1 is genoeg kletstopic deel 2

20-07-2020 10:20 1986 berichten
Hier kunnen we gezellig kletsen over het wel en wee van een gezin met 1 kind.

* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Nienke - zoon februari 2016
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Mindervanmij: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Hobbelster kind van begin 2018
* Isalinde, dochter augustus 2014
* Beschuitmetjam, zoon van eind 2014
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 22:28
17.04% gewijzigd
fanatic schreef:
30-07-2020 12:35
Ik ben ook tevreden met onze 3-eenheid
geloof ook niet dat ik een leuke mmoeder zou zijn voor meer kinderen

Voor mezelf ben ik daar ook 100% van overtuigd, alleen mis ik wel het gevoel dat ik/mijn geziner nog iets toe doe(t), maar goed :roll:
Beschuitmetjam schreef:
29-07-2020 22:25
Hallo dames! Wat zijn jullie weer actief op dit topic, leuk!
Mvm, zou je mij ook weer in de tabel willen zetten: zoon van eind 2014.

Isalinde, welkom!
Ik lees vooral veel mee en heel soms schrijf ik iets.

Hobbelster, jij klinkt wel positief over jullie 'drie-eenheid'. Zo sta ik er ook wel wat in. Bij jullie was 1 kind een bewuste keus?
Ik denk toch geregeld dat ik 'gemaakt' ben voor 1 kind. Ik geloof niet dat ik gelukkiger zou worden van nog 1, ik 'droom' ook nooit van een 2e. Denk dan eigenlijk direct, wat een gedoe. En weer afwachten hoe het fysiek allemaal uitpakt en of ik herstel.

Het enige wat bij mij lang op de voorgrond stond was dat ik ons zo kwetsbaar vond met 1 kind. Maar dat vind ik geen goede reden om nog 1 te krijgen. En heel soms ben ik bang om later spijt te krijgen. Maar die angst voor spijt ebt ook altijd weer weg.

Een zwaai naar iedereen en een hele fijne vakantie/zomer allemaal!!!
Leuk dat je ook weer even schrijft!

Het was geen vooraf bedachte keuze, en ook geen die ik vrijwillig heb gemaakt. Ik ben te slecht in de zwangerschap en alles daaromheen, zoveel last van hormonen en dergelijke dat het voor mij niet verantwoord is om zomaar zwanger te raken. Plus mijn kind is veel te vroeg geboren en men heeft nooit kunnen verklaren waarom. Kans dat het weer gebeurt en ik weer flink ziek wordt (psychisch) maakt dat ik niet meer wil / durf.
Buiten dat weet ik niet of ik het anders wel nog echt gewild zou hebben. Man iig wel. Ik twijfel daar echt aan bij mezelf. Maargoed mijn lijf heeft voor me beslist. “Willen wat je hebt / kunt” heb ik inmiddels door vele omstandigheden en gebeurtenissen tot kunst verheven en ja, we zijn heel gelukkig samen nu. Maar soms wel nog die steek hoor, waarom gaat het bij mij zo moeizaam, waarom durf ik niet gewoon, wat ben ik toch een watje.
En ja de gedachten over kwetsbaarheid teisteren me meer dan me lief is, de laatste tijd. Waarschijnlijk komt dat omdat we gaan verhuizen. Onzekerheid triggert angsten, in mijn geval helaas de ergste horror gedachten over duizend en 1 dingen die er kunnen gebeuren. Ik moet ook echt weer stoppen met het nieuws lezen, merk ik. Heb dat jaren niet gedaan en herinner me weer steeds meer waarom.

Oké sorry voor deze donkere post. Liever niet quoten,
Misschien pas ik m later nog aan.
mindervanmij schreef:
30-07-2020 15:55
Voor mezelf ben ik daar ook 100% van overtuigd, alleen mis ik wel het gevoel dat ik/mijn geziner nog iets toe doe(t), maar goed :roll:
Is er weer iets gebeurd / soms gezegd? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jouw gezin er niet toe doen MvM?

Welkom terug BmJ!

We zijn 2 dagen naar Vlieland geweest, wat ontzettend heerlijk was dat zeg! Wij gaan zeker terug en dan gaan we wat langer... :D ik was weer ff blij dat ik er maar 1 kind heb. Met twee zou je toch echt minder vrijheid hebben en ik zou dan dit tripje echt niet hebben gedaan (gezien de reistijd heen en terug).

En ik herken me ook in wat hier gezegd wordt; ik weet niet of ik met twee kinderen een leukere moeder zou zijn. Ik ben niet zo heel erg stressbestendig.
Hobbelster schreef:
30-07-2020 16:28
Is er weer iets gebeurd / soms gezegd? :hug:

Mijn moeder had de geboortekaartjes van mijn beide neefjes op de kast staan, dus ook die van 2 jaar geleden. Omdat ze zo leuk bij elkaar passen. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet vinden.

Misschien is het kinderachtig van mij maar het stapelt op momenteel
Hmmm dat is echt wel een :facepalm: actie idd.
Vind het zo lullig voor je. Hoe langer en meer ik van je lees hoe meer ik het gevoel krijg dat je gelijk hebt hoor. Dat je zus de favoriet is. Zit te denken, wat kun je daar nu aan doen.
Kan enkel voor mezelf spreken, want wat ik eraan heb gedaan bij de ouder die ook duidelijk een voorkeur heeft voor mijn zus, is dat ik daar niets meer van verwacht. Maar het scheelt dat bij de andere ouder ik dat gevoel helemaal niet heb. Dat maakt het soort van minder erg of zo. Blijft een moeilijk iets, ik heb er veel steun bij mijn man voor. We kunnen er goed over praten en omdat ik het met schoonfamilie goed kan vinden vult dit iets van het gemis op.
Hoe is dat bij jou? (Hoe) lukt het je verwachtingen bij te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook ontzettende lullige acties naar jou toe MvM.
Je moeder weet hoe zeer het je kwetst. Ik snap dat ze trots is hoor, maar moet het je echt elke keer zo ingepeperd worden?
Alle reacties Link kopieren
MvM, ik vind het heel naar voor je dat het zo opstapelt.. kan je jezelf niet wat meer wapenen tegen dat soort dingen? Zet het weg als onnadachtzaam? Je kan je moeder niet veranderen en alles wat er scheef zit... maar misschien kan jij zelf een modus vinden waardoor jij er niet meer zo door geraakt wordt iedere keer.
Ja, dat probeer ik ook. En ik probeer ook de positieve dingen te zien die er wél zijn en die wél veranderen. Ik zie ook echt wel dat ze hun best doen om ons gelijk te behandelen, maar gevoelsmatig weet ik gewoon dat ze er harder aan moeten trekken bij mij dan bij mijn zus. Maar ze doen echt wel hun best. En dat maakt het soms zo lastig, want ik weet zeker dat ze dit niet expres doet ofzo, het is inderdaad gewoon ondoordacht op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou MvM, je moeder is een beetje behoorlijk onhandig hiermee...
ze doet het vast niet expres om jou pijn te doen, ze denkt er waarschijnlijk gewoon niet over na waardoor jij je elke keer weer zo voelt..

Verschillen jij en je moeder veel van karakter?
Sommige dingen zijn we heel verschillend in, andere juist weer enorm hetzelfde. Beetje moeilijk te zeggen dus ;-)

Volgens een vriendin van mij verschillen we wel heel erg. Maar zelf zie ik dat niet zo ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Hobbelster, bedankt voor je reactie. Ach ja, misschien een wat donkere post, maar dat moet kunnen hoor. En ik herken dat donkere ook wel. Ik kan ook wel angstig zijn maar dat is ook vooral de aard van het beestje en ik denk niet dat dat met 2 of meer kinderen anders zou zijn geweest. Ik vind/vond ons dus wel kwetsbaar met één kind maar als ik meer kinderen had gehad steekt een andere angst de kop wel weer op, daar ben ik van overtuigd ;-)

Jammer dat je je nu zo voelt, maar een verhuizing is ook niet niks.

Bij ons loopt nu alles lekker met z'n drieen en dat vind ik veel waard. Over het algemeen komen veel gezinnen met meerdere kinderen op mij ietwat gestresst over en daar heb ik geen zin in. Daar ben ik niet geschikt voor en zo stressbestendig ben ik denk ik ook niet. Het leven moet wel leuk blijven, en op deze manier geniet ik vooral van ons gezin.
Alle reacties Link kopieren
@Minder van mij, nou, ik snap echt wel jou ergernis, verdriet, verbazing etc. over je ouders hoor. Eerlijk gezegd komt jou verhaal op mij over alsof ze zelf echt niet in de gaten hebben wat voor effect hun gedrag op jou heeft. Het klinkt onaardig, maar die capaciteiten hebben ze blijkbaar niet. Ik denk ook dat het je helpt je verwachtingen bij te stellen. En dat is ook wel wat 'hard' t.o. je ouders want je gaat ze voor - mmm, hoe zeg ik dat goed - voor iets minder vol aanzien. Maar als jij een soort van hoop blijft houden dat zij eens een gebaar naar jou toe maken wordt je keer op keer teleurgesteld. Doe het je zelf niet aan.

En eigenlijk moet je nu des te blijer zijn met één kind. Het gevoel dat een broer of zus beter in de smaak valt bij de ouders zal jouw zoon nooit hebben! :-D

Hier gaat het verder goed, nu lekker vakantie!
Ik ben ook totaal niet stressbestendig.Dan ga ik lopen snauwen en krijg een steeds korter lontje. Ik heb ook echt mijn me-time nodig (stom woord, maargoed ;-) )

Deze afgelopen week heb ik dat weinig gehad en dan word ik op een gegeven moment gewoon een beetje kribbig :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stressbestendig, maar ik zou niet weten hoe ik een tweede kind had moeten combineren met werk. Ik bedoel ik werk 32 uur, en ik heb 4 jaar lang toen dochter nog niet naar school ging het pakket voor 40 uur in 28 uur gepropt
Dat is gelukt maar het was bikkelen.

De corona tijd heb ik echt beschouwd als een soort van bonus tijd. Ik wou zonodig veel werken dus heb veel gemist (vooral tijdens de basisschool tijd) Nu heb ik het een beetje "in kunnen halen" en dat was fijn, maar niet voor altijd.

Ik ben even heel eerlijk. Ik vind het fijn om moeder te zijn, maar ik vind mijn werk ook heel erg fijn. Als ik minder zou willen werken (bijv 24 uur) dan word ik uit mijn functie gezet. Daar heb ik niet zo hard voor gewerkt.
Hopelijk hebben jullie allemaal nog een beetje kunnen genieten van het lekkere weer gister? :) Het was 's avonds volgens mij ook nog best lekker. :yes:

Wij zijn gister naar een meertje hier in de buurt geweest, het was echt lekker :) T heeft zo genoten van zandkastelen maken en lekker in het water spetteren. :heart: Hij had ook direct een heel leuk vriendje daar gevonden, waar hij echt de hele dag mee heeft gespeeld. Echt wonderlijk hoe snel dat kan gaan onder kinderen. :flirting:

Het enige jammere was dat hij 's avonds ziek is geworden. Waarschijnlijk water binnen gekregen en daar ziek van geworden, zo sneu :purple:

Hoe dan ook: we hadden vandaag een supervolle dag ingepand staan, maar door dat overgeven hebben we het maar verandert in een rustdag, lijkt me beter voor ons allemaal, want we hebben vannacht hooguit anderhalf uur zonder onderbreken geslapen. :sheep:
Alle reacties Link kopieren
MvM: Ben totaal niet bijgelezen (ga ik zo even doen) maar las wel net even die actie van je moeder. Daar begrijp ik dus HELEMAAL NIETS van. Te meer nu je haar recentelijk hebt aangesproken op haar gedrag naar aanleiding van die foto. Wel een pareltje die moeder van jou :facepalm: . ‘t Zal ongetwijfeld een best mens zijn, maar dit is meer dan “een beetje dom” zijn.

Hobbelster: Eens hoor. Zo stressbestendig ben ik ook niet. Sterker nog: ik ben een stresskip en merk bijvoorbeeld dat ik de combi 60 uur vanuit huis werken en met SA spelen soms ook niet goed trek. Ben tot aan mijn enkels afgebrand, althans zo voelt het. Ik werk al sinds April 60 uur declarabel en begin het nu wel te merken omdat ik kortaf doe tegen SA. Niet altijd maar van de week was ze uit bed gekropen en had ze vaporub over onze bedsprei gesmeerd. Ze had mijn juwelen doosje vanuit het nachtkastje gepakt en de schroefjes van mijn witgouden armband zijn weg... Toen ben ik wel even flink uit gevaren dat zelfs mijn man vroeg of ik wel lekker was... :wtf: Dan zou een tweede een heeeeel slecht idee zijn. Wel meteen goed gemaakt met SA daarna. Maar ik was bozer dan dat ik normaliter zou zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik denk dat beschuitmetjam gelijk heeft, dat ze er gewoon niet bij stilstaat dat het bij mij zo gevoelig ligt. Ondanks dat ik het wel heb gezegd vanderweek. Ze staat er gewoon allemaal niet bij stil.

Ze was gister wel superbezorgd toen T zo aan het overgeven was, dus het is ook een groot gedeelte mijn gevoel dat wij er niet toe doen, want dit bewijst dan wel weer dat dit zeker niet het geval is. Dat wordt dan weer versterkt omdat zij soms niet nadenkt over hoe dingen op mij overkomen, maar het is niet geheel haar schuld natuurlijk.
Oooohhh Baggal ik kan me je gevoel zó goed voorstellen hè! Ben echt blij dat het voor mij vakantie is en dat deze nog even duurt. Ik ben aardig aan het opladen. Tot wanneer moet jij nog werken? Wel vrij nemen hè, echt doen! SA heeft niks aan een opgebrande mama. En jijzelf ook niet lieverd. Zorg voor jezelf hoor!

MvM; wat leuk dat hij zo leuk speelde! En wat sneu dat hij het moet bekopen met overgeven, zelf reageer ik ook aldus op het zwemmen in natuurwater. Plus ik kan totaal niet tegen hitte. Ik hou gewoon niet zo van de zomer (zie het Wintervreugd voor de zomermoppers- topic... waar ik met lotgenoten klaag over het lange licht en de warmte en alle andere dingen die NIET LEUK zijn aan de zomer :biggrin: ) dus ik ben blij als het morgen wat koeler wordt, ik geniet totaal niet van dit weer. Plakkerig, benauwd, slecht slapen. Nah.
Mag verder niet klagen over hoe juli verlopen is hoor, maar ik kijk met angst en beven maar de voorspelling voor volgend weekend.
Hopelijk is je zoon gauw weer opgeknapt!
Het gaat al wat beter gelukkig, sinds vnnacht 4 uur niet meer overgegeven en hij begon net over snoepjes, dus dat is een goed teken meestal ;-)

jammer dat je zo slecht tegen de warmte kan. Als ik niks hoef en lekker op een strandje kan liggen dan kan ik er wel goed tegen, maar gewoon thuis vind ik het niet zo lekker.

Ik zit er wel over te denken om iets van een badje te kopen, alleen ik weet niet zo goed waar ik het dan kwijt zou moeten in de tuin. We hebben wel veel ruimte voor de deur, zou dat raar zijn om een badje naast de tuin te zetten? Wellicht trekt het ook weer andere kinderen uit de buurt aan, met een badje maak je snel vriendjes is mijn ervaring :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
MvM, hoe gaat het nu met T. ? Jammer dat je volgeplande dag in de soep gelopen is. Gingen jullie leuke dingen doen vandaag?
Fijn dat je moeder zo bezorgd was. Dat gaf je vast een goed gevoel.

Baggal : We schieten allemaal wel eens verschrikkelijk uit onze slof. Zeker als het emmertje bijna helemaal vol zit of net over begint te lopen. Denk dat we er allemaal wel schuldig aan zijn. En daarna voel je je idd rot en naar

Hobbel : Wat grappig, ik ben ook geen zomermens. Ik haat het dat het lang licht is, en dat ik amper meer een avond heb omdat dochter niet in slaap valt en hier sacho zit te zijn op de bank. En ik haat de smerige hitte hier in nederland.
Ik ben een herfst mens, ben zelf dol op de geur van regen, vogels die wegvliegen in groepen tegelijk naar een warmer oord etc.


Ik moet nog 1 week werken. Normaal zou ik al flink aan het aftellen zijn, maar ik voel het niet of zo dit jaar... Beetje vreemd.

Ben verder vandaag veel spullen op MP aan het gooien en heb de F1 kwalificatie gekeken. Iemand anders hier die daar ook van houdt?
@Fanatic, onze berichtjes hadden elkaar net gekruist. Het gaat gelukkig wat beter. Hij is nog wel erg hangerig, maar hij begint weer interesse te tonen in eten, dus dat is een goed teken. We proberen echt met hem mee te gaan op zulke momenten, vaak weet je zelf toch het beste wat wel of niet kan, dus we gaan hem geen eten opdringen als hij het nog niet wil en wachten het altijd af na overgeven (natuurlijk wel binnen de perken, als het dagen aanhoudt ga ik me wel zorgen maken!)


Ik ben een all season persoon, ik kan overal wel van genieten, maar met mate. Ik heb geen sterke hekel aan bepaalde seizoenen of weertypes (al vind ik regen soms wel heel slecht uitkomen!), maar ook geen extreme voorkeur.
Jaaa de geur van herfst is de lekkerste geur die bestaat (na de geur van mijn lieve kind dan) :heart: en ik hou dus ook het meest van dat seizoen. De late nazomer, de kleuren, de geuren, de paddenstoelen. Het is heerlijk om door de bossen te fietsen dan (altijd, maar dan zeker). En ja, het lange licht, de warmte en de herrie maken dat ik ook veel slechter slaap, de hele zomer lang. Dan krijg je er vanzelf een hekel aan ;-)

Formule 1 vind ik dan weer geen klap aan, heb er ook wel wat op tegen, ik vind het energieverslindende herrie en stank machines. :whip: Van mij mogen ze het per direct afschaffen.
Wielrennen daarentegen, momenteel is man een koers in Italië aan het kijken en ik kijk niet naar de renners maar naar alle prachtige luchtbeelden :heart:

Vakantie, ik heb volgens mij nog nooit zo hartstochtelijk afgeteld haha, maar ik was ook echt helemaal klaar met het moeie gevoel van de afgelopen maanden. Ik doe deze vakantie dus ook echt weinig inspannende, lekker beetje fietsen en wandelen maar vooral veel uitrusten en slapen :high5:
Wat zijn jouw / jullie plannen fanatic?
En Baggal wanneer heb jij vrij?
Alle reacties Link kopieren
Hobbel wij gaan op vakantie in nederland in 2 provincies.
Ergens in het oosten en ergens in het noord westen
Ben benieuwd hoe het zal gaan. Wel een stuk minder relaxed en ongedwongen als normaal.
Komt vast goed, Fanatic, ik vond het reuze meevallen, het is alleen Ff goed in de gaten houden dat je niet de drukke plekken opzoekt. Kan me wel voorstellen dat het met een kind van 2 makkelijker is om die tevreden te stellen met wat je doet op vakantie, dan met een (pre)puber.
Wel jammer dat je rekening moet houden met beperkingen en drukte maar ergens ben ik op zich wel blij dat we überhaupt op vakantie kúnnen. Zowel qua kosten (het blijft toch een luxe) als qua maatregelen (hoe anders was het een paar maanden terug toen alles dicht was). Maar het blijft..... anders. Ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven