Gezondheid alle pijlers

Zijn nek-en rug klachten echt weg na borstverkleining?

24-06-2010 17:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts heeft zijn medewerking gegeven met een verwijsbrief naar de plastisch chirurg. En de PC heeft het verzoek al aan mijn zorgverzekeraar gestuurd.

Echter mijn huisarts zei doodleuk dat hij twijfelt of de nek- en rugklachten echt minder zullen worden. Hij claimt dat zijn ervaring anders is met zijn patienten.

Wie oh wie is ervaringsdeskundige en vertelt mij over het verloop van haar nek-en rugklachten na borstverkleining?
Het ligt er denk ik ook aan wat je tot nu toe aan je klachten gedaan hebt.

Heb je een goed opgebouwd trainingsprogramma gevolgd voor je rug en nekspieren, en geleerd je schouders goed laag en naar achteren te houden (altijd lichte spanning in de spieren tussen je schouderbladen)?

Als je dan nog steeds klachten hebt zou ik het overwegen, anders zou ik me eerst daarop richten.
Het maakt niet uit wie welke ervaring hier post, want dat gaat niets zeggen over jouw situatie. Ik heb zware borsten maar ben op dit moment herstellende van een rugoperatie omdat uit onderzoek bleek dat ik gewoon rugklachten had. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Een borstoperatie kan klachten verhelpen, maar alleen als die borsten ook daadwerkelijk de oorzaak van de klachten zijn.
Wat heb je verder aan je reug en nekklachten proberem te doen? Fysio/ortopeed oid?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb vorig jaar een borstverkleining laten doen, en heb echt wel minder last van mijn rug en nek.

Toen mijn borsten begonnen te groeien ben ik direkt krom gaan lopen (ik vond ze vreselijk), en ik heb dus vanaf mijn 14e ongeveer tot mijn 38ste krom gelopen.

Hierdoor heb ik ook een zwakke rompstabiliteit, waardoor rechtop lopen erg moeilijk is

Sinds de verkleining ben ik bezig mijn houding te verbeteren, ik durf nu iig mijn borsten weer te laten zien (een prachtige 80C).

Ik heb fysio gevolgd, ben behandeld door een manueel therapeut (wat me veel helpt, omdat ik me dan weer beter kan bewegen, ik ga binnenkort weer omdat ik weer wat "vastloop")

Verder geen smetplekken en gezweet meer onder mijn borsten, en geen trekkend vel meer op mijn decolette, geen klotsende borsten meer met lopen, fietsen en sporten...

Ik zou het zo weer doen...
Hi dolfijn,

Na mijn borstverkleining was ik als de dood dat de nek klachten niet weg gingen.. De eerste maand was dat ook niet zo.

Langzaam maar zeker werden de klachten minder en ongeveer 2 a 3 maanden na mijn bvk was ik nekklachtenvrij ..

Bij mij heeft het dus zeker wél geholpen..

Xx
Mijn rug en nekklachten zijn afgenomen, maar mijn rug en nek zijn wel een zwakke plek gebleven. Dus vermoeidheid en stress slaat er wat sneller op.

Wat echt veel verschil maakt is de een migraine grenzende hoofdpijn (dus tot spugen aan toe). Die is namelijk echt verdwenen, terwijl ik die voor mijn borstverkleining met de regelmaat van de klok had. Ook de pijn in mijn borsten zelf, bij rennen, dansen, springen of gewoon na een hele poos in touw te zijn geweest was weg na de operatie. Evenals de pijn die de banden van mijn bh deed (en dan had ik altijd al de meest verschrikkelijke dikbandige bh's die je maar kon verzinnen).

Het is verstandig van je arts dat hij je verwachtingen een beetje tempert. Want zoals iemand voor mij al opperde, wat bij anderen het geval is, hoeft bij jou helemaal niet zo uit te pakken.
bij mij zijn de klachten zeker ook drastisch verminderd. (van E naar B.)

Eigenlijk zo goed als weg. Maar het is een zwakke plek dus bij stress gaat t mn schouders en nek weer in.

Maar ik heb nooit geen minuut spijt dat ik heb het laten doen.

Ow en als je een afwijzing krijgt van je ziektenkosten verzekering, bezwaar maken. Dan heb je kans dat ze het alsnog vergoedden.

Is een tip die ik van het ziekenhuis kreeg.

Volgens ziekenhuis mocht je 2 keer bezwaar maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven