Zere mond
zondag 28 oktober 2012 om 20:41
Hallo,
Ik heb een 'situatie' en ik hoop dat iemand het herkent en me kan helpen.
Gisterochtend toen ik uit m'n bed kwam begon de binnenkant van m'n mond op te zetten. Of eigenlijk de binnenkant van m'n lippen, m'n onderlip erger dan m'n bovenlip. Uiteindelijk is het opgezette weg getrokken maar het blijft raar voelen. Alsof ik zout water in m'n mond heb gehad. Het rare is dat het begon meteen nadat ik op was gestaan, nog voor ik wat had gegeten of gedronken.
Nu is ook de onderkant van m'n tong gevoelig geworden (sinds vanmorgen).
Het lijkt dus op een allergische reactie maar ik kan me werkelijk niet bedenken van wat. Ook is er niets raars te zien aan m'n tong of lippen.
Ik voel me verder goed, ben niet misselijk en heb geen koorts of zo.
Is er iemand die dit herkent en beter nog, er een oplossing voor weet??
Alvast bedankt!
Ik heb een 'situatie' en ik hoop dat iemand het herkent en me kan helpen.
Gisterochtend toen ik uit m'n bed kwam begon de binnenkant van m'n mond op te zetten. Of eigenlijk de binnenkant van m'n lippen, m'n onderlip erger dan m'n bovenlip. Uiteindelijk is het opgezette weg getrokken maar het blijft raar voelen. Alsof ik zout water in m'n mond heb gehad. Het rare is dat het begon meteen nadat ik op was gestaan, nog voor ik wat had gegeten of gedronken.
Nu is ook de onderkant van m'n tong gevoelig geworden (sinds vanmorgen).
Het lijkt dus op een allergische reactie maar ik kan me werkelijk niet bedenken van wat. Ook is er niets raars te zien aan m'n tong of lippen.
Ik voel me verder goed, ben niet misselijk en heb geen koorts of zo.
Is er iemand die dit herkent en beter nog, er een oplossing voor weet??
Alvast bedankt!
zondag 28 oktober 2012 om 20:50
zondag 28 oktober 2012 om 20:58
zondag 28 oktober 2012 om 21:06
Ze hebben een paar jaar terug van die allergie testen bij me gedaan in het ziekenhuis. Eerst ben ik getest op plantaardig materiaal en daar kwam uit dat ik allergisch zou zijn voor een ficus. Daarna op etenswaar en daar kwam uit naar voren dat ik geen kip zou moeten eten. Maar meer kwam daar niet uit.
Ik had gehoopt dat iemand hier het zou herkennen. Als het nog een paar dagen langer duurt ga ik de ha maar inschakelen.
Ik had gehoopt dat iemand hier het zou herkennen. Als het nog een paar dagen langer duurt ga ik de ha maar inschakelen.
zondag 28 oktober 2012 om 21:25
Klinkt als een allergische reactie, ik ken het wat ik zo hoor, bij mij kwam het door de E621.
Als ik iets gegeten had waar dat inzat had ik aan de zijkant van mijn tong een hele zere plek, alsof er een aft zat, was niet zo.
Ook puntje van mijn tong deed zeer en zag dat die kleine bultjes die daar normaal zitten, weet niet hoe ze heten, opgezet waren.
Niet noemenswaardig, maar voelde het wel degelijk, net alsof ik mijn tong verbrand had.
Als ik iets gegeten had waar dat inzat had ik aan de zijkant van mijn tong een hele zere plek, alsof er een aft zat, was niet zo.
Ook puntje van mijn tong deed zeer en zag dat die kleine bultjes die daar normaal zitten, weet niet hoe ze heten, opgezet waren.
Niet noemenswaardig, maar voelde het wel degelijk, net alsof ik mijn tong verbrand had.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
maandag 29 oktober 2012 om 19:32
Sorry dat ik even niet gereageerd heb maar als ik werk (overdag) heb ik geen beschikking over internet.
Heel lief jullie reacties en het meedenken maar wat ik het rare vind is dat het begon meteen nadat ik uit bed kwam. Ik had dus nog niets gegeten of gedronken! Ik werd wakker, niets aan de hand, ben m'n bed uitgestapt en voor ik beneden was waren m'n lippen opgezet.
De binnenkant van m'n lippen is nu weer redelijk normaal maar nu is m'n tong (de zijkant) pijnlijk. Het voelt ook echt of ik last heb van aften op m'n tong maar er is niets te zien. Toen ik vanmiddag een appel at werd het tijdelijk wel weer even erger, begonnen m'n lippen ook weer heel gevoelig te worden maar het is nu weer redelijk normaal.
Als het woensdag niet weg is ga ik de ha maar bellen.
Heel lief jullie reacties en het meedenken maar wat ik het rare vind is dat het begon meteen nadat ik uit bed kwam. Ik had dus nog niets gegeten of gedronken! Ik werd wakker, niets aan de hand, ben m'n bed uitgestapt en voor ik beneden was waren m'n lippen opgezet.
De binnenkant van m'n lippen is nu weer redelijk normaal maar nu is m'n tong (de zijkant) pijnlijk. Het voelt ook echt of ik last heb van aften op m'n tong maar er is niets te zien. Toen ik vanmiddag een appel at werd het tijdelijk wel weer even erger, begonnen m'n lippen ook weer heel gevoelig te worden maar het is nu weer redelijk normaal.
Als het woensdag niet weg is ga ik de ha maar bellen.

dinsdag 30 oktober 2012 om 17:11
Ik herken wel wat je schrijft over opgezette lippen. Dat heb ik zelf regelmatig 's ochtends en dat is bij mij Quinke's oedeem. Dat ziet er niet uit, maar geeft verder geen jeuk- of pijnklachten.
Ofwel, het kan van alles zijn, dus beter naar de HA.
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... oedeem.htm
Ofwel, het kan van alles zijn, dus beter naar de HA.
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... oedeem.htm