1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
06-08-2019 21:30
Fijn dat het voeren goed gewerkt heeft.
Hier ook zo’n dunnie die bijna niets lust helaas.
Hoe oud is jouw kindje, Bloemen?
Ceester, vier.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan...

Hoe is het met iedereen? Hadden een heerlijke vakantie gehad. Maar had niet het gevoel echt uitgerust te zij, aangezien het meteen weer druk was op kantoor en ik ook het weekend gewerkt heb. Alles onder controle - ik wacht nu al 1,5 uur op stukken en dus even tijd voor het forum :whistle:

Rosings: Hoe was Rozetje's verjaardag? Hoe is het met je?

Wester: Toch wel fijn dat de eerste testjes bij de neuroloog gewoon goed waren en dat er dus dingen uitgesloten kunnen worden. En die tweede - tja - hoe graag wil je? En hoe oud ben je? Een tweede is niet per definitie beter, natuurlijk. Ik heb nu momenten dat ik het echt helemaal goed vind en er ook echt geen ruimte in min hoofd is voor een tweede, maar had afgelopen maart toch wel zoiets van: verdorie, waarom kan ik niet gewoon nog een keer zwanger worden...
Beterschap voor O. in ieder geval.

Snorrie: Klinkt goed, zo lekker vaak naar Disney. Heeft je man nog nare bijwerkingen van 'de ingreep' gehad? ;-)

Ceester; Hoe gaat het met de verhuizing?


Hier kom ik eind Augustus naar Nederland - vooral ook om mijn (zieke) vader te zien, want dat is toch wel een beetje te lang geleden. En ik ben volgende week klaar met dit project en daar ben ik blij mee. Ik zal in September wel weer opnieuw wat mensen achter de vodden zitten, of niet, maar voor nu vind ik dat ik de afgelopen maanden meer dan genoeg gedaan (en verdiend) heb. Heb er ook wel e.e.a. voor moeten inleveren, zo heb ik SA maar 3 keer opgehaald van de opvang dit jaar en daar voel ik mij dan weer schuldig over.

Met SA gaat het goed, al had ze eergisteren een jongen van de nursery gebeten :-o ! Ik weet niet wat er voorgevallen was, ze hadden het aan mijn man verteld toen hij haar kwam ophalen. En toen ik haar erop aanspraak zei ze alleen maar "Bit Ethan"... waarop we haar toch wel heel duidelijk hebben gemaakt dat dit "naughty" was...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
De ingreep is 100% meegevallen, hij had 2 dagen vrij genomen en uiteindelijk is hij na 1 dag toch weer aan het werk gegaan. Het is wel een tijdje gevoelig gebleven maar het viel achteraf erg mee. Nu nog even 2 maanden afwachten tot de test achter de rug is en er inderdaad geen zwemmers meer zijn...
Alle reacties Link kopieren
Gek kind heb ik

Gaat nu om 7 uur slapen wordt om 6 uur wakker, beuk ik er een fles in slaapt ie door tot half acht!!!
Lekker van genieten WP!

Fijn dat je er weer bent Baggal, gelijk weer aan t werk na de vakantie is altijd even afkicken.

ik moest gister weer aan t werk na 6 dagen vrij en ik had gelijk stressklachten enzo (ga daar niet voor niks weg tenslotte). Met de baas gezeten en tot einde van de maand vrijgesteld van werk. Kan ik lekker thuis wat klusjes doen, solliciteren, iets meer tijd met Rozetje, volgende week trouwens 5 dagen naar Ierland, ook zin in!

Dus t gaat hier wel goed :)
Ik heb weer een laptop! zo blij mee! al tijden alleen de telefoon gehad thuis en sinds kort een oude desktop op de hobby kamer, maar op de bank met een laptopje schrijf ik toch meer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo. Donderdag weer naar haptonoom geweest. Ze zei 1 ding en ik heb 5 minuten hartverscheurend zitten huilen. Ze is zelfs naast me komen zitten met haar hand o mijn rug. Dat hebben we ook weer even gehad. Zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Aaawww Wester! :hug: Hier dan ook nog maar even een knuf!

Rosings: meteen vol aan de bak moeten vond ik niet super aangenaam. En ook omdat bepaalde dingen dezelfde dag nog de deur uit moesten was het echt; "welcome back, Baggal" - maar ik tel nu af naar woensdag en dan is het wel welletjes. Kreeg gister nog een berichtje van opdrachtgever, maar ik heb de boot afgehouden wegens overlap met deze klus en wil ook even rustig(er) aan doen. Komt hopelijk September wel weer wat nieuws...
Weet niet of iemand hier het pluk de dag topic van AnnaC heeft gelezen, maar ik zat mij voor de vakantie te bedenken dat het vele werken wel een beetje (te) veel is en ik meer tijd met SA (+man ;-) ) wil doorbrengen.

Snorrie: Fijn dat het is meegevallen. En hopelijk is het allemaal goed en hoe jij niet meer bang te zijn opnieuw zwanger te raken oid.

Ceester: succes met de verhuizing.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal; het is woensdag! AnnaC heeft een boel mensen geraakt <3

De wekker staat op 5.30, ontbijt is klaar, handbagage en koffer klaar, gedoucht, kleding voor morgen voor allebei ligt klaar, laatste was in droger gestopt, alle papieren en paspoorten klaar in handbagage. Morgen aankleden, plassen, waterflesjes vullen, kind in drager, jas aan bus om 6.20 trein om 6.38 en dan vliegtuig.

Ik vind het spannender dan vorig jaar u ze kan lopen en een mening heeft :)
Wat een stilte joh! :biggrin: Alles goed met iedereen?

Ik kijk er echt enorm naar uit dat de vakantie voorbij is, ik merk aan alles dat T er wel weer klaar voor is om naar school te gaan, hij vraagt het nu ook elke dag hoeveel dagen het is. Op dagen dat we iets leuks gaan doen gaat het nog wel, maar bijvoorbeeld nu zit ik te wachten omdat er straks een oppaskindje komt en dan verveelt hij zich echt enorm.

Volgende week hebben we nog wel wat leuke dingen gepland staan voor hem, maar deze week komt maar niet voorbij joh!

Gister was ik met een aantal moeders van zijn klas van volgend jaar + uiteraard de kids naar een binnenspeeltuin geweest. Een van de moeders had ook een enig kind, die ander had er 3. En heeft een paar keer gezegd: misschien had ik ook moeten stoppen na 1. Dat vond ik wel sneu voor haar, ik zag ook echt dat ze eigenlijk geen seconde voor zichzelf had. Dat lijkt me echt pittig. Natuurlijk wordt dat wel beter als de kids alledrie wat groter zijn, dat gun ik haar ook heel erg want het is echt een lieverd. Maar jeetje, ik was wel extra blij dat wij het bij 1 hebben gehouden, ik zou echt flippen op een gegeven moment, ik vind het met 1 soms al best pittig. o_o

Maargoed ik denk dat iedere ouder wel eens dat gevoel heeft van "wat zou mijn leven makkelijker zijn met minder / geen kinderen" toch? En toch wil je ze ook voor geen goud meer missen. :heart:
Net terug van vakantie, afgepeigerd. Morgen meer!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen verhuizen, vandaag en de afgelopen dagen alles inpakken, vandaar de stilte van mijn kant....
Oef, lekker met deze warmte... Voorspoedige verhuizing gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hier even wat dingen o mijn bord.
Hoe ging de verhuizing Ceester?
Wil je delen Wester? Hopelijk alles snel weer op een rijtje.

Ik heb sinds de vakantie eindelijk wat tijd voor mezelf, erg fijn, ik ga een beetje in huis aan de gang.

Had ik al gezegd dat ik een nieuwe baan heb? Ik laat tussen m'n einddatum en startdatum een maand ww zitten om even bij te trekken, rozetje naar de opvang, zelf wat klussen, tv kijken, vrienden Afspreken en chillen. Ben erg blij dat het even zo loopt. Kan het wel gebruiken merk ik.
Wat fijn Rosings. Ik geloof niet dat je het al had vertelt, of ik heb er overheen gelezen. Gefeliciteerd in elk geval :)

@WP: ik hoop dat het weer wat beter gaat inmiddels.


Ik had vannacht zo'n rare droom. Ik droomde dat mijn zus zwanger was, maar ik hoorde dat van mijn moeder en niet van mijn zus. En toen moest ik héél hard huilen. Echt heel gek. Want eigenlijk heb ik juist een hoop rust de laatste tijd over onze keuze. De sterilisatie was wat dat betreft echt een goede stap die ons veel rust heeft gebracht. Al duurt het nog wel even voor we het zaadonderzoek kunnen laten doen om te kijken of de ingreep is geslaagd, dat kan pas na 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ceester: Ik hoop dat de verhuizing goed gegaan is en je druk bent met dozen uitpakken en inrichten van je nieuwe stek.

Rosings: Klinkt fijn hoor - even niets moeten. Hoe is het met Rozetje?

Snorrie: Bizar zo'n droom. En dat terwijl je/je man er alles aan gedaan heeft om juist niet zwanger te worden en je zoveel rust ervaart. Ik merk trouwens, hoewel het doorgaans heel rustig is in mijn hoofd, dat de zwangerschappen van anderen mij soms toch wel iets doen. Niet extreem of zo, maar even een korte "pang" - weet even geen beter woord.

Hier zijn we in NL geweest afgelopen weekend. SA is doodsbang voor mijn vader - hysterisch huilen dus het was een dubbel weekend. Opa heeft natuurlijk ook een eng stoma en maakt gekke geluiden, maar was wel confronterend. Niet helemaal prettig, maar goed. Het is niet anders. Kinderen van die leeftijd hebben nog geen sociaal filter.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat jammer baggal, ze kan er natuurlijk niks aan doen, en je paps ook niet. Is je vader nu wel stabiel?

Met rozetje gaat het goed! Gister naar CB geweest, heerlijk gemiddeld gezond kind. Het uittesten is ook begonnen, daar heb ik nog geen goede modus in gevonden en dat merkt ze dus ze gaat lekker door :)
@Bagal: dat lijkt me wel heel moeilijk en confronterend inderdaad. Hopelijk went SA er toch nog aan in de toekomst, als je ook wat meer kan uitleggen wat er speelt. Daar zijn ze op die leeftijd natuurlijk nog niet echt aan toe helaas.

Dat "pang" gevoel herken ik wel ja. Heel gek is dat. Al moet ik wel zeggen dat het een jaar geleden veel meer was, nu begin ik er een beetje meer aan te wennen ofzo. Net zoals ik best lang moeite heb gehad met dat de borstvoeding niet was gelukt, maar naarmate T ouder wordt doet dat me ook steeds minder. Ik heb wel een periode gehad dat ik echt elke discussie over borst / flesvoeding met gestrekt been inging.Nu kan het me allemaal echt niet meer boeien ;-)


@Rosings: succes met het uittesten. Je vindt er vanzelf je weg in denk ik :)


T is vandaag een dagje naar een pretpark toe met zijn "zusje", het enig kind van een goede vriendin van me, die natuurlijk ook mee is. Die twee kunnen echt met elkaar kibbelen als broer en zus :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat met Rozetje, Rosings, en jij ondertussen ook wat aan jezelf toekomt. Mijn vader is stabiel, maar is wel broos en blijft afhankelijk van dik vloeibaar en sonde voeding, naast de spraak prothese en het stoma.

Gek he - dat pang gevoel...?! Fijn die herkenning Snorrie. Ik kreeg net een smsje van de dochter van mijn man die dinsdag bevallen is van het 2e kindje (na een moeilijke zwangerschap en pittige bevalling) dat het haar allemaal heel zwaar valt, een tweede. En dan denk ik ook weer even 'oh ja' het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Heb een fijne dag met T en je vriendin!

Wester: Hoe is het met O.? Heeft hij nog meer onderzoeken gehad inmiddels?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik ben niet mee dit keer. Mijn vriendin heeft T meegevraagd omdat ze het leuker voor vond haar dochter met nog een extra kind erbij. Dus vandaar :)

Nee, een tweede is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn. Maar dat vind ik van eentje eerlijk gezegd ook niet. ;-) Maar wel wordt het steeds makkelijker allemaal. Bijvoorbeeld zo'n dagje zoon meegeven met een vriendinnetje, dat had ik een jaar geleden nog niet zo gedurfd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks uitgebreider reageren was even off radar door therapie perikelen.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege je familie WP? Of spelen er andere zaken (naast)? Sterkte hoor..

Ceester, wat een horror verhuizen met die hitte.... wel overleefd? Had je mn PB nog gehad?

Fijn dat je man na de ingreep relatief weinig last had Snor! Jij bent er gevoelsmatig ook ok mee?

De zorgen om je vader zullen erin hakken Baggal.. hopelijk blijft alles een beetje stabiel.. En snap dat het voor SA indrukwekkend en eng is..

Rozetje lekker haar eigen ik aan het ontdekken..succes daarmee haha! Ik vond de leeftijd 2-4 echt heel pittg :nut:

Hier meld ik me ook weer ff na een heerlijke zomer.. gelijk weer realiteit; zoon is ziek na 1 week school.. gelukkig ben ik vrij vandaag!

Waar ik eerst nog heel erg het gevoel had een tweede kind te 'willen', merk ik de laatste maanden dat ik het fijn vind om erover na te kunnen denken.. maar dat ik eigenlijk geen urgentie voel om daadwerkelijk de stap te maken... ik ben eigenlijk gewoon heel happy nu en man ook (en kind ook haha). Dussss dat staat ff op pauze ;)

Ben nog niet bejaard, word in november 36.. maar ik ga iig geen keuzes maken op korte termijn. Wel zijn we voorzichtig begonnen met de plannen tav de verbouwing. Dat vind ik al spannend genoeg haha!

Verder ook wel weer lekker om aan het werk te zijn. Geniet erg van mn job :) en er staat de komende weekenden veel feesten en bruiloften op het progamma. De komende 4 weekenden zit ik vol B-)

Fijn weekend allemaal!
@Enigme: wel lekker om even die rust te hebben. En wat de toekomst brengt zie je vanzelf wel toch? :)

Ja, ik ben erg ok met de sterilisatie. Eigenlijk precies wat ik had gehoopt: het brengt me een hoop rust. Ik hoef nu niet meer te twijfelen of scenario's te bedenken hoe het wél zou lukken. Het gaat gewoon niet meer, de knoop is doorgehakt en als mensen ernaar vragen kan ik het ook gewoon lekker afkappen. :biggrin:

Leuk hoor, zoveel trouwerijen. Ik vind het altijd wel erg leuk, vooral die mooie jurken, taart enz. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven