1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Haha nou dat is ook maar schijn hoor, dat het zo knap is. In feite lukt het me zelf maar matig om mezelf kalm te houden :-$ Mijn man zei: er is sinds de bevalling altijd wel iets waar je angstig voor bent. Is het geen terrorisme dan wel global warming en nu dus corona. Ik denk dat ik gewoon moeite heb met de kwetsbaarheid die het met zich meebrengt als je een (jong) kind hebt. :roll:

Dus in feite gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Maar ik doe wel mijn best om de schade te beperken, wat dat betreft weet ik wel een beetje waar mijn valkuilen liggen en doe mijn best die te omzeilen voor zover mogelijk. ;-)

Positief gezien: door de corona gaat conferentie waar ik graag heen zou willen niet live door, en worden er tickets verkocht voor een vervangende video-conferentie. Daardoor kan ik nu opeens WEL naar die conferentie :yes: . (Het viel in mijn vakantie EN word gehouden in Engeland, dus live aanwezig zijn zou me niet lukken).

Misschien trouwens ook wel wat voor jou Hobbelster? Gaat over PMDD :)
Ja dat is zo erg hè dat je je zo bewust bent van hoe kwetsbaar we wel niet zijn! Ik heb dat ook heel erg en is alleen maar meer sinds ik moeder ben. En sinds ik voor m’n werk het nieuws een beetje bijhoud. Ik zou graag m’n hoofd in het zand steken maar dat is geen optie.

Wel fijn als je inmiddels idd je valkuilen kent en daar rekening mee kunt houden. Dat merk ik hier idd ook wel steeds meer.

Momenteel in afwachting van het ongesteld worden en ben helemaal leeg qua energie nu na een dag werken.
Heb net een klein potje gehuild op man’s schouder en dat luchtte wel een beetje op. Volop PMDD en dat weten helpt we iets, maar niet alles. De onredelijkheid en kwetsbaarheid zit er nogal frontaal zeg maar en ik moet oppassen dat het op werk niet teveel doorschijnt in wat / hoe ik doe/ praat.
Emo zeef ben ik :|
Moet nog gaan afwassen maar totaal geen zin in. Toch even doen nu, dan ben ik er maar vanaf en mag ik daarna weer een potje janken of zo.
Maar wat is die conferentie en wat kost het enzo? Als beetje betaalbaar is op een tijd / dag dat ik kan, wellicht interessant idd.
Het kost nu ongeveer 20 euro, je krijgt dan voor 2 hele dagen aan video materiaal van allerlei professionals die hun zegje doen over het laatste onderzoek naar PMDD.

https://www.eventbrite.co.uk/e/pmdd-me- ... 1687599270 Hier kun je wat meer informatie vinden.
En ik herken het, dat je zo'n masker op moet zetten om maar niet teveel door te laten schemeren hoe erg het is. Dat kost enorm veel energie...
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar.. Hier weer veel ruzie/onbegrip van man. Ik voel me continue 'jumpy'.. (6) nog 3 dagen afzien.
Ik las dat op de Canarische eilanden 2 nederlanders besmet zijn geraakt. ik hoop maar dat het niet WP was... o_o

Hebben jullie eigenlijk al plannen voor de vakantie? Wij gaan in de meivakantie, hopelijk is het dan een beetje overgewaaid allemaal.
Nou dat was me een vakantie wel:

Voordat we zondag vorige week vertrokken bleek dat de vrucht er nog niet uit was, dus mijn geliefde weer medicijnen nemen met enorme krampen tot gevolg en de hele week bloedingen maar alles is er nu wel uit.

In het vliegtuig werd Otis ziek met koorts en hoesten. Dat je denkt: mmmmmm.

Hij bleef de eerste twee dagen hoesten, hoestaanvallen en verkouden.

Toen moesten we naar een of andere arts daar want we vonden bloed in zijn bedje (bleek van neuspeuteren te komen jaja) maar hij bleek bronchitis te hebben en die nam mijn vrouw toen over.

En de bedden in het hotel waren zo kneiterhard dat ik elke nacht om vier uur wakker werd met gillende pijn.

Maar nu zijn we allemaal weer gezond. Ik heb jullie gemist hoor:-)

Nu even bijlezen. Oh ja ik heb nog een vulkaan beklommen met de mountainbike en dat was werg cool.
mindervanmij schreef:
10-03-2020 08:34
Ik las dat op de Canarische eilanden 2 nederlanders besmet zijn geraakt. ik hoop maar dat het niet WP was... o_o

Hebben jullie eigenlijk al plannen voor de vakantie? Wij gaan in de meivakantie, hopelijk is het dan een beetje overgewaaid allemaal.
Ja daar was ik wel, op welk eiland doel je?
Westerpaviljoen schreef:
10-03-2020 08:39
Ja daar was ik wel, op welk eiland doel je?
Weet ik niet, dat stond er niet bij...
Westerpaviljoen schreef:
10-03-2020 08:39
Nou dat was me een vakantie wel:

Voordat we zondag vorige week vertrokken bleek dat de vrucht er nog niet uit was, dus mijn geliefde weer medicijnen nemen met enorme krampen tot gevolg en de hele week bloedingen maar alles is er nu wel uit.

In het vliegtuig werd Otis ziek met koorts en hoesten. Dat je denkt: mmmmmm.

Hij bleef de eerste twee dagen hoesten, hoestaanvallen en verkouden.

Toen moesten we naar een of andere arts daar want we vonden bloed in zijn bedje (bleek van neuspeuteren te komen jaja) maar hij bleek bronchitis te hebben en die nam mijn vrouw toen over.

En de bedden in het hotel waren zo kneiterhard dat ik elke nacht om vier uur wakker werd met gillende pijn.

Maar nu zijn we allemaal weer gezond. Ik heb jullie gemist hoor:-)

Nu even bijlezen. Oh ja ik heb nog een vulkaan beklommen met de mountainbike en dat was werg cool.
Oh en dan vergeet ik nog: Otis schoot kneiterhard in de peuterpuberteit opeens maandag. Niet te zuinig. No more mister nice guy.
Jeetje WP dat klinkt wel als een heftige vakantie. Je hebt haast gelijk weer een vakantie nodig om daar weer van bij te komen :hug:
mindervanmij schreef:
10-03-2020 08:40
Weet ik niet, dat stond er niet bij...
Ik heb me zo moeten inhouden. Wilde bij elk kuchje een foute grap maken in het vliegtuig maar dat heb ik weten te voorkomen.
mindervanmij schreef:
10-03-2020 08:42
Jeetje WP dat klinkt wel als een heftige vakantie. Je hebt haast gelijk weer een vakantie nodig om daar weer van bij te komen :hug:
Ach het gebeurt he? We komen er wel overheen.

Volgende week dinsdag hebben we een bezichtiging staan in ieder geval!
Westerpaviljoen schreef:
10-03-2020 08:42
Ik heb me zo moeten inhouden. Wilde bij elk kuchje een foute grap maken in het vliegtuig maar dat heb ik weten te voorkomen.

Herkenbaar.

Ik moest vorige week een broodje kopen in een supermarkt in de buurt van Breda en ik ben ook een klein beetje aan het hoesten (al weken!)... Ik liep daar niet echt op mijn gemak, zeker niet omdat de Brabanders dit weekend niet met luchtwegklachten de deur uit mochten eigenlijk.
OMG dat klinkt als een heftige vakantie WP, hopelijk valt het over een tijdje weer mee met de peuter puberteit ook. :proud:
Mountainbiken op vulkaan klinkt wel cool trouwens. Ik denk dat ik weet op welk eiland jullie waren ;)

Hier vandaag flinke pms klachten en een debiel drukke dag gehad op werk. Ik ga het de rest vd héél rustig aan doen en extra lief zijn voor mezelf.

Niet quoten aub;
Werk de rest vd week thuis en wellicht volgende week ook, ivm het virus. Jawel ik woon & werk in hoog risicogebied.
Het is echt wel heftig hoor de impact hier op het dagelijks (werk)leven.
Zo, dag twee van sociaal afstand houden gehad. We hoesten allebei al weken en ik heb geen aanleiding te denken dat het corona is, maar ja, de RIVM is duidelijk; symptomen is thuisblijven. Wel gedoe aan een kant, maar als het niet te lang duurt is het wel te overzien. Als het wel te lang duurt hebben we stront aan de knikker in NL en dan zijn mijn gedoetjes ook maar relatief.

Wel fijn dat Rozetje en ik nu echt even goed de tijd hebben voor elkaar. Niet nog naar opa of oma, de boodschappen zijn gedaan, het huis is netjes. Spelen en knuffelend tv kijken, dat doen we.

Vandaag tent gebouwd en cakejes gebakken. Ik laat de tent staan tot morgen, is dan vast ook nog leuk. Morgen wel even kijken of we een speeltuin kunnen vinden op een droog moment, even uitlaten.
Dat klinkt heerlijk Rosings, dat is precies het plan ook hier: spelen en knuffelend tv kijken! Kind wordt daar steeds beter & fanatieker in, dat samen op de bank onder een dekentje en dan helemaal bij mama genesteld met duimpje en knuffel erbij en dan ‘ba-naan’ (Maanbaby) kijken :love:
Dat is wel leuk om te horen dat het in elk geval een positief effect heeft op het knuffelen. Lijkt me wel lastig dat je gedwongen binnen moet blijven. :hug:

Hier is het in ons dorp nog niet doorgedrongen zag ik. Wel in de stad waar we naast wonen. Maar hier merk je er eigenlijk niet veel van.
Ik heb de geiriteerde 'blijf daar nou af!/nee, dat is van mama/Niet in mn gezicht duwen/kom van de kast af' momenten al geblokkeerd geloof ik :) het was niet alleen feest :)

(oh en welcome back WP)
Haha echt heel herkenbaar.... Soms vraag ik me af hoe ik die fase ben doorgekomen. Je vergeet echt een hoop, merk dat nu ook met mijn neefje. Dan komen dingen opeens weer boven, dat T dat ook deed. Het zakt allemaal zo snel weg...
hoe is het met jullie allemaal?
In de ban van corona?
Het wordt steeds lastiger om niet in de ban van corona te zijn, zeker nu de scholen ook dicht zijn.

Iemand maakte net in een ander topic een opmerking dat het voor enige kinderen wel het ergste is, omdat die in geval van quarantaine dus echt alleen met volwassenen zitten opgescheept. Ik denk dat het wel meevalt, kinderen zijn flexibeler dan we denken. Maar ik denk wel dat ik de komende weken flink de sjaak ben om spelletjes met hem te spelen enzo :rofl:
Mvm dat heb ik ook gelezen. Nou is mijn dochter 10 jaar. Die snapt waarom ik haar binnen wil hebben en absoluut niet in de buurt van andere kinderen.

Ik heb helaas geen tijd om haar te entertainen. Moet gewoon 4 dagen 8uur per dag werken. Ze moet zichzelf vermaken. Helaas voor haar heeft school al leer pakketten klaar liggen en online oefeningen. Ze heeft dus absoluut geen vakantie
Goed geregeld van school. Ik heb nog niks gehoord. Zal vast nog wel komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven