Gezondheid alle pijlers

Wintertenen

05-11-2012 15:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft vorig jaar wintertenen gehad. Ze is veel buiten bij paarden. Ze heeft altijd wel koude handen en voeten, maar dit was echt wel een stapje verder dan koude voeten.

De huisarts gaf aan dat daar weinig aan te doen is. Ze is nu met ginkgo biloba begonnen...

Nu heb ik twee vragen:

Weet er iemand iets dat echt helpt?

en:

Heeft iemand ervaring met thermo-soles? Dit zijn oplaadbare zooltjes die je verwarmt in de schoenen doet en die de voeten een aantal uren warm zouden houden. Ze kosten rond de 100 euro, dus ik hoop dat iemand kan vertellen of dat wat is.
quote:beter.laat schreef op 05 november 2012 @ 16:40:

Ik weet niet hoe oud je dochter is, en of ze rookt.

Als ze rookt moet ze dat in ieder geval stoppen, omdat roken de bloedvaten (dus ook de kleine in vingers en tenen) aantast.

Ook nooit gáán roken dus!

Dochter is 15 jaar en rookt niet....

Ik ben ietsjes ouder, rook ook niet, maar heb ook een slechte doorbloeding. Volgens mij is dat wel erfelijk. Maar ik zal haar vertellen dat ze nooit moet gaan roken !
quote:boterbloem01 schreef op 05 november 2012 @ 15:57:

had het als tiener ook, maar ben er overheen gegroeid.

Goed warm houden,wisselbaden, ochtendurine, door de sneeuw lopen met blote voeten.... Allemaal geprobeerd. Ouder worden is denk ik het enige wat bij mij echt hielp ;)

Heb nog steeds ijskoude handen en voeten hoor, maar geen wintertenen meer.

Succes.Hier precies dezelfde ervaring. Het is al jarenlang helemaal over.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hebben we het over wintertenen of dooie tenen en vingers (raynaud)? Dat zijn echt 2 verschillende dingen.

Wisselbaden ed weren wel bij wintertenen en niet bij raynaud.

Raynaud kan veroorzaakt worden door ac. Ik ga binnenkort testen of ac zonder oestrogeen beter werkt.

Bij alles geld volgens mij dat alleen je handen en voeten warm inpakken niet help als je armen, nek en benen het alsnig te koud hebben. Beenwarmers helpen mij beter dan 3 paar sokken. Panty onder een broek. Handschoenen met lange manchetten (dat dus ook je onderarmen warm blijven. En ginkgo!

(ik heb dus last van raynaud)
Been there, done that, got the T-shirt.
Volgens huisarts waren het echt wintertenen.

Maar schapenvet ? = wolvet ? = lanoline ?
quote:haantje69 schreef op 05 november 2012 @ 18:40:

Volgens huisarts waren het echt wintertenen.

Maar schapenvet ? = wolvet ? = lanoline ?

Ja, nee, toch even een toevoeging:

Schapenvet is schapenvet, wolvet is lanoline.

Ik kocht het bij een natuurwinkel. Het was "hard" vet en hing aan lont, zoals bij kaarsen. Het is dus wel het schapenvet wat honden krijgen, maar dan zonder toevoeging.

Dit dus
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar de honden eten het op, en jij smeert t op je voeten???? Ik ga er wel naar op zoek, maar eigenlijk klinkt het heel ranzig...:-)
quote:haantje69 schreef op 07 november 2012 @ 07:25:

Maar de honden eten het op, en jij smeert t op je voeten???? Ik ga er wel naar op zoek, maar eigenlijk klinkt het heel ranzig...:-)En die honden krijgen er een mooie glanzende vacht van en huidproblemen verdwijnen.
Ik heb iets gevonden: vloeibaar schapenvet. Er zit wel zonnebloemolie en vitamine e en f in, maar deze versie leek mij beter dan die met knoflook.

Bedankt voor de tip, ik ben benieuwd of het helpt.
quote:haantje69 schreef op 08 november 2012 @ 13:38:

Ik heb iets gevonden: vloeibaar schapenvet. Er zit wel zonnebloemolie en vitamine e en f in, maar deze versie leek mij beter dan die met knoflook.

Bedankt voor de tip, ik ben benieuwd of het helpt.Succes! Die uit mijn laatste link was trouwens zonder toevoeging hoor
O, zo bedoel ik t niet. Ik kon in de winkel kiezen tussen die ik nu heb gekocht (zit in een pompflacon) en blokjes met knoflook. Nu lijken die blokjes mij ook heel lastig smeren maar ik heb er ook niet in geknepen om te kijken of dat zou kunnen...

De sokken liggen klaar!
quote:haantje69 schreef op 08 november 2012 @ 20:26:

O, zo bedoel ik t niet. Ik kon in de winkel kiezen tussen die ik nu heb gekocht (zit in een pompflacon) en blokjes met knoflook. Nu lijken die blokjes mij ook heel lastig smeren maar ik heb er ook niet in geknepen om te kijken of dat zou kunnen...

De sokken liggen klaar!Ik hoop dat het bij jullie net zo goed werkt als bij mij!
De voeten zijn ingesmeerd... de sokken zijn aan. Ik ben heel benieuwd hoe dat 's morgens is. Ik douche elke ochtend, dochter niet. Moet je ze echt schoonwassen? Of juist ze iets ' ingevet' houden?

En weet jij nog hoe lang het duurde voor je resultaat had/voelde?
quote:haantje69 schreef op 08 november 2012 @ 20:54:

De voeten zijn ingesmeerd... de sokken zijn aan. Ik ben heel benieuwd hoe dat 's morgens is. Ik douche elke ochtend, dochter niet. Moet je ze echt schoonwassen? Of juist ze iets ' ingevet' houden?

En weet jij nog hoe lang het duurde voor je resultaat had/voelde?Ik waste ze niet helemaal schoon hoor. Bij mij hielp het met een dag of drie.
Hoe is het met de tenen?
Tjaaa, een kleine teen is wat rood. Nog niet echt wintertenen-gebeuren...

We zochten vooral iets om het te voorkomen. Nu ik t nalees denk ik, dat jij het vooral bedoelde als je al wintertenen hebt.

Maar ze smeert ze elke avond in en gaat met sokken naar bed. Ze vind het een nadeel dat de voeten (ingesmeerd en ingepakt) helemaal niet meer warm lijken te worden. Maar t gaat natuurlijk de komende periode alleen maar kouder worden, dus ze hoopt er wel profijt van te hebben. En gelukkig stinkt het schapenvet niet...
quote:haantje69 schreef op 15 november 2012 @ 20:09:

Tjaaa, een kleine teen is wat rood. Nog niet echt wintertenen-gebeuren...

We zochten vooral iets om het te voorkomen. Nu ik t nalees denk ik, dat jij het vooral bedoelde als je al wintertenen hebt.

Maar ze smeert ze elke avond in en gaat met sokken naar bed. Ze vind het een nadeel dat de voeten (ingesmeerd en ingepakt) helemaal niet meer warm lijken te worden. Maar t gaat natuurlijk de komende periode alleen maar kouder worden, dus ze hoopt er wel profijt van te hebben. En gelukkig stinkt het schapenvet niet...Klopt, ik gebruikte het toen de kloven in m'n tenen stonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven