Gezondheid alle pijlers

Zwarte vlek in gezichtsveld.

07-11-2019 14:42 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week kreeg ik spontaan een zwarte vlek/ stip in mijn gezichtsveld.
Ik dacht eerst nog dat er iets aan mijn wimper hing ofzo maar het zit dus in mijn zicht.
Ik heb verder geen pijn aan mijn oog, wel voelt dat oog wat droger ofzo.( het voelt in ieder geval anders)

Inmiddels al bij de huisarts geweest, heeft overlegt met een oogarts en er is een afspraak over twee weken gepland bij een oogarts.
Beiden artsen dachten dat het geen mouche volantes was, dat paste ook weer niet in het klachtenbeeld.
Mocht ik andere symptomen erbij krijgen moet ik direct bellen.

Het is vooral irritant maar het zit mij ook niet lekker. Het is toch je oog.
Nu kan ik weinig anders doen dan afwachten tot de afspraak , maar heeft iemand dit ook weleens gehad?
Misschien maak ik mij onnodig zorgen en is het gewoon iets onschuldig, maar twee weken is dan toch best lang om dit af te wachten.
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 07-11-2019 15:06
0.11% gewijzigd
consuelabananahammok schreef:
22-11-2019 23:32
Oh balen dat het nooit is weg gegaan.
Ik begin er inmiddels ook wel aan te wennen, maar blijf nog wel hoop houden dat het nog weg gaat.
En, ben je er al aan gewend? Of is het al minder/weg?
Ik moest van de neuroloog een MRI van mijn hoofd om dingen uit te sluiten. Gisteren uitslag gehad. Gelukkig geen enge tumoren. Wel als bijvangst een witte vlek gevonden, waarvan ze niet weten wat het is (maar zich ook niet zo'n zorgen maken, geloof ik). Over 3 maanden mag ik weer een MRI om te kijken of het veranderd is.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
22-11-2019 16:37
Ben vandaag geweest.

Alles in orde!
Het zijn toch glasvochtvertroebelingen.
Volgens de oogarts zou het binnen een paar maanden weer weg moeten zijn.
Ik weet eigenlijk nog niet echt waardoor het nu komt, maar ik hoorde vooral dat het niets ernstigs is.
Dus ben wel opgelucht! Geen enge dingen aan mijn oog.
Ik weet niet waar die oogarts gestudeerd heeft, maar floaters (glasvochttroebelingen) gaan nooit vanzelf weg. Was het maar zo'n feest.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Bloes schreef:
04-12-2019 13:58
En, ben je er al aan gewend? Of is het al minder/weg?
Ik moest van de neuroloog een MRI van mijn hoofd om dingen uit te sluiten. Gisteren uitslag gehad. Gelukkig geen enge tumoren. Wel als bijvangst een witte vlek gevonden, waarvan ze niet weten wat het is (maar zich ook niet zo'n zorgen maken, geloof ik). Over 3 maanden mag ik weer een MRI om te kijken of het veranderd is.
Hopelijk is het niks, maar ik heb wel anders gehoord bij iemand met ongeveer dezelfde combinatie van klachten.
Quincy2 schreef:
04-12-2019 14:26
Hopelijk is het niks, maar ik heb wel anders gehoord bij iemand met ongeveer dezelfde combinatie van klachten.
Oh, dat stelt lekker gerust. Bedankt hè. Ik moet nog 3 maanden wachten. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bloes schreef:
04-12-2019 13:58
En, ben je er al aan gewend? Of is het al minder/weg?
Ik moest van de neuroloog een MRI van mijn hoofd om dingen uit te sluiten. Gisteren uitslag gehad. Gelukkig geen enge tumoren. Wel als bijvangst een witte vlek gevonden, waarvan ze niet weten wat het is (maar zich ook niet zo'n zorgen maken, geloof ik). Over 3 maanden mag ik weer een MRI om te kijken of het veranderd is.
Ik ben er nog niet aan gewend, maar er ik heb wel,steeds vaker dat het mij even niet opvalt.
Tot het weer onder de aandacht is en denk, oh ja..vlek.

Oh maar dat is wel vervelend bloes dat je nog met verdere onderzoeken bezig bent.
Hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen voor je.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
04-12-2019 14:17
Ik weet niet waar die oogarts gestudeerd heeft, maar floaters (glasvochttroebelingen) gaan nooit vanzelf weg. Was het maar zo'n feest.
Oh?
Zou ik het dan verkeerd gehoord hebben?
Volgens mij kan het wel wegzakken toch?
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
04-12-2019 15:38
Oh?
Zou ik het dan verkeerd gehoord hebben?
Volgens mij kan het wel wegzakken toch?
Dat zei mijn arts ook, maar dat komt maar zelden of nooit voor. Maar troost je, ik dacht dat ik er ook nooit aan zou wennen, ik heb ze in allebei mijn ogen. Maar nu na 4 maanden moet ik zeggen dat ze me bijna niet meer opvallen. Alleen als ik in het licht kijk of naar een wit vlak. Ik draag nu wel eerder een zonnebril als het helder weer is.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 14:26
Hopelijk is het niks, maar ik heb wel anders gehoord bij iemand met ongeveer dezelfde combinatie van klachten.

Echt heel handig :facepalm:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
04-12-2019 16:12
Dat zei mijn arts ook, maar dat komt maar zelden of nooit voor. Maar troost je, ik dacht dat ik er ook nooit aan zou wennen, ik heb ze in allebei mijn ogen. Maar nu na 4 maanden moet ik zeggen dat ze me bijna niet meer opvallen. Alleen als ik in het licht kijk of naar een wit vlak. Ik draag nu wel eerder een zonnebril als het helder weer is.
Ik ga er vanuit dat ik er idd ook steeds meer aan zal gaan wennen, of hopelijk gaan mijn hersenen het weg denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven