Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Ow heerlijk langs de kust rijden Lientje! Ik zou willen dat ik in de buurt van de Noordzee woonde!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Btw... niet binnenkort iemand jarig?

En daarop aansluitend, en ja, Sinterklaas is nog niet in het land of vertrokken maar gaan we elkaar nog kerstkaartjes sturen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
03-11-2019 10:46
Btw... niet binnenkort iemand jarig?

En daarop aansluitend, en ja, Sinterklaas is nog niet in het land of vertrokken maar gaan we elkaar nog kerstkaartjes sturen?
Niet volgens het lijstje.

Kerstkaarten uitwisselen is ook leuk!
Ja, leuk kerstkaarten!
Zat van de week al wat rond te kijken voor leuke en mooie kaarten. Ik ben er al uit welke ik ga kopen :cheer2:
Kwebbeltje91 schreef:
03-11-2019 11:01
Ja, leuk kerstkaarten!
Zat van de week al wat rond te kijken voor leuke en mooie kaarten. Ik ben er al uit welke ik ga kopen :cheer2:
Ik ga ze hier ook maar vast kopen. En schrijven misschien ook wel :P

Wachten duurt lang :(
Ja, ik vind kerstkaarten uitwisselen ook erg leuk!
Hai. Ik heb er gewoon al een wandeling op zitten! Best trots op mezelf, al moest ik in 40 minuten wel 3 keer ergens gaan zitten want mijn rug en linker heup/knie doen erg veel zeer. Denk, ik vrees meer, dat het weer krukken-tijd word..

Heb gisteren een 4-tal papiertjes vol geschreven over iets wat me dwars zit en ik wil bespreken, en gelukkig gaf mijn moeder me de opdracht om het op te schrijven. En! Ik heb gisteren een donut gegeten! Als extra, want had alles volgens mijn lijst al binnen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goed zo Kohaku! Minder van je pijn :(
Heb trouwens Atypical al afgekeken :')
Ben nu bezig met Wir sind die Welle. Heb vroeger bij Duits op school een film gekeken die op die beweging was gebaseerd, dus weet wel een beetje waar het over kan gaan. Wel ff omschakelen van Engels naar Duits.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb de kamerplanten bewaterd en gesnoeid. Toch nog wat nuttigs gevonden dus :proud:
Goed bezig, Kohaku!

Dreamer, ik hoop dat de conditie weer terug komt. Ik kon al weinig en nu nog minder. Ik ben wandelen en fietsen al aan het opbouwen. Vanaf volgende week ga ik weer zwemmen. Krachtsport mag nog niet ivm bijwerking van mijn medicijnen.

Fijn dat het mooi is geworden Cesium! Nu lekker genieten.

:hug: voor de rest
Hoi allemaal. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Revalidatie is een maand klaar hier en merk een lichte terugval. Even streng zijn voor mezelf dus, maar het is zo druk hier dat balans ook niet echt wil lukken.
"After all this time?" "Always."
suzyqfive schreef:
03-11-2019 10:44
Ow ja, dan kan je dat ook niet meer los ‘horen’.
Net zo zelfingenomen als die vrouw uit het topic waarin ze vertelt dat ze haar man niet meer aantrekkelijk vindt?
Nee, erger

Het is trouwens Kruisverband, de titel van het boek
Er wordt enorm denigrerend geschreven over andere vrouwen en onderwijzend personeel. Bah.
Later is nu
Lastig is dat he, Severus, dat je je wel aan je voorschriften wil houden, maar dat het leven tussendoor komt. :hug:

Kerstkaarten, ja leuk!

En wat goed dat je al gewandeld hebt, Kohaku. En een donut gegeten. Goed bezig. :redrose:
Later is nu
Kohaku schreef:
03-11-2019 12:42
Hai. Ik heb er gewoon al een wandeling op zitten! Best trots op mezelf, al moest ik in 40 minuten wel 3 keer ergens gaan zitten want mijn rug en linker heup/knie doen erg veel zeer. Denk, ik vrees meer, dat het weer krukken-tijd word..

Heb gisteren een 4-tal papiertjes vol geschreven over iets wat me dwars zit en ik wil bespreken, en gelukkig gaf mijn moeder me de opdracht om het op te schrijven. En! Ik heb gisteren een donut gegeten! Als extra, want had alles volgens mijn lijst al binnen.
Wauw zeg! Goed hè!
Niet te snel naar krukken grijpen. Krijg je weer last van andere dingen (ik mag trouwens helemaal geen krukken meer gebruiken). Je bent nu gewoon niet in conditie maar dat komt wel weer. (Natuurlijk gebruiken als je ze echt nodig hebt maar je hebt nu veel meer gedaan dan in de tijd daarvoor, logisch dat je het even zwaar had).
Kohaku schreef:
03-11-2019 12:56
Heb trouwens Atypical al afgekeken :')
Ben nu bezig met Wir sind die Welle. Heb vroeger bij Duits op school een film gekeken die op die beweging was gebaseerd, dus weet wel een beetje waar het over kan gaan. Wel ff omschakelen van Engels naar Duits.
Die Welle, ja. Maar ik denk dat jij de nieuwe hebt gezien en niet de ‘oudere versie’. Of niet?
Dreamer schreef:
03-11-2019 14:23
Nee, erger

Het is trouwens Kruisverband, de titel van het boek
Er wordt enorm denigrerend geschreven over andere vrouwen en onderwijzend personeel. Bah.
Nog erger!? ;)

Over onderwijs gesproken.
Ik had net ergens (fb) een reactie getypt op het nieuws dat de staking toch doorgaat. Zijn er weer mensen die beginnen: ja maar de zorg... natuurlijk ook de zorg maar dat is echt appels met peren vergelijken. Zolang het onderwijs niet goed is heb je straks helemaal geen goede zorg, alleen nog voor de zware gevallen en kan je thuis voor je naasten zorgen. (Dat schreef ik niet trouwens).
Maar iig. Ik had in vijf minuten al tien likes op mijn post, van mensen die ik niet eens ken.
Severus_Snape schreef:
03-11-2019 14:20
Hoi allemaal. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Revalidatie is een maand klaar hier en merk een lichte terugval. Even streng zijn voor mezelf dus, maar het is zo druk hier dat balans ook niet echt wil lukken.
Terugval is niet erg als je je er van bewust bent. Even weer terug naar je nieuwe basis. En kijk waar je de drukte kan verminderen. Dat is ook dat stukje ‘nee, zeggen’, tegen anderen, maar ook tegen jezelf.
Kerstkaarten, heel leuk!

Ik heb de bovenverdieping gestofzuigd want dat moet toch een keer gebeuren. Regenboog helpt ook mee met opruimen. Ik ben een ramp, ik zou mijn lichaam nog achterlaten als t kon. Ik vind dat beter dan de uitspraak van je hoofd.

Ik kan net zo goed een pamper aan doen. Ben ongesteld geworden. Even een opluchting, want ik was al ‘n week later dan normaal. Maar ja nu twee bloedgaten.
Severus, balans vinden en vast blijven houden is altijd lastig he?
Als je hem maar weer terug kunt vinden. Heb je baat gehad bij de revalidatie?

Ik ben net terug. Ben met man aan boord geweest van een zgn multicat, een van de boten die gebruikt worden bij de zandsuppletie. In de haven, achter de douane zegmaar.
Koffie gedronken aan boord.
Toen langs de kust teruggereden , wat gegeten onderweg en nog even langs familie.
Nu duik ik maar even nog in een boek.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kohaku schreef:
03-11-2019 12:42

Kanjer, goed bezig! :-*
Goed bezig Kohaku!
Zou toch wat wezen Yellow als je zwanger zou zijn geweest.
Wel lastig lopen met een pamper om lijkt me :proud:

Kohaku, goed zo!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goed bezig kohaku.

Lientje ik heb zeker baat gehad bij de revalidatie, vandaar ook dat ik het gebrek aan balans nu herken.
Het leven komt tussendoor, dat is inderdaad een goede. Ben nog wel aan het hardlopen maar mijn andere oefeningen lukken niet. Ook grenzen aangeven is op het werk een ding op het moment waardoor ik thuis nergens aan toe kom. Het hele weekend ben ik meestal bij vriend waardoor mijn huis ontploft is. Gelukkig morgen vrij dan kan ik poetsen.
"After all this time?" "Always."
lientje69 schreef:
03-11-2019 16:27
Zou toch wat wezen Yellow als je zwanger zou zijn geweest.
Wel lastig lopen met een pamper om lijkt me :proud:

Kohaku, goed zo!
Dat zou oprecht het ergste zijn wat me zou kunnen overkomen op dit moment. Ik heb echt een hele grote kinderwens. Maar in mijn huidige leven een kind werpen is echt het meest onmoederlijke wat je kan doen. En psychisch door een abortus heen moeten... Nee echt, veeg me bij elkaar.

Maar opzich ben ik het wel gewend dat mijn menstruatie raar doet in rare situaties. :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven