Zo moe na een avondje uit
zondag 27 december 2009 om 21:41
Hallo,
Altijd als ik op stap ben geweest, ben ik de volgende dag compleet gebroken. Ik kan alleen maar op de bank liggen en slapen. Vriendinnen die mee gaan en ongeveer t zelfde drinken of nog meer en even laat naar bed gaan, hebben hier helemaal niet zo'n last van. Ze zijn dan wel moe, maar kunnen nog wel iets. Ik kan gewoon niets meer.
Ik vind t zo zonde van mn dag dat ik erover denk maar niet meer te gaan stappen...Das wel jammer want ik vind het wel gezellig. Zijn er meer mensen die er zoveel last van hebben?
Altijd als ik op stap ben geweest, ben ik de volgende dag compleet gebroken. Ik kan alleen maar op de bank liggen en slapen. Vriendinnen die mee gaan en ongeveer t zelfde drinken of nog meer en even laat naar bed gaan, hebben hier helemaal niet zo'n last van. Ze zijn dan wel moe, maar kunnen nog wel iets. Ik kan gewoon niets meer.
Ik vind t zo zonde van mn dag dat ik erover denk maar niet meer te gaan stappen...Das wel jammer want ik vind het wel gezellig. Zijn er meer mensen die er zoveel last van hebben?
zondag 27 december 2009 om 21:44
zondag 27 december 2009 om 21:48
Ja heb ik ook. Altijd al gehad. Wanneer ik één keer laat naar bed ga (en dan hoef ik nog eens niets gedronken te hebben) ben ik erg moe, zelfs tot 2 dagen erna. Daarom ben ik nooit een kroegtijger geweest. Ik heb mijn ritme blijkbaar hard nodig. Blijkbaar heb ik mijn vrienden erop uitgekozen, want heb geen vriendenkring die allemaal van het stappen zijn. Vond het in de pubertijd veel moeilijker, toen hoorde het er veel meer bij.
Ik heb behalve het moe zijn ook erg veel last van spier en gewrichtspijn na een avond echt laat naar bed (eigenlijk altijd, maar bij weinig slaap nog veel erger). Wordt hiervoor ook onderzocht momenteel en heb therapie, maar staat eigenlijk los van jouw probleem.
Ik heb behalve het moe zijn ook erg veel last van spier en gewrichtspijn na een avond echt laat naar bed (eigenlijk altijd, maar bij weinig slaap nog veel erger). Wordt hiervoor ook onderzocht momenteel en heb therapie, maar staat eigenlijk los van jouw probleem.
zondag 27 december 2009 om 21:49
Jep, merk dat ik hier de laatste jaren echt last van heb. Een paar jaar terug kon ik rustig dagen achter elkaar tot vijf uur uit, maar tegenwoordig ben ik rond twee uur op en als ik dan toch tot vijven blijf ben ik de dag erna niks waard.
Hoe het komt? Geen idee. Ik probeer alleen de dingen zó te plannen dat ik of niet zoveel hoef de dag erna, of gewoon wat eerder wegga. Jammer maar helaas, geen goede tip maar alleen herkenning.
Hoe het komt? Geen idee. Ik probeer alleen de dingen zó te plannen dat ik of niet zoveel hoef de dag erna, of gewoon wat eerder wegga. Jammer maar helaas, geen goede tip maar alleen herkenning.
zondag 27 december 2009 om 21:55
zondag 27 december 2009 om 21:58
Als ik zo tot 3 uur ga stappen en ik drink een biertje of 6 (over de hele avond, kleine bierglazen) ben ik èn aangeschoten en de volgende dag gebroken .
Ik heb t ook altijd al gehad en zorg er ook voor dat ik de volgende dag niets hoef. Ben dan wel jaloers op vriendinnen die nergens last van hebben. Soms ook een beetje bang dat ze me een aansteller vinden ofzo..
Twee dagen achter elkaar uit kan ik echt niet!
Waar zou dat dan aan liggen, dat de een nergens last van heeft en de ander wel?
Ik heb t ook altijd al gehad en zorg er ook voor dat ik de volgende dag niets hoef. Ben dan wel jaloers op vriendinnen die nergens last van hebben. Soms ook een beetje bang dat ze me een aansteller vinden ofzo..
Twee dagen achter elkaar uit kan ik echt niet!
Waar zou dat dan aan liggen, dat de een nergens last van heeft en de ander wel?
zondag 27 december 2009 om 21:58
zondag 27 december 2009 om 22:08
Ik hou ook niet van lang doorhalen s'avonds / s''nachts. Heb het altijd al gehad, ben echt iemand die op tijd naar bed moet. Nou was het de laatste tijd wel heel erg met de vermoeidheid aan het worden en ook in combinatie met andere klachten zoals spier en gewrichtspijnen/veel hoofdpijn, vaak verkeerde woorden zeggen en ook vaak s'middags in slaap vallen is er bij mij op eigen aandringen bij de huisarts een vitamine B12 tekort vastgesteld. Ik krijg hier nu injecties voor en het gaat beter maar ik moet echt wel zorgen voor voldoende slaap. Dus ik zou zeggen, google er eens op, er is een speciaal forum en als de symptomen je bekend voorkomen zou je dit kunnen laten testen? Ik zelf zat op de onderste grens en vaak als je al zo laag zit wordt het ook niet meer uit zichzelf beter omdat er dan sprake is van een opname stoornis. Maar vermoeidheid en slecht weer kunnen opladen nadat je iets hebt gedaan wat dus veel energie (slaap) kost hoort daar dus ook wel bij.
zondag 27 december 2009 om 22:22

zondag 27 december 2009 om 22:33
Ook ik heb de energie die in een notendop past. Altijd gehad. Kan het soms wel jammer vinden omdat ik weet dat ik na een dagje winkelen, helemaal gevloerd ben. Zelfs op vakantie, kan ik alleen overdag óf 's avonds iets ondernemen; allebei trek ik gewoon niet. Ik heb ook altijd heel goed kunnen slapen en nog steeds. Luieren kan ik als de beste. Nogmaals, zou het graag anders zien want er is zoveel te doen en te zien. Maar ja, het is zoals het is en ik heb ook geleerd dat het geen zin heeft om jezelf tot het uiterste te drijven.
zondag 27 december 2009 om 22:35

zondag 27 december 2009 om 22:39

zondag 27 december 2009 om 22:42
quote:effeniet schreef op 27 december 2009 @ 22:35:
Ja jullie hebben gelijk. Heb ik meteen een goed voornemen voor t nieuwe jaar.
Ik heb geen relatie dus heb ik het idee dat ik "moet" stappen om nog eens iemand te ontmoeten...Maar dat slaat eigenlijk ook weer nergens op. nou, nu ga ik echt naar bed. Truste iedereen!Nee joh, niet gaat stappen om een leuke man te ontmoeten. Straks is het een stapper en dan ben je nog verplicht om mee te gaan. Het zou toch leuker zijn om iemand te ontmoeten die een beetje van hetzelfde houdt als jij; vroeg naar bed gaan .
Ja jullie hebben gelijk. Heb ik meteen een goed voornemen voor t nieuwe jaar.
Ik heb geen relatie dus heb ik het idee dat ik "moet" stappen om nog eens iemand te ontmoeten...Maar dat slaat eigenlijk ook weer nergens op. nou, nu ga ik echt naar bed. Truste iedereen!Nee joh, niet gaat stappen om een leuke man te ontmoeten. Straks is het een stapper en dan ben je nog verplicht om mee te gaan. Het zou toch leuker zijn om iemand te ontmoeten die een beetje van hetzelfde houdt als jij; vroeg naar bed gaan .