Zorgen fontanel
vrijdag 28 juli 2017 om 13:36
vrijdag 28 juli 2017 om 13:43
Geen zorgen denk ik zelf. Onze dochter is geboren zonder fontanel. Het enige wat ze bij controle doen is dan hoofdje extra goed opmeten en in de gaten houden dat t mee groeit met de rest.
Ze is nu 2,5 jaar en heeft er nooit last van gehad. Enige wat niet goed ging was de bevalling haha. Dat is een spoedkeizersnede geworden.
Maar het hoeft dus zeker niet fout te gaan als hij al gesloten is.
Ze is nu 2,5 jaar en heeft er nooit last van gehad. Enige wat niet goed ging was de bevalling haha. Dat is een spoedkeizersnede geworden.
vrijdag 28 juli 2017 om 13:45
Mijn zus heeft dat gehad met haar jongste. Hij is eraan geopereerd toen hij een half jaar was. Werden soort van klipjes tussen gezet en na een x aantal maanden weer verwijderd. Het ziet er akeliger uit dan het is maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Toch is dit een routine operatie dus probeer je niet te druk te maken
Hij is nu 2,5 en je ziet er niks meer van, behalve dan 2 kleine littekens onder zijn haar.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
vrijdag 28 juli 2017 om 13:45
Niet overal op googlen hoor, deniece.. Zo maak je jezelf helemaal gek. Als ze echt reden zag tot zorg had ze je wel meteen doorgestuurd zou ik denken
(en ja, ik ben ook moeder)
Hier vond ze de heupjes van jongste dochter, nu 10wkn,veel te flexibel.. De kinderarts in het ziekenhuis zag echter helemaal niks geks.
Ik zou gewoon die afspraak over 2wkn even afwachten
(en ja, ik ben ook moeder)
Hier vond ze de heupjes van jongste dochter, nu 10wkn,veel te flexibel.. De kinderarts in het ziekenhuis zag echter helemaal niks geks.
Ik zou gewoon die afspraak over 2wkn even afwachten
vrijdag 28 juli 2017 om 13:47
Ka14 schreef: ↑28-07-2017 13:43Geen zorgen denk ik zelf. Onze dochter is geboren zonder fontanel. Het enige wat ze bij controle doen is dan hoofdje extra goed opmeten en in de gaten houden dat t mee groeit met de rest.
De hersenen krijgen geen ruimte om te groeien als de fontanel te vroeg gesloten is... dan krijg je een misvormd hoofd zeg maar... is overigens een cosmetische operatie voor zover mij bekend.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
vrijdag 28 juli 2017 om 14:52
Ons zoontje had een kleine fontanel vond de huisarts en we zijn bij een kinderarts terecht gekomen voor controle. Die vonden hem ook aan de kleine kant, maar alle naden waren nog open. Het hoeft dus echt niets te betekenen. En al zijn ze allemaal wel gesloten hoeft er ook lang niet altijd wat aan gedaan te worden. Je kunt overwegen je aan te sluiten bij de Craniosynostose groep op FB, maar het is maar de vraag of het bij jou kindje ook daadwerkelijk cranio is, of gewoon helemaal niets