Gezondheid alle pijlers

Zere tepel/borst

14-05-2011 17:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden begon mijn tepel zeer te doen. Het voelt als een blauwe plek. Niet lang daarna begon ook mijn borst zeer te doen. Er zitten geen knobbels of iets dergelijks en er is niet dat duidt op een ontsteking (roodheid, warm etc.). Alleen die pijn. Volgens de huisarts zou het hormonaal kunnen zijn en moet ik maar afwachten. Alleen ik ben er niet gerust op. Ik vind het raar dat mijn ene borst voelt alsof die bont en blauw is. Ik heb gezocht met o.a. google, maar ik vind alleen zwangerschapsgerelateerde pijn en ik ben niet zwanger ( en dat weet ik zeker).

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Gestoten? In geknepen? Iets tegen aan gehad? Elleboog ertegen?
quote:Miekkie schreef op 14 mei 2011 @ 17:42:

Gestoten? In geknepen? Iets tegen aan gehad? Elleboog ertegen?Nee, dan zou ik me kunnen voorstellen dat het pijn doet. Er is ook verder niets te zien aan mijn borst.
Zwaar getild aan een kant? Ik heb geen ideee
quote:Miekkie schreef op 14 mei 2011 @ 17:47:

Zwaar getild aan een kant? Ik heb geen ideeeNee, wel zwaar getild, maar daarvoor deed het al zeer. Ik weet het ook niet (vandaar dit topic )
Doet bewegen pijn? Of alleen aanraking?
Bewegen doet pijn als er druk op mijn borst komt te staan. Het is vooral aanraking. Mijn beha doe ik zodra ik kan uit. Het doet echt pijn.
Moet je ongesteld worden?
http://mens-en-gezondheid ... orsten-is-er-wat-mis.html
Ik ga maandag wel weer terug naar de huisarts. Ik vind het Ik-weet-het-niet-dus-wacht-maar-af-verhaal vervelend. Zeker omdat de huisarts bleef hinten naar een eventueel hormoongerelateerde klacht omdat ik ´tenslotte nog in mijn vruchtbare jaren zit´.
quote:Miekkie schreef op 14 mei 2011 @ 17:56:

Moet je ongesteld worden?Al twee keer geweest sinds de pijn begon. Het is erger als ik ongesteld ben, maar het gaat niet weg als ik niet meer ongesteld ben.
http://www.dokter.nl/inde ... jnlijke-borst-maar-1.html
Mastopathie misschien? Dan zijn je melkklieren aan het klieren. Ik heb het afwisselend in de ene tiet en dan weer de ander een paar weken later. Echt alsof mijn tiet een enorme blauwe plek is

Bel van de week even je huisarts wat je nu aan moet houden als wachttermijn. Als je echt niet gerust bent, kan je nog eens langs gaan en meer uitleg krijgen, eventueel verwezen worden voor een echo oid.
http://nhg.artsennet.nl/k ... tenbrief/Mastopathie1.htm
Ik had die link ook gevonden inderdaad. Voor kanker ben ik niet bang. Er zitten geen knobbels of verdikkingen. Cystes zou je, denk ik, ook moeten voelen. Hormonaal zou kunnen, maar waarom het dan ineens op is komen zetten, niet weggaat na bijvoorbeeld een menstruatie en er verder geen redenen zijn om wisselingen in hormonen te hebben (ik ben niet zwanger, niet in de overgang), daar heeft de huisarts ook geen antwoord op.
Mastopahtie heb ik aan gedacht. Maar er is geen verdikking, geen onregelmatigheden, geen uitscheiding. Alleen maar pijn.
Heb ik ook wel eens gehad en ging na een paar weken weer over. Nooit meer terug gekomen. Dus maak je niet al te veel zorgen.
quote:Sylphide75 schreef op 14 mei 2011 @ 18:07:

Heb ik ook wel eens gehad en ging na een paar weken weer over. Nooit meer terug gekomen. Dus maak je niet al te veel zorgen.Hoeveel is een paar weken? Ik heb het nu een week of tien. En zorgen, het is gewoon vervelend. Bij iedere aanraking doet het pijn. Mijn kleding doet pijn. Zelfs sex wordt minder leuk erdoor.
Je topic is alweer even geleden, maar ben benieuwd hoe het nu met je borst gaat. Ik ben in februari bevallen, in maart bleek ik een cyste te hebben, deze is uiteindelijk verdwenen. Eind april begon ik steken in mijn borst (rechter) te krijgen en deze pijn is er nog steeds. Echo gehad; niks op gevonden. Erg vervelend en merk dat ik me er ongerust om maak. Moet toch ergens wegkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven