1 is genoeg kletstopic deel 2

20-07-2020 10:20 1986 berichten
Hier kunnen we gezellig kletsen over het wel en wee van een gezin met 1 kind.

* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Nienke - zoon februari 2016
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Mindervanmij: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Hobbelster kind van begin 2018
* Isalinde, dochter augustus 2014
* Beschuitmetjam, zoon van eind 2014
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 22:28
17.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij: dank je wel. O ja, dat is idd een goed idee. Bedankt voor de tip!

Mijn man weet zeker dat hij geen tweede wil maar wil zich ook niet laten steriliseren. Op dit moment voelt dat voor mij ook nog te definitief maar ik kan me voorstellen dat dat de acceptatie wel iets makkelijker zou maken. Meestal heb ik er vrede mee, ik ben dolblij met mijn dochter en koester wat ik heb, kan me nu ook niet voorstellen dat ik net zoveel van een tweede kind zou houden. Maar op andere momenten vind ik het toch moeilijk, bijvoorbeeld als ze zelf om een zusje vraagt. Ik denk dat het ook tijd kost om het te accepteren. Ik wilde pas een jaar geleden een tweede en rond december werd duidelijk dat mijn man het echt niet wil.
O, da's wel apart als hij dat dan niet wil... Voor mij zou dat dan toch voelen alsof hij een achterdeurtje openlaat. En een ongelukje kan ook altijd gebeuren. Daar heb ik nog wel een tijdje op gehoopt, ondanks dat ik zelf weet dat het vanwege psychische problemen geen goed idee is voor mij. Maar dan dacht ik: als het een ongelukje is, dan heb ik niet zelf die keuze gemaakt, zeg maar.... Een heel kromme gedachtengang eigenlijk, maargoed. :-$ Ik durfde gewoon zelf niet de knoop door te haken voor wel / geen tweede en hoopte ergens dat het op die manier zou gebeuren :facepalm:

Nu achteraf wel blij mee dat het niet is gebeurt, want ondanks dat ik baby's echt leuk vind, ben ik ook blij met de vrijheid van 1 kind :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij: snap ik.
Om me heen hoor ik meer mannen die zich absoluut niet willen laten steriliseren ook al is hun gezin compleet, volgens mij vinden ze het een beetje eng:-) Wel fijn dat jouw man wel onder het mes is gegaan en je daardoor ook iets beter kan accepteren dat er definitief geen tweede komt.

Ja, een ongelukje kan inderdaad gebeuren. Ik ben zelf inmiddels echter midden 30 dus mijn vruchtbaarheid neemt ook af. Ik slik braaf de pil maar heb wel tegen mijn man gezegd dat, mocht ik onverhoopt zwanger raken, ik geen abortus zou plegen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend mag zich niet laten steriliseren van mij....
stel dat ik morgen doodga en hij vindt na een tijdje een nieuwe vriendin, dan wil ik dat hij daar zonder extra gedoe (ongedaan maken) een kindje mee kan krijgen.

veel mensen kijken me echt raar aan als ik dat zeg.
Ja, dat kan.... ;-) Ik sta er niet van te kijken, want een vriendin van mij staat er precies zo in, maar in hun geval was het ook zo dat zij meer overtuigd was van 1 kind dan haar man, dus dan snap ik het wel.

Wij hebben daar ook wel over nagedacht, maar de kans dat ik in de komende jaren kom te overlijden of dat we gaan scheiden én dat mijn man dan direct een andere partner zou vinden én daar ook nog eens een kind mee zou willen, vonden wij dusdanig verwaarloosbaar klein dat we het wel voor onszelf konden verantwoorden. :)


Hoe gaat het verder met iedereen? lekker aan het genieten van de zomervakantie? :)

Ik was gister behoorlijk geschrokken, ik kreeg opeens een berichtje doorgestuurd dat een eetgelegenheid waar ik was geweest was gesloten vanwege corona en dat iedereen die daar was geweest werd gewaarschuwd. Maar gelukkig ging het om andere data dan toen ik er was geweest. Maar toch komt het dan opeens wel heel dichtbij. o_o Ik vond het wel bijzonder dat er meerdere mensen mij dat bericht doorstuurden, ik vond dat echt enorm attent :heart:
Alle reacties Link kopieren
MVM dat is idd heel attent !!!

Ik heb nog geen zomervakantie. Moet nog 2 weken werken...
en zit nu in de onderbezetting, dus zo gezellig is het niet hahaha
Oei, nee dat kan ik me voorstellen. Vermaakt je dochter zich nog wel een beetje?

Ik vond het vandaag wel een pittige dag moet ik zeggen. Op een gegeven moment heb ik T maar naar buiten gestuurd met de opdracht om te gaan kijken of er kinderen op een speelpleintje waren. Gelukkig waren die er, dus hij heeft even een tijdje buiten gespeeld. :yes:


En hoe gaat het met jullie kitten trouwens? Ik heb ontdekt dat het aanvallen van voeten en handen hier vooral gebeurt als ze zich verveelt. Dus ik probeer nu heel regelmatig een speelkwartiertje in te lassen met verschillende speeltjes en dat helpt erg goed in hoe vaak ze in mijn benen hangt :biggrin: Met T is ze wel heel voorzichtig trouwens, dat benen aanvallen doet ze alleen bij man en mij.

Ik moet ook zeggen dat de kitten echt een heel goede keuze is geweest om met het verdriet om te gaan dat mijn zus nu een tweede heeft en wij niet. Moet alleen wel oppassen om niet teveel over Y te praten als mijn zus het over de baby heeft :roll:
Hoi :hello:
Wij genieten idd heerlijk van vakantie, weg in eigen land. Lekker in een bubbel met eigen gezin zonder stoorzenders vanbuiten (familie, werk, verplichtingen )
Heerlijk hoor. Echt even opladen.
Veel aan het fietsen en bij alle speeltuinen / terrassen waar we aanlanden veelal ouders met meer dan 1 kind die dus beiden de handen vol hebben. Wij kunnen elkaar afwisselen, heerlijk. Zo ook in ons vakantiehuis. Hebben allebei ook heerlijk veel tijd voor onszelf en kind slaapt als een roosje dus ook lekker lange avonden tijd voor elkaar.

Fijn dat het leuk is met het poesje, MvM! Maar staat idd tot geen verhouding met een baby dus daar zou ik ook echt wel even extra alert op zijn ja. Anders krijg je dat weer. Zou mij het gedoe niet waard zijn ;-)

Fanatic, saai idd om te werken als de rest zo’n beetje weg is, maar ja iemand moet het doen denk ik dan maar. Bij ons (ambtenaar) is het heel rustig, je krijgt toch amper iets voor elkaar want overal is 3x vergaderen voor nodig dus ik vond het thuiswerken de laatste paar weken echt een zegen, ik heb vooral veel gerommeld in huis en af en toe wat gewerkt. Nadat ik uiteraard alles netjes had bijgewerkt. En er zijn nog genoeg mensen aan het werk om toch +60 mails per dag in m’n mailbox te krijgen, blijkbaar :-o
Ik zeg zoiets maar niet tegen de collega’s, vind het toch beetje not done merk ik.
Hoe is dat bij jullie? Wel hard werken nu?
Klinkt echt goed, Hobbelster, echt super :biggrin: Dat afwisselen is heel erg fijn. En straks vanaf een bepaalde leeftijd heb je gewoon helemaal je handen vrij, terwijl de ouders met meerdere kinderen dan nog achter de jongere kids aan moeten hobbelen ;-)


Ja, het is zeker niet met elkaar te vergelijken. Al mag dat andersom natuurlijk wel weer. Toen ik vanderweek erg moe was kreeg ik al het verwijt dat ik dat niet mocht zeggen omdat zij vermoeider was :facepalm: ja meid, je kiest toch echt zelf voor 2 kinderen in 2 jaar tijd, daar was ik niet bij hoor :roll:

Maargoed, ik ben nog steeds een beetje zuur het ligt compleet aan mezelf, dat moet ik er wel bij zeggen. :-$
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds dit weekend ook twee kittens, mijn dochter is er erg mee in haar sas (en wij ook). Ze zijn zo lief en speels. Echt een goede keuze. Mijn dochter speelt het liefst de hele dag met ze en zingt een slaapliedje voor ze als ze gaan slapen:-) Hier geen aanvallen op handen of voeten, komt misschien doordat ze samen ook veel stoeien?

@Hobbelster: fijne vakantie nog, geniet ervan!
Ja, zou best kunnen. Hier is het gelukkig ook minder sinds we dus die tip kregen om het voor te zijn door op bepaalde tijden met haar te spelen. Het is echt aan of uit, OF ze is heel druk en speels OF ze ligt te slapen (regelmatig op schoot gelukkig :yes: )

2 kittens kunnen elkaar wel lekker vermaken en leren zo ook wel goed de grenzen denk ik :)

Wel toevallig zeg allemaal tegelijk aan de kittens :biggrin: Een kittyboom ipv babyboom
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja inderdaad. Dat is hier ook zo, ze kunnen urenlang spelen en daarna net zolang slapen. Ja, ik denk dat ze elkaar inderdaad ook grenzen leren, dat is wel handig.

Zag in een ander topic dat je twijfelde over een huisdierverzekering, weet je al of je er een gaat afsluiten?
Ja, ik denk dat we het wel gaan doen. Moet alleen even kijken waar, de voorwaardes zijn enorm verschillend. Dat maakt het lastig te vergelijken...
mindervanmij schreef:
28-07-2020 21:06
Ja, ik denk dat we het wel gaan doen. Moet alleen even kijken waar, de voorwaardes zijn enorm verschillend. Dat maakt het lastig te vergelijken...
Ik zou het niet doen, kunt beter maandelijks bijv 15,- opzij zetten voor evt kosten dierenarts, kwaaltjes komen wss pas later en dan heb mooie spaarpot, als geen kwaal komt houd je het geld in je zak. Heb er zelf nooit iets aan gehad en na 2 jr opgezegd (toen ik een pup had dus)
Vond het zonde geld.
@ Isalinde leuk dat je meeschrijft trouwens, helemaal vergeten te zeggen, maar ook namens mij van harte welkom :cheers:
Hahaha MvM merk het zelf ook hoor, kan over het algemeen minder empathie opbrengen voor mijn zus als ze klaagt over drukte met haar 3 kleintjes en als onze moeder dan weer eens moet gaan helpen omdat zwager bijv moet overwerken en zus zelf moeite heeft met de avondspits denk ik “pfffffff jezusmina wat heb je jezelf afhankelijk gemaakt meid” maar ja is niet mijn pakkie an, mijn leven zou t niet zijn. Als m’n man een weekend of weekje weg wil met vrienden gaat ie maar ik red me prima thuis.
Nu hebben wij ook wel sowieso een veel makkelijker en beter luisterend kind, dat moet gezegd. Life isn’t fair, maarja zij durfde dan wel weer voor een 2e én 3e te gaan.. met al haar kwalen.
Ben ik nu zo slim of zo dom dat ik dat niet doe dan. Ik ben er nog niet uit. Weet wel dat ik blij ben met hoe m’n gezin nu is. Ook nu weer op vakantie, echt heerlijk onze 3-eenheid. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Hobbelster: dank je! Klinkt alsof je er helemaal vrede mee hebt dat het bij jullie bij 1 kind blijft, fijn!
Isalinde schreef:
28-07-2020 21:39
@Hobbelster: dank je! Klinkt alsof je er helemaal vrede mee hebt dat het bij jullie bij 1 kind blijft, fijn!
Momenteel wel.
Ik heb de pil doorgeslikt bij hoge uitzondering.
Dus het kan zomaar weer veranderen als ik over een week of 3 weer hier schrijf :whistle: heb nogal ook eens last van m’n hormonen. Enzo. Zeg maar.
Hobbelster schreef:
28-07-2020 21:50
Momenteel wel.
Ik heb de pil doorgeslikt bij hoge uitzondering.
Dus het kan zomaar weer veranderen als ik over een week of 3 weer hier schrijf :whistle: heb nogal ook eens last van m’n hormonen. Enzo. Zeg maar.
Haha hier exact hetzelfde. Altijd komen dezelfde gedachtes in dezelfde week van mijn cyclus terug. Dat maakt het wel lastig voor mezelf maar ook voor anderen. Maargoed, that's me...
Alle reacties Link kopieren
Hobbel, op mijn werk giga druk. Zitten ernstig onderbemand en scheepvaart gaat gewoon door. Wekenlang hadden we het rustig, en nu komt het ene na het andere binnen. Het is echt flink doorbikkelen, het tempo ligt hoog. Maar wij kunnen dat.
En we vinden het ook niet erg om pas eens naar huis te gaan tussen 6 uur/half 7

MVM, dochter vermaakt zich niet echt. Maandag was ik thuis maar aan het werk, vandaag had ze bso (het was saai) morgen en overmorgen bij oma (ook nachtje logeren) en vrijdag weer bso
Volgende week is vriend vrij, dus dan kan ze gewoon thuis chillen

Oh onze kitten is trouwens dol op voeten en handen !!! Hij rent echt op mijn voeten af !! Je moet voor de gein eens pantoffels aan doen
vindt mijn kat enge dingen die hij als prooi mishandelt hahahaha
Dat klinkt idd als erg druk! Is het lastig aan personeel te komen of is dit zo tijdelijk dat men er niemand voor aanneemt? Half € naar huis is bij ons echt geen optie, beveiliging zet je er gewoon uit en collega’s gaan allemaal zo vroeg dat je je heel raar voelt als je blijft zitten. 4uhr, half 5 is zo’n beetje de tijd om te vertrekken bij ons voor de meesten :bonk: Moet er nog altijd aan wennen hoor, kom uit het bedrijfsleven dus ben dit ook niet gewend maar vind het op zich prima. Het is nu ook weer niet zo dat ik niets doe, ik heb veel verantwoordelijkheid en werk regelmatig wel avonden over om te zorgen dat er niets blijft liggen. Gemiddeld kom ik ruim aan mijn contracturen. Dus paar weekjes minder hard gas geven is ook lekker. Gek dat dat in branches zo kan verschillen hè.
Fijn dat je dochter naar Bso kan maar het lijken me dan idd lange dagen daar voor haar die niet altijd even boeiend zijn, fijn dat je vriend volgende week thuis is en dus dochter ook.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
28-07-2020 21:23
Ik zou het niet doen, kunt beter maandelijks bijv 15,- opzij zetten voor evt kosten dierenarts, kwaaltjes komen wss pas later en dan heb mooie spaarpot, als geen kwaal komt houd je het geld in je zak. Heb er zelf nooit iets aan gehad en na 2 jr opgezegd (toen ik een pup had dus)
Vond het zonde geld.
Een meelezer hier (ook 1 kind en half de behoefte aan een tweede, ligt ook hier aan het tijdstip in de maand) en een enorme kattenliefhebber. Wij hebben er 2 en de oudste is inmiddels 10 jaar en we hebben nooit een verzekering afgesloten en afgelopen winter pas voor het eerst een incident gehad die onder de verzekering zou zijn gevallen (blaasontsteking, was samen met spoedafspraak iets van 200 euro). Vaccinaties en alle andere "onderhoudsactiviteiten" vallen volgens mij niet onder de dekking. Tuurlijk kun je pech hebben en een beest treffen met een chronische ziekte of een ongeluk, maar anders kan het niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Hobbel, dit is gewoon een gevolg van de vakantie tijd. Er worden geen mensen aangenomen. We zitten normaal met 10. Maar we moeten samen gewoon de klus klaren

We hebben ook extreme tijden gehad waarbij we om half 8 pas eens naar huis gingen. Maar toen hadden we te maken met structureel zieken
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Wat zijn jullie weer actief op dit topic, leuk!
Mvm, zou je mij ook weer in de tabel willen zetten: zoon van eind 2014.

Isalinde, welkom!
Ik lees vooral veel mee en heel soms schrijf ik iets.

Hobbelster, jij klinkt wel positief over jullie 'drie-eenheid'. Zo sta ik er ook wel wat in. Bij jullie was 1 kind een bewuste keus?
Ik denk toch geregeld dat ik 'gemaakt' ben voor 1 kind. Ik geloof niet dat ik gelukkiger zou worden van nog 1, ik 'droom' ook nooit van een 2e. Denk dan eigenlijk direct, wat een gedoe. En weer afwachten hoe het fysiek allemaal uitpakt en of ik herstel.

Het enige wat bij mij lang op de voorgrond stond was dat ik ons zo kwetsbaar vond met 1 kind. Maar dat vind ik geen goede reden om nog 1 te krijgen. En heel soms ben ik bang om later spijt te krijgen. Maar die angst voor spijt ebt ook altijd weer weg.

Een zwaai naar iedereen en een hele fijne vakantie/zomer allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook tevreden met onze 3-eenheid
geloof ook niet dat ik een leuke mmoeder zou zijn voor meer kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven