1 dag bso / Kdv
woensdag 13 juni 2012 om 23:29
Ik overweeg om 1 dag minder te gaan werken, dit zal dan betekenen dat mijn dochters die dag lekker thuis kunnen zijn en er dus 1 dag bso / Kdv afgaan. Oudste is net 4 en jongste 2.
Ze zullen dan maar 1 x id week naar de bso en Kdv gaan.
Ik vraag me af of dat niet te weinig is om goed te wennen of thuis te voelen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ze zullen dan maar 1 x id week naar de bso en Kdv gaan.
Ik vraag me af of dat niet te weinig is om goed te wennen of thuis te voelen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
woensdag 13 juni 2012 om 23:33
Sinds ze op school zitten gaan mijn zoons (4 en 5) alleen op woensdagmiddag naar de bso (daarvoor 2 dagen kdv) en dat gaat prima. Bso is (vaak) heel leuk, maar ook best intensief en kinderen van 4+ zijn dat na een week niet geweest zijn niet 'vergeten' zoals bij hele jonge kindjes het risico schijnt te zijn.
woensdag 13 juni 2012 om 23:54
Bij ons kan het ook niet, weet je zeker dat dit bij jouw opvang kan? ik betaalde 2,5 jaar minimaal 20 uur per week, die ik (vooral tijdens de eerste jaren van mijn studie) niet afnam. Dat is een gat in de markt volgens mij, opvang zonder min. uren contract! Er zijn genoeg mensen die hier voor 'in' zijn, en toch liever kv hebben dan een gastouder.
donderdag 14 juni 2012 om 00:02
Waar ik werk kan dat gewoon. Bij sommige kinderen valt het wat minder goed. Dat zijn kinderen die sowiezo al wat meer last hebben van eenkennigheidsfases. Bij andere kinderen gaat het prima.
Je kinderen zijn niet heel klein meer (geen baby), misschien valt er eea al best uit te leggen. Gaan ze nu met plezier naar het kdv/de bso?
Je kinderen zijn niet heel klein meer (geen baby), misschien valt er eea al best uit te leggen. Gaan ze nu met plezier naar het kdv/de bso?
donderdag 14 juni 2012 om 00:14
Mijn zoon gaat sinds hij 13 maanden is 1 dag per week naar het KDV. Ging altijd goed tot er veel wisseling van de wacht kwam. Bij het afscheid nemen was dat lastiger.
Nu gaat dat weer prima, hij is inmiddels ruim 3.
Bij een andere organisatie in de buurt kon 1 dag in de week niet tot 14 maanden, omdat ze dan in een eenkennigheidsfase zitten en ze niet kunnen wennen dan. Het was volgens hun héél erg pedagogisch onverantwoord wat ik deed.
Nou dat verschilt per kind lijkt me.
Jou kinderen zijn die leeftijd al lang voorbij. Een beetje afhankelijk van je kind, maar het lijkt me dat het weinig problemen oplevert. Gewend zijn ze nu toch al.
Nu gaat dat weer prima, hij is inmiddels ruim 3.
Bij een andere organisatie in de buurt kon 1 dag in de week niet tot 14 maanden, omdat ze dan in een eenkennigheidsfase zitten en ze niet kunnen wennen dan. Het was volgens hun héél erg pedagogisch onverantwoord wat ik deed.
Nou dat verschilt per kind lijkt me.
Jou kinderen zijn die leeftijd al lang voorbij. Een beetje afhankelijk van je kind, maar het lijkt me dat het weinig problemen oplevert. Gewend zijn ze nu toch al.
donderdag 14 juni 2012 om 07:58
Bij ons gaan ze ook maar 1 dag naar de BSO (4 en 7 jaar), nooit een probleem geweest.
Bij sommige KDV's moet je minimaal 2 dagen afnemen, maar dat zal ook wel rap minder worden met de crisis! Gewoon vragen, met de teruglopende inkomsten willen ze wellicht wel een uitzondering maken. Onze buren hebben nu 2 dagen kdv van half 9 tot 2 uur en betalen maar 1 hele dag. Ze moeten toch de klanten binnenhouden/halen tegenwoordig.
Bij sommige KDV's moet je minimaal 2 dagen afnemen, maar dat zal ook wel rap minder worden met de crisis! Gewoon vragen, met de teruglopende inkomsten willen ze wellicht wel een uitzondering maken. Onze buren hebben nu 2 dagen kdv van half 9 tot 2 uur en betalen maar 1 hele dag. Ze moeten toch de klanten binnenhouden/halen tegenwoordig.
donderdag 14 juni 2012 om 08:46
Gewoon proberen zou ik zeggen, het ene kind kan er beter tegen dan het andere kind. Blijf daarmee wel naar je kind kijken, als die het niet leuk vindt of slecht went op deze manier kan je altijd nog wisselen...
En wat ik als leidster soms wel belangrijk vind, overleg ook even welke dag de oudste het erg leuk vindt, mits de dag jou niet uitmaakt. De ene dag zijn er nu eenmaal meer vriendjes dan de andere dag, zou wel leuk zijn als hij maar een aankomt, dat hij dan welvriendjes heeft..
En wat ik als leidster soms wel belangrijk vind, overleg ook even welke dag de oudste het erg leuk vindt, mits de dag jou niet uitmaakt. De ene dag zijn er nu eenmaal meer vriendjes dan de andere dag, zou wel leuk zijn als hij maar een aankomt, dat hij dan welvriendjes heeft..
donderdag 14 juni 2012 om 12:53
Wij doen het hier al 5 jaar zo. 1 dag kdv en inmiddels gaat oudste op die dag naar de BSO. Gaat prima hoor, met wennen in het begin duurde het wel wat langer, maar als ze eenmaal gewend zijn, zoals die van jou, ontwennen ze het heus niet ineens.
Hier trouwens geen minimumafname, maar wel moet je een hele dag betalen, ook als je maar een halve dag komt. Tarief is gelukkig wel weer lager dan gemiddeld (5,5 euro).
Hier trouwens geen minimumafname, maar wel moet je een hele dag betalen, ook als je maar een halve dag komt. Tarief is gelukkig wel weer lager dan gemiddeld (5,5 euro).
..
donderdag 14 juni 2012 om 20:58