1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
fanatic schreef:
26-03-2020 13:11
Misschien huilt ie daarom zoveel....
Omdat hij zich zoveel zorgen maakt...

Ik denk zeker wel dat het meespeelt, ja. Het leven is een stukje minder zorgeloos geworden en je wordt er ook de hele tijd mee geconfonteerd, als is het maar als je probeert plannen te maken voor het weekend, waarbij je inmiddels al rekening moet houden met dat alles dicht is, dat je 1,5 m afstand moet houden, dat je met max 3 tegelijk mag lopen etc.
Heeft iemand eigenlijk nog contact met gekopbloemen? Ik heb een tijdje met haar ge-appt., maar mijn telefoon moest terug naar de fabrieksinstellingen en nu heb ik haar nummer niet meer en lees ook niks meer van haar op het forum :purple:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen contact, maar heb ook geen telefoon nummers van forummers
Volgens mij is T zijn leeftijd soms ver voorbij MVM! Wel lief dat hij zich zorgen maakt over zijn grootouders. Maar ook heel erg wijs. Ik heb trouwens geen gegeven van Gekopbloemen trouwens - sorry.

Hobbelster: Nu ik inmiddels ingelogd ben en remote bij mijn spullen kan is de rust weer een beetje wedergekeerd in huize Baggal. Al word ik gek van het speelgoed dat overal ligt en de rommel die SA maakt. Ik heb een beetje OSD-tendencies wat dat betreft, maar probeer haar wel bij te brengen dat ze eerst puin moet ruimen voordat er een nieuw spel/speelgoed gepakt wordt.

Fanatic: Hoe is het met jou? En hoe is het met je dochter? Die krijgt natuurlijk veel meer mee over wat er speelt.

Rosings: Is het nog steeds gezellig met je moeder in huis? Ik kan me ook voorstellen dat je het zwaar vindt hoor - toch een inbreuk op je privacy, meer zorg taken en een andere dimensie in huis, naast het feit dat het ook gezellig kan zijn.

Ik heb hier met mondjesmaat werk - 5/6 uur per dag declarabel. Dat is niet veel (gisteren kon ik 10.15 doen) en morgen is er ook weer wat. Verder nog aan de stok met een client die mij een opdracht had gestuurd en halverwege weer introk (had niets met de kwaliteit van het werk te maken overigens), maar ik weet niet of ik daar 30 minuten of een uur voor moet schrijven gelet op alle admin die erbij komt. Nog maar even over nadenken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even kort, gefeliciteerd Heytan! Hou je ons op de hoogte? Ik bedacht me laatst dat wij al 5 jaar onbeschermde sex hebben (als je de zwangerschap er af trekt), dus als het dan toch lukt is het wel een klein wonder idd. Super fijn voor jullie!

MvM, moeilijk wat betreft T. Vooral dat hij het dus wel snapt maar het emotioneel nog niet kan verwerken. Ik zou ook niet weten hoe je het aan zou kunnen pakken.
Geeft niet hoor. maar ik maakte me opeens een beetje zorgen om haar, omdat zij destijds ook niet zo lekker in haar vel zat en nu met die corona heb ik toch wel het idee dat zulke klachten vaak heftiger worden. Bij mezelf ook wel namelijk. Maar ik heb haar nu dan een PB gestuurd
Dat is idd ook lastig met zo’n manneke van 6 die zich zorgen maakt MvM, hopelijk is hij gauw van die hoest af en mag hij lekker buiten spelen.
Hier even naar speeltuin geweest gisteren maar best veel kinderen en als mijn kind dan nietsvermoedend bij een ander kind gaat zitten rent dat andere kind direct naar z’n moeder en mijn kind snapt dat niet en blijft naar andere kindjes gaan :cry: sneu hoor. Nu gaan we dus naar de kleine ‘saaie’ speeltuin waar geen andere kinderen zijn om dit onbegrip te vermijden. Plus ik voelde me zelf ook met de nek aangekeken. Niet fijn. Stom virus.

Gekopbloemen geen idee verder. Soms zijn mensen zomaar ineens verdwenen ;-)

Baggal wel fijn dat je iig iets kunt doen nu al is het mondjesmaat. Hier ook zo hoor, echter gelukkig hoef ik niet declarabel te zijn. Wat dat betreft is het allemaal heel fijn geregeld bij mijn werkgever.
Opruimen voordat er iets anders tevoorschijn komt hier ook hoor! Kind is gelukkig gek op mama helpen. Mee poetsen, tafel dekken, noem maar op. Alles wat mama doet wil kind ook doen :love:
Ondanks het mega vermoeiend is zo, probeer ik ook extra bewust te genieten van de vele tijd en knuffels samen.

Fanatic hoe is het met jou verder idd? Beetje vol te houden daar? Werkt je man ook thuis of niet?
Lastig gemotiveerd te blijven hè thuis met de laptop.

BB (ik krijg je naam niet getypt hoor) hoe is het daar?
En Ceester, ook benieuwd?

Rosings hopelijk trek je het nog Met je moeder daar en is rozetje weer in haar ritme en rustig samen met jullie thuis.

Hier enkele moeilijke dagen, m’n moeder is nog steeds niet fit en ik maak me toch zorgen of het geen Corona is.
Extra lastig dat je niet even een knuffel kan geven.
Ben vanavond yoga gaan doen om rustig te worden en even uit m’n hoofd te komen en dat heeft me goed gedaan dus ik hou dat erin.
Ik las al enkele keren over Yoga with Adrienne en ik snap nu waarom ze zo populair is, ik ben instant fan geworden. :)
Ach wat onwijs sneu. Ja dat is ook echt niet te begrijpen voor jonge kinderen. Echt niet leuk allemaal. Ik denk dat ik deze tijd zonder kind wel heel anders door was gegaan, eerlijk gezegd. ik vind het erg pittig zo, omdat je niet alleen 'last' hebt van wt je zelf niet kan, maar ook van het verdriet van je kind wiens wereld opeens zo anders is geworden.
Klopt. Ik word ook pissig van al die mensen op social media die ineens ‘mega geïnspireerd’ zijn en allerlei (al dan niet zakelijke) nieuwe leuke activiteiten ontplooien.
Fuck op man met je kut schema’s, Insta-cursussen, goedbedoeldehulptips en positivo-quotes.
Ik zit gewoon te balen en heb het retedruk mezelf, m’n gezin, huishouden en baan op de rit te houden. Wat nou ‘eindelijk tijd voor boek lezen / hobby uitvoeren / weet ik veel’. nergens tijd voor, en als ik dan we tijd heb, geen puf.

End rant.
Sorry hoor
Moest er even uit.
Baggal / Hobbel :

Het gaat hier op zich wel goed. Ik zit 8 uur per dag te werken achter mijn werk laptop. Dochter zit een paar uur per dag tegenover me op haar laptop te werken, in haar boeken te werken en muziek te luisteren via youtube hahaha

Vriendlief is sinds dinsdag thuis aan het werk. Die is in de rommelkamer gaan zitten. Daar stond nog een bureau, maar eerst moest alle Rommel de kamer uit (is echt zo'n kamer van oh gooi daar maar neer hahaha)

Dochter gaat op zich wel. Ze begrijpt heel goed wat er aan de hand is. Ze is natuurlijk 10 jaar (eind mei al 10,5). Ze begint de juffen te missen, en haar klasgenoten. Ze vindt het bizar om te zien hoe supermarkten leeg zijn, en ze mist haar oma heel erg. Normaal is elke donderdag oma dag (die haalt haar dan uit school) maar die heeft ze nu al even niet gezien.
Komt omdat oma nog werkte in een bekende winkelketen en wij hadden zoiets van zolang je nog 10000 mensen per dag ziet op een kleine afstand zie je ons allemaal even niet. Winkel is nu gesloten, dus als ze klachtenvrij blijft dan willen we er misschien over nadenken om op visite te gaan. En dan ziet ze oma en opa weer eens.

Verder ja ik ben moe, heel moe. Want zit 8 uur te werken en ben ook juf.
Maar aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ik zoveel extra uren meekrijg van dochter. Want normaal ben ik natuurlijk altijd van huis
Wester: Hoe is het met je?

Hobbelster: Ik word ook moe van iedereen met alleen maar positieve berichten op sociaal media hoor. Zo leuk is het allemaal ook weer niet. Aan de ene kant vind ik thuiswerken prettig, maar aan de andere kant zit mijn Italiaanse collega in Finland en moet ik die soms betoken met vragen terwijl mijn dochter ook aandacht wil en mijn man de deur van zijn studeerkamer beneden gewoon kan dicht trekken (en zelfs kan sluiten). Ik zit dus aan de eetkamer tafel met op de achtergrond Peppa Pig O_o en ben dus centraal aanspreekpunt :facepalm: . Toen mijn man gisteren opmerkte dat ik de mooiste werkkamer had was ik ook wel even pissig moet ik bekennen. Heerlijk hoor - in de huiskamer werken die bezaaid is met speelgoed en Peppa Pig geluiden op de achtergrond.
Ik heb gisteren toevallig ook het contract van de nursery er even bijgepakt, want ze hebben een maand opzeg termijn en het is bijna april. In het contract is geen force majeure clause opgenomen (er staat wel dat in geval van absentie voor enige reden, inclusief ziekte en vakantie, je niet ontslagen wordt van je betalingsverplichting, maar deze clause is nooit geschreven met de intentie om de huidige situatie te coveren en je kan hem ook niet als zodanig interpreteren naar mijn idee. Ik heb ze dus maar een mail gestuurd met de vraag wat de intentie is gelet op het feit dat dit nog een lange tijd gaat duren en ik de nursery volledig uit eigen middelen betaal. De overheid helpt kleine ondernemingen trouwens wel, maar om bijna £70 per dag te blijven betalen voor minimaal 8 x per maand en dat voor ettelijke maanden gaat mij ook wat te ver. De dagen dat ze gesloten waren in Maart heb ik wel afgeschreven, maar verder...
Wij hebben verder gelukkig geen andere abonnementen lopen. Maar kinderopvang is wel een hele grote kostenpost. Aan de andere kant wil ik ook dat de nursery blijft bestaan en vind ik het goed voor de ontwikkeling van SA.

Fanatic: Als je dochter verder niet in aanraking komt met anderen en geen van jullie verschijnselen in de komende 2 weken heeft dan kan ik mij voorstellen dat je dochter oma heel graag wil zien hoor. Misschien gewoon op 1.5-2 meter afstand of zo? Kan oma overweg met FaceTime of What'sApp video calls?

BB: Het kan natuurlijk altijd - zelfs wanneer de kans klein is. Nogmaals in mijn IVF groepje zijn er echt een aantal op de natuurlijke manier zwanger geworden na IVF. Eentje die zelfs aangewezen was op donor eitjes is nu spontaan zwanger. De wonderen bestaan. Het grappige was dat ik mij een aantal weken terug niet lekker voelde -dat weeige gevoel- en even dacht: ik zou toch niet zwanger zijn?! Toen ik een week later ongesteld werd was dat ook een opluchting. Daar zat ik een jaar geleden overigens wel anders in. Toen vond ik het best heel erg lastig dat ik nooit meer zwanger zou zijn en het hierbij blijft. En nu zit ik daar weer anders in...

Ik hoop dat GekopBloemen zich hier meldt, MVM. Ook benieuwd hoe het met haar is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, vreselijk toch dat je in de woonkamer zit met peppa big... en dat je de boel maar draaiende moet houden met kleine SA die ook aandacht wil...

Vriend zei vorige week ook zoiets, over de vaatwasser, of ik die niet even kan doen tussendoor. NOU NEE want ik zit gewoon non stop te werken hier !!!

dochter doet videobellen met oma.
Maar ze wacht nog maar even. Mijn schoonmoeder moet eerst de veilige dagen door (ze werkt bij hunkemoller, vandaar dat ik me zorgen maak, je komt daar serieus in aanraking met mensen. Letterlijk en figuurlijk)

We gaan volgende week wel een keertje langs of zo
Fanatic: Die riedeltjes van die omgekeerde TUK Big ben ik best zat. En op een gegeven moment is zelfs SA het zat ha-ha. Maar toen ik vroeg of ze liever naar Nursery wilde gaf ze aan toch graag bij papa en mama te zijn. Ze is soms ook heel lief hoor, komt ze aanlopen en zegt ze: Mummy, I want to give you a cuddle. Kijk - dat soort dingen sla ik natuurlijk niet af. :flirting:
Ik hoop haar -als het weer een beetje beter/warmer wordt- ook van de gelegenheid gebruik te kunnen maken om haar de potty training te gaan doen. Zindelijk worden is tot op heden niet echt gelukt, al geeft ze wel aan dat ze iets gedaan heeft of wil ze soms ook op de WC.
Baggal, ik word hier ook heel de dag geknuffeld door dochterlief (vooral als ze ervoor is uitgevallen tegen me)

Ben benieuwd trouwens wat de Nursery zegt
fanatic schreef:
27-03-2020 14:25

Ben benieuwd trouwens wat de Nursery zegt
Kregen net een algemene mail. De nursery waived de charges voor April, maar er is wel een caveat: at their discretion and subject to change. Met andere woorden: ze kunnen natuurlijk opeens in Mei wel rekeningen sturen. Nu heb ik 'notice' gegeven en kan ik daar op terug vallen als het nodig mocht zijn. Ze geven uiteraard niets terug voor Maart en daar heb ik alle begrip voor. Mijn dochter heeft in Maart wel enkele extra sessies gehad overigens: ik weet niet of we daar nog een narekening over krijgen, want ze heeft minder sessies gehad dan waarvoor wij betaald hebben. We hadden betaald voor 4 sessies die ze niet ontvangen heeft en ze heeft 3 sessies gehad. We kunnen het een tegen het ander wegstrepen en dit lijkt mij wel zo fair, maar mijn man vond het ook geen groot bezwaar om de 3 sessies alsnog te voldoen mits ze daar om vragen. Het is lastig - ik vind het fijn dat ze naar de nursery gaat en ze leert er meer dan hier Peppa de Big kijken of Ben en Hollie. Ik had mij toen ik nog middenin mijn IVF trajecten zat altijd voorgenomen dat ik mijn kind nooit te veel TV zou laten kijken en de ideale en verantwoorde moeder zou zijn, maar ik kom er toch op terug deze dagen ;-). Ik vind de nursery en ook het contact met andere kinderen enorm belangrijk... En ik weet ook dat ze daar echt dingen doet waar ik weinig tijd voor heb (ze slaapt nu), maar schuldgevoel tot de max zeg maar :cry:

Overigens zat mijn man net wat dingen uit te rekenen (hij vindt dat interessant - vraag me niet waarom) en de UK staat op NR 7 in de wereld als het om Covid-19 doden gaat met 578 overledenen. NL (en daar schrok ik dus wel van) staat op nummer 8 in de wereld met 434 overledenen. De USA op nr 6 met 1209, maar die zullen Italie wel voorbijgaan met 8215 overledenen. o_o Ik heb echt een gevoel dat dit nog heel lang gaat duren...
Zal morgen even een update plaatsen maar wilde jullie allemaal even een knuffel geven.

Met name baggal.
Gaat jullie cruise nog door baggal?

Als de cijfers die je noemt absoluut zijn is het lastig vergelijken toch,? Bevolkingsaantal en duur van besmetting maakt verschil?
Hallo allemaal, ik ben er nog ( lees meer dan dat ik schrijf ).
:-D
Geen idee Rosings. We hebben een aanbetaling gedaan destijds en die mogen we tot 31 Augustus gebruiken voor een andere cruise als we dat zouden willen. In beginsel willen we dat liever niet, tenzij de cruise die we geboekt hebben opeens veel scherper geprijsd wordt. Dan kunnen we misschien opnieuw boeken tegen de scherpere prijs en onze aanbetaling op een later moment gebruiken voor een andere reis. In het geval dat Cunard (de cruise liner) moet cancelen, dan geldt dat we ons geld terug zouden moeten krijgen, zelfs als Cunard failliet zou gaan (niet dat daar op dit moment sprake van is). De cruise vertrekt op 10 Januari 2021 dus we hebben nog wel even, maar alles is zo onzeker dat ik ook niets durf te voorspellen voor wat betreft het doorgaan. De boot, de Queen Victoria, ligt in Southampton en blijft daar de komende weken.

Lief Wester! Zat er gister echt een beetje doorheen. Ik heb vanmorgen het huis even goed en grondig onder handen genomen en kan weer een beetje ademen... Straks nog even lijstjes poetsen en de was uit de machine halen en daarna maar even boodschappen proberen te doen en de TV met Peppa blijft verder zo veel mogelijk uit. Ik ga meestal alleen boodschappen doen en man en dochter blijven in de auto. Wel het meest veilig.

Welkom terug Bloemen! Hoe is het met je?
Oh en Rosings: die cijfers zijn niet absoluut er zit heel veel variabele in. De USA is natuurlijk ook veel groter, hoewel de eerste besmettingen daar later kwamen. Mijn man is beroepsmatig nogal van de statistiek en de grafieken en probeert dat dingen 'uit te rekenen'. Maar % vind ik het aantal doden in NL wel schrikbarend en ook de Spaanse arts die op YouTube vertelde dat ze de respirators bij mensen van 65 en ouder niet meer kunnen aanbieden en ze dus de morfine pomp maar verhogen... :cry:
Welkom terug Bloemen! Hoe is het met je?

Dankjewel, goed en met jou ?
Ik lees je veel in het Hazes / Bridget topic :-D
Wij hebben een voucher gekregen voor onze vakantie.... zouden eind april al gaan, en dan is de camping nog niet open. We kunnen nu een jaar kiezen wat we dan wel willen....
mindervanmij schreef:
28-03-2020 16:31
Wij hebben een voucher gekregen voor onze vakantie.... zouden eind april al gaan, en dan is de camping nog niet open. We kunnen nu een jaar kiezen wat we dan wel willen....
Wel fijn dat je een voucher hebt gekregen , dan kan je in ieder geval nog kiezen wat je wil !!
zou je in NL naar de camping gaan?
fanatic schreef:
28-03-2020 21:11
Wel fijn dat je een voucher hebt gekregen , dan kan je in ieder geval nog kiezen wat je wil !!
zou je in NL naar de camping gaan?

In Frankrijk... maar denk dat we het nu wel dichterbij huis houden eigenlijk.

We hebben een abo op Disneyland, maar dat is nu dicht voorlopig. Het zou geldig zijn tot half juli, maar aangezien het nu dicht is wordt dat verlengd. Dus even kijken hoe dat loopt, als het park 3 maanden dicht is zouden we in de herfstvakantie kunnen gaan bijvoorbeeld. Allemaal even afwachten.
Ja vind ik wel een hele nette actie van Disney !! Hebben ze wereldwijd besloten voor al hun parken.

Afwachten... dat is alles wat we momenteel kunnen doen
eerst maar weer eens kijken wanneer kinderen weer eens naar school mogen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven