje91 schreef:
03-11-2019 22:14
Zijn die dingen zo groot dan? Ik ben nu wel erg benieuwd hoe ie er dan uitziet.
Ik kreeg er zo een aan:
Afbeelding
YellowLemon schreef:
03-11-2019 22:19
Ik kreeg er zo een aan:
Afbeelding
Zo hallo Jumbo..
YellowLemon schreef:
Ik kreeg er zo een aan:
Afbeelding
Oh man, ik krijg visioenen van de uren na mijn bevallingen... Dan nog een mega kraamverband er in. “Sexy hoor” zei mijn man :P
Zo. Drukte is voorbij. Ik heb het doorstaan :yes:

Het wordt nu waarschijnlijk een nacht wakker liggen. Maar het was het waard.

Slaap lekker allemaal :lips:
YellowLemon schreef:
Ik kreeg er zo een aan:
Afbeelding
Maar daar kun je gewoon doorheen kijken o_o

Dat jurkje/shirt wat je aan moet is toch ook van papier.

Ik dacht altijd dat het van papier was zodat ze het mocht er iet mis gaan, kunnen scheuren.

Maar zat me nu te bedenken, waarom ze tijdens een oparatie in de vrede je ondergoed moesten scheuren :facepalm: dus ik zal dat wel verkeerd in mijn hoofd hebben.

En ik denk dat je inderdaad gewoon een Tampon in mag. Of maandverband mocht je dat gebruiken. Of beide als je vang bent door te lekken.
Nee, die ik aankreeg was echt mega wijd. Het operatieschort en de sokken zijn wel van katoen.
YellowLemon schreef:
Ik kreeg er zo een aan:
Afbeelding
Vreselijk rotdingen zijn die broekjes.
Ik had divers cliënten die dez broekjes gebruikten om het incl.op hun plek te houden, baak kwam er een grote katoenen onderbroek overheen.
Maar de inlegluiwrs lekte aan de zijkanten door, dan wil je echt niet zonder handschoenen verschonen, die waten er maar amper, nu spreek ik over de jaren 80.
Wij waren dolblij met de pants, die bleven beter zitten, waren gewonen weggooionderbroekjes.
Voor d cliënten was het een opluchting, inc te zijn is al erg, maar dan ook nog inleggers luiers te moeten dragen maken het dubbel zo erg.

Ik he/ niet veel te vertellen,ben aan het wandelen geweest, de was doen, ,voor d zoveelste keer mijn naaiproject weer los gepeuterd,
Nu ga ik er mee verder als ik weer naar de modevakschool ga, het lukt mij niet goed,zoals ik het hebben.

Iedereen een fijne nachtrust
Ik weet nog dat je geen make up en nagellak op mocht.

Ze kunnen namelijk aan de kleur van je nagels en huid zien of je bijvoorbeeld onderkoeld raakt oa. Als je nagellak op hebt kunnen ze dit niet controleren.
Als je huid geel word is er wat met je lever bv. Dus make up daarom mag ook niet.

Verder weet ik dat je voor de operatie op de zaal standaard iets van kalmerende tabletjes kreeg. Verbaasde ik mij over.

Maar het is al lang geleden dat ik ooit werd geopereerd.
Gele_Suikerspin schreef:
03-11-2019 22:34
Maar daar kun je gewoon doorheen kijken o_o

Dat jurkje/shirt wat je aan moet is toch ook van papier.

Ik dacht altijd dat het van papier was zodat ze het mocht er iet mis gaan, kunnen scheuren.

Maar zat me nu te bedenken, waarom ze tijdens een oparatie in de vrede je ondergoed moesten scheuren :facepalm: dus ik zal dat wel verkeerd in mijn hoofd hebben.

En ik denk dat je inderdaad gewoon een Tampon in mag. Of maandverband mocht je dat gebruiken. Of beide als je vang bent door te lekken.
Ja maar misschien heb ik wel een andere omdat ik met de billen bloot moest? En weet moet.

Ik had ook echt geluk met wie mijn wond controleerde in het ziekenhuis joh, een jonge gast met hippe sokken aan.
Gele_Suikerspin schreef:
03-11-2019 22:42

Ze kunnen namelijk aan de kleur van je nagels en huid zien of je bijvoorbeeld onderkoeld raakt oa. Als je nagellak op hebt kunnen ze dit niet controleren.
Als je huid geel word is er wat met je lever bv. Dus make up daarom mag ook niet.

Verder weet ik dat je voor de operatie op de zaal standaard iets van kalmerende tabletjes kreeg. Verbaasde ik mij over.

En geen bodylotion en geen sieraden. En het operatiegebied mag je zelf niet ontharen.

Ik kreeg als pijnstilling voor de operatie twee paracetamolletjes, daar verbaas ik me over.
Gele_Suikerspin schreef:
03-11-2019 22:42

Dat wist ik de vorige keer dus niet. Omdat het via de spoed ging en ik geen gesprek had gehad met de anesthesist enzo. Ze hebben toen alleen mijn ringvingers schoongemaakt want ik had mijn nagels zo mooi gelakt.

Zou ik nagellak mee mogen nemen voor naderhand als ik ongeduldig word voor het weggaan?

Ik snapte de eerste keer ook niet waarom mijn keel pijn deed naderhand en waarom ze op de uitslaapkamer vroegen of ik een ijsje wilde. Dat heeft regenboog toen maar even uitgelegd thuis. :clown:
YellowLemon schreef:
03-11-2019 22:44
Ja maar misschien heb ik wel een andere omdat ik met de billen bloot moest? En weet moet.

Ik had ook echt geluk met wie mijn wond controleerde in het ziekenhuis joh, een jonge gast met hippe sokken aan.
Mijn neurochirurg is ook best jong en niet lelijk :rofl:
lise1985 schreef:
03-11-2019 19:15
Ik ben blij dat ik helemaal niet menstrueer. Zou wat zijn als ik daar bloedend in een papieren onderbroekje op de operatietafel lig. Sowieso, waarom die papieren onderbroeken?
Daar hebben ze tampons en menstruatiecups voor uitgevonden :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
03-11-2019 23:21
Daar hebben ze tampons en menstruatiecups voor uitgevonden :mrgreen:
Ik kan alleen die mini’s erin krijgen. En ik menstrueer best zwaar dus bij een lange operatie lig ik gewoon te bloeden op die tafel hoor.

Enfin, voor alsnog word het niet spannender dan een Yellow die handen te kort komt met al het verband en dus dr schone maandverband in de pleepot laat vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven