0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
O, die diarree stond van de week nog niet als symptoom op de site van het RIVM. Dat heb ik nog gecheckt. Toch vooral luchtwegklachten en koorts.

Ik ben ook niet bang voor de mexicaanse griep eerlijk gezegd, ik ben hooguit bang dat ik te laks ben dat ik me niet druk maak om die griep .

Moet nu snel weer terug naar zwemles, kwam even thuis om mail te checken.
Morrie, het stond in het nieuwsbericht ook vermeld als opvallende trend, het feit dat veel Mex. grieppatienten nu ook diarree melden. Maar er waart momenteel ook een buikgriepvirus rond, dus wie weet hebben sommige grieppatienten gewoon beide virussen onder de leden, en daardoor ook diarreeklachten? Nou ja, dat zal de komende weken vast wel onderzocht worden en dan zal RVIM-info al dan niet aangepast worden, denk ik.
Oh, voordat ik het vergeet:

Koekie is vannacht droog gebleven!! Voor het allereerst!

Hij zei afgelopen weekend ineens dat hij liever zonder luier wilde slapen, maar wij gaven aan dat hij dan eerst moest proberen om 's nachts droog te blijven. "Ok, dat zal ik dan vanaf nu proberen", was zijn antwoord en..aldus geschiedde! Maf hè?

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, natuurlijk, maar ik vind het wel een grote mijlpaal. Ben benieuwd of het vannacht opnieuw gaat lukken.
Wat goed van Koekie! Moet er ook wel om lachen, net of hij nooit begrepen had dat het de bedoeling is dat je 's nachts droog blijft . Fijn hoor, het begin is er!
Ja, en het is -uiteraard- hiervoor al vaak genoeg ter sprake gekomen, maar ik merk dat hij het hiervoor toch eerder als ónze wens en ons probleem ervaarde (met dat 's nachts wakker maken om hem dan slaapdronken en/of stikchagrijnig op de wc te zetten), terwijl hij het nu -eindelijk!- zélf belangrijk vindt om van die luier af te komen.

Koekpa zei het vanochtend ook: Koekie bepaalt gewoon zelf wanneer het zijn tijd is. En eigenlijk is dat bij hem altijd zo. Zo lang het hem niet interesseert, is hij niet of nauwelijks over te halen en lukt het dan ook doorgaans niet om iets nieuws te leren, maar wanneer hij zelf beslist dat het er nu maar eens van moet komen, dan kan het ineens snel gaan.
En Koeka, hoe ging het vannacht?? Heb nog aan jullie gedacht toen ik Schorrie liet plassen om half 11 's avonds .

Schorrie moet ook een bril! Hij heeft echt enorme afwijkingen. Aan de ene kant plus 5,5 en aan de andere kant plus 6,25. Oid. Normaal bij zulke jonge kinderen is plus 2.

Dus we zijn direct langs de opticien gegaan om wat montuurtjes uit te zoeken. Moet zo mijn verzekering eens even checken trouwens.....

Morgen gaat hij met Harrie nog kijken bij de opticien, dan kunnen we zsm een bril bestellen. Ik ben benieuwd of hij nu minder snel moe is en of hij op school beter gaat opletten!
Poe he, wel hoge afwijking inderdaad. En in de plus dus, heeft Harrie dat ook? A la Freek de Jonge glazen dus?

Ik begreep van oogarts dat kinderen heel goed kunnen accomoderen, dus alsnog wel redelijk kunnen zien, maar daar vooral erg moe van worden.

Schorrie ziet dan dus niet scherp dichtbij, maar wel veraf. Ben benieuwd of dit dan uiteindelijk ook bepalend is geweest voor fysio/gym suggestie. Is er niet eerder bij consultatiebureau gewezen op minder zicht? Want afwijking is ineens wel erg groot. Hoewel, dat halen ze er bij consultatie bureau natuurlijk niet uit: hij kan juist ver af goed zien als hij echt een plus sterkte heeft.
Koek heeft vannacht wel weer in zijn luierbroekje geplast, maar er zat ook een plasje in het potje, wat inhoudt dat hij er iig ook een keer uit is geweest om te plassen. Ach ja, we zien wel hoe het loopt, het begin is er in ieder geval.

Jee, dat is inderdaad wel een flinke afwijking, Morrie!

Hoe vindt Schorrie het dat hij een brilletje moet?

Overigens best raar: als kleine kinderen inderdaad zo goed kunnen accomoderen (wat ik ook al eens eerder had gehoord), dan is de kans dus heel groot dat evt afwijkingen gewoon niet opgemerkt worden bij die standaardtesten op het cb en bij de schoolarts. In die wetenschap zijn die testen dan eigenlijk vrij onzinnig, en zou het verstandiger zijn om iedere paar jaar een echte oogtest te laten uitvoeren.

Hoe kwamen jullie er eigenlijk achter dat KK slecht zag, Lien?
Lien en jij gaan trouwens wel gelijk op hè, op allerlei gebied ?
Kaakje is vandaag een half jaar geworden!

Hoog tijd voor mij om eindelijk mijn bevallingsverhaal eens neer te pennen en aldus haar 9-maanden-dagboek compleet te maken. Dat wilde ik dus, samen met nog duizend andere dingen, in de afgelopen maanden verlof gedaan hebben. Tja..
Ben je al begonnen met werken Koeka, dat was toch vandaag?

Schorrie moest bij het cb al een keer terugkomen voor de ogentest, en die tweede keer vond ik het zelf ook niet overtuigend, maar 'zwijnde' hij zich er doorheen naar mijn idee. Dat vond ik toen al en dat wordt nu bevestigd. Verder kunnen ze inderdaad zo goed accomoderen, dat je slecht zich dus niet opmerkt bij kinderen. Uiteindelijk gaan ze soms veel knipperen e.d. omdat ze er moe van worden, maar soms merk je ook gewoon niets, of zijn ze alleen vaak moe.

Schorrie ziet dichtbij wazig, dat zou wel kunnen verklaren waarom hij zich slecht concentreert in de klas. Dat is namelijk vaak op het moment dat ze moeten gaan werken en dan zit je dus dicht op dat werkje met je neus.

Harrie heeft min 3,25, dus geen plus.

Hij vindt het zelf niet leuk, dat hij een bril moet. Ik vond het hem best leuk staan, maar het is 'niet meer mijn kind'. Ik hoop dat het snel went.....

Wat goed dat Koekie wel zelf een plasje in het potje heeft gedaan. Dat heeft Schorrie nog maar 1 keer gedaan, maanden geleden. Ik vind het wel een goed teken hoor, blijkbaar is Koekie dus in ieder geval 1 keer wakker geworden toen hij moest plassen.
Weer gaan werken is as donderdag, Morrie, een weekje later dus.

Gatver, ik heb de indruk dat ik weer ongesteld word. Lekker is dat, met een beetje pech zet het donderdag door. De afgelopen 2 keer was de eerste menstruatie na de bevalling erg zwaar, dus dat wordt dan een leuke eerste werkdag .

Vervelend Morrie, dat jullie allebei moeite hebben met het feit dat Schorrie gaat brillen. Ik snap het trouwens helemaal hoor, van dat "niet meer je kind" zijn (oei, dat klinkt wel "erg"). Dat had ik ook toen koekie pas begon te wisselen. Maar binnen een paar dagen wist ik al niet meer beter.

Oh, Biscuit is wakker, hoor ik, die ga ik dus maar eens uit bed plukken.
Morgen gaan we de defnitieve keuze maken voor een bril. Ik moet zeggen dat ik nu al aardig gewend ben aan het idee. Het lijkt me alleen nog steeds onhandig voor hem met spelen enzo.

Nog twee nachtjes dus Koeka.... Ik zal aan je denken!
Ik heb nog totaal geen zin. Kaakje is strontverkouden en het wennen ging de laatste keer weer helemaal niet goed .

Waarschijnlijk kan Koekpa's moeder donderdag komen, dan hoeft Kaak de eerste keer maar een halve dag. Dat is wel fijn.

Ik baal ook van het feit dat ik nog steeds niet op mijn oude gewicht zit, en daardoor nog niet in -het grootste deel- van mijn kleren pas. Ik ben echt nog steeds een kilo of 5a6 te zwaar, en daardoor weliswaar niet gigantisch dik ofzo, maar wel nog steeds niet in model en zeker te dik voor mijn mt 36/38-kleerkast. Ik heb wel 1 broek die goed zit en daar wóón ik momenteel zo'n beetje in. Maar ik kan moeilijk elke dag in dezelfde broek gaan werken ;-/. En een joggingbroek naar kantoor is zeker ook niet echt done hè ?

Het is echt belachelijk, maar ik moet de komende paar weken dus "gewoon" nog maar af en toe een positiebroek aandoen, met een leuk jurkje erover oid. Of kan dat echt niet? Het gaat wel om leuke en hippe positiebroeken, waaraan de leek niet kan zien dat het een positiebroek is (dus geen buikstuk), althans dat hoop ik!
Ach Koeka, het klinkt ook allemaal niet echt om vrolijk van te worden.

Wel fijn dat je schoonmoeder kan komen donderdag, is sowieso een wat relaxter idee denk ik.

Met joggingbroek zou ik niet doen , met positiebroek met jurkje kan toch prima, niemand weet dat het een positiebroek is? En waarom koop je dan niet nog een setje kleding een maat groter, bij H&M ofzo? Dat kost je dan niet veel. Die 5 kilo ben je ook niet in een week kwijt (helaas) dus aan die kleding heb je dan nog best even wat. Ik was met Schorrie wel weer op gewicht toen ik na 3 maanden ging werken, en toch paste mijn kleding niet goed. Toen heb ik ook een broek en blouse in maat 40 gekocht, zodat ik er in ieder geval 1 dag in de week leuk uitzag .
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb dat steeds niet willen doen, want ik vond dat ik maar gewoon weer in mijn oude kleding moest passen. Nou vind ik dat op zich nog steeds, maar ja, van vinden alleen val je helaas niet af :-/. Ik vind het ook gewoon niet zo leuk om te moeten shoppen voor een lijf waarmee ik niet tevreden ben en baal er stiekum van om maat 40 te moeten kopen (dat is bij H&M ook meteen L(!), bleghh. Ik wil geen L! En dan is het maar te hopen dat ik kont en heupen dáár iig in gewurmd krijg...) Kinderachtig hè?

Het wordt dringend tijd dat ik me daar overheen zet. Het gaat eigenlijk vooral om broeken en rokken die niet passen. Bovenstukken passen doorgaans wel, maar staan soms niet mooi door nog niet platte buik en grote bv-cupmaat.

Die positiebroeken droeg ik tot nu toe ook nog gewoon door, dat staat idd nog best leuk. Maar het voelt een beetje raar om nu terug te komen op mijn werk in precies dezelfde kleren als waarin ik een half jaar geleden hoogzwanger vertrok. Maar dat ziet hopelijk niemand! En inderdaad, één nieuw setje dat ook nog een beetje te combineren valt met de kleding die ik momenteel wél pas, is wel een goed idee.
Hahaha, nou, ik snap het wel hoor. Het is gewoon lekkerder als je je eigen lichaam weer terug hebt. En dat je broeken en rokken niet passen, icm nog wat flubber op je buik en grotere borsten is ook gewoon onhandig.

En ik denk niet dat er iemand nog weet welke broeken jij een half jaar geleden aan had. Ik weet dat ook niet meer van mijn collega's . Weet jij nog wat de jouwe aan hadden toen jij met zwangerschapsverlof ging?
Koeka, herkenbaar hoor. Ik pas ook nog niet in al mijn kleding. Gelukkig van de week wel een broek maat 36 gekocht, die paste, maar een heleboel van mijn eigen kleding nog niet.

Ik weet dat we het de tijd moeten geven, maar balen doe ik er, net als jij, wel van

Succes trouwens donderdag

Morrie, Schorrie dus aan de bril? Mag het vast niet zeggen, maar ik vind brilletjes zó leuk bij kinderen.

Ben benieuwd hoe het hem staat!

Verder even rustig aan qua pc/forum want erg last van mijn pols.

Wij moeten trouwens als hele gezin ingeent worden tegen mex.griep
Jaaa, maar Ely, jij bent ook pas 3 maanden geleden bevallen! Dan is het niet zo raar dat je nog niet back in shape bent! Kaakje is nu echter al 6 maanden, dus van het pas-bevallen-excuus kan ik al een tijdje geen gebruik meer maken.

Heb jij trouwens mijn post inmiddels ontvangen? Dat antroposofische poppetje is een "mamaknuffeltje". Dat houdt in dat het gevuld is met een bepaald soort wol die heel makkelijk geuren overneemt en vasthoudt. Als je het een tijdje op je huid draagt, blijft het vervolgens nog dagen jouw geur dragen, (althans volgens de fabrikant), en zou dus reuzefijn en vertrouwd moeten zijn voor je baby wanneer je er niet bent. Ik vond hem wel lief, en heb er daarom ook eentje voor Kaakje meegenomen. En het zweverige marketingverhaal lijkt zowaar te kloppen, want Kaak is inmiddels helemaal verknocht aan dat ding!! Komt nog goed uit ook, met dat kleine moedersgrietje van mij, want dan kan dat ding morgen mee naar kdv zodat ze in dat vreemde bedje daar in ieder geval een vertrouwde geur heeft.

Ik had dat poppetje trouwens vorige week al met dat doel in mijn beha gedragen (je moet het ergens stoppen) maar thuisgekomen van de super, zag ik in de spiegel dat dat ding zich in de loop van de dag half naar boven had gewerkt en vrolijk boven mijn decollete uitstak !

Ik vraag me nog steeds af wat al die mensen gedacht hebben, toen ze een die kleine puntmuts tussen mijn borsten uit zagen steken !
Gatver, polsklachten klinken niet fijn zeg. Wat is het precies?
Jaaaaa, super post.

Lekker dankbaar, dat ik nog niet eens bedankt heb ~bloos~

Vond het heel erg leuk! De slofjes heeft ze zelfs al aangehad.

Ik heb zulke ook altijd voor Zeefje.

En pols (en schouder) klachten krijg ik altijd als ik vaak achter de pc zit. En om het geen echte RSI te laten worden, doe ik dan gelijk even een paar dagen rustig en ga ik vooral links muizen.

Is denk gekomen, omdat ik de hele tijd op MP aan het speuren ben naar paboboeken. Het loont trouwens wel, want inmiddels al 300 euro bespaard op een boekenlijst van 900 euro.

En wat betreft in shape... 9maanden op en 9 maanden af, zegt mijn verloskundige. Dus je hebt nog 3 maanden
Succes vandaag Koeka, ik denk aan je!
En hoe was het?

Hier nog steeds spekbuik en BNJMN is van juni 2008 . Ik heb gewoon geen zin in oefeningen en het gaat er duidelijk niet vanzelf af .

Schorrie inmiddels brilletje? Ik hoop dat je het in eigen dorp hebt geregeld, want je zit toch regelmatig bij opticien om e.e.a. recht te buigen. En dan is opticien dichtbij wel zo makkelijk.

Ely en Koeka, ik heb hier nog steeds en weer wat liggen. Voor Koeka omdat de postbode het heeft kwijtgemaakt en natuurlijk voor Zemmie. Alleen op de post doen of afspraken maken is niet mijn sterkst kant. Gedachten zijn krachten zeg maar.
Helpt trimhockey niet dan? . En trouwens, ik vind niet dat jij een spekbuik hebt, toen ik je de laatste keer zag zag je dr heel goed uit.

Schorrie zijn bril is woensdag of donderdag klaar. Het duurde langer omdat we de extra dure extra dunne variant gekozen hebben van de glazen. Anders loopt hij met jampotten en dat willen we (en dan vooral Harrie, die heeft zelf een trauma) niet. En inderdaad bij opticien in dorp hoor.

Koeka, ben je lekker van je weekend aan het genieten ?
Ik heb ook een leuk weekend gehad

Lien, inderdaad, de gedachte is al lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven