Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
vrijdag 13 september 2019 om 21:25
Wat erg. Gecondoleerdsuzyqfive schreef: ↑13-09-2019 19:43Nou lekker dan... kreeg net te horen dat mijn tante van de week is overleden en dat ze gisteren is begraven... was de zus van mijn moeder. Net als mijn moeder aan eierstokkanker overleden. Mijn vader mocht het via een voicemail vernemen van de vrouw van mijn moeders broer (ouders waren op vakantie). Nou ja, ik zal ze dan maar een kaartje sturen. Zo ga je dus met familie om...

Later is nu
vrijdag 13 september 2019 om 21:26
vrijdag 13 september 2019 om 22:22
Goed stuk Dreamer.Dreamer schreef: ↑13-09-2019 21:26Interessant artikel
https://chronischsamensterk.nl/chronisc ... ouwproces/
Ik heb ze allemaal doorlopen en zit in fase 7
Met af en toe toch nog weer een terugval naar een van de andere fases
Ik duik mijn bed in,
Het was best druk op het werk, en als er even geen klanten waren was ik druk met voorraad aanvullen
Geen rustig moment gehad dus en nu moe en meer pijn dan wenselijk is
Hoop dat ik moe genoeg ben om in slaap te vallen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 13 september 2019 om 23:03
Mijn vader heeft mijn oom gesproken, ze wilden hem wel uitnodigen voor de uitvaart maar erg hard hebben ze niet hun best gedaan om contact te vinden. Tsja...
Ze is uiteindelijk overleden aan de complicaties van een epileptische aanval door uitzaaiingen in de hersenen. Dat ze die had was dus ook helemaal niet bekend. Nou ja, ik heb een kaart gestuurd.
Ze is uiteindelijk overleden aan de complicaties van een epileptische aanval door uitzaaiingen in de hersenen. Dat ze die had was dus ook helemaal niet bekend. Nou ja, ik heb een kaart gestuurd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 14 september 2019 om 09:03
Gecondoleerd Suzy. En wat Lientje zegt, aan jou heeft het niet gelegen.
Goedemorgen vanuit de ziekenboeg, geloof ik.
Man voelt zich niet lekker, is grieperig, en ik heb twaalf uur aan een stuk geslapen in de hoop mijn hoofdpijn kwijt te raken. Dat is niet gelukt.
Man heeft besloten dat hij geen tijd heeft om zich ziek te voelen, dus dat gaat nog wat worden.
Goedemorgen vanuit de ziekenboeg, geloof ik.
Man voelt zich niet lekker, is grieperig, en ik heb twaalf uur aan een stuk geslapen in de hoop mijn hoofdpijn kwijt te raken. Dat is niet gelukt.
Man heeft besloten dat hij geen tijd heeft om zich ziek te voelen, dus dat gaat nog wat worden.

zaterdag 14 september 2019 om 09:22
Niet dat ik denk dat ik migraine heb, of me met migraine-patiënten wil vergelijken want migraine is niet te vergelijken met gewone hoofdpijn natuurlijk.
Maar, ik heb sinds een paar jaar elke maand weleens een dag stevige hoofdpijn. Een pijn die mijn andere pijnen overheerst. Het zit ook altijd op een bepaalde plek in mijn hoofd. Alcohol is een trigger, maar dat drink ik niet meer. Verder heb ik nog niet echt iets kunnen ontdekken.
Het liefst lig ik in het donker in bed totdat het beter wordt.
Ik vraag natuurlijk niet om een diagnose, maar soms twijfel ik wel of het incidentele hoofdpijn is, of dat er toch een soort patroon in zit.
Maar, ik heb sinds een paar jaar elke maand weleens een dag stevige hoofdpijn. Een pijn die mijn andere pijnen overheerst. Het zit ook altijd op een bepaalde plek in mijn hoofd. Alcohol is een trigger, maar dat drink ik niet meer. Verder heb ik nog niet echt iets kunnen ontdekken.
Het liefst lig ik in het donker in bed totdat het beter wordt.
Ik vraag natuurlijk niet om een diagnose, maar soms twijfel ik wel of het incidentele hoofdpijn is, of dat er toch een soort patroon in zit.

zaterdag 14 september 2019 om 09:24

zaterdag 14 september 2019 om 09:29
Ik menstrueer al twaalf of dertien jaar niet meer. Dat wil niet zeggen dat er geen cyclus is, maar daar heb ik dus geen weet van.Gele_Suikerspin schreef: ↑14-09-2019 09:25Lise, zit er qua hormonen een verband in? Al eens naar gekeken?
Dan kun je het niet oplossen. Maar wel van te voren rekening mee houden.
Je hebt wel van die 'menstruatie' apps.
Wellicht een tip.
Misschien moet ik maar eens markeren op welke dagen ik hoofdpijn heb, om te zien of dat toch verband houdt met een menstruatiecyclus van gemiddeld 28 dagen.
Goede tip!
zaterdag 14 september 2019 om 09:31
Goedemorgen
Lise, de dokter vroeg mij een hoofdpijndagboek te maken. Misschien een idee? Zet je in wat je die dag deed en dergelijke. Er is een voorbeeld op internet, hoofdpijn.nl misschien. Zoiets. (ja, er is een site over hoofdpijn)
Verder krijg ik ook meer hoofdpijn soms als ik veel lig. Mogelijk verkeerde houding. En aangezien jij dat volgens mij wel doet ivm je rug, zou dat ook nog kunnen. Maar het is altijd moeilijk te zeggen, helaas. (kan ook nog van de pijnmedicatie komen, dat is helemaal wat)
Ik zou vanmorgen het spul naar de trein brengen, maar ze hadden een zware nacht, dus het wordt vanmiddag. Nu moet ik m'n dagindeling ineens veranderen. Voelt altijd even 'raar' ofzo.
Lise, de dokter vroeg mij een hoofdpijndagboek te maken. Misschien een idee? Zet je in wat je die dag deed en dergelijke. Er is een voorbeeld op internet, hoofdpijn.nl misschien. Zoiets. (ja, er is een site over hoofdpijn)
Verder krijg ik ook meer hoofdpijn soms als ik veel lig. Mogelijk verkeerde houding. En aangezien jij dat volgens mij wel doet ivm je rug, zou dat ook nog kunnen. Maar het is altijd moeilijk te zeggen, helaas. (kan ook nog van de pijnmedicatie komen, dat is helemaal wat)
Ik zou vanmorgen het spul naar de trein brengen, maar ze hadden een zware nacht, dus het wordt vanmiddag. Nu moet ik m'n dagindeling ineens veranderen. Voelt altijd even 'raar' ofzo.
Later is nu

zaterdag 14 september 2019 om 09:35
Ik ga even kijken op die site, want dat is wel een idee ja.Dreamer schreef: ↑14-09-2019 09:31Goedemorgen
Verkeerde houding heb ik ook wel aan gedacht, maar dan krijg ik vooral last van mijn schouder. Teveel slapen zou kunnen, maar ik kan niet zo snel een verband ontdekken tussen de hoeveelheid slaap en de hoofdpijn.
Bijwerking van de pijnmedicatie heb ik ook aan gedacht, maar dat probeer ik nog maar even te verdringen.
zaterdag 14 september 2019 om 10:25
Ik kan niet echt mijn draai vinden de laatste paar dagen. Nergens echt zin in. Ik doe de dingen die ik moet doen. Maar de dingen die ik normaal leuk vind, lezen, handwerken, series kijken, op het forum, het voegt niet helemaal.
Het is net of mijn hoofd niet meewerkt.
Het boeit me niet, ben snel geïrriteerd en er klaar mee.
Weet nog ff niet wat ik hiermee moet omdat ik niet weet waar dit vandaan komt.
Maar het voelt wel héél onprettig. Net of ik mezelf niet ben ofzo.
Het is net of mijn hoofd niet meewerkt.
Het boeit me niet, ben snel geïrriteerd en er klaar mee.
Weet nog ff niet wat ik hiermee moet omdat ik niet weet waar dit vandaan komt.
Maar het voelt wel héél onprettig. Net of ik mezelf niet ben ofzo.
zaterdag 14 september 2019 om 10:32
Ach wat vervelend Lientje. Ik herken het wel deels. Hoewel, geen idee of het hetzelfde is, maar soms voel ik me gewoon lusteloos/rusteloos. Wil dingen, maar kom nergens toe. Helaas geen tips, anders dan tot rust komen. Vaak hang ik tijden voor de tv en kijk series, die ik al zo vaak zag.
Later is nu

zaterdag 14 september 2019 om 11:23
Ik denk ook dat het komt doordat er nogal veel gebeurd is de afgelopen week.
Druk op het werk. Twee overlijdensgevallen.
De toets waarvan ik dacht het verprutst te hebben. Die ik toch goed blijk te hebben gemaakt en de uitnodiging voor een gesprek.
En de drukte thuis , ik probeer dochter zoveel mogelijk naar trein te brengen en halen omdat dat zoveel reistijd scheelt nu ze op een andere locatie terecht is gekomen dan gepland.
De sociale dingen zoals moeder enz.
Misschien is het gewoon wel even iets teveel voor mijn hoofd.
Nu nog even zoeken naar iets ontspannends waar mijn hoofd wel naar staat en de aandacht bij kan houden.
Druk op het werk. Twee overlijdensgevallen.
De toets waarvan ik dacht het verprutst te hebben. Die ik toch goed blijk te hebben gemaakt en de uitnodiging voor een gesprek.
En de drukte thuis , ik probeer dochter zoveel mogelijk naar trein te brengen en halen omdat dat zoveel reistijd scheelt nu ze op een andere locatie terecht is gekomen dan gepland.
De sociale dingen zoals moeder enz.
Misschien is het gewoon wel even iets teveel voor mijn hoofd.
Nu nog even zoeken naar iets ontspannends waar mijn hoofd wel naar staat en de aandacht bij kan houden.
zaterdag 14 september 2019 om 11:31
Gecontroleerd Suzy. Sterkte.
Lientje, vergeet niet dat gesprekken met de therapeut veel los maken ook onbewust.
Wanneer heb je weer een afspraak? Ik zou dit zeker bespreken. De psycholoog kan ook inschatten of het gewoon somberheid is of richting depressie gaat.
Mocht de afspraak te lang duren kun je net deze klachten ook naar de huisarts gaan.
Ik ben wel heel trots op jou! Ik denk het al een paar weken. Ik heb jou hier leren kennen als een hele sterkte vrouw. Nu extra waardeer ik jou, dat je ook naar je mentale durft te kijken en naar de psycholoog gaat. Je laat nu op het forum ook vaker je 'zachtere' kant zien en je mentale struggles. Hierdoor vind ik jou nog een krachtigere persoon. Want daar is moed voor nodig.
Lientje, vergeet niet dat gesprekken met de therapeut veel los maken ook onbewust.
Wanneer heb je weer een afspraak? Ik zou dit zeker bespreken. De psycholoog kan ook inschatten of het gewoon somberheid is of richting depressie gaat.
Mocht de afspraak te lang duren kun je net deze klachten ook naar de huisarts gaan.
Ik ben wel heel trots op jou! Ik denk het al een paar weken. Ik heb jou hier leren kennen als een hele sterkte vrouw. Nu extra waardeer ik jou, dat je ook naar je mentale durft te kijken en naar de psycholoog gaat. Je laat nu op het forum ook vaker je 'zachtere' kant zien en je mentale struggles. Hierdoor vind ik jou nog een krachtigere persoon. Want daar is moed voor nodig.

zaterdag 14 september 2019 om 13:04
zaterdag 14 september 2019 om 13:11
Moge. Middag bedoel ik. Ik zit in een depressief dal op het moment. Het enige goede daaraan is dat ik schoonmaak drang krijg en dus al de koelkast heb schoongemaakt, stuifzuiger door het huis heb gehaald, afgewassen en de was opgehangen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 14 september 2019 om 13:16
Wat een ontzettend lieve reactie GA! Dank Je!Gele_Suikerspin schreef: ↑14-09-2019 11:31Gecontroleerd Suzy. Sterkte.
![]()

Word er een beetje verlegen van.
Ik heb pas 8 oktober weer een afspraak.
Ze is op vakantie nu nl.
Ben wel zelf in de weer met een zelfhulpboek nu op haar advies. Misschien dat dat ook wat doorwerkt.
zaterdag 14 september 2019 om 13:18
Dat is niet leuk kohaku. Jij woont toch ook begeleid? Is er iemand in je omgeving met wie je daarover even kunt praten?