Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ach lientje. Sterkte verder.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
03-09-2019 15:29
Zelfde hier, als je zegt 'ik heb maar 6 uur geslapen' is dat voor de meeste mensen prima, maar ik moet ook echt 9/10 uur hebben.

Als ik alle tijd heb om uit te slapen, word ik na 7 uur en 50 minuten (ongeveer) wakker. Of ik nou moe of redelijk fit ging slapen, dat maakt niet uit. Ik ga er dus maar van uit dat dat mijn ideale slaaptijd is.

Wat vervelend dat jullie die wisselingen in hulpverleners hebben, steeds.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-09-2019 19:28
Als ik alle tijd heb om uit te slapen, word ik na 7 uur en 50 minuten (ongeveer) wakker. Of ik nou moe of redelijk fit ging slapen, dat maakt niet uit. Ik ga er dus maar van uit dat dat mijn ideale slaaptijd is.

Wat vervelend dat jullie die wisselingen in hulpverleners hebben, steeds.
Als mijn maatschappelijk werkster van baan veranderd stort mijn wereld in geloof ik. Das ook niet goed eigenlijk. :O
Lientje :hug:
Ik moet de komende maand aan de slag met het boek negatief zelfbeeld van Manja de Neef.
Iemand die dit kent?
En waarschijnlijk toch EMDR. Waardoor mijn jeugd naar bovenkomt( wat ik dus eigenlijk niet wou)
Maar wat waarschijnlijk ten grondslag ligt aan mijn verpeste zelfbeeld.
lientje69 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 21:17
0.72% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Zo veel sterkte Lientje :hug:
Sterkte Lientje!

Ik voel met je mee, wil mijn jeugd graag vergeten en krijg ook waarschijnlijk EMDR.
Heftig Lientje. Ik ken het boek niet. Heel veel sterkte. :hug:

Vandaag weer bij de chiropractor geweest. Hij zei dat ik nu hopelijk iets langer pijnvrij ben dan na de vorige keer en dat we dan doorgaan tot het helemaal weg is. 4-6 sessies had hij het over. Vannacht was het weer ellende en zelfs vanmorgen nog veel pijn terwijl ik normaal na het opstaan niet echt last meer heb.
Sterkte Lientje :hug: Ik vind jou verre van mislukt overigens. Het zou fijn zijn als je dat zelf ook kon zien.

Kwebbel en Kohaku, heel naar, al dat wisselen van begeleiders. Daar gaat veel energie in zitten lijkt me.

Kohaku, hoe ging het bij de tandarts? Ging hij nog vragen stellen?
Ah Lientje :hug: Aan de andere kant ook wel goed dat je er aan kan werken, toch? :hug:

@Kwebbel, :hug: het is klote idd.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Doro, verstandelijk weet ik dat wel.
Maar verstand en gevoel liggen zwaar met elkaar overhoop bij me momenteel.
Waarbij het gevoel zó overheerst, dat ik hulp nodig heb.
Doro75 schreef:
03-09-2019 21:04
Sterkte Lientje :hug: Ik vind jou verre van mislukt overigens. Het zou fijn zijn als je dat zelf ook kon zien.

Kwebbel en Kohaku, heel naar, al dat wisselen van begeleiders. Daar gaat veel energie in zitten lijkt me.

Ging goed!:) En nee, gelukkig niet! Had ik niet verwacht. Moest beter bij aanzet van tandvlees poetsen, die had ik dan weer wel verwacht :')
Ga zachtjes aan naar mijn bed, ben moe, heb hoofd/nekpijn en moet morgen om half 10 al weer bij psycho-educatie zijn. Al gaat Mia nu los dus moet wel nog ff wachten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Heeft Mia de gekke 5 minuten? Zo noemden wij dat, als kat door de kamer racete :-D

Fijn dat de tandarts zijn mond hield. Slaap lekker straks!
lientje69 schreef:
03-09-2019 21:23
Doro, verstandelijk weet ik dat wel.
Maar verstand en gevoel liggen zwaar met elkaar overhoop bij me momenteel.
Waarbij het gevoel zó overheerst, dat ik hulp nodig heb.

Het is al heel goed dat je het verstandelijk weet. Veel succes met de therapie. Ik hoop dat je het binnenkort ook voelt :heart:
Doro75 schreef:
03-09-2019 21:29
Heeft Mia de gekke 5 minuten? Zo noemden wij dat, als kat door de kamer racete :-D
Zo noemen wij het ook. Hier begint het dollen rond 22 uur.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Hier een redelijke dag vandaag. Op het werk blijft veel gedoe helaas maar goed daar kan ik nu even niks aan veranderen.
"After all this time?" "Always."
Doro75 schreef:
03-09-2019 21:04

Ja, en het is hier al een flinke wisseling geweest. Er zijn wel leuke begeleiders voor in de plek gekomen gelukkig, maar dat afscheid nemen van iemand waarmee je vanaf het begin al een hele goede klik hebt gehad, blijft altijd zo zuur. Hopelijk is dit voorlopig echt de allerlaatste die weggaat. Uiteindelijk wil ik wel helemaal op mezelf hoor, maar alles op zijn tijd. Nu gaat het op werk goed, privé helaas nog niet, maar ik weet tegenwoordig wel steeds meer de juiste balans te vinden, en mijn grenzen aan te geven.
Wat fijn kwebbel! Die juiste balans en grenzen bedoel ik dan dus.
( ik ben dus zoals je leest nog steeds zoekende)
lientje69 schreef:
03-09-2019 20:05
Ik moet de komende maand aan de slag met het boek negatief zelfbeeld van Manja de Neef.
Iemand die dit kent?
En waarschijnlijk toch EMDR. Waardoor mijn jeugd naar bovenkomt( wat ik dus eigenlijk niet wou)
Maar wat waarschijnlijk ten grondslag ligt aan mijn verpeste zelfbeeld.

Ik hoop dat het helpt, zo'n boek, als je zegt dat je verstandelijk ook wel weet dat je niet mislukt bent.
Ik hoop sowieso dat de therapie helpt. Goed dat je er toch voor gegaan bent :redrose:
Later is nu
Het boek maakt het vaak iets duidelijker, het boek wat jij noemt heb ik niet gelezen.
Ik had meer andere boeken, waarvan ik de titles alweer kwijt ben.
Maar EMDR kan ontzettend goed werken, om het te gaan verwerken.
Je gaat door een wirwar van emoties heen,dan opeens ....is er lucht,andere blik,andere kijk.

Het is zwaar,Lientje, je zou dagen hebben, dat je niet eens meer verder wil gaan, met kijken naar jezelf, leren van jezelf.
Naar een tijd zie je opeens,dat je verandert,en dat jij jezelf meer leert accepteren,zoals je bent.
Dan weet je ,dat jij goed bent,zoals je bent.
Niet zoals d buitenwereld jou wil zien.

Je leert in jouw eigen schoenen staan, jezelf blijven, van jeZelf houden.

Ik heb meerdere maken familieopstellinge gedaan, ik zag daar de rol van ouders,broers en zussen , het gaf veel duidelijkheden.

Sterkte,je komt er wel.
Ah Lien, laiverd. Je bent natuurlijk verre van mislukt :hug:
Toevallig hadden wij vandaag op de reva een dag over zelfbeeld. Vond dat erg pittig. Je hebt zo snel de neiging het negatieve te onthouden. Ze gaven hier het voorbeeld wat nogal aangreep want dat was precies hoe ik me regelmatig voel, sterker nog: vlak voor ik vertrok met de kids naar school en de reva.
Ik voel me een waardeloze moeder omdat ik ze afsnauw. Maar daar tegenover staat dan dat je voor ze kookt, met ze leest, met ze knuffelt etc.

Kan je daar wat mee denk je, een boek lezen om tot inzicht te komen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, het is een specifiek hulp/ werkboek. Met veel resultaat volgens de psych. Of het ook voor mij werkt, weet ik niet.
Ik vrees dat het toch toeval was dat ik na de eerste behandeling bij de chiropractor een paar dagen weinig last had, want gisteren dus weer geweest en vannacht was het hartstikke ruk weer. :(
Doro75 schreef:
03-09-2019 21:29

Fijn dat de tandarts zijn mond hield. Slaap lekker straks!
Yep, in de ochtend en avond :p
Ze heeft nu al weer lekker zitten knuffelen met me, om half 10 moet ik bij psycho-educatie zijn.
VivaYfke schreef:
03-09-2019 21:31
Zo noemen wij het ook. Hier begint het dollen rond 22 uur.
Heerlijk! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven