Gezondheid alle pijlers

zachte/dunne ontlasting

07-07-2012 14:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden een aantal dagen na een flinke stapavond met de nodige alcohol had ik last van diarree.. Een enkele keer.

De dag erna was dit weer over.

Mijn ontlasting bleef wel wat dunner dan gewoonlijk.

Een week later, weer na het weekend (gbbq'd) ook weer een keer diarree..

In de tussentijd wat dunnere ontlasting dan gewoonlijk, maar gewoon bruin en niet diarree.

Afgelopen week. Na het avondeten ineens krampen en aandrang: weer eenmalig diarree... Verder nu de laatste dagen dunnere ontlasting en meer last van winden.. (sorry)..

Is dit iets om mee naar een arts te gaan?? Doordat ik er best veel op let maak ik me zorgen... Ben dus benieuwd naar wat jullie hiervan vinden...
Nu weer na een week harde ontlasting al een aantal dagen zachte (nog net geen diarree) ontlasting. Heb mijn voedingspatroon al aangepast..

Heb daarnaast last van rusteloosheid, maak me zorgen en heb grote moeite met het ondernemen van dingen..

Ik weet niet of die dunne ontlasting nu hypochondrie veroorzaakt of dat t andersom is...

Zit in elk geval behoorlijk in de put en weet niet wat te denken behalve dat ik bang ben voor een ernstige ziekte...

Wie heeft tips hier een beetje uit te komen en wie heeft er een alternatieve verklaring?

Onderzoek wees uit dat ik geen parasiet of bacterie heb en huisarts wil afwachten.
Niemand? Sorry, maar zit behoorlijk in de put..
quote:bellabel schreef op 04 september 2012 @ 18:04:

Heb daarnaast last van rusteloosheid, maak me zorgen en heb grote moeite met het ondernemen van dingen..

Ik weet niet of die dunne ontlasting nu hypochondrie veroorzaakt of dat t andersom is..

Zit in elk geval behoorlijk in de put en weet niet wat te denken behalve dat ik bang ben voor een ernstige ziekte...

De rusteloosheid etc lijkt me iig geen symptoom van een ernstige ziekte maar eerder van de stress en dat dat niet goed is voor je lijf dat weten we allemaal.

Probeer je niet zo te focussen op je ontlasting en gewoon doorgaan met gezond eten. Je bent naar de HA geweest, er zijn onderzoeken gedaan en los van een dunne ontlasting heb je geen fysieke klachten.
En stop met googelen, medische sites, ervaringsverhalen te lezen. Niemand schrijft op internet over die ene maand 4 jaar geleden dat hun poep duidelijk vloeibaarder dan anders was maar dat vanzelf weer beter ging, dat doen alleen mensen met een 'ik heb darmkanker overleeft' etc. verhaal.
Volstrekt eens met Borderwalk. Bellabel, zoek inderdaad eens wat afleiding en laat de ontlasting voor wat het is. Misschien wordt dat weer sneller normaal (en daarna niet weer dun) als je verder gezond eet en niet voortdurend zorgen blijft maken.
World of Warcraft: Legion
Bellabel, ik heb altijd varierende ontlasting, meestal dun, verschillende kleuren. Na een nacht met weinig slaap kan het al heel dun zijn. Voor mij normaal en ik ben er nog nooit mee naar een dokter geweest. Ik ben fit, sport veel en voel me prima, dus geen enkele reden.

Je hypochondrie gaat met je op de loop. Wat is er aan de hand dat je hypochondrie opspeelt?
Bedankt... Vr mij is mn ontlastingspatroon de laatste maanden wel veranderd, maar ik maak me er idd ook te veel zorgen over.

Ik heb geen idee waarom de angst nu weer opspeelt.. Ik denk dat t helaas perioden zijn...

Maar bedankt....
Beste bellabel (en anderen), ik heb me aangemeld in de hoop je even uit die put te trekken aangezien er geen nieuwe reacties meer zijn en jij waarschijnlijk al 2 dagen in angst verkeert (ervan uitgaande dat de datum duiding niet het Amerikaanse model hanteert, want dan komt dit een paar maanden te laat).

Ik ben man, dus ik zal me verder afzijdig houden op dit forum of mezelf weer deleten, maar als lotgenoot snap ik precies hoe je je voelt. Ik ben nml ook hypochonder, al is het in mindere mate als jij heb ik het idee. Mijn queeste naar "zachte ontlasting" bracht me hier. Ik heb daar momenteel dus ook last van. Normaal gesproken maak ik me er niet zoveel zorgen om, maar op die momenten dat je even niet zo lekker in je vel zit spelen de zorgen op en ik heb dan gauw de neiging te gaan zoeken om maar iets van een verklaring te vinden. Het is idioot want ik weet heel goed dat er waarschijnlijk niks aan de hand is, volkomen normaal is, maar net dat ene stemmetje dat op een slecht moment zegt: "ja maar wat als..."

Gek genoeg kan ik juist het probleem bij anderen heel goed relativeren. In jouw geval bellabel (en ook die van mij) zeg je het eigenlijk zelf al. Je zit duidelijk in een vicieuse cirkel. Je ontlasting was een keer volgens jou idee niet normaal (na alcohol, bbq notabene, wat het heel goed verklaard) Je maakt je zorgen, gaat er op letten, het gebeurt weer, je maakt je meer zorgen etc. De stress en angst hebben direct invloed op je spijsvertering omdat je lichaam en geest gespannen zijn. Diarree is een veel voorkomend probleem door stress. Mijn HA zei ooit: indien je niet onverklaarbaar veel gewicht verliest, normale eetlust hebt (stress kan ook dit belemmeren) dan is er zeer waarschijnlijk niks ernstigs aan de hand. En zelfs met die symptomen kan het nog allerhande onschuldige oorzaken hebben (ga er natuurlijk wel mee naar de HA in dat geval). Maar zoals ik al zei, ik snap heel goed wat je doormaakt.

Er is niks met je aan de hand. Je merkt vanzelf dat wanneer je beter in je vel zit, dit ook weer een positief effect op je spijsvertering heeft. Kijk het aan, blijven de klachten ga altijd naar de HA. Meestal kom je dan terug met een gerust gevoel en hoppa, je klachten zijn ineens weer verdwenen ;)

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven