0804-0904
zaterdag 5 mei 2007 om 20:38
Kiloknaller zei vandaag "sjeee-sis minaaaaa" en liep weg en gooide met een knal de deur dicht, van wie zal hij dat nou hebben :$.
Overigens heb ik altijd zelf geroepen toen ik zwanger (en ook tot 2 jaar na bevalling trouwens) dat Kiloknaller de laatste was, dus niet gek dat jullie verbaasd zijn.
Kiloknaller ligt nog steeds in ledikantje, nog een paar maanden te gaan, daarna moet hij 'm inleveren, we hebben nooit een wieg gehad . Ledikantje vind ik nu fijner zodat hij niet ineens aan de wandel gaat 's nachts, we hebben geen traphekje en de kleine man is natuurlijk geen trap gewend.
Overigens heb ik altijd zelf geroepen toen ik zwanger (en ook tot 2 jaar na bevalling trouwens) dat Kiloknaller de laatste was, dus niet gek dat jullie verbaasd zijn.
Kiloknaller ligt nog steeds in ledikantje, nog een paar maanden te gaan, daarna moet hij 'm inleveren, we hebben nooit een wieg gehad . Ledikantje vind ik nu fijner zodat hij niet ineens aan de wandel gaat 's nachts, we hebben geen traphekje en de kleine man is natuurlijk geen trap gewend.
zondag 6 mei 2007 om 20:15
Vandaag lekker een heel eind door de duinen gestruind met Schorrie. Zo leuk, hij vindt het geweldig om de duinen op te rennen en er weer af, door het zachte warme zand. Lekker rollebollen enzo.
Volgens mij heeft hij een soort van tik. Harrie had dat vroeger ook vertelde hij. Steeds je schouders ophalen, je kent dat wel, ik wel in ieder geval want ik zie het wel vaker bij kinderen. Ik hoop dat het alleen vandaag was, die tik, want het ziet er niet uit
.
Volgens mij heeft hij een soort van tik. Harrie had dat vroeger ook vertelde hij. Steeds je schouders ophalen, je kent dat wel, ik wel in ieder geval want ik zie het wel vaker bij kinderen. Ik hoop dat het alleen vandaag was, die tik, want het ziet er niet uit
zondag 6 mei 2007 om 20:20
Kiloknaller had vandaag de gil-le-ri-tis. Pffft, wat kan hij hard gillen zeg. Twee drukke kinderen vandaag en dito neefjes van dezelfde leeftijd(en). Ben gebroken. Onze koters zijn denk ik druk door alle veranderingen, ik hoop dat dat snel over is, want ik word er knettergek van.
Kiloknaller is verder heel lief en behulpzaam, deelt iedereen chocoladekoekjes uit en loopt er achteraan met servetjes omdat zijn hysterisch moeder (ik) niet wil dat er chocolade handjes op onze net gewitte muur terecht komen.
Kiloknaller is verder heel lief en behulpzaam, deelt iedereen chocoladekoekjes uit en loopt er achteraan met servetjes omdat zijn hysterisch moeder (ik) niet wil dat er chocolade handjes op onze net gewitte muur terecht komen.
donderdag 24 mei 2007 om 23:44
Even topic redden hoor.
Met eigen pc lukt het nog steeds niet om op het forum te komen, dus ik vermoed dat er een probleem is met mijn instellingen. Hopelijk kan ik het snel traceren en oplossen.
Alles ok hier, wel heel moe op dit moment. Biscuit heeft regeldagen en Koekie is momenteel regelmatig erg hyper (ik weet niet of dat inderdaad "jongens eigen" is, Ely; ik heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal, maar ik weet wel dat het af en toe erg vermoeiend is..) en soms heel stout. Afgelopen weken was er herhaaldelijk een dag waarop ventje volledig onhandelbaar was en om het minste of geringste heel kwaad werd. Na zo'n 20 jankbuien was ik doorgaans erg opgelucht (en uitgeteld) als het zeven uur geweest was en de kleine driftkop naar bed kon.
Laatste dagen is ventje overigens weer bijzonder lief en opgeruimd, dus de stemmingen wisselen nogal. Het valt niet mee, die peuterpuberteit.
Met eigen pc lukt het nog steeds niet om op het forum te komen, dus ik vermoed dat er een probleem is met mijn instellingen. Hopelijk kan ik het snel traceren en oplossen.
Alles ok hier, wel heel moe op dit moment. Biscuit heeft regeldagen en Koekie is momenteel regelmatig erg hyper (ik weet niet of dat inderdaad "jongens eigen" is, Ely; ik heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal, maar ik weet wel dat het af en toe erg vermoeiend is..) en soms heel stout. Afgelopen weken was er herhaaldelijk een dag waarop ventje volledig onhandelbaar was en om het minste of geringste heel kwaad werd. Na zo'n 20 jankbuien was ik doorgaans erg opgelucht (en uitgeteld) als het zeven uur geweest was en de kleine driftkop naar bed kon.
Laatste dagen is ventje overigens weer bijzonder lief en opgeruimd, dus de stemmingen wisselen nogal. Het valt niet mee, die peuterpuberteit.
vrijdag 25 mei 2007 om 08:26
Even snel vanaf het werk melden dat ik Schorrie herken in de omschrijving van vervelend jochie hoor. Ik denk echt dat het de leeftijd is want we hebben er alle drie last van. Alleen heb ik gelukkig geen last van hormonen die door mijn lichaam gieren
. En ik vind het soms al zwaar, dus ik kan me helemaal voorstellen dat het voor jullie helemaal pittig is!
vrijdag 25 mei 2007 om 09:58
Hier is het ook zo dat de stemmingen heel erg wisselen.
De ene dag is hij erg gezellig, de andere dag een draak.
Vannacht kon hij niet slapen, dus kroop hij bij ons. Op zich niks mis mee, ware het niet dat Zeefje om 5.00 uur voor een voeding kwam en Zen daar wakker van werd.
En om 5.00 uur is het licht... dan weten jullie vast wel hoe laat het was in huize Ely
Zat dus al om 5.30 beneden met een wakkere peuter.
Natuurlijk niet te genieten.
Gaf zojuist zelf aan naar bed te willen, dus die ligt nu wat slaap in te halen.
Sinds twee dagen heb ik hem tussen de middag steeds maar weer uit bed gehaald, omdat hij niet wil slapen. Ben dus bang dat het middagslaapje verleden tijd is.
Jammer hoor, want ik vond het altijd wel een rustpuntje in de dag, zowel voor hem als voor mij.
Zit er zelfs aan te denken om dat uurtje te gebruiken om hem aan te wennen dan alleen op zijn kamer te spelen. Of is dat raar?
Dat hij niet hoeft te slapen,maar wel op zijn kamertje moet blijven?
Koeka, regeldagen zijn idd vermoeiend.
Wel blij om te horen dat verder alles ok gaat.
Hoop dat pc problemen snel opgelost zijn, vind het altijd leuk als ik zie dat jij gepost hebt:)
Lien, hoe gaat het? Hoe vind KK het om alleen in een kamer te slapen
En hoe ziet zijn kamer er uit?
Morrie, waar ik laatst aan zat te denken... Jij had toch vorig jaar palladiums gekocht voor Schorrie? Past hij die nog? Zo nee, heb je ze nog? Dan wil ik ze evt. wel over kopen voor Zen. Was toch maat 24?
De ene dag is hij erg gezellig, de andere dag een draak.
Vannacht kon hij niet slapen, dus kroop hij bij ons. Op zich niks mis mee, ware het niet dat Zeefje om 5.00 uur voor een voeding kwam en Zen daar wakker van werd.
En om 5.00 uur is het licht... dan weten jullie vast wel hoe laat het was in huize Ely
Zat dus al om 5.30 beneden met een wakkere peuter.
Natuurlijk niet te genieten.
Gaf zojuist zelf aan naar bed te willen, dus die ligt nu wat slaap in te halen.
Sinds twee dagen heb ik hem tussen de middag steeds maar weer uit bed gehaald, omdat hij niet wil slapen. Ben dus bang dat het middagslaapje verleden tijd is.
Jammer hoor, want ik vond het altijd wel een rustpuntje in de dag, zowel voor hem als voor mij.
Zit er zelfs aan te denken om dat uurtje te gebruiken om hem aan te wennen dan alleen op zijn kamer te spelen. Of is dat raar?
Dat hij niet hoeft te slapen,maar wel op zijn kamertje moet blijven?
Koeka, regeldagen zijn idd vermoeiend.
Wel blij om te horen dat verder alles ok gaat.
Hoop dat pc problemen snel opgelost zijn, vind het altijd leuk als ik zie dat jij gepost hebt:)
Lien, hoe gaat het? Hoe vind KK het om alleen in een kamer te slapen
En hoe ziet zijn kamer er uit?
Morrie, waar ik laatst aan zat te denken... Jij had toch vorig jaar palladiums gekocht voor Schorrie? Past hij die nog? Zo nee, heb je ze nog? Dan wil ik ze evt. wel over kopen voor Zen. Was toch maat 24?
zaterdag 9 juni 2007 om 15:09
Hé, ik zie nu pas de post van Elyane (dacht dat ik ons topic van de ondergang moest redden...).
Ely, ik heb die Palladiums niet meer, ik heb ze verkocht via Marktplaats. Jammer, als ik geweten had dat jij ze had gewild had ik dat niet gedaan. Ze waren vrijwel ongedragen namelijk. De maat weet ik alleen niet meer, maar het zal wel 24 geweest zijn. Als ik nog eens wat heb zal ik eerst hier vragen. Ik ga er altijd vanuit dat de maten gelijk opgaan maar dat is blijkbaar niet zo.
Ik vind het helemaal niet raar als je Zen gaat leren een uurtje alleen op zijn kamer te spelen. Heerlijk toch. Soms wil Schorrie ook niet slapen 's middags en dan speelt hij in zijn bed. Dat laat ik dan gewoon zo, en vaak valt hij dan toch nog in slaap ook.
Wij gaan morgen met vakantie (info voor Koeka
). Lekker twee weken naar de Dordogne. Ik heb net gehoord dat mijn ouders ook een week komen, erg gezellig. En misschien kunnen ze dan een keertje oppassen op Schorrie zodat Harrie en ik samen wat leuks kunnen doen. Dat lijkt me wel wat.
En idd Lien, ik ben ook wel benieuwd hoe kiloknaller het alleen op een kamer vindt!
Doeidoei
Ely, ik heb die Palladiums niet meer, ik heb ze verkocht via Marktplaats. Jammer, als ik geweten had dat jij ze had gewild had ik dat niet gedaan. Ze waren vrijwel ongedragen namelijk. De maat weet ik alleen niet meer, maar het zal wel 24 geweest zijn. Als ik nog eens wat heb zal ik eerst hier vragen. Ik ga er altijd vanuit dat de maten gelijk opgaan maar dat is blijkbaar niet zo.
Ik vind het helemaal niet raar als je Zen gaat leren een uurtje alleen op zijn kamer te spelen. Heerlijk toch. Soms wil Schorrie ook niet slapen 's middags en dan speelt hij in zijn bed. Dat laat ik dan gewoon zo, en vaak valt hij dan toch nog in slaap ook.
Wij gaan morgen met vakantie (info voor Koeka
En idd Lien, ik ben ook wel benieuwd hoe kiloknaller het alleen op een kamer vindt!
Doeidoei
donderdag 14 juni 2007 om 20:35
Bij gebrek aan Morrie en Ely ook maar eens topic uppen.Hier stront vervelend jongetje, chagerijnige moeder en de combinatie is knallend.Kiloknaller en zus hebben eigenlijk nooit meer een woord gerept over slapen op dezelfde kamer, dus eigenlijk een vloeiende overgang.Ely, op eigen kamer spelen vind ik helemaal geen gek idee hoor, ook belangrijk dat kind zichzelf kan vermaken en denk ook dat hij zo meer rust krijgt dan als hij beneden is.Hoop dat Ely nu lekker binnen zit, want t*ring, wat een hoosbuien.....
vrijdag 15 juni 2007 om 00:49
Ik kan me voorstellen dat je er op dit moment even geen strontvervelende jongetjes bij kan hebben, Lien..
Heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis. Het zal ongetwijfeld nog wel zwaar zijn; het is uiteindelijk toch het definitieve afscheid van je zwangerschap met alle dromen en verwachtingen die daar bij horen. Hou je taai, meisje*;.
Heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis. Het zal ongetwijfeld nog wel zwaar zijn; het is uiteindelijk toch het definitieve afscheid van je zwangerschap met alle dromen en verwachtingen die daar bij horen. Hou je taai, meisje*;.
zondag 24 juni 2007 om 20:04
Lieve post Koeka, ben al weer redelijk uitgedeukt en uitgehuild inmiddels. Wil wel graag heel snel weer zwanger zijn, lijkt me de beste remedie... Maar goed, ben nu of ongesteld of heb nog bloedingen, geen idee, maar geen sex in elk geval.En nu weer over Kiloknaller, hij heeft een huis bed, blijft er zelfs in liggen. Heel lief. Kamer is nu wel erg klein, zo'n groot bed en ook nog commode... We hebben geprobeerd commode naar zolder te brengen, maar kreng past niet door trapgat, dus nu maar profisorisch toch terug in kamer Kiloknaller. Beetje proppen en voor het raam, niet echt gezellig, maar wel praktisch.Heb voor Kilokanller een loopfiets besteld, een echte fiets met twee wielen zonder kettingkast en trappers dus. Hopelijk hoeven we met hem dan tzt het zij wieltjes drama niet aan te gaan (dochter kan het net, we hebben in Amsterdam gewoon er niets aan gedaan en sja... dan leren kinderen het dus ook niet).
maandag 25 juni 2007 om 14:00
Fijn dat je je alweer wat beter voelt Lien. Hopelijk ben je snel weer zwanger, het lijkt me vervelend als dat nu maanden op zich gaat laten wachten. Ik denk wel veel aan je hoor, vind het echt niet leuk.
Een loopfiets is gaaf, ik vind het echt zo leuk er uitzien en die kinderen kunnen daar heel hard op.
Schorrie fietst wel op een gewone zijwiel fiets, dat gaat erg goed en hij heeft er veel plezier in.
Sowieso heeft hij erg veel plezier in het leven op het moment. Ik geniet met volle teugen van hem en mijn laatste vrije daagjes. Lekker boodschapjes doen met hem samen enzo, heerlijk. Het is echt een schatje.
Wel heeft hij een terugval in zindelijk worden. Hij plast af en toe weer in zijn broek en bij de middagslaap kan hij echt niet zonder pamper terwijl dat al weken goed ging. Net heeft hij ook weer zijn natgeplast, ik blijf wassen want zijn andere setje zit nog in de wasmand. Alles maar snel in de was en in de droger als hij zo wakker wordt.
Een loopfiets is gaaf, ik vind het echt zo leuk er uitzien en die kinderen kunnen daar heel hard op.
Schorrie fietst wel op een gewone zijwiel fiets, dat gaat erg goed en hij heeft er veel plezier in.
Sowieso heeft hij erg veel plezier in het leven op het moment. Ik geniet met volle teugen van hem en mijn laatste vrije daagjes. Lekker boodschapjes doen met hem samen enzo, heerlijk. Het is echt een schatje.
Wel heeft hij een terugval in zindelijk worden. Hij plast af en toe weer in zijn broek en bij de middagslaap kan hij echt niet zonder pamper terwijl dat al weken goed ging. Net heeft hij ook weer zijn natgeplast, ik blijf wassen want zijn andere setje zit nog in de wasmand. Alles maar snel in de was en in de droger als hij zo wakker wordt.
donderdag 5 juli 2007 om 10:30
Kiloknaller gaat wel braaf plassen op de wc als wij het zeggen, maar verder heeft hij ook altijd luier aan en als wij niets zeggen plast hij gewoon in zijn luier.... En poepen.... helaas, dat gaat altijd in de luier.Lekker dagje thuis met Kiloknaller, vanmiddag met dochter naar laatste zwemles voor de vakantie, 1 ouder mag meezwemmen het laatst kwartier, maar kindjes niet... Zielig voor hem en haar, want wat maakt het uit, een kwartiertje met 1 ouder, daar kan ook nog best 1 kind bij. Maar goed, misschien doen anderen dat dan met hele gezin. Vent kan echt niet eerder thuis komen (had vandaag al 1.5 uur erover gedaan om uberhaupt op zijn werk te komen) want file en onhandig tijdstip (meezwemmen van 17.45-18.00). Vorige week was Kiloknaller tijdens zwemles er vandoor met een vriendinnetje van dochter en ik kon 'm echt nergens meer vinden. Ik heb hen laten omroepen en toen kwam hij vanuit een zaal waar we echt nog nooit geweest zijn: "mama, ikke hoorre ding dong Kiloknaller, mama ikke kome kijke waarom dingdon Kiloknaller" Gelukkig maar, want ik had alles kleedhokjes al afgelopen en ik zou daar niet zo snel hebben gekeken. Ik zei dat hij niet meer mocht weglopen, maar hij was niet onder de indruk en zei dat hij lekker gespeeld had. Sja...Verder loopt hij nooit echt weg, dus ik vind het ook niet zo erg. Hij was met vriendinnetje van dochter uit Amsterdam en zij is 5 en ze waren samen, dus hij zal wel gewoon achter haar aangesjouwd zijn.
donderdag 5 juli 2007 om 21:16
O bah, vond je dat dan niet eng Lien, Kiloknaller kwijt in het zwembad? Ik zou toch wel lichtelijk in paniek raken op een gegeven moment.....
Schorrie plast bij het slapen nog in zijn broek, thuis. Op het kdv en bij mijn ouders blijft hij op een enkel ongelukje netjes droog. Maar zodra ik het thuis zonder pamper in bed stop voor een middagslaap, laat hij alles lopen. Lekker dan. Nou ja, komt vanzelf goed, neem ik aan. Dat hij op de wc poept vind ik wel erg prettig hoor, behalve het billen afvegen, dat is best onfris. Ik wil het wel met billendoekjes schoonmaken, maar die mogen niet door het toilet gespoeld en om ze dan maar in het prullenbakje in de badkamer te gooien.....
Schorrie plast bij het slapen nog in zijn broek, thuis. Op het kdv en bij mijn ouders blijft hij op een enkel ongelukje netjes droog. Maar zodra ik het thuis zonder pamper in bed stop voor een middagslaap, laat hij alles lopen. Lekker dan. Nou ja, komt vanzelf goed, neem ik aan. Dat hij op de wc poept vind ik wel erg prettig hoor, behalve het billen afvegen, dat is best onfris. Ik wil het wel met billendoekjes schoonmaken, maar die mogen niet door het toilet gespoeld en om ze dan maar in het prullenbakje in de badkamer te gooien.....
vrijdag 6 juli 2007 om 11:00
Kangooooo is de oplossing Morrie, die mogen wel in de plee.En de moeder van het vriendinnetje van dochter met wie kiloknaller dus aan de haal was was zo in paniek dat ik vanzelf rustig bleef. Was wel angstig dat de voordeur wagenwijd openstond en ik zat me al wel af te vragen hoe we de hei zouden moeten afspeuren naar twee kuierende kindjes.... Verder juist nog geen paniek, want ik wist dat ze met z'n tweeen waren en het leek me gek dat een vreemde twee kinderen tegelijk meeneemt. Bovendien. Geen angst voor zwembad, want daar zouden ze acuutr zijn opgevallen (want kleren aan) en Kiloknaller is verder dus inderdaad te vertrouwen, want was (zoals afgesproken) niet naar buiten gelopen, maar "gewoon" lekker aan het spelen.
vrijdag 6 juli 2007 om 20:36
Ook al in het vrolijke topic gezet net, maar te leuk om niet hier ook te plaatsen:Haha, Kiloknaller komt naar beneden om te melden dat ik een blz. heb overgeslagen uit Nijntje die ik heb voorgelezen. Hij heeft helemaal gelijk (ik had geen zin), dus heb het nu nog een keer rustig gelezen. Schurk, hij ligt al meer dan een uur in bed .....
zaterdag 7 juli 2007 om 21:03
'k heb Kangoo gekocht vanmiddag.....
En Lien, maat 110
o. Dat is echt al groot! Schorrie zit nu in 98, heel soms nog 92. 104 zie ik nog niet eens zitten. Behalve zijn ondergoed, dat heb ik in 98/104 gekocht.
Ben naar de verjaardag van KW geweest vanochtend. Samen met Mille en Mini. Was echt grappig. Schorrie had grote praatjes vooraf, dat Mini naast hem kwam zitten in de auto. En dat ze gingen kletsen over de vakantie. Maar toen ze er eenmaal zat, zij hij op de heenweg helemaal niets. Hij keek stuurs uit het raam en af en toe met een schuin oog naar mini. Toen we er bijna waren beantwoorde hij wel wat vragen van ons gelukkig.
Vervolgens mij KW heeft 'ie heerlijk gespeeld met al het speelgoed van KW. Die jongens hebben dezelfde smaak, dus het is daar voor Schorrie echt een paradijs. Iedereen zat buiten maar Schorrie zat binnen met het speelgoed
.
En Lien, maat 110
Ben naar de verjaardag van KW geweest vanochtend. Samen met Mille en Mini. Was echt grappig. Schorrie had grote praatjes vooraf, dat Mini naast hem kwam zitten in de auto. En dat ze gingen kletsen over de vakantie. Maar toen ze er eenmaal zat, zij hij op de heenweg helemaal niets. Hij keek stuurs uit het raam en af en toe met een schuin oog naar mini. Toen we er bijna waren beantwoorde hij wel wat vragen van ons gelukkig.
Vervolgens mij KW heeft 'ie heerlijk gespeeld met al het speelgoed van KW. Die jongens hebben dezelfde smaak, dus het is daar voor Schorrie echt een paradijs. Iedereen zat buiten maar Schorrie zat binnen met het speelgoed
zaterdag 7 juli 2007 om 21:36
Wij ook lang geleden. Hier ligt de envelop vor GG&Gd alweer een paar weken op tafel. Verhuizing is dus wel doorgegeven op gemeentehuis en dan moet je GG&GD papieren invullen en handtekening zetten dat ze dossier op kunnen vragen en daarna krijg je een afspraak. Maar ja... als die enveloppen hier blijven liggen laat afspraak lang op zich wachten vrees ik .