1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet?

Ben trouwens vaker in deze regio hoor.
Westerpaviljoen schreef:
20-07-2019 20:55
Waarom niet?

Ben trouwens vaker in deze regio hoor.
Ik heb het idee dat t niet wat voor me is. Te veel, te groot, te veel mensen enz.
Maar dat dacht ik van zoon ook en die gaat zowaar morgen voor de tweede keer. :)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ja voor jongeren is het geweldig.

Het is dat ik gratis kaartjes krijg anders zou ik er ook niet heen gaan, eerlijk is eerlijk. Het er naartoe fietsen is altijd het hoogtepunt.
Als Achterhoekse vind ik het -natuurlijk- wel heel leuk hoe dit festival zich ontwkkeld heeft en landelijk bekend is geworden.🎉
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Hebben jullie ook eens iets om trots op te zijn:-)
Westerpaviljoen schreef:
20-07-2019 21:12
Hebben jullie ook eens iets om trots op te zijn:-)
Tsssss!
;-)
Tja van De Graafschap moeten we t niet hebben dit jaar.

simbalabimba schreef:
20-07-2019 21:25
Tsssss!
;-)
Tja van De Graafschap moeten we t niet hebben dit jaar.
Ik ook niet van mijn clib ben ik bang.

Maar had je me echt een grolsch aangeboden?
Westerpaviljoen schreef:
20-07-2019 21:29
Ik ook niet van mijn clib ben ik bang.

Maar had je me echt een grolsch aangeboden?
Ja. Echt. Check je emailadres dat je in een ander topic gegeven hebt.

Crosspost :)
rosings schreef:
20-07-2019 23:35
2 jaar geleden zat/lag ik middenin kansloze kut rugweee die niks deden en over anderhalf uur twee jaar geleden krijg ik m'n ruggen prik <3

Het kado staat klaar, de boodschappen zijn binnen, het huis is schoon genoeg, de tuin tsja, Ze doen het er maar mee, de slingers hangen binnen en buiten. Het geboortebord staat weer in de tuin.

Vandaag heeft ze geweigerd te slapen dus dat trekt ze morgen niet nog een keer (zoals ik van plan was) dus nu morgen vroeg op, goed moe maken en hopelijk voor het feestje nog een dutje.

Ik heb een feestjurk, zij heeft een feestjurk. Kom maar door met dat feestje!

Wel jammer dat ik haar vandaag even helemaal zat was, bijtend, slaande, stompend en niet luisterend. En dat is nog buiten de keren dat ze me per ongeluk zeer doet.
Ik vind dit echt een heel zware fase, vind het zo lastig om niet echt boos te worden (boos doen om haar te leren dat het niet mag voelt voor mij beter dan echt boos ZIJN, die emotie kan ik dan moeilijk wegkrijgen en dat is niet eerlijk naar haar maar ja) eerste keer vandaag in 2 jaar dat ik het even niet meer weet qua opvoeden, mis een partner en moest er van huilen. Toen kreeg ik wel kusjes.

Hm. Nu ik er over nadenk denk ik dat ik door mijn grote mensen stress over het feestje haar niet genoeg 'gezien' heb en signalen heb gemist. Niet handig. En dan blijven hangen in de irritatie en boosheid gaf geen leuk cirkeltje.

Morgen nog eens proberen.
Goed dat je het van je afschrijft rosings, ook dit is maar een fase...
Eerste keer in twee jaar, Rosings??? Dat doe je goed! Volgens mij ben je een super moeder en ( hoe kut ook) het is een faaaase :)

( Zei de net zo super moeder die misschien één keer in de twee jaar wél weet wat ze moet qua opvoeding ;))
2 jaar was ook een heel frustrerende fase. Ik denk dat ik in die fase ook wel echt ben vastgelopen eigenlijk. Inderdaad ook deels vanwege het schuldgevoel over mijn boosheid en frustratie. Inmiddels is het gelukkig allemaal een stuk minder frustrerend al hebben we nog steeds wel frustrerende momenten. Maar waar je dat tegen een 2 jarige niet echt kan uiten, kan dat bij een 5 jarige al een stuk beter.
We hebben een hele leuke en drukke dag gehad, tweede dag achter elkaar zonder middagdutje en ze begon pas rond 19.15 te mopperen. We gaan nu naar bed, straks naar beneden puinruimen :)
Was het een gezellige verjaardag Rosings?
Mijn dochter was rond haar 2e/3e nog redelijk te handelen. Tot die ene dag dat ze besloot niet meer verder te willen lopen en dus midden op straat ging liggen. Toen heb ik haar als een surfbord onder mijn arm meegenomen. Zij boos : Laat me looooooos. En ik mopperend, NEE want we gaan NIET midden op straat liggen. BEGREPEN???? Hahahahaha.

Ze gaat nu richting de 10 jaar. Ging gisteren helemaal door het lint omdat vriend achter haar laptop ging zitten (op zijn eigen account) maar zij dacht dat ze op haar account ging en dat wou ze absoluut niet want dat is van mij en niet van jou, das prijvesieee (heb me zitten bescheuren hier, ze kreeg een hele tantrum incl traantjes, rood hoofd en gegil)
Nou bij de neuroloog geweest: de testjes die hij ter plekke kon doen doorstond hij met vlag en wimpel.

Maar hij moet midden augustus toch 1 uur lang een badmuts met elektroden op want ze willen alles kunnen uitsluiten.

Ik denk zelf dat er niks aan de hand is maar toch.

Je begint je opeens wel zorgen te maken voor een tweede ook aangezien we allebei oud zijn.
Garanties zijn er helaas niet WP :(

De verjaardag was super :) ben er nog moe van :)
Ik loop vandaag echt even tegen mijn eigen grenzen aan. Ik ben erg moe en morgen gaan we op vakantie vertrekken, dus er moet veel gebeuren. T loopt de hele tijd achter mijn kont aan... Ik heb echt het gevoel dat ik straks heel erg tegen iemand ga uitvallen... :-$

Was misschien niet zo handig om gister nog even op de valreep een uitstapje te gaan maken met T en zijn beste vriendje. Het was hartstikke leuk, maar nu loop ik op mijn tandvlees even. :roll:
Het komt goed snorrie!

Heeft ie geen zin in een film? of kan hij je ergens mee 'helpen' wat hem bezig houdt?

Fijne vakantie!
Hij heeft 'straf' geen tv en tablet. Maar het is ook een straf voor mezelf :bonk:
snorriemorrie schreef:
23-07-2019 12:39
Hij heeft 'straf' geen tv en tablet. Maar het is ook een straf voor mezelf :bonk:
Ah slechte timing!
Eigenlijk is het altijd een slechte timing zulke straffen. Maar we willen toch echt dat hij nu eens gaat leren om ons een klein beetje te laten uitslapen in de vakantie. Als iemand een betere straf heeft hoor ik het graag ;-)
snorriemorrie schreef:
23-07-2019 13:09
Eigenlijk is het altijd een slechte timing zulke straffen. Maar we willen toch echt dat hij nu eens gaat leren om ons een klein beetje te laten uitslapen in de vakantie. Als iemand een betere straf heeft hoor ik het graag ;-)
Dus hij heeft straf omdat hij niet uitslaapt? Maar daar kan hij toch niets aan doen?
Dochter (normaal echt een kind wat gat in de dag slaapt) is in de zomer ook altijd vroeg wakker. Ze probeert dan weer in slaap te vallen, maar soms lukt het echt niet waardoor ze om half 7 al weer beneden zit. Wij slapen tegenwoordig door, we zeggen ga maar naar beneden wij komen over een uurtje of 2
Het is veel te vroeg licht in de zomer. Dochter ook vroeg wakker en nu met de warmte ook in de avond geregeld overstuur wakker schrikken en dat we moeten troosten.
Blij als de zomer erop zit.
Nee, niet omdat ie niet uitslaapt, daar heb ik alle begrip voor. Alleen komt hij ons elke keer wakker maken met smoesjes. De afspraak is dat hij in zijn kamer mag spelen of naar beneden en ons dan laat liggen tot half 8. Maar hij doet het niet, ondanks echt 2.000 keer uitleg etc. En aangezien ik heb ontdekt dat zowel de Tietze als pmdd verergeren bij te weinig slaap is het heel belangrijk voor me om toch genoeg te slapen.
Wij hebben dezelfde regel, maar dan met zeven uur... Hier stond T ook alweer tien voor zeven stilletjes naast ons bed... Héél irritant want ik schrok me elke keer een ongeluk... Hij lachen natuurlijk en dan is de dag begonnen. Maar hij weet dat als goh de vijf nog op de klok ziet dat hij echt nieuwe zijn bed uit hoeft te gaan.. Hij gaat weleens slaapdronken naar de wc en dan weer zijn bed in, dat vond ik altijd super schattig.

Maar wat je hieraan kunt doen... Geen idee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven