Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Leuk, alpaca's :jump:
lientje69 schreef:
24-03-2020 15:23
Oe alpaca's! Die zijn gaaf!

Ik kreeg net een spoedupdate van school. In elk geval tot en met 4 mei geen school. Alleen online les.
Hoe het met de examens moet nog geen idee.
Ik sta na april niet meer boventallig. Maar hoe dat moet zonder geslaagd te zijn...
Niemand nog die daar op kan antwoorden.
Allemaal nieuwe en rare situaties.

Ik durf niet te vragen of mijn neefje nu geslaagd is voor de middelbare school. Die moest een aantal vakken over doen omdat hij gezakt was en stond er wederom niet grandioos voor.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
24-03-2020 15:23
Oe alpaca's! Die zijn gaaf!

Ik kreeg net een spoedupdate van school. In elk geval tot en met 4 mei geen school. Alleen online les.
Hoe het met de examens moet nog geen idee.
Ik sta na april niet meer boventallig. Maar hoe dat moet zonder geslaagd te zijn...
Niemand nog die daar op kan antwoorden.

Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. En ze zullen je hard nodig zijn. Er wordt vast wat op gevonden.

oooh. Alpaca's zijn zó leuk!

Lastige met die onderzoeken, zoals van jullie Kohaku en Lise, is natuurlijk ook dat er van heel veel mensen onderzoeken verschoven worden. De wachtrij wordt alleen maar langer zo :(
Later is nu
Dreamer schreef:
24-03-2020 15:38
Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. En ze zullen je hard nodig zijn. Er wordt vast wat op gevonden.

oooh. Alpaca's zijn zó leuk!

Lastige met die onderzoeken, zoals van jullie Kohaku en Lise, is natuurlijk ook dat er van heel veel mensen onderzoeken verschoven worden. De wachtrij wordt alleen maar langer zo :(
Ik krijg een beetje het gevoel alsof de overheid er nu vanuit gaat dat andere aandoeningen dan Covid-19 wel even on-hold blijven staan. Prima voor een paar weken, niet voor een paar maanden. Andere zorg zal uiteindelijk gewoon door moeten gaan, je kunt mensen niet onnodig laten lijden.
Nankurunaisa schreef:
24-03-2020 15:01
Lise is jouw MRI afgezegd omdat ze deze nodig hebben voor spoed of puur omdat ze geen mensen in het ziekenhuis willen ontvangen voor zaken die volgens hun kunnen wachten?
Zelf heb ik in april een afspraak bij de gynaecoloog ivm bespreken of er al een vruchtbaarheidsbehandeling nodig is. Echter, er heeft nog niemand gebeld om dit te verzetten of af te bellen..
Mijn afspraak met de oncologische gyn is een telefonische geworden en de afspraak met de gewone gyn is wel verzet naar een onbekende datum later.
De eerste zou de zesde zijn en daar belden ze gisteren over. De afspraak met de gewone gyn zou as donderdag zijn (behandeling waarbij ze een stukje uit mijn baarmoedermond zouden weghalen ivm verdacht plekje). Die werd vorige week dinsdag afgebeld. (Umcg)
Wat ze telefonisch kunnen doen doen ze telefonisch en wat behandeling nodig heeft eerst uitgesteld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:
24-03-2020 15:27
Allemaal nieuwe en rare situaties.

Ik durf niet te vragen of mijn neefje nu geslaagd is voor de middelbare school. Die moest een aantal vakken over doen omdat hij gezakt was en stond er wederom niet grandioos voor.
Kunnen ze nog niet weten. Er komt nog een slaag-/zakregeling. Als je overal voldoende voor staat ben je wel geslaagd. Denk dat de 5,5 gemiddeld wel blijft staan en Max twee tekorten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het kan zelfs zo zijn dat leerlingen niet nu al klaar zijn met school maar dat VO scholen een extra SE moeten afnemen.
Dat is allemaal nog niet duidelijk.
Daarbij hebben nog lang niet alle scholen hun SE’s afgerond.
suzyqfive schreef:
24-03-2020 16:01
Mijn afspraak met de oncologische gyn is een telefonische geworden en de afspraak met de gewone gyn is wel verzet naar een onbekende datum later.
De eerste zou de zesde zijn en daar belden ze gisteren over. De afspraak met de gewone gyn zou as donderdag zijn (behandeling waarbij ze een stukje uit mijn baarmoedermond zouden weghalen ivm verdacht plekje). Die werd vorige week dinsdag afgebeld. (Umcg)
Wat ze telefonisch kunnen doen doen ze telefonisch en wat behandeling nodig heeft eerst uitgesteld.
Toch ook raar.. dat ze je gewoon laten lopen met een verdacht plekje. >:-(
Ik vind het allemaal maar een gedoe met die eindexamens. Verreweg het grootste deel van onze leerlingen doet staatsexamen en daar is nog minder over duidelijk. Nog meer stress voor ze dus.
"After all this time?" "Always."
Nankurunaisa schreef:
24-03-2020 17:10
Toch ook raar.. dat ze je gewoon laten lopen met een verdacht plekje. >:-(
Tsja, uitstrijkje was wel goed maar het kan zijn dat ze niet de hele baarmoedermond hebben meegenomen toen (huisarts i.o.) .
Ik maak me er niet zo’n zorgen om, plekje moet iig weg want het bloedt.
Severus_Snape schreef:
24-03-2020 17:20
Ik vind het allemaal maar een gedoe met die eindexamens. Verreweg het grootste deel van onze leerlingen doet staatsexamen en daar is nog minder over duidelijk. Nog meer stress voor ze dus.
Die gaan ook niet door. De staatsexamens zijn dezelfde als de centrale examens VO en op hetzelfde moment.
Had ik het hier vandaag over (nieuwe) pijn op de borst? Net nog balletje geslagen, dat blijkt dus spierpijn te zijn :roll: Nouja, dat stelt dan weer gerust.
Later is nu
suzyqfive schreef:
24-03-2020 18:10
Tsja, uitstrijkje was wel goed maar het kan zijn dat ze niet de hele baarmoedermond hebben meegenomen toen (huisarts i.o.) .
Ik maak me er niet zo’n zorgen om, plekje moet iig weg want het bloedt.
Als het bloedt, zal het wel endometriose zijn? Klein plekje is in principe niet zo erg, kan alleen vervelend zijn.
Ik denk dat alle onderzoekingen,afspraken in ziekenhuizen voorlopig niet doorgaan.
Het is nu meer,alle handen aan het bed van de coronapatienten,die staan nu op plek 1.
De wachtlijsten worden nu wel heel erg lang, ben ik bang voor.
Ilse,hoe is het nu met jou, veel pijn las ik al, maar hoe is het met de benauwdheid, en de koorts ?
Maak geen gedachten vuil over het gedrag van jouw oma, slagen van jouw neef, je hebt er geen controle over, het stoort je alleen maar.
Zet jezelf op plaats 1, is denk dat ,dat het voornaamste is,wat jij nu kan doen.
Liesje, ik vermoed dat jij straks wel de zorg instapt, niet boventalllig, maar dat je de ADL wel mag doen maar geen BDL en medische kanten van de zorg.
En dat is toch ook goed, er wordt vast rekening mee gehouden dat de theorie nu even niet meer aan de orde is.
je kan je inlezen, werkstukken of uittreksels maken voor je zelf.
Heb je een map waarin opdrachten staan op de werkvloer, die je kan aanpakken ?
Ik moets wel grijnzen om jouw man, dat hij zo mopperig was over het feit van stokbrood snijden en pizza`s in de oven doen.
Straks, dan laat hij het wel merken,dat hij stiekum wel trots is op jou, dat jij nu nog een studie oppakt en daar mee aan de slag gaat.
Het is alleen een rollercoaster waar je inzit.
Dreamer, zakt de spierpijn al een beetje ?
Wel blijven bewegen, dan zakt het af.
Suzyqfive, heb je er geen foto van gemaakt, hamsters inplaats van toiletpapier in de winkel ?
Ik vind het een leuke grap.
Severus, sterkte met het werken thuis, het valt niet mee om alles rond te krijgen.
Moyrrie, hoe is het met e naaimachine geworden, heb je het weer aan de loop gekregen?
Kohaku, red je het nog al ??? Fijn dat Mia vaak even mag komen voor een knuffel.
Kwebbeltje, spannend, nu er ook patienten bij jou zijn gevallen, wees voorzichtig.

Mijn dag was redelijk, wat ik wilde doen, is niet gedaan, ik wilde de badkamer schoon maken, maar heb mijn ochtend door gebracht op de veranda in het zonnetje met man en honden.
Vanmiddag de dierenarts bezocht, de dames moesten hun entingen krijgen en jaarlijks onderzoek.
het is bijna 3km heen en dan 3 weer terug lopen , ik ben nog aan het bijkomen, mijn arme benen.
Maar de divaas, vreselijk, de eerste gromde en bromde nog redelijk beleefd, maar nummer twee, die heeft de duivel uit de hel gekrijst, het is zo`n dramaqueen, jeetje.
De hele terug weg heeft ze nog lopen mopperen.
Ik weet dat ze niet bijten ,maar jongejonge, volgende keer doe ik oordopjes in.
Gelukkig heb ik een hele fijne dierenarts, die zich heeft verdiept in dit ras hond.
Na de verhuizing laat ik ze ook bij hem opereren,, ik ga ze echt niet bij een andere dierenarts achter laten.
Ik wil vragen of ik er bij mag zijn, ook bij de operatie.
jongens, nog 53 dagen en dan is dit huis leeg, moet ik in de caravan, en de campings zijn dan nog gesloten.
Kleine zorgen, ik weet het,maar ik kan mij ook niet de hele dag druk maken over de corona.
Als ik het krijg, ondanks alle voorzorgsmaatregelen dan is het niet anders.

ik weet wel, dat ik geen dagen,weken aan de beademing wil.
hemke schreef:
24-03-2020 21:43
Ik denk dat alle onderzoekingen,afspraken in ziekenhuizen voorlopig niet doorgaan.
Het is nu meer,alle handen aan het bed van de coronapatienten,die staan nu op plek 1.
De wachtlijsten worden nu wel heel erg lang, ben ik bang voor.

Ilse,hoe is het nu met jou, veel pijn las ik al, maar hoe is het met de benauwdheid, en de koorts ?
Maak geen gedachten vuil over het gedrag van jouw oma, slagen van jouw neef, je hebt er geen controle over, het stoort je alleen maar.
Zet jezelf op plaats 1, is denk dat ,dat het voornaamste is,wat jij nu kan doen.
Lieve woorden.

Ik voel me vandaag beter dan gisteren. Koorts is iets gezakt ook. Hopelijk een teken dat het herstel ingezet is.
Helaas inderdaad wel meer hernia-pijn. Als ik hersteld ben van mijn verkoudheid/corona maar weer wat meer aandacht daaraan besteden en ook de fysio maar weer eens benaderen.
Hemke, wat voor ras honden heb je?

En balen dat je nog niks weet of je wel terecht kunt op de camping, hier zijn de meeste campings ook gesloten.

Wat betreft al dan niet aan de beademing, tsja, de meesten komen redelijk goed eruit. Het aantal overledenen lijkt veel maar Is, zeker gezien het feit dat lang niet alle corona gevallen bekend zijn, relatief nog niet extreem hoog.
Het nare is gewoon dat je niet weet wanneer én of je het ernstig krijgt.
Ik ben hier thuis ook het grootste risicogeval met mijn vaatziekten, daarna man met de longschade en dan dochter.
Ik hoop het eigenlijk als ik het krijg mild te krijgen.

Ik ga zo dochter ophalen van haar werk.
Die gebruikt haar extra vrije tijd ( scheelt ruim 10 uur reistijd per week en ze heeft minder uren les nu het online is) maar om wat extra geld te verdienen.
Tot voor kort beheerde ik haar spaar- en gewone rekening. Als ze wat wilde zei ze ; oh, boek maar wat over van mijn spaarrekening.
Nu is ze 18 en beheert het zelf. Ik hield mijn hart al vast.
Maar nu ziet ze zelf ook snel haar spaarrekening kelderen en dat vind ze toch niet zo leuk.
Dus is ze meer gaan werken om dat weer aan te vullen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Slim van je dochter Lientje. Wanneer moet je zelf weer werken?

Dank je Hemke. Ik ben inderdaad extra voorzichtig en houd veel contact met werk. We worden ook goed op de hoogte gehouden dus dat is wel geruststellend. Verder kijk ik niet al te veel nieuws. En verder probeer ik gewoon lekker afleiding te zoeken, wat eigenlijk wel prima gaat. Ik verveel me niet thuis ;) Lichamelijk gaat het ook goed, alhoewel ik wel wat gespannen nek/schouders heb. Als alles wat rustiger is maar weer eens langs de fysio. Dat kan nu ook wel, maar ik wil nu zo min mogelijk mensen opzoeken. Daarnaast is het nu ook weer niet zo extreem. Als ik echt mijn nek niet meer kon bewegen, was ik van de week al gegaan.
Donderdag en vrijdag moet ik weer werken kwebbeltje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
[quote=lientje69 post_id=31150094 time=1585084328 user_id=180460]
Hemke, wat voor ras honden heb je.
Lientje , ik stuur je een pb.
Nankurunaisa schreef:
24-03-2020 21:29
Als het bloedt, zal het wel endometriose zijn? Klein plekje is in principe niet zo erg, kan alleen vervelend zijn.
Nee, ik heb geen endometriose en dit al eerder gehad op een andere plek bij mijn baarmoedermond. Dat is toen ook verwijderd.

Ik denk dat ik op een gegeven moment gewoon geen baarmoeder meer over heb :rofl: eerder bij een operatie is al eerder een stuk baarmoeder weggehaald. Geen eileiders meer. Baarmoeder moet eigenlijk ook weer schoongemaakt worden ivm verklevingen (ik heb geen baarmoederslijmvlies meer, of eigenlijk een heel dun laagje).
suzyqfive schreef:
24-03-2020 18:13
Die gaan ook niet door. De staatsexamens zijn dezelfde als de centrale examens VO en op hetzelfde moment.
Klopt, maar omdat er geen pta is, is er voor de leerlingen nog geen duidelijke regeling waarmee we kunnen beslissen of ze zakken of slagen.
"After all this time?" "Always."
Hemke, de verhuizing komt wel dichtbij nu. Spannend.
Gelukkig voor jouw honden hoeven ze nu even niet meer op controle. De operatie is nog wel spannend. Is het een grote operatie?

De naaimachine hebben we aan de praat gekregen. Hij loopt goed! Hij is veel fijner dan het goedkope ding wat wij hebben en inmiddels veel bij dochter op haar kamer staat.
Ik heb vandaag veel buikpijn. :| Gelukkig heb ik morgen een belafspraak met de arts.
Severus_Snape schreef:
25-03-2020 07:51
Klopt, maar omdat er geen pta is, is er voor de leerlingen nog geen duidelijke regeling waarmee we kunnen beslissen of ze zakken of slagen.
Ah zo. We hebben hier in de stad een school die werkt volgens het middenschoolprincipe en die hebben nooit examens. De eindcijfers zijn altijd de cijfers van klas vier, maar dan moeten die er wel zijn natuurlijk :mrgreen:
Dat is minder moyrrie, van de buikpijn.
En fijn dat de naaimachine het goed doet 👍🏻.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven