1e keer kinderfeestje
dinsdag 1 november 2011 om 10:26
Over een paar weken wordt mijn oudste 5 jaar en geeft hij voor het eerst een kinderfeestje. Hij mag van ons 4 of 5 vriendjes uitnodigen. Mijn man stelde voor om gewoon allerlei oude spelletjes te doen: koekhappen, snoephappen, zaklopen, eierlopen, touwtrekken etc. Lijkt mij wel leuk, maar zouden vijfjarige jongetjes dat ook leuk vinden (ik denk het wel, maar weet het niet zeker). En hoeveel tijd ben je met dat soort spelletjes bezig? Ik wil het feestje max ca 3 uur laten duren, van kwart over 12 tot half 4 of zo, op woensdagmiddag. Is dat een beetje reëel?
En dan nog een vraagje. Hij was dit weekend zelf voor het eerst op een kinderfeestje. Ik vroeg later wat het vriendje van het cadeautje vond, maar toen vertelde hij dat de cadeautjes niet uit waren gepakt tijdens het feestje. Is dat gebruikelijk? Vind ik zelf niet zo erg leuk eigenlijk.
Heeft verder iemand nog tips, ik zie er nogal tegenop, maar ik wil wel graag dat hij een leuk feestje krijgt natuurlijk!
En dan nog een vraagje. Hij was dit weekend zelf voor het eerst op een kinderfeestje. Ik vroeg later wat het vriendje van het cadeautje vond, maar toen vertelde hij dat de cadeautjes niet uit waren gepakt tijdens het feestje. Is dat gebruikelijk? Vind ik zelf niet zo erg leuk eigenlijk.
Heeft verder iemand nog tips, ik zie er nogal tegenop, maar ik wil wel graag dat hij een leuk feestje krijgt natuurlijk!
..
woensdag 16 november 2011 om 14:03
Klinkt als een leuk feestje! Auto zou ik ook niet doen, ik denk niet dat alle ouders daar akkoord mee gaan.
Verder ben ik erg blij met de dames van Homemade Happiness. Even googelen, beetje reclame, maar ze hebben daar echt gave dingen die je zo thuis uit kunt printen voor een prikkie. Knutselspul, maskers, versieringen voor feestje, in verschillende thema's.
Verder ben ik erg blij met de dames van Homemade Happiness. Even googelen, beetje reclame, maar ze hebben daar echt gave dingen die je zo thuis uit kunt printen voor een prikkie. Knutselspul, maskers, versieringen voor feestje, in verschillende thema's.
woensdag 16 november 2011 om 14:38
Ik zou er bezwaar tegen hebben. Mijn oudste is een keer thuisgebracht achter in een stationauto, gewoon los! Als ik dat geweten had, had ik hem opgehaald. Ook is hij een keer thuisgebracht, zaten ze met z'n zessen (!) achterin de auto. Niet normaal.
In ieder geval succes met het feestje, leuke ideetjes staan er. Misschien heb je een brievenbus in de buurt. Dan kun je ze nog kaarten laten schilderen/kleuren en die opsturen naar hun ouders, snel een leuke foto erbij en wandelen naar de brievenbus (hand in hand), de ander kan dan thuis het eea opruimen voor het volgende onderdeel.
Wij hebben een schatkistje versierd (en schat gezocht), maar de mannen waren hier rond de acht jaar. Toen mijn tweeling vijf werd, zijn we naar de plaatselijke bakker gegaan om koekjes te bakken.
In ieder geval succes met het feestje, leuke ideetjes staan er. Misschien heb je een brievenbus in de buurt. Dan kun je ze nog kaarten laten schilderen/kleuren en die opsturen naar hun ouders, snel een leuke foto erbij en wandelen naar de brievenbus (hand in hand), de ander kan dan thuis het eea opruimen voor het volgende onderdeel.
Wij hebben een schatkistje versierd (en schat gezocht), maar de mannen waren hier rond de acht jaar. Toen mijn tweeling vijf werd, zijn we naar de plaatselijke bakker gegaan om koekjes te bakken.
woensdag 16 november 2011 om 18:02
Ik zou ook bezwaren hebben tegen in de auto zonder gordel. Hier geeft iedereen altijd een stoelverhoger mee en dan is het wel de bedoeling dat ze in de gordel gaan.
Ook het voorlezen van het boekje zou ik niet doen. De kinderen op de feestjes hier waren helemaal hyper en voorlezen zou niet gelukt zijn.
Ook het voorlezen van het boekje zou ik niet doen. De kinderen op de feestjes hier waren helemaal hyper en voorlezen zou niet gelukt zijn.
donderdag 1 december 2011 om 09:38
Nou, allemaal bedankt voor de tips. Het feestje was volgens mij erg geslaagd. En dankzij het mooie weer kon het grootste deel lekker in de tuin, zodat ons huis aardig heel is gebleven. Na het eten hadden we een parcours uitgezet in de tuin, waarbij ze op de trampoline moesten springen, door een tunnel moesten kruipen, over de glijbaan glijden, met een ei lopen en tenslotte een met lucht gevuld zakje kapot moesten trappen. En wonder boven wonder waren ze allemaal even snel, zodat ze allemaal de prijs gewonnen hebben Ze wilden het parcours steeds opnieuw doen, zo leuk vonden ze het. Daarna hebben ze de tuin versierd met stoepkrijt (niet gepland, maar wel erg leuk haha), we hebben nog touwgetrokken, koekgehapt, snoepgehapt en stoelendans gedaan. Tussendoor hebben ze ook nog af en toe gewoon hun eigen dingen gedaan, de kamer van mijn zoon op z'n kop gezet en gevoetbald. Dankzij jullie tips heb ik ze maar lekker hun gang laten gaan en het feestprogramma af en toe lekker losgelaten.
En toen was het alweer afgelopen. Ik was wel kapot (wat een herrie kunnen 5 jongetjes maken!), maar ze vonden het allemaal leuk geloof ik.
En toen was het alweer afgelopen. Ik was wel kapot (wat een herrie kunnen 5 jongetjes maken!), maar ze vonden het allemaal leuk geloof ik.
..