1 is genoeg - kletstopic
vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
zondag 28 juli 2019 om 19:31
Snorrie, dochter heeft ook een periode gehad dat ze vroeg wakker werd. Wou dan ook niet op haar kamer spelen en ook niet alleen naar beneden. Nu gaat ze richting de 10 en sinds een half jaar ongeveer is ze eindelijk zover dat ze alleen naar beneden gaat. Misschien moet je het wat tijd gunnen. Het kan ook zijn dat je zoontje gewoon nog geen besef heeft van tijd....
zaterdag 3 augustus 2019 om 21:59
Hoi,wij zijn terug van vakantie. We hebben het echt super gehad. Heel veel tijd doorgebracht in Disneyland (jaar-abonnement, dus we konden er elk moment binnenlopen dat we maar wilden!) en ook een paar rustige dagen op de camping gehad. Het was echt heerlijk met zijn drietjes. Op zo'n camping krijg je veel mee van wat de buren allemaal doen (gekibbel, gezeur, gemopper) en dan valt me toch op dat het met zijn drietjes allemaal heel erg in harmonie verloopt.
Dat abonnement zal ook wel erg hebben geholpen overigens. Geen stress dat we zoveel mogelijk in die paar dagen moesten proppen,we hebben er geloof ik wel 6 dagen over gedaan om alles op ons gemak te bekijken. Lekker laid back dus.
maandag 5 augustus 2019 om 08:52
Wat een stilte in dit topic!!
Vandaag is de eerste dag van de vakantie dat mijn man weer aan het werk is en T. denkt dat we gewoon elke dag een uitstapje gaan maken
Dus die kwam vanmorgen de slaapkamer in: mama waat zullen we vandaag eens heen gaan? Ik geloof dat ie een beetje verwend is de afgelopen 2 weken
@Ceester: is het goed gegaan met alle draden trekken?
@WP: verveel je je nog steeds?
@Rosings benje al bijgekomen van het kamperen?
Vandaag is de eerste dag van de vakantie dat mijn man weer aan het werk is en T. denkt dat we gewoon elke dag een uitstapje gaan maken
@Ceester: is het goed gegaan met alle draden trekken?
@WP: verveel je je nog steeds?
@Rosings benje al bijgekomen van het kamperen?
maandag 5 augustus 2019 om 09:18
maandag 5 augustus 2019 om 12:18
Nu snap ik waarom die van ons twee keer per nacht wakker is.snorriemorrie schreef: ↑05-08-2019 09:32Ja, dat herken ik wel van vroeger. En nu ook trouwens, als T 's avonds niet goed heeft gegeten, dan weten we al dat ie de volgende ochtend vroeger wakker is.