1 is genoeg kletstopic deel 2

20-07-2020 10:20 1986 berichten
Hier kunnen we gezellig kletsen over het wel en wee van een gezin met 1 kind.

* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Nienke - zoon februari 2016
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Mindervanmij: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Hobbelster kind van begin 2018
* Isalinde, dochter augustus 2014
* Beschuitmetjam, zoon van eind 2014
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 22:28
17.04% gewijzigd
@Rosings: dat is alleen maar fijn dat ze al ingeschreven staat. :) Als ze op school zitten gaat het opeens zo hard, vind ik trouwens o_o
Zo te horen heb je jouw handen er wel vol aan. Ik vond het laatste half jaar voor school begon het pittigste, T was zo toe aan een nieuwe uitdaging...

De fase waar hij nu in zit is tot nu toe de makkelijkste. Hij is wel eigenwijs en luistert niet altijd even goed, maar hij begrijpt alles en denkt ook vaak mee. En kan gevaren wat beter inschatten bijvoorbeeld.

@Hobbelster: heerlijk, lekker even een paar dagen opvang en zelf wel vrij. Dan krijg je vast enorm veel voor elkaar :yes:
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
23-07-2020 13:00
Enigme, je hebt ook gelijk.
Maar in de feestweek ben ik altijd een emotioneel wrak
I hear ya... vandaag vertelde een vriendin dat ze foliumzuur heeft gekocht en voor een tweede gaat... ik ongesteld... O_o blij voor haar hè maar ik gun het mezelf ook zo stiekem.

Heerlijke dag gehad in de Linnaeushof! Met vriendinnen en hun kinderen afgesproken dus die van mij zag ik amper :proud:
Oeh, dat is echt zo leuk, Linneaushof. Was het niet druk zo midden in de vakantie? :)

Zulke dingen blijven moeilijk ja. Mijn zus heeft ook al aangegeven dat ze ooit een derde willen. o_o Hopelijk kan ik er dan beter mee omgaan dan nu...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit in de Linneaushof geweest. Wel bij een hele grote buitenspeeltuin richting provincie zeeland. Wij er naar toe gereden (dochter en ik) ze was toen 3 of 4. In mijn snikhete vorige auto zonder airco... komen we daar konden we bijna geen parkeerplek vinden

en toen we eindelijk binnen kwamen vond ze het zo vreselijk dat ze na 15 minuten vroeg : Mama, kunnen we alsjeblieft naar huis?

;-)
Alle reacties Link kopieren
Linnaeushof is vlakbij en het was niet superdruk.. ruimte zat daar gelukkig :)

En lekker dan Fanatic zo'n reactie, jouw dochter heeft een goed temperamentje hè ;-D

MvM een derde.. pfoe.. hoop ook voor je dat het tzt beter gaat.

Rosings, snap je helemaal mbt 'de tweede'.. ben het ff kwijt maar is dat al helemaal uitgesloten bij Jullie? Nog van harte met je meisje, 3 :cheer2:

Baggal hoe gaat het met je vader?
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster, opruimen is best lekker.. ik moest van man tijdens de corona tijd alles wegdoen wat ik (al jaren) niet meer gebruik.. hij had alles vd zolder naar de woonkamer gebracht en ik moest sorteren..19 vuilniszakken weggebracht.. :O ik schaamde me diep.......
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
23-07-2020 21:04


Rosings, snap je helemaal mbt 'de tweede'.. ben het ff kwijt maar is dat al helemaal uitgesloten bij Jullie? Nog van harte met je meisje, 3 :cheer2:
Ja die deur is dicht. Ik had nog 1 embryo en 1 rietje van de donor nadat rozetje was geboren. Embryo is niet blijven plakken, en IVF was zonder succes.
Ik was toen heel stellig dat ik donor niet om nog een donatie zou vragen voor nog een IVF. Al die tijd wel lastig geweest, maar nu ben ik 43 geworden en wordt IVF ook niet meer vergoed. En nu heb ik wel spijt dat ik het niet toch gedaan heb. Al is het praktisch mss wel beter zo. Ook qua werk, energie etc.

Als ze een beetje ouder is wil ik (weekend?) Pleegzorg overwegen (dat doe ik dus nu al, dat overwegen, maar wil dat zij dat dan ook begrijpt)
Dames (en heer), wat was het een goede keuze om een kitten aan te schaffen :flirting:

T is er helemaal blij mee en speelt zo onwijs veel met haar. Hij is echt helemaal gek op d'r. :heart: Echt een heel goede keuze om ervoor te gaan, nu heeft ie een speelkameraadje zonder dat ie eerst 2 jaar hoeft te wachten voordat ie er uberhaupt iets aan zou hebben :biggrin: :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn om te lezen MvM.. de band tussen mens en dier kan heel sterk zijn.. mijn huisdieren gaven/geven me veel plezier/geluk!

Mijn eerste kitten was Binkie, die mocht bij mijn oma wonen (mijn moeder allergisch) iedere week ging ik ernaartoe.. was echt mijn maatje :)
enigme wijzigde dit bericht op 24-07-2020 09:09
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
23-07-2020 21:19
Ja die deur is dicht. Ik had nog 1 embryo en 1 rietje van de donor nadat rozetje was geboren. Embryo is niet blijven plakken, en IVF was zonder succes.
Ik was toen heel stellig dat ik donor niet om nog een donatie zou vragen voor nog een IVF. Al die tijd wel lastig geweest, maar nu ben ik 43 geworden en wordt IVF ook niet meer vergoed. En nu heb ik wel spijt dat ik het niet toch gedaan heb. Al is het praktisch mss wel beter zo. Ook qua werk, energie etc.

Als ze een beetje ouder is wil ik (weekend?) Pleegzorg overwegen (dat doe ik dus nu al, dat overwegen, maar wil dat zij dat dan ook begrijpt)
Aaah ik snap het.. pittig traject heb je gehad.. en welke vorm van pleegzorg ook.. ik vind het een nobel voornemen!
@Enigme: ahh, wat leuk zeg!

Wij hebben eigenlijk alleen maar honden gehad in mijn jeugd, mijn moeder is niet zo'n fan van katten. Maar de buren van mijn tante hadden katten en soms kwam een van hun katten een kommetje melk halen bij mijn tante en dat vond ik helemaal geweldig als kind. Misschien is dat maar 2 keer gebeurt ofzo, maar het heeft diepe indruk gemaakt inn elk geval ;-)

Overigens heb ik honden ook altijd heel leuk gevonden hoor, maar een kat is gewoon makkelijker, bijvoorbeeld als we een keer een dagje weg willen. :)
Alle reacties Link kopieren
Dag dames (en heer),

Ik lees al sinds het begin mee met dit gezellige topic en vroeg me af of ik nog mee zou mogen schrijven. Ik heb een dochter van vijf jaar, ze blijft enig kind want mijn man wil helaas geen tweede. Hoewel ik zelf ook enig kind ben en dat nooit erg heb gevonden, vind ik het soms toch lastig dat mijn dochter ook enig kind zal blijven. Ze is erg zorgzaam en dol op baby’s, soms heb ik het gevoel dat we haar iets essentieels ontzeggen hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat dat onzin is. Een broer of zus is immers ook geen garantie voor een goede, levenslange band. Ik vind het soms lastig dat de keuze voor me gemaakt wordt, dat heeft een deel van jullie wellicht ook.

@Mindervanmij: wat leuk dat de kitten zo’n aanwinst is voor jullie gezin! Wij krijgen er binnenkort ook twee, ben erg benieuwd.
Ik herken sommige dingen die je schrijft over je moeder. Mijn moeder zou graag willen dat we voor een tweede kind gaan (ze heeft er zelf spijt van dat ze er maar een heeft maar dat moet ze natuurlijk niet op mij projecteren….). Lastig soms.

@Fanatic: ik zie de puberella die jullie nu in huis hebben helemaal voor me, denk dat ons over een paar jaar ook nog wat te wachten staat….Dochter is nu lief, rustig en kan zichzelf goed vermaken maar dat zegt dus blijkbaar niets😊

@Enigme: bij jullie is het ook zo dat jij nog wel een tweede zou willen maar je man niet, toch?

@Baggal: wat ben je altijd attent in je posts, bewonderingswaardig. Hopelijk zit je dochter nu weer in een wat minder temperamentvolle fase.

Ik wens jullie allemaal een fijn en ontspannen weekend!
Alle reacties Link kopieren
Enigme, ik weet niet of mijn dochter een temperamentje heeft. Ze weet vooral heel goed wat ze wel (EN NIET) wil

wij hebben hier trouwens een paar maanden geleden flink opgeruimd. Maar als we echt besluiten te verhuizen dan moet er nog veel meer weg

Mvm : wat fijn dat de kat zo verwelkomd wordt.

Isalinde wat mij betreft ben je welkom
en idd, lieve rustige meisjes die zichzelf kunnen vermaken kunnen onuitstaanbare draken worden
Welkom Isalinde, natuurlijk mag je meeschrijven. Wil je ook in de tabel?
Ik heb nu trouwens een vriendje van T te spelen en die is ook helemaal bang van de kitten.... Je dochter is dus niet de enige die het er niet zo op heeft @Fanatic
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij: bedankt! Ja, graag. Dank je wel!
Grappig om het verschil dan te zien. Ik ben ook benieuwd hoe mijn dochter daadwerkelijk reageert als ze er zijn. Toen we gingen kijken wilde ze niet meer weg:-)
Zou je dan nog even de geboortemaand en jaar door willen geven? :) Dat is het handigste namelijk. In het begin schreef ik elke keer zoon / dochter van ... jaar, maar de kinderen worden allemaal ouder, dus ik bleef aanpassen ;-)
We hebben net het geboortekaartje van mijn zus gekregen, met zo'n tekstje erin van: nu we met zijn vieren zijn hebben we nog meer liefde om te delen.... Ik werd er toch weer even een beeeetje zuur van :@@:
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij: hè wat vervelend. Ze bedoelen het vast niet zo maar komt (ook door die opmerking van je moeder) toch een beetje over alsof een gezin met 1 kind minder is.

Ja, mijn dochter is geboren in augustus 2014.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
24-07-2020 13:02
Enigme, ik weet niet of mijn dochter een temperamentje heeft. Ze weet vooral heel goed wat ze wel (EN NIET) wil
Lekker duidelijk :proud:

Isalinde welkom! Ik zou idd nog graag willen maar man niet.. de deur stond even op een kiertje maar toen kwam corona :bonk: heeft jouw man een specifieke reden?
Isalinde schreef:
24-07-2020 13:54
@Mindervanmij: hè wat vervelend. Ze bedoelen het vast niet zo maar komt (ook door die opmerking van je moeder) toch een beetje over alsof een gezin met 1 kind minder is.

Ja, en misschien denk ik er ook wel teveel van ofzo.... Omdat het voor mezelf (in fases, gelukkig!) soms ook nog moeiljk voelt
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij: ja, dat snap ik heel goed.

@Enigme: jammer dat de deur door corona weer gesloten is. Wat zijn de redenen van je man om geen tweede kind te willen?

Mijn man vindt het goed zo, is gelukkig met onze dochter en heeft geen wens voor een tweede. Hij heeft redelijk veel behoefte aan tijd voor zichzelf en een drukke baan (wel een papadag, naar woord:-) Ik begrijp het maar heb het er (bij vlagen) moeilijk mee, al vraag ik me soms wel af of ik zelf echt een tweede kind zou willen of meer voor mijn dochter (ze heeft volgens mij een ideaalbeeld van een lief, rustig zusje, een wildebras als broertje zou ze minder vinden denk ik:-). Maar goed, mijn man wil het echt niet dus het is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
@Isalinde, beetje hetzelfde als die van jou... hij vindt het mooi 1 gezond kind... hij heeft zelf nooit een kinderwens gehad. Is gelukkig met zoon en blij dat wij beide gezond zijn. Is ook erg gesteld op zijn vrijheid en werkt veel (zzp'er). En hij vindt het huis te klein.. 80m2.. ik wil graag asap verbouwen (om meerdere redenen) en dan nog wel een keer echt het gesprek aangaan.
Alle reacties Link kopieren
@Enigme: snap ik. Als de deur voor corona op een kiertje stond is er misschien nog wel een kans dat hij van gedachten verandert, toch? Ik hoop het voor je! Succes met de verbouwing alvast!
Er is ook ergens een kletstopic van een aantal dames die graag nog een extra kind willen en waarvan de partner niet wil. Misschien ook een idee om mee te schrijven daar? Kan me voorstellen dat het een lastig parket is waar je op zo'n moment in zit... Zeker vanwege de onzekerheid (misschien bedenkt hij zich nog...) is het ook lastiger om een acceptatieproces in te gaan en af te sluiten.

Dat is voor ons de reden geweest om te kiezen voor sterilisatie. Dat heeft mij erg geholpen om in elk geval het accepteren een duwtje de goede richting in te geven...

Ik bedoel niet dat jullie dat ook moeten doen hoor ;-) Maar die periode van twijfel vond ik persoonlijk echt heel lastig en ik hoop dat jullie allebei snel op 1 lijn kunnen komen met jullie partner. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven