0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Merry Christmas!!
Hebben jullie leuke kerstdagen gehad?

Wij wel, maar we hebben wel iets te veel afspraken gemaakt deze kerstvakantie. Ik ben er al helemaal moe van; een gemiddelde werkweek is doorgaans rustiger .

Koekie heeft nu al 7 nachten achter elkaar een droge luier gehad, en slaapt vannacht voor het allereerst zónder. Spannend. Hij vindt het zelf ook een hele stap, dat kun je goed merken. Toen ik daarstraks het licht op zijn kamer uitknipte, fluisterde hij: "mama, ik ben zo trots op mezelf dat ik al een week droog ben!". Lieve vent .
Wat goed Koeka!

Hier is Schorrie ook echt zindelijk nu. Al een paar weken maken we hem niet meer wakker 's avonds en is hij 's ochtends droog. Een ongelukje daargelaten. Vind het echt wel fijn en geeft me ook weer het vertrouwen dat alles uiteindelijk vanzelf ook wel goedkomt.

Hier juist hele rustige kerstdagen en dat is goed bevallen. Veel tijd met zijn 4-en doorgebracht, erg gezellig.
Wat fijn, Morrie!

Wel grappig inderdaad, 2 maanden geleden vreesden we allebei dat onze jongens nóóit uit zichzelf droog zouden worden, en nu is het dus toch zo ver. Fijn hoor!

Wij hadden vorig jaar betrekkelijk rustige kerstdagen en we vierden oud en nieuw ook rustig thuis, en dat vond ik eigenlijk heerlijk. Dit is ook wel leuk, maar ik verheug me eigenlijk het meest op het komende weekend waarin we lekker met zijn vijven thuis zijn (nou ja, even bij de oma's en opa's langs, maar dat kunnen we in één middag proppen, hoop ik).

Straks gaan we naar vrienden van ons en dat is wel fijn en rustig. De betreffende vriendin heeft 2 weken geleden een miskraam gehad dus het wordt wel een heel andere jaarwisseling dan verwacht en gehoopt. Ik ben zelf sowieso altijd al een beetje emotioneel tijdens de jaarwisseling (zeker in de jaren waarop we terugkijken op- of vooruitkijken naar een geboorte), en dit is natuurlijk allemaal nog heel vers.

Vorig jaar was ik met oud en nieuw nog in blijde verwachting van het kind in mijn buik, nog helemaal onwetend van wie ze was, en nu is het alsof ze er altijd al bij was. Het blijft een wonderlijk besef, vind ik, met de tijd die maar doorgaat en die nieuwe mensjes die er bijkomen.

Allemaal alvast een heel fijne jaarwisseling gewenst en tot snel!
Ja, terugblikken en vooruit blikken. Is toch altijd extra mooi (en moeilijk) als er mooie (en heftige) gebeurtenissen zijn geweest in het afgelopen jaar. Ik drink op vooral mooie gebeurtenissen voor het komend jaar opdat we ook mooie terugblik krijgen eind 2010.

Dikke nieuwjaarskus voor jullie allemaal!
Gelukkig nieuwjaar, meisjes!

Dat 2010 maar veel moois en goeds mag brengen!
Gelukkig Nieuwjaar!!!!!
Allemaal een mooi nieuwjaar toegewenst!!
Pfff, vandaag is Biscuitje voor het allereerst naar school. Dat kleine meisje met haar nieuwe schoudertasje met daarin een doosje met appelpartjes en een pakje papieren zakdoekjes, daar in dat hele grote schoolgebouw, wat een grote stap toch weer. Over 2 uur kunnen we haar gelukkig weer ophalen.
Jeetje Koeka, nu alweer? Ik stel me haar nog voor als klein kind. Maar dat is ze natuurlijk ook . Hoe is het gegaan???

Schorrie was best vervelend vanmiddag, vond ik. Beetje uitsloverig en slecht te bereiken. Hij moet duidelijk weer even wennen aan school.
Over 2 weken wordt ze 3, dat is de leeftijd waarop ze hier naar de kleuterschool gaan. Ze mogen echter al vanaf 2,5 (!) en de veel kinderen gaan dan ook al daadwerkelijk. Jong hè?

Nu, na 2 weken kerstvakantie, vonden we een goed instapmoment, dus vanochtend heeft ze de grote stap gewaagd. Ze is een ochtendje geweest, en dat is behoorlijk goed gegaan. Buitenspelen vond ze helemaal niks, zo tussen al die grote kleuters (ze heeft blijkbaar een duw gehad van een grote jongen, dus dat werd brullen), maar in het klasje heeft ze haar draai kennelijk al wel een beetje gevonden.

Morgen gaat de klas naar het theater, maar dat is best een eind lopen (in de kou en de sneeuw!), en dan moeten ze hand in hand blijven lopen met hun vaste "rijvriendje" enzo en Biscuit kent die afspraken en die vaste gang van zaken nog helemaal niet, dus we houden ze lekker thuis. De komende weken gaan we rustig opbouwen, eerste de ochtenden en misschien af en toe en dagje thuis, en dan zal het wel in orde komen met die kleuterschoolcarriere van haar, neem ik aan.
Komt Biscuit de week een beetje door Koeka?
Ja, het is heel goed gegaan. Ze is 3 ochtenden geweest (morgen lekker een dagje thuis) en heeft enthousiast meegdaan met alles. Ze kende ineens een aantal nieuwe liedjes en had dingen geknutseld die ze thuis nog niet eerder had gemaakt, en dat vond ze allemaal erg stoer, geloof ik. Nadeel was wel dat ze na thuiskomst bijna onhandelbaar was, zo stout en brutaal deed ze. Kind is sowieso ongelooflijk stout, ondeugend en eigengereid, en zeker als ze moe is oid, is ze lastig te hanteren. Ze liep nu echt stoer te doen, en dan is er geen land mee te bezeilen. Nu, eind van de week, was dat gelukkig al een stuk genormaliseerd.

"Vanochtend was het even moeilijk want toen was er een nieuwe juf (juffen hebben een duobaan, en de wissel vind steeds van wo op do plaats), en dat vond ze helemaal niks. Ik ben weer even meegegaan naar de klas tot ze een beetje ontdooid was, en daarna is het prima gegaan, hoorden we. Had ik ook wel verwacht, maar toch fijn om te horen.
Hoe staat het eigenlijk op het professionele vlak?

En met jou, Lien?

Ik moest nog aan jullie denken, toen ik vanmiddag moe en een beetje kwakkelig eerder naar huis ging. Dat het ook best lekker is, om een tijdje geen werkverplichtingen te hebben en niet zo te hoeven jakkeren en stressen voor zoiets als je baan.

Ik zou het momenteel helemaal niet erg vinden om een tijdje betaald thuis te moeten zitten, denk ik. 's Ochtends niet in het halfdonker de kou in hoeven, maar lekker in pyjama wat rondkeutelen met de kinderen . Heerlijk!

Of ervaren jullie dat niet zo ?
Die kinderen moeten gewoon naar school hoor, deze dagen, dus ik sta braaf om 7.00 uur op . Maar verder is het heerlijk! Zat vanochtend om 8.45 met Linoleum aan de koffie, alle koters op plaats van bestemming en toen vonden we dat we wel een kopje koffie verdiend hadden voordat Linoleum ging werken. Heel gezellig.

O, ging juist wat uitgebreider typen, maar zie vriendinnetje dat langskomt nu in straat parkeren. Later meer.
Oh ja, dat is natuurlijk ook zo. Normaal gezien dat Koekpa dat hier, Koekie 's ochtends naar school brengen .
Ik ervaar het wel zo, behalve die pyjama .

Het is heerlijk om thuis te zijn en geen stress te hebben omdat je zelf ook nog graag op tijd op je werk wilt zijn, en op tijd weer thuis. Je hoort mij niet klagen, de kinderen ook niet en Harrie al helemaal niet .

Op het professionele vlak speelt er een hoop. Ik heb in ieder geval net een mogelijke nieuwe baan afgezegd. Laat het UWV het maar niet horen. Maar ik had er echt geen goed gevoel bij, vooral de gebondenheid benauwde me enorm. Ben aan het onderzoeken of ik als zzp-er door kan gaan, maar dat is natuurlijk ook niet niks......

Fijn dat Biscuit het zo goed doet. En logisch dat een andere juf weer even spannend is. Ze was net aan die andere gewend waarschijnlijk.
Als je zin hebt moet je maar eens updaten op MSN, Morrie. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je plannen.

Wow, wat veel zelfstandigen straks hier! Ik voel me langzamerhand echt een sukkel dat ik nog steeds vast zit in 9-5-stramien bij een baas. Maar goed, de schoorsteen moet hier natuurlijk ook wel blijven roken (zeker met de huidige temperaturen!) en Koepa's inkomen is net wat te onregelmatig om daarop te kunnen vertrouwen.
quote:koeka schreef op 09 januari 2010 @ 21:10:

Als je zin hebt moet je maar eens updaten op MSN, Morrie. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je plannen.

Wow, wat veel zelfstandigen straks hier! Ik voel me langzamerhand echt een sukkel dat ik nog steeds vast zit in 9-5-stramien bij een baas. Maar goed, de schoorsteen moet hier natuurlijk ook wel blijven roken (zeker met de huidige temperaturen!) en Koekpa's inkomen is net wat te onregelmatig om daarop te kunnen vertrouwen.
Dat risico is hier ook nog steeds aanwezig hoor Koeka, en dat heeft mij lang tegengehouden. Maar ik merk dat nu toch het moment is voor mij, en dat ik me ineens ook minder aantrek van die onregelmatigheid in het inkomen van Harrie. Maar dat komt ook omdat ik misschien wel kan starten met de ww als back up als dat nodig is. Dat maakt het risico net even wat kleiner.
Klinkt goed hoor, Morrie, zeker als je kan starten vanuit de ww.

Het allerbelangrijkste is dat je iets kan gaan doen waar je je goed bij voelt, hoe soft en flauw dat ook mag klinken. Zeker gezien je professionele twijfels het afgelopen jaar, is het heel wat waard als je een modus kan vinden waarin je je wel helemaal prettig voelt.
Klopt helemaal Koeka. Het voelt tot nu toe allemaal echt goed, en dat is het belangrijkste. Ik probeer dat goede gevoel vast te houden en zelfs als leidraad te nemen. Als iets niet goed voelt --> niet (meer) doen.
Hoe gaat het hier? Of, beter gezegd: dáár bij jullie?

Koekie na de kerstvakantie intussen al 3 keer een nat bed gehad. Wel opvallend: de hele kerstvakantie is het goed gegaan, maar op 7 "schoolnachten", dus 3 keer in zijn bed geplast. Ik vind het zo sneu, hij was zo trots vorige week. Ik moet ineens denken aan Schorrie, die ook ooit al eens 2 weken droog was geweest, om vervolgens weer maanden (een jaar?) in bed te plassen..
Ik zal het je sterker vertellen: Schorrie heeft deze week 3 keer in zijn bed geplast..... Ik weet ook niet wat het is, maar ineens lijkt het weer mis. Ik zit nu te twijfelen of ik hem zo nog even laat plassen voor dat ik naar bed ga want vind het sneu voor hem en sneu voor mezelf. Ik was me een ongeluk.... Maar gisteren heeft Harrie hem ook laten plassen om 23 uur en toen plaste hij alsnog in bed.

De vorige keer dat Schorrie twee weken droog was was vlak voor hij naar school ging en Knorrie geboren werd volgens mij.
Jee, Morrie, wat toevallig, bij jullie ook net deze week. School is ook echt inspannend natuurlijk, en koek slaapt op die dagen waarschijnlijk ook gewoon veel dieper. Ik hoop echt van harte dat dit gewoon een paar losse ongelukjes zijn, en dat we nu geen lange terugval krijgen.

Iets anders: hebben jullie jongens wel eens last van groeipijnen? Koekie kan soms 's nachts ineens huilend wakker worden omdat hij zo'n pijn in zijn benen heeft. Als het erg is, geef ik een paracetamolletje en slaapt hij daarna gewoon weer door. De volgende ochtend heeft hij dan nergens meer last van, maar het komt wel regelmatig terug.. Ik ga er vanuit dat het onschuldig is, maar voor de zekerheid moet ik het misschien toch maar eens met de huisarts bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven