1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snorrie, dochter heeft ook een periode gehad dat ze vroeg wakker werd. Wou dan ook niet op haar kamer spelen en ook niet alleen naar beneden. Nu gaat ze richting de 10 en sinds een half jaar ongeveer is ze eindelijk zover dat ze alleen naar beneden gaat. Misschien moet je het wat tijd gunnen. Het kan ook zijn dat je zoontje gewoon nog geen besef heeft van tijd....
Rustig hier! Iedereen van de vakantie aan het genieten?
Ceester schreef:
30-07-2019 22:04

Wij wel in elk geval
Ceester schreef:
30-07-2019 22:04
Hm, ben nog gewoon aan het werk hoor 4 dagen in de week
voor ons nog geen vakantie !!
Hier voorlopig ook niet.... Geen geld en geen tijd met het nieuwe huis...
Hierna nog 4 weken buffelen en dan eindelijk vakantie! :hyper:
Wij gaan wél nog een weekje naar de boerderij :), maar manlief is gewoon bereikbaar voor werk dan en het laatste weekend pakken we niet mee ivm inpakken en maandag verhuizen...
Hier gewoon aan het werk maar er is geen werk maar ach.
Ik ben een beetje druk, vooral in mn hoofd :)
rosings schreef:
01-08-2019 09:53
Ik ben een beetje druk, vooral in mn hoofd :)
Met specifieke dingen?
Er is zo weinig te doen dat ik me verveel.
Ik ook... Ik moet eigenlijk inpakken voor de verhuizing, maar heb geen zin...
Dit weekend kamperen, was een drukke dag maar de tent staat en we kunnen naar bed.

Rozetje is smerig en banjert over het veld en mijn tent is omringd door tenten van vrienden. Helemaal top.
Klinkt goed Rosings! Fijn weekend!

Wij gaan vandaag draden trekken in ons nieuwe huis ( electra).
T heeft de laatste dag van zijn surfcamp... Vanochtend eerst paardrijden zodat hij mee kan naar de volgende groep na de zomer ;)
Hoi,wij zijn terug van vakantie. We hebben het echt super gehad. Heel veel tijd doorgebracht in Disneyland (jaar-abonnement, dus we konden er elk moment binnenlopen dat we maar wilden!) en ook een paar rustige dagen op de camping gehad. Het was echt heerlijk met zijn drietjes. Op zo'n camping krijg je veel mee van wat de buren allemaal doen (gekibbel, gezeur, gemopper) en dan valt me toch op dat het met zijn drietjes allemaal heel erg in harmonie verloopt. :heart: Dat abonnement zal ook wel erg hebben geholpen overigens. Geen stress dat we zoveel mogelijk in die paar dagen moesten proppen,we hebben er geloof ik wel 6 dagen over gedaan om alles op ons gemak te bekijken. Lekker laid back dus.
Wat een stilte in dit topic!!

Vandaag is de eerste dag van de vakantie dat mijn man weer aan het werk is en T. denkt dat we gewoon elke dag een uitstapje gaan maken :rofl: Dus die kwam vanmorgen de slaapkamer in: mama waat zullen we vandaag eens heen gaan? Ik geloof dat ie een beetje verwend is de afgelopen 2 weken ;-)

@Ceester: is het goed gegaan met alle draden trekken?

@WP: verveel je je nog steeds?

@Rosings benje al bijgekomen van het kamperen? ;-)
Vanochtend heeft T ons trouwens netjes laten liggen :cheer2: Besef van tijd is er wel hoor, hij heeft zichzelf leren klokkijken door ons elke keer te vragen hoe laat het was en toen heeft ie zelf het systeem van hoe een klok werkt uitgevogeld o_o
Leuk snorrie, dat jullie het zo fijn hebben gehad! :)
Hier een druk, maar gezellig weekend achter de rug. Nog 4 weken werken, pff ben echt aan vakantie toe! :sun:
ja ik ben de balkonhebben maar gaan schuren en net wezen hardlopen.

Otis was erg verkouden en hoesten en 1 kilo afgevallen.....dus nu (tijdelijk denk ik) weer 1 nachtvoeding....alleen met 1 nachtvoeding slaapt ie dus bijna 1 uur langer. Herkennen jullie dat?
Ja, dat herken ik wel van vroeger. En nu ook trouwens, als T 's avonds niet goed heeft gegeten, dan weten we al dat ie de volgende ochtend vroeger wakker is.
Het was heerlijk, echt.
Nu de hele meuk de auto weer in pakken. Minst leuke van de trip :)

Misschien vanmiddag nog een keer zwemmen, maar naar huis en een goed middagdutje is ook niet vervelend
snorriemorrie schreef:
05-08-2019 09:32
Ja, dat herken ik wel van vroeger. En nu ook trouwens, als T 's avonds niet goed heeft gegeten, dan weten we al dat ie de volgende ochtend vroeger wakker is.
Nu snap ik waarom die van ons twee keer per nacht wakker is. :whip:
Leuk Rosings en Snorrie, dat het fijn was !

Oeh WP, zielig man, een kilo van Otis ..ll :cry:
Ja en hij is al zo dik ( ik ken babies van 12 maanden jonger die dikker zijn dan hij hahaha) maar hij heeft inmiddels alweer een aardig buikje (met dank aan t voeren voor de tv: hoe slecht ben ik als papa hahaha)
Fijn dat het voeren goed gewerkt heeft.
Hier ook zo’n dunnie die bijna niets lust helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven