Gezondheid alle pijlers

zachte/dunne ontlasting

07-07-2012 14:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden een aantal dagen na een flinke stapavond met de nodige alcohol had ik last van diarree.. Een enkele keer.

De dag erna was dit weer over.

Mijn ontlasting bleef wel wat dunner dan gewoonlijk.

Een week later, weer na het weekend (gbbq'd) ook weer een keer diarree..

In de tussentijd wat dunnere ontlasting dan gewoonlijk, maar gewoon bruin en niet diarree.

Afgelopen week. Na het avondeten ineens krampen en aandrang: weer eenmalig diarree... Verder nu de laatste dagen dunnere ontlasting en meer last van winden.. (sorry)..

Is dit iets om mee naar een arts te gaan?? Doordat ik er best veel op let maak ik me zorgen... Ben dus benieuwd naar wat jullie hiervan vinden...
Na 3 weken zou ik even de huisarts bellen. En tot je terecht kunt veel groenten en vezels eten en opletten dat je genoeg vocht binnenkrijgt.
Blijf je wel op het zelfde gewicht? Of val je af?

En ga contact opnemen met de huisarts.
Dus als ik je goed begrijp heb je in drie weken tijd, drie keer diarree gehad. 1 x na teveel alcohol/stappen, 1 x na een BBQ en nog 1 keer na het avondeten? Ik zou hier persoonlijk niet direct mee naar een arts gaan.

In de tussenliggende periode heb je wel zachtere ontlasting gehad, maar geen diarree.

Als je niet afvalt en niet continu diarree hebt, je braakt er niet bij, er zit geen bloed bij de ontlasting, dan zou ik ff afwachten. Maar dat ben ik....
Gewicht is gewoon okay.

Ik ben eerlijk gezegd een hypochonder eersteklas.. En heb me gefixeerd op mijn ontlasting, wat stress oplevert...

Eigenlijk ben ik dus bij elke toiletgang bang dat het weer dunner is dan gewoonlijk... Ws zou ik er als ik geen hypochondrische periode had niet erg veel op letten.. Maar nu...

En ergens angst voor darmkanker oid...
quote:mallebeppie schreef op 07 juli 2012 @ 14:23:

Dus als ik je goed begrijp heb je in drie weken tijd, drie keer diarree gehad. 1 x na teveel alcohol/stappen, 1 x na een BBQ en nog 1 keer na het avondeten? Ik zou hier persoonlijk niet direct mee naar een arts gaan.

In de tussenliggende periode heb je wel zachtere ontlasting gehad, maar geen diarree.

Als je niet afvalt en niet continu diarree hebt, je braakt er niet bij, er zit geen bloed bij de ontlasting, dan zou ik ff afwachten. Maar dat ben ik....

Als je je verder goed voelt, hiermee eens.

Maar ja als jij je zorgen maakt, moet je bellen.
Hier zou ik niet voor heen gaan. Je klaagt niet over pijn/bloed/slijm bij ontlasting oid.

Misschien is je weerstand ff wat minder. Probeer eens op te letten of je wel genoeg gezond eten binnen krijgt (vold vitamines en vezels)
Ah hypochonder. Hoe doe je dat normaal? jezelf verplichten een week/maand af te wachten, proberen om je er niet mee bezig te houden en te kijken of de klachten afnemen?
O, je bent hypochonder. Dan zou ik nog een paar weken wachten en proberen om je ergens anders op te focussen. Tenzij je meer klachten krijgt, dan natuurlijk bellen.
Ja.. Hoe doe ik dat.

Mezelf niet al te serieus nemen meestal..

Ik wacht meestal een week of 2 af en ga dan toch naar de huisarts, waar ik mijn zorg bespreek. Ik ga bij een klacht max 2 keer naar de ha en verplicht me dan zelf om het los te laten.

Hier heb overigens jaren over gedaan.

Ik heb een jaar psychologische behandeling gehad en gebruik sinds anderhalf jaar citalopram. Hierdoor heb ik stukken en stukken minder last van hypochondrie.. Echter, sommige perioden flakkert het even op... Zoals nu.. Maar ik heb dan ook wel ergens last van, maar vraag me af of ik door stress en er teveel op letten zelf gedeeltelijk voor zorg dat mijn darmen sneller werken.

En afvallen.. alweer iets waar ik bang voor zou kunnen worden.

Verder vermijd ik het internet met enge zoektermen.

Ik weet wel dat veranderde ontlasting een signaal is... maar hoop maar dat dit dan gaat om bloed erbij of een rare kleur..

En heb iets gevonden over dat veel Nederlanders er last van hebben en dat het meestal komt door voeding en stress en pas ergens op een hele lage plek door een ernstige oorzaak. Maar ja....
gezonde darmen kunnen ook reageren op drank en een bbq, dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
Een diarree remmer gebruiken en kijken of het dan over gaat?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Of gewoon bananen en wit brood. Stopt bij mij als een gek.

Overigens kun je ook gewoon wat minder vaak in de pot kijken na het poepen. Volgens mij is er werkelijk geen mens bij wie de geur/kleur/consistentie van de ontlasting altijd maar hetzelfde is, het hangt er onder andere maar net vanaf wat je gegeten hebt.
Nee ik zou hier voor echt niet naar de dokter gaan als dit het is.

Als je verder nergens last van hebt zoals al eerder gezegd bloed enz.

En van alcohol raken je darmen geprikkeld, net zoals vet eten enz dus dan kan het dat je diarree krijgt.

En zoals eerder gezegd gewoon vezels eten en dan word je poep vanzelf weer dikker.
Gezond eten (ff weinig vet en suiker) en geen alcohol drinken, evt wat norit nemen. Met warm weer alcohol, bq enzo is het buikje wat sneller van streek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als ik daarvoor naar de huisarts zou gaan, kon ik er wel gaan wonen.. Van alcohol en bbq kun je makkelijk diarree krijgen, en een enkele keer dunne ontlasting is eerder een reactie op vet eten dan reden tot grote zorg. Bovendien is stress een enorme veroorzaker van diarree, dus dat schiet ook al niet op. En inderdaad, zodra ik in een heel warm land kom, krijg ik last van mijn darmen. Hoe warmer, hoe meer last.

Reden tot zorg zouden zijn: aanhoudende diarree (dat wil dus zeggen elke keer, niet 1 keer per week), omdat je dan uitgedroogd kunt raken, sterke en blijvende verandering van kleur (bv bijna zwart of juist beige), en inderdaad bloed bij de ontlasting. Maar hoewel die zaken zeker reden zijn om even langs de dokter te gaan, is ook in die gevallen de oorzaak meestal onschuldig. Verreweg het meeste bloed bij de ontlasting wordt bv veroorzaakt door geknapte aambeien. Het is dan alleen belangrijk om ernstiger dingen even uit te sluiten, maar absoluut niet zo dat het dan zeker mis is.
dank jullie wel!!!

Gisteren de biertjes overgeslagen en ik eet wat bewuster. Verder de zorg even met mijn vriend gedeeld.. En dat lucht op!!

Nu een lekkere zondag en samen genieten.
De zorg? Alsjeblieft zeg, waar heb je het over...lees eens andere topics hier en relativeer...
Ben ik weer. Sommigen vinden mij belachelijk, maar dat is dan maar zo. Vier weken geen diarree gehad tot gistermiddag ineens een keer. Uur na een broodje van de bakker te hebben gegeten. Nu net een nattige lichtbruine gelige drol, nat want ik heb vaak moeten vegen. Ook al bij de huisarts geweest, geen reden tot zorg.

In cd afgelopen weken soms zelfs obstipatie gehad. Tsja, is dit normaal? Heeft iedereen wisselende kleuren en zachtheid van ontlasting?
quote:bellabel schreef op 23 augustus 2012 @ 14:13:

Ben ik weer. Sommigen vinden mij belachelijk, maar dat is dan maar zo. Vier weken geen diarree gehad tot gistermiddag ineens een keer. Uur na een broodje van de bakker te hebben gegeten. Nu net een nattige lichtbruine gelige drol, nat want ik heb vaak moeten vegen. Ook al bij de huisarts geweest, geen reden tot zorg.

In cd afgelopen weken soms zelfs obstipatie gehad. Tsja, is dit normaal? Heeft iedereen wisselende kleuren en zachtheid van ontlasting?Ik wel. Maar ik heb dan ook Colitis
ga eens naar een psycholoog zou ik zeggen
Kun je geen spiegel op het toilet hangen, zodat je lekker naar je eigen hoofd kijkt in plaats van in de pot? Of een moppenboek ofzo?

Echt, ik heb chronische darmklachten, maar ik zou niet in staat zijn om zo gedetailleerd als jij mijn ontlasting te beschrijven. Interesseer je liever voor wat er buiten de pot gebeurt, dan ziet het leven er al snel een stuk fleuriger uit!
Misschien ook nog even poopscoopen.
Als het regelmatig voor gaat komen. Dan zou ik wel naar de huisarts gaan om je ontlasting te laten onderzoeken, je kan namelijk last hebben van een parasiet.
Ik heb altijd zachte en dunne ontlasting. Die ene keer in de zoveel maanden dat het voorkomt dat ik harde ontlasting heb, kan ik wel janken op de wc zo zeer het doet. Ik heb daarna dan ook altijd wondjes. Ik heb verder nergens last van, dus in mijn geval hoort het bij mij. Ik zou niet weten wat een " normale" stoelgang is. Als je veel buikklachten hebt is het misschien een ha bezoekje waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven