1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Nee, een jaarcontract tot eind januari, maar tegen die tijd lig ik hier huilend in een hoekje dus dat is niet handig. Het is dicht bij huis en het betaald goed, maar schijnbaar niet goed genoeg om er 32 uur per week niet lekker te zitten en er snachts wakker van te liggen.
Nee, dat klinkt zeker niet goed. Ik hoop echt dat je snel iets anders hebt gevonden dan. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Snorrie: Helemaal eens. Zo raar dat mensen de verantwoordelijkheid voor het krijgen van kinderen bij alleen de vrouw neerleggen. :facepalm: Dat is nou bij uitstek iets waar je SAMEN verantwoordelijkheid voor draagt.

Ceester: gefeliciteerd met je nieuwe baan! :thumbsup:

Rosings: Heel goed dat je het zelf aangeeft hoor. Anders ben je straks echt verder van huis en dan heeft Rozetje er ook een probleem bij. Wat doe je eigenlijk voor werk (voor zover je dat wil melden?). En 's nachts wakker liggen is super irritant. :hug:

Fanatic: Lieve woorden, dank je wel. Het is best wel heel hard en ik ben ook best wel gevoelig. En...ik heb geen zin in drama en toestanden. Als iemand niet graag met mij samenwerkt, en dat kan natuurlijk voorkomen, dan hoop ik wel dat we het zakelijk goed kunnen houden maar beticht worden van roddels of iemand die zegt: 'you're superior to everyone' als een beschuldiging is gewoon niet fijn - ik weet dat het deels was ingegeven door angst dat er geen weekend werk was, maar jeetje. Ik neem dat soort dingen dan wel mee naar huis en kan er dan nog lang in blijven hangen (heb ik alleen mijzelf mee). In ieder geval is deze persoon weg (om een andere reden) en zit ik er nog wel dus wat dat betreft.... ;-)

En...vanaf zondag ben ik lekker op vakantie! Erg veel zin in. Zal wel meelezen, maar aangezien ik deels op zee zit, niet altijd kunnen reageren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fijne vakantie Baggal, geniet ervan !
Heeerlijk, geniet ervan Baggal :cheer2:
Vakantie voor baggal! Hoezee!

Ik werk in software ontwikkeling, voor het eerst bij een heel klein bedrijf en daar mist de nodige professionaliteit
Dat zie je indderdaad wel vaker bij kleine bedrijven. Ik merkte het ook bij het bedrijfje waar ik ga werken, dat ze in vergelijking tot de webshop waar ik in het verleden werkte, maar wat doen. Maar persoonlijk vind ik dat juist wel fijn, omdat ik daar dan wellicht juist wat in kan betekenen om het beter te maken
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 08:56
Dat zie je indderdaad wel vaker bij kleine bedrijven. Ik merkte het ook bij het bedrijfje waar ik ga werken, dat ze in vergelijking tot de webshop waar ik in het verleden werkte, maar wat doen. Maar persoonlijk vind ik dat juist wel fijn, omdat ik daar dan wellicht juist wat in kan betekenen om het beter te maken
Meer op persoonlijk gebied en 'hoe ga je met elkaar om'. Wat jij aanhaalt vind ik ook leuk :)

Gister rozetje voor het eerst in pyjama en onder dekbed. Was geen success, ijsklompvoetjes vanochtend. Net even een grotere slaapzak gekocht, blijf nog maar even lekker klein schatje
Alle reacties Link kopieren
Ja rosings

Dat vraag il me nu ook af: wanneer moet Otis op een potje gaan zitten wanneer niet in een slaapzak etc etc maar ik zie t wel.
Ik denk dat er niet echt een vaste tijd voor is. Je probeert eens wat en als het geen succes is, dan ben je er nog te vroeg mee. En qua slaapzakken: op een gegeven moment kun je ze gewoon niet makkelijk meer krijgen in bepaalde maten, dat was voor mij het moment dat ie eruit is gegaan. :)
Ik heb een potje staan, ze geeft aan als ze poept of plast, dus met blote billen tijd zeg ik het wel eens maar meer dan er om heen dansen doet ze nog niet. Ze lijkt het eng te vinden er op te zitten (hij is vrij breed en laag) dus vandaag toevallig een smalle hoge gekocht.

Ik zou zeggen zet het neer, lees af en toe een boekje er over en dan merk je y wel toch?
Alle reacties Link kopieren
[quote=rosings post_id=30158393 time=1563186918 user_id=143235

Gister rozetje voor het eerst in pyjama en onder dekbed. Was geen success, ijsklompvoetjes vanochtend. Net even een grotere slaapzak gekocht, blijf nog maar even lekker klein schatje
[/quote]

Zielig, die ijsklompvoetjes... Toen T klein was ( niet dat hij nu zo groot is, maar goed) vond ik het ook zo fijn, die slaapzakjes. In Frankrijk kocht ik ze in extra grote maten. Ik weet niet meer op welke leeftijd hij er niet meer in ging, ik denk 2,5 jaar ofzo. Toen kreeg hij ook een ander bed ( peuter bed) die heerlijke baby dekentjes en slaapzakjes... Dat mis ik nog weleens :)
Ja was echt koud, had haar snachts wel steeds weer toegedekt, maar toch gemist.
Nou ik weet niet of iemand mijn topic had gelezen over dat mijn schoonmoeder als enige niet op de hoogte was van de sterilisatie.... Mijn man heeft gisteravond gebeld en bleek dus dat mijn schoonzus het al aan haar had vertelt o_o

Nja, voor ons geen probleem, wij zijn er eigenlijk vrij open over, ik moet zeggen dat ik tot dat topic niet wist dat mensen er zo geheimzinnig over deden, in mijn vriendenkring is iedereen er super open over
Alle reacties Link kopieren
Snorrie, ik had een heel stuk getiept, maar zie dat het er niet bij staat... Irritant!
O vervelend joh!!

Vandaag is hier de laatste schooldag! En dan gelijk alledrie vakantie. Ben er echt aan toe!
Alle reacties Link kopieren
Oh relaxed! Bij ons morgen om twaalf uur zijn ze vrij...

Gaan jullie ook meteen weg, morgen?
Nee, dat duurt nog een paar dagen :) Dit weekend is het ook nog even druk
Alle reacties Link kopieren
We zitten met Otis op de Zwarte Cross alleen ben ik een beetje moe want ik ben er naartoe gefietst (202km) en wordt de hele nacht wakker van het festival. Ja soms ben ik best slim.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
20-07-2019 11:15
We zitten met Otis op de Zwarte Cross alleen ben ik een beetje moe want ik ben er naartoe gefietst (202km) en wordt de hele nacht wakker van het festival. Ja soms ben ik best slim.
Op nog geen 20 km :cheers: en/of ☕️ En voor Otis heb ik ook vast wel wat in huis.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
20-07-2019 13:17
Op nog geen 20 km :cheers: en/of ☕️ En voor Otis heb ik ook vast wel wat in huis.
Waar moet ik wezen?:-)
De stiekem nog best veel werk zo'n verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
20-07-2019 13:32
Waar moet ik wezen?:-)
PB functie doet t niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat jammer!

Overigens wilde hij niet slapen tussen de middag dus nu lichtelijk gehumeurd. Maar wel blagenparadijs op de zwarte cross bezocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dr nog nooit geweest. :-$
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven