1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
28-03-2020 21:54
Ja vind ik wel een hele nette actie van Disney !! Hebben ze wereldwijd besloten voor al hun parken.

Afwachten... dat is alles wat we momenteel kunnen doen
eerst maar weer eens kijken wanneer kinderen weer eens naar school mogen
Ik denk dat je als Disney bijna niet anders kan. Die parken zijn zeer prijzig en om mensen dan maar een “jammer maar helaas te verkopen” is gewoon niet ok. Dus ik snap Disney wel...

Het is inderdaad afwachten verder...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Klopt, is ook een nette actie inderdaad. Een abo is ook duur, dus het zou wel echt heel erg matig zijn als je er dan zo lang geen gebruik van kan maken.

Ja, het is allemaal afwachten. En gewoon het beste ervan maken allemaal.

Vandaag hebben we in elk geval een heel fijne dag gehad. Er zijn hier werkzaamheden voor de duer als een tijdje en ze gaan het komende maandag weer dichtstraten. Dus er ligt nu een hele zandvlakte voor de deur. T heeft ruim een uur schelpjes verzameld en zandkastelen gemaakt :heart: Hij was echt aan het genieten, zo leuk :biggrin: En dan te bedenken dat wij gewoon een zandbak in de tuin hebben, maar dit was toch leuker blijkbaar ;-)
Oaky update:

Alles ligt stil qua IUI en IVF en bij ons dus ook. Once this has all passed doen we nog een paar keer IUI en dan is het klaar. Dit jaar stoppen we er sowieso mee. Is dat jammer? Ja. Is dat erg? Nee. Soms zit het mee somds zit het tegen.

Met vrouw gaat het prima. Die blijkt zo flexibel.... terwijl ik altijd de flexibele ben haahah. Maar ik vind deze periode wel lastig en ik weet nog niet goed waarom.

Ik heb wel een klus erbij genomen op werk waardoor ik opeens voor 2 dagen een vitaal beroep heb en kind naar de opvang kan en dat doe ik dan ook.

Ik maak me niet zo heel veel zorgen behalve voor die kneiter van een recessie die er aan komt wellicht. Ik hoop dat we er moreel iets van leren als maatschappij.
Oh ja: de werkster komt nu natuurlijk ook niet dus ik mag het huis schoonmaken en gelukkig erkent mijn geliefde dat ik dat beter kan dan de werkster:-)))))))
Fijn dat het “goed” gaat met jullie Wester. Je klinkt heel relaxed moet ik zeggen. Volgens mij zijn jij en je vrouw beide heel flexibel.

MvM, dat klinkt als een heerlijke dag! En fijn dat je abonnement voor Disney verlengt is, wie weet kun je nog heen! Al vraag ik me wel af hoe lang de maatregelen nog nodig zijn, om eerlijk te zijn verwacht ik dat we tot het einde van het jaar wel restricties zullen hebben m.b.t. grote groepen. Wel soepeler dan nu natuurlijk, maar ik weet niet of we in augustus bijvoorbeeld wel grote festivals kunnen organiseren. Over vouchers hoor ik wisselde dingen trouwens, er zijn ook mensen die het helemaal niet zien zitten en liever hun geld terug willen. Maar ja, als alle reisorganisaties dat gaan doen dan zijn ze gelijk failliet natuurlijk.

Baggal, spannend m.b.t. jullie cruise, maar je kunt er nu inderdaad niets over zeggen. Wij hebben ook al een flinke aanbetaling gedaan voor onze reis naar de US en ik kan ook absoluut niet inschatten of dat überhaupt door kan gaan. Aan de andere kant zou ik het ook prima vinden om onze reis een jaar uit te stellen en als deze ellende voorbij is sponsor ik graag de reiseconomie een beetje door onze reis alsnog te doen. Voor jullie is dat een ander verhaal en het zou wel zuur zijn als jullie helemaal niet meer deze cruise kunnen doen.
Lastig ook dat werken met je dochter in dezelfde ruimte. Wij werken expres in shifts zodat de ander ook even echt kan werken. Maar ik ben ook blij als dochter weer naar de opvang mag, ze moet op het moment ontzettend veel vermaakt worden en we proberen het tv kijken te beperken. Tot op heden gaat het redelijk, maar soms ontkom je er niet aan als je even moet bellen of zo. Ik snap je overweging w.b.t. de nursery wel, helemaal omdat je het uit je eigen zak betaalt. Aan de ene kant wil je hen ook niet laten stikken, maar anders kost het jou geld. Heb je nog wel genoeg werk? Of neemt dat ook af?

Fanatic, dat videobellen is ideaal! Mijn ouders vallen in de risicogroep en mijn schoonouders werken in de zorg, dus wij bellen heel wat af. M’n dochter drukt haar speelgoedtelefoon ook al tegen haar voorhoofd in plaats van haar oor 😉

Hahaha Hobbelster, hier valt het wel mee met “geïnspireerde” mensen. Wel vraag ik me af in welke groep je moet zitten om ineens in absolute verveling te vallen. Het is inderdaad hartstikke druk en onhandig om thuis te werken! En als ik dan even tijd voor mezelf heb dan ben ik ook heel moe.

Rosings, hoe is het met je? Is het oke met je moeder in huis?

Hier gaat het goed. Ik heb het idee dat we nu een soort van nieuw ritme beginnen te krijgen en dat is fijn. Ik erger me mateloos aan veel mensen in mijn omgeving die menen dat de richtlijnen wat soepeler zijn voor hen en bijvoorbeeld nog wel met kinderen naar de winkel kunnen, onder het mom van, af en toe moet ik er uit. Alsof je dan niet gewoon de natuur even kunt opzoeken en ergens heen kan waar geen andere mensen zijn. En verder even helemaal niets, het is dus maar de vraag of onze trip naar de US doorgaat, maar daar kan ik nu niets mee want de reisorganisatie weet ook nog niets en is hele druk met de mensen die nu op reis gaan. En dan nog hebben wij het superluxe, we hebben beide een vaste baan in sectoren die wel blijven bestaan na deze ellende en we wonen heel fijn. Dus proberen we ook zo veel mogelijk gezellig te maken hier in huis en er het beste van te maken met z’n drietjes.
@Bilspleet: ja kan ik me ook goed voorstellen dat mensen liever hun geld terug willen, een jaar lang je reissom kwijt zijn is natuurlijk gewoon jammer, je kan dat geld dan ook aan iets anders uitgeven, dus dat is wel zuur. Maargoed ik heb ook wel het begrip dat reisorganisaties dat niet kunnen waarmaken, dus het is even niet anders.

Hoe het met Disneyland gaat dat zien we wel, voorlopig is het park weer 2 weken langer dicht heb ik gelezen, dus in totaal al een maand, wat in de praktijk voor ons betekent dat ons abonnement minstens tot 23 augustus geldig is (en wellicht zelfs langer, als het nog langer dichtblijft).

Of we rond die tijd weer durven te reizen dat weet ik nog niet. Ik probeer sowieso echt bij de dag te leven nu. :)

Fijn dat je een baan hebt in een sector die blijft bestaan. Ik heb het idee dat het op mijn man zijn werk momenteel alleen maar drukker is geworden ipv rustiger, dus ik maak me er voor dit moment in elk geval geen zorgen over. Meer over wat de economie na deze crisis gaat doen, eigenlijk....
MvM: Mijn man blijft ook druk, al vermoed ik dat die over een X aantal jaar wel echt wil stoppen/minderen met werken. Hij is alleen niet het type dat stil wil zitten... Hij doet er nu nog wat consultancy werk naast, misschien dat hij dat weer oppakt als hij stopt bij de Telco. Hoe is het met je vader trouwens?

BB: Wanneer zouden jullie naar de USA gaan? En naar welke sta(a)t(en)? Er is zoveel onzekerheid op dit moment inderdaad en Covid-19 heeft pas vrij recentelijk de USA bereikt. Onze reis is Januari 2021. Ik had overigens met mijn man wel een beetje woorden gisteren: in September moeten wij volgens de door ons geaccepteerde algemene voorwaarden het totale bedrag voldoen en ik weet niet of ik daartoe bereid ben als de schepen nog steeds niet varen (Cunard heeft 3 schepen in de cruise line zitten).
In beginsel zou het zo zijn dat als de reis niet door kan gaan wij ons geld terug zouden krijgen en daar zit een verzekering aan vast. Dat gezegd hebbende: het is gelet op de huidige problematiek in de wereld en met name in het tourisme ook niet ondenkbaar dat de tent failliet gaat. Ik ken de solvabiliteit van het bedrijf niet en als het zo is dat de schepen nog steeds niet gaan, dan voelt zo'n grote betaling wel als een groot risico en ik wil ook mijn eigen risico wat indekken natuurlijk. Volgens mijn man loop ik veel te veel op de zaken vooruit, maar het is wel iets dat ik meenemen in mijn overwegingen. Nu de cruise cancelen zou, terecht, betekenen dat we onze aanbetaling kwijt zijn en daar is het te vroeg voor. Uiteraard willen we liever gewoon gaan - zeker omdat dit het laatste jaar is dat het kan. Onze aanbetaling eventueel gebruiken voor een andere cruise is ook een optie trouwens (dit aanbod ligt er), maar stel dat we het volledige bedrag hebben betaald en de cruise wordt gecanceld dan zou ik er niet zoveel aan hebben om dit hele bedrag te gebruiken voor andere cruises (daar is het bedrag nl. te groot voor). Maar goed, we gaan het zien. Het is nog geen September natuurlijk. En het is ook wel zo dat ik mij te vaak te druk maak over dingen die nog niet hebben plaatsgevonden (en misschien ook helemaal niet plaats gaan vinden).
Mijn werk is wisselend. Ik zou vandaag vanuit huis werken, maar de documenten waren niet klaar en dus geldt een verplichte vrije dag. Ik heb vorige week 33 uur kunnen werken vanuit huis. En ik heb bij de andere klus uiteindelijk 1 uur gedeclareerd, omdat ze er halverwege achter kwamen dat ze nog een versie van iets hadden. Dat is dan 34 uur op de hele week, maar goed: werk is werk.
Verder maak ik veel gebruik van de cross trainer en mijn gewichtjes. Zo kom ik de tijd wel door hoor. En net als bij jullie probeer ik het TV kijken te beperken, maar het is lastig op dagen dat ik mij gewoon echt moet focussen.
De nursery is heel netjes geweest met de April betaling overigens - ik kan niet anders zeggen. Benieuwd of ze merken dat ik wat verreken met Maart of niet. Als ze een rekening sturen voor de extra dagen aan het begin van de maand voldoe ik die wel, maar omdat ze aan het eind van de maand dicht moesten hoop ik dat we het een tegen het ander kunnen wegstrepen.

Fanatic: Hier ook veel Facetimen hoor, ook met mijn ouders. Mijn vader valt absoluut in de risico groep: hij wordt dit jaar 76, maar voor hem geldt: onderliggende problemen. En hij vindt het wel leuk om zijn kleindochter via de camera wat meer te zien.

Wester: Klinkt als een relaxte houding die jullie hebben met betrekking tot een tweede. Leuk als het lukt, maar volgens mij ook ok als het niet lukt? En wat fijn dat je het huis zo op orde houdt. Ik probeer dat ook te doen overigens, maar moet bekennen dat ik de werkster wel mis. Sommige dingen doe ik zelf wel beter, maar ik vind het gemak wel heel prettig.

Rosings: Hoe is het met je moeder? En hoe is het met Rozetje?

Ik ga mijn zinnen maar even verzetten op de crosstrainer, want gisteren niet gegaan (foei!). 'Spreek' jullie hier ongetwijfeld snel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik was zondagmorgen om 8.30 nieuwe tijd niet zo heel gelukkig toen we wakker werden geroepen voor het ontbijt :) verder is het best gezellig :)

Vandaag en morgen nog werk bij de klant (en opvang) vanaf morgen in de beschikbaarheid en rozetje thuis. Ik duim voor warm weer, veel naar buiten. Heb vervroegd een nieuwe fiets gekocht zodat we op de fiets naar een speeltuin kunnen en door kunnen fietsen naar een volgende als het er te druk is.
@Baggal: mijn vader heeft woensdag zijn 4e keer chemotherapie. Het gaat tot nu toe allemaal eigenlijk heel goed. Hij lijkt er weinig last van te hebben behalve af en toe buikpijn en het feit dat hij kaal wordt (wat hem trouwens eigenlijk gewoon heel goed blijkt te staan, dus wat dat betreft ook geen probleem eigenlijk!)

Wat betreft de cruise zou ik inderdaad september even afwachten, gelukkig heb je nog wel even :)
Kom mezelf leuk tegen in deze tijd:

Ben nu in een tijdelijke baan begonnen en kan nu weer mensen helpen en dat is heerlijk om te doen zeg. Krijg helemaal energie. En ben tijdens deze quarantaine maar eens even serieus gaan sporten en begin me toch een boverarmen te krijgen. Mevrouw westerpaviljoen vindt dat helemaal niet erg.
Tvp :)
mvm, heb je al aan T verteld dat hij langer thuis mag gaan zitten?
fanatic schreef:
01-04-2020 09:36
mvm, heb je al aan T verteld dat hij langer thuis mag gaan zitten?

Nope. Hoe reageerde jouw dochter?
mindervanmij schreef:
01-04-2020 09:42
Nope. Hoe reageerde jouw dochter?
Die reageerde met : Jeeeeeeeeeeezus, nog 5 weken thuis zitten? OMG
gevolgd door : Nou ja dat moet dan maar, ik wil geen corona
fanatic schreef:
01-04-2020 10:04
Die reageerde met : Jeeeeeeeeeeezus, nog 5 weken thuis zitten? OMG
gevolgd door : Nou ja dat moet dan maar, ik wil geen corona
Misschien ben ik wel blij dat die van mij nog maar 2,5 is.
Ik heb het net vertelt. Hij reageerde redelijk gelaten. :roll: Ik denk ook omdat ik al een beetje had laten doorschemeren dat het langer zou gaan duren, dus het kwam niet als een verrassing...

28 april klinkt in elk geval minder heftig dan 1 juni. Al zullen ze het misschien eind april wel weer verlengen.
Westerpaviljoen schreef:
01-04-2020 10:07
Hahhahaha, ja wees daar idd maar blij mee.
Een tiener in je huis die krijgt alles mee. Het jeugdjournaal heeft er hele items over
en de begrijpend lezen website die ging gisteren over de doventolk bij de corona persconferenties...
mindervanmij schreef:
01-04-2020 10:09
Ik heb het net vertelt. Hij reageerde redelijk gelaten. :roll: Ik denk ook omdat ik al een beetje had laten doorschemeren dat het langer zou gaan duren, dus het kwam niet als een verrassing...

28 april klinkt in elk geval minder heftig dan 1 juni. Al zullen ze het misschien eind april wel weer verlengen.
Ik denk dat ze er 21 april achterkomen dat we er nog lang niet zijn, dus 28 april wordt 1 juni
om er vervolgens eind mei achter te komen dat we het niet meer gaan redden voor de zomervakantie
dus 1 juni wordt begin juli
kunnen de scholen bijna gelijk dicht, tot augustus/september lieve kinderen

In zwitserland zijn de scholen nu al helemaal dicht
de kinderen blijven zitten en gaan volgend jaar opnieuw beginnen
Daar zou ik niet echt blij mee zijn als T blijft zitten. Hij loopt nu al gigantisch voor en werkt al uit groep 4 werk en leest op niveau M5. Geen idee wat ie nog een keer in groep 3 zou moeten doen, ik denk dat hij zich dan enorm zou gaan vervelen.
mindervanmij schreef:
01-04-2020 10:42
Daar zou ik niet echt blij mee zijn als T blijft zitten. Hij loopt nu al gigantisch voor en werkt al uit groep 4 werk en leest op niveau M5. Geen idee wat ie nog een keer in groep 3 zou moeten doen, ik denk dat hij zich dan enorm zou gaan vervelen.
Wij kregen net een bericht van school.
dat we niet bang moeten zijn dat de kinderen het niet gaan redden.
zodra ze terugkomen gaan ze kijken hoe ze ze didactisch tegemoet moeten gaan komen.

Ja, een voorloper gaat zich vervelen...
maar heb je al proefjes gedaan met hem? Misschien vindt hij dat super leuk !!
Ja, datzelfde bericht hebben wij ook gekregen inderdaad. Ik maak me in elk geval geen zorgen dat hij het niet gaat redden, ik maak me meer zorgen dat hij straks als enige overgaat en dan in de klas komt met kinderen die 2 jaar ouder zijn dan hij. Hij is nu al de jongste in de klas namelijk
MvM denk niet dat je bang hoeft te zijn dat klassen gaan laten zitten
dat doen ze niet zo snel in NL. Dan moet je wel heel erg achterop zijn. Als jij gewoon een goede school hebt met genoeg materiaal dan hoef je niet bang te zijn dat zijn vriendjes het niet gaan redden.
Westerpaviljoen schreef:
01-04-2020 10:07
Dit heb ik ook, al heeft elke leeftijd wel z'n voor en nadelen natuurlijk.

Onze 1,5 jarige heeft volgens mij helemaal niet door dat ze al een paar weken niet naar de opvang is geweest. Die vindt het wel prima zo, een halve dag volledige aandacht van mama en een halve dag van papa.
BescheidenBilspleet schreef:
01-04-2020 12:35
Dit heb ik ook, al heeft elke leeftijd wel z'n voor en nadelen natuurlijk.

Onze 1,5 jarige heeft volgens mij helemaal niet door dat ze al een paar weken niet naar de opvang is geweest. Die vindt het wel prima zo, een halve dag volledige aandacht van mama en een halve dag van papa.
ik kan je niet serieus nemen met die nick echt niet
Westerpaviljoen schreef:
01-04-2020 12:37
ik kan je niet serieus nemen met die nick echt niet
:moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven