Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie, wat rot.
Heel veel sterkte!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
nartjie schreef:
02-09-2019 19:04
GS, ik heb alleen basisverzeketing.
Hier in gemeente doen ze dat niet meer.
Dit gezegt te hebben, heb nog niets gehoord of ik bijzondere bijstand krijg. Schoonmakbedrijf heeft nog niets laten horen
Ik had het er laatst met mijn maatschappelijk werkster over. Dat als ik van de trap donder en mijn been breek, ik niemand met een auto kan bellen om me naar de eerste hulp te brengen. Dus hoe mensen dat dan in hemelsnaam doen.

Ze had het er toen over dat de ANWB een soort ding hiervoor had opgezet. Ik heb het nog niet opgezocht.. maar misschien dat je er iets over kan vinden.
Yellow, dan moet je lid zijn van ANWB. En dat ben ik niet. Bedankt voor alle suggesties, ik probeer eerst weer Mensendieck
Sterkte Moyrrie :hug:
Nartjie en Yellow, het heet AutoMaatje van de ANWB .
Is door vrijwilligers. Je hoeft geen lid van de ANWB te zijn. Is tegen onkostenvergoeding.
Wel op tijd online aanvragen omdat ze er een vrijwilliger voor moeten zoeken.
Is speciaal opgezet voor mensen die buiten de boot vallen qua welzijnswerk/ vergoedingen enz en het financieel niet breed hebben.
Sterkte, Moyrie! :hug:
Poef
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 09:16
97.75% gewijzigd
Dankjewel Lientje voor de tip. Een goede en waardevolle tip. :thumbsup:
Lientje, ik heb al gekeken op website van rugpoli.
Ze doen alle onderzoeken en behandeling op 1 dag. Dan ben ik kapot.
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar ik ga eerst zelf verder kijken.
Dus geen sugesties meer aanbieden. Voor anderen mag, voor mij niet meer
nartjie schreef:
02-09-2019 22:46
Lientje, ik heb al gekeken op website van rugpoli.
Ze doen alle onderzoeken en behandeling op 1 dag. Dan ben ik kapot.
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar ik ga eerst zelf verder kijken.
Dus geen sugesties meer aanbieden. Voor anderen mag, voor mij niet meer
Ik snap het helemaal Nartjie. Je kunt later altijd nog kijken. Niet alles tegelijk.

Succes met de Mensendieck.
lientje69 schreef:
02-09-2019 21:47
Nartjie en Yellow, het heet AutoMaatje van de ANWB .
Is door vrijwilligers. Je hoeft geen lid van de ANWB te zijn. Is tegen onkostenvergoeding.
Wel op tijd online aanvragen omdat ze er een vrijwilliger voor moeten zoeken.
Is speciaal opgezet voor mensen die buiten de boot vallen qua welzijnswerk/ vergoedingen enz en het financieel niet breed hebben.
Ik ga me hier toch maar even in verdiepen want ik zie het eigenlijk nog gebeuren dat ik mijn kontgewei moet laten opereren.. En met de bus kan.. Maar een taxi op de terugweg is een serieuze hap op mijn maandbudget en de bus vlak na narcose met een grote wond?

Of vinden jullie dat ik voor zoiets dan terug naar mijn ouders moet kruipen? Ik weet serieus niet wanneer je kan zeggen van “ik mag voor mezelf naar deze hulp kijken”.
Je bent erg hard voor jezelf, Yellow :hug:

Geen mens kan het allemaal alleen in het leven. We hebben allemaal van tijd tot tijd hulp nodig. Je ouders om hulp vragen is niet een kwestie van terug kruipen natuurlijk. Je kind helpen is gewoon een taak van ouders.

Het wordt anders als jouw ouders moeilijk doen en je er een naar gevoel bij geven als je om hulp vraagt. Of als dit gevoel sowieso bij jou wordt opgeroepen, wellicht door het verleden. Dan zou ik uit zelfbescherming een andere optie overwegen.
YellowLemon schreef:
02-09-2019 23:04
Ik ga me hier toch maar even in verdiepen want ik zie het eigenlijk nog gebeuren dat ik mijn kontgewei moet laten opereren.. En met de bus kan.. Maar een taxi op de terugweg is een serieuze hap op mijn maandbudget en de bus vlak na narcose met een grote wond?

Of vinden jullie dat ik voor zoiets dan terug naar mijn ouders moet kruipen? Ik weet serieus niet wanneer je kan zeggen van “ik mag voor mezelf naar deze hulp kijken”.
Je ouders mag je hier ook voor vragen (als je daar een fijne band mee hebt) of oriënteren op deze (anwb) hulp of je maatschappelijk werker vragen.

Voor dit soort dingen, halen brengen naar ziekenhuis is het heel normaal hulp te vragen. Ook voor gezonde mensen is dat zelf normaal! Praktische hulp maar ook emotioneel. Dus even nadenken wie jou ook mentaal kan steunen.

Ik zelf zou bijvoorbeeld een vreemde te ingewikkeld vinden. Je komt dan wel op de locatie (praktisch) maar hebt geen emotionele support.
Goed dat je het aangeeft nartjie!

Te veel tips dan kan ik ook in de war raken.
Hier nog steeds wakker, grrrr.

Het slapen wil niet. En toen ik net sliep, begon er een baby echt kijhard te krijsen.

Ik denk dat ik het sowieso te warm heb, dus zo toch maar een raam extra open. En als het echt niet lukt, toch maar even een serie kijken.

Ik ben gestopt met een soort slaaptablet, dus misschien komt het daar door. Zou wel logisch zijn. Maar tijdens de afbouw gewoon geslapen. Dus had het niet verwacht. Ik heb vandaag zelfs bewogen en drukke dag gehad. Dus fysiek mij genoeg 'uitgeput'.

Erg frustrerend dit.

Nu begint te baby weer. Het is een huis in mijn blok. Maar zijn geeneens mijn buren, kun je na gaan hoe hard de baby huilt!
YellowLemon schreef:
02-09-2019 23:04

Yellow, ik zou met liefde mijn kinderen naar het ziekenhuis rijden totdat ik het niet maar kan door ouderdom. Dat is voor mijn gevoel niet zozeer 'terugkruipen naar je ouders' (hoewel bij jou de verstandhouding mogelijk anders is) maar gewoon hulp vragen aan diegene die het kan geven. Kunnen ouders zijn, buren, broers of zussen, enz. Andersom kan ik het ook aan mijn zoon vragen. Die dingen doe je in mijn ogen voor elkaar.

Maar hulp vragen kan heel moeilijk zijn, vind ik.
Later is nu
En goedemorgen :sun:

Nog wat geslapen, Gele Suikerspin?

Ik wel, maar onrustig. Veel dromen. En m'n achillespees is weer gevoeliger. Daar baal ik ook van.
Later is nu
Ik droom ook zoveel en raar de laatste maanden Dreamer. En dan wordt je moe wakker idd.

Yellow, is een van je schoonouders wellicht een optie? Daar heb je toch wel een goede band mee?
En wat iedereen zegt. Hulp vragen voor naar het ziekenhuis is heel normaal hoor.

Nartjie, mocht je het ooit wel gaan doen, is het wellicht een idee aan te geven dat alles op één dag niet gaat. Dan willen ze het vast wel spreiden over meerdere dagen. Maar dat is dus voor de toekomst.
Ik hoop dat mensendieck je veel goeds gaat brengen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 09:48
0.67% gewijzigd
@Yellow, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Geldt voor Nartjie ook trouwens.

Ik heb goed geslapen, ik had gisteravond een extra tramadol genomen na in de avond toch wat meer gedaan te hebben dan zou moeten. Daar heb ik dus wel goed op geslapen.
Vandaag dan hopelijk eens een rustige dag.
Ik zit aan een Frans ontbijt, we gaan zo de omgeving verkennen.

Veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft!
Lekker Cesium, geniet ervan!
Veel plezier cesium!
Veel plezier, Cesium!

Sterkte aan allemaal :hug:

Ik mocht van mijn fysio geen kauwgom meer eten want dat is niet goed voor mijn kaakgewrichten, maar ik eet zoooveel kauwgom want tja, eetstoornis. En nu heb ik dus helemaal zitten knagen op mijn lip aan de binnenkant en ik moet vanmiddag naar de tandarts en denk dat ie daar wel wat van gaat zeggen :( En heb nou niet zoveel zin om het hele eetstoornis gebeuren te gaan uitleggen, maar misschien is dat wel nodig bij een tandarts..

En er gaan 2 begeleiders weg. Dus nu 3 in een paar maanden. Echt, toen mijn spv-er zei dat ze weg ging dacht ik 'dit gaat een domino effect worden'. En iedereen zei ''neeee dat gaat niet gebeuren'. Maar wel. Zie je wel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lastig Kohaku. Kun je niet gewoon zeggen dat je jezelf per ongeluk geprikt heb met een vork of zo?
Het is echt zo'n dikke bal aan de binnenkant, van zo'n 2 cm breed, dus denk niet dat ie dat gelooft :'(
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven