1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja vakantie was echt heerlijk hoor !!!
Dochter sprong in de ochtend in het zwembad en kwam er tegen een uur of 6 in de avond weer eens uit hahaha.
Vandaag voor het eerst samen op de fiets naar school gegaan. Haar motoriek is niet zo best zoals ik al eerder hier wel eens verteld heb. Ze kan sinds een tijdje goed stabiel fietsen maar ze moet nu nog leren opletten op alles om haar heen.

Vandaag ging ze spelen bij een vriendinnetje die dus op de fiets naar school komt. Dus wij zijn vandaag ook op de fiets gegaan. Ben wel vanmiddag achter ze aan gefietst. Gewoon om haar nog een beetje te coachen. Haar vriendin vond het gelukkig de normaalste zaak van de wereld en niet gek of zo.

Baggal, als je zulke mooie items heb liggen zou ik ze echt wel te koop zetten. Ik ben van het motto alles te koop hahahaha.
Fijn dat het zo gaat, Fanatic. Wij zitten ook in die fase dat hij steeds meer onder begeleiding het verkeer ingaat op zijn eigen fiets. Doodeng vind ik het. Maar ik merk wel dat hij er erg veel van opsteekt, het verkeersinzicht komt gelukkig vrij snel, zeker op de schoolroute omdat hij dan precies weet waar hij op moet letten
Zetten jullie je kind een fietshelm op?
T gaat al sinds hij kan fietsen (3 jaar) met mij mee. Vroeger had hij altijd een helmpje op, maar nu met net zes doen we dat niet meer... Toch maar nieuwe aanschaffen?
Nooit gedaan eerlijk gezegd.
Ceester, dochter had tot een jaar of 3 geleden nog haar helm op. Maar nu niet meer. Ze wordt 10, dus natuurlijk not done. Dat begrijp je wel
Hoi,

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb een zoon van bijna 6.
Hey, de OP is anoniem geworden! Jammer, ik vind nicks onthouden al zo lastig bij alle verhalen, maar soms is het ook wel fijn om weer even met schone lei te beginnen.

Leuk dat je er bent, mindervanmij, mag ik vragen of hij bewust enigst kind is?

Ik was zaterdag met rozetje naar de efteling, pfffff ik was helemaal gaar aan het einde en eerlijk gezegd vandaag ook nog. Zou niet weten hoe ik dat met 2 kinderen gedaan zou hebben. Vriendin mee gevraagd denk ik ofzo. Het was superleuk :)
Nope geen helm hier! :A:

Welkom Mindervanmij!
Welkom mindervanmij!

Hier leuk weekend gehad, beetje aankeutelen. Het huis schiet niet op, dankzij de vloeren legger... Maar goed, het wordt wel heel mooi ;)

Bij mijn schoonmoeder is het gezellig, ze woont echter aan een winkelstraat, dus ik shop een beetje teveel ;)
Mijn verhaal kennen jullie wel ;-) Sorry dat ik mezelf moest laten anonimiseren, maar ik was herkent naar aanleiding van een topic dat ik had geopend o_o Dus het moest wel. Nu met een schone lei begonnen, ik ga proberen minder topics te openen, vandaar de nickname "minder van mij"
Wij zijn zaterdag naar het dolfinarium geweest. Was een gezellige dag met z'n drietjes. En we hadden lekker veel korting. We hadden nog munten van de bekende geel met witte supermarkt ;-)

Gisteren thuis bezig geweest met 10000 stapels was.
En natuurlijk F1 gekeken. want dat hoort erbij op zondag hahaha
Is snorfiets foetsie?
Weet idd ook niet waar Snor-fiets (ha-ha Wester) is gebleven :whut: ...? Maar ik denk dat jij je nu weer hebt aangesloten hier.
Ik heb een keer mijn Nick veranderd, maar inmiddels voor sommige best herkenbaar. Maar ach...

Rosings: Wat gezellig zeg. Zijn jullie naar het sprookjesbos geweest? En wat je zegt: 2 kids is gewoon volle bak en dan heb je echt voordelen met 1. Ik zie die voordelen zelf ook wel. Mijn beste vriendin L. is zwanger van de 2e. Kreeg ik een lief appje dat ze mij dat ook zo gegund had, maar ik ben ook heel tevreden moet ik zeggen en dankbaar.

Wester: zitten jullie weer in de medische molen voor een tweede?

Fanatic: Fijn dat het gezellig was en dat je er een dagje lekker uit kon met dank aan de kortingsbonnen. Ik probeer ook altijd even te kijken of er ergens een 2 voor 1 actie is oid.

Ceester: Heb je een idee wanneer je over kan naar je nieuwe stulp?

Dit weekend naar B'ham gereden. SA is gek op haar nichtje die alweer 3 werd. Weet nog heel goed waar ik was toen zij geboren werd... En nu zijn we alwer 3 jaar en een aantal kinderen in de familie rijker, waaronder SA ;-) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ja die molen draait Baggal.

Nog vier keer te gaan en dan is het over.

Nu oo vakantie in denemarken. Alleen zoon is niet te harden zo druk en huilerig. Maar onze fout denk ik. Elke vier dagen een andere stad is misschien wat veel voor hem. Had ik me kunnen realiseren. Nog anderhalve week te gaan en er is alleen maar regen voorspeld:)
IUI Wester? Pittig hoor.. En misschien volgende keer iets meer rust inbouwen in de vakantie idd haha!

Snor is anoniem etcetera toch??
Hoi, ik ben er gewoon hoor... Dit is mijn nieuwe nick :biggrin: ik dacht dat ik mijn vertrek overal had aangekondigd maar blijkbaar is dat misgegaan. Maar ik was herkent, daarom ben ik op anoniem gegaan zodat die persoon niet al mijn berichtjes kan gaan zitten doorspitten. En vanaf nu ga ik wat mindder persoonlijke dingen delen, want het was wel ff stressen wat ze al had gelezen o_o
Ja dat is het risico van internet... dat iemand in je omgeving je herkent...
Heb een hoop in huis kunnen doen vandaag, 3 wassen gedaan, wat troepjes uit de speelgoedkast opgeruimd (al meer dan een halve vuilniszak vol)
ja klopt en dit was nu net een persoon van wie ik het niet zou willen, dus toch maar gelijk laten anonimiseren. Ik wilde toch al minderen met het forum, dus het is een goed moment nu
Toch heeft een oud studiegenootje van mij mij hier herkent en dat was wat mij betreft geen probleem. Ze was ook zo fair om haar eigen nick te onthullen. En van sommige mensen weet ik inmiddels ook wie ze zijn. De info die ik hier geef is ook weer niet zwaar geheim of zo. Sterker nog, ik zet bijvoorbeeld het feit dat mijn dochter een IVF-kindje is, ook op social media met als doel wat meer aandacht en begrip te creeren voor dit soort issues ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb mn laatste week vrij voor nieuwe baan begint, vandaag de garage uitgemest. 1 auto vol naar de stort, 1 auto naar de kringloop.

Heb echt superveel gedaan in en om huis deze maand.
rosings schreef:
23-09-2019 15:27
Ik heb mn laatste week vrij voor nieuwe baan begint, vandaag de garage uitgemest. 1 auto vol naar de stort, 1 auto naar de kringloop.

Heb echt superveel gedaan in en om huis deze maand.
Lekker is dat he !!!
Hier ook nog zoveel te doen... komt geen einde aan zo lijkt het wel
alle zooi het huis uit!

Heerlijk vind ik dat!
Wat een rust hier!
T is vandaag voor het eerst in zijn leven een dagje thuis van school omdat hij ziek is. Zielig, echt met koorts en zo...
Ik heb niet zoveel te melden geloof ik, ik kom iets meer in het peutertopic maar daar ook niet veel te melden :)
En beterschap voor T!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven