1ste kind en te bezorgd...

09-11-2010 20:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een goede vriendin van mij geconstateerd dat zij de lat wel heel hoog bij haar zelf legt. Zij is te overbezorgd bij haar kind en vind zich zelf een hele slechte moeder wanneer haar kind ook maar even huilt. Ik heb tal van voorbeelden, maar het geval is dat zij hulp nodig heeft. Dat ziet zij zelf ook in, maar bij welke zorgverlener kunje dan terecht?? Psycholoog of een alternatieve arts??
Stap 1: het consultatieburo, daar hebben ze dit vast al vaker gehoord en weten wat te doen.
Misschien kan ze een gesprek aangaan met haar huisarts? Wellicht kan hij/zij je vriendin verder helpen?
DRIE topics??
Nou nou, je maakt je wel heel erg zorgen zeg, dat je er 3 topics voor opent....
nou jij bent wel heel bezorgd zeg
En jij hebt dat geconstateerd? Poepoe. En jij bent?

Spiegeloog?
Consultatiebureau, CJG's (nog niet overal). En verder zou ik me er niet teveel mee bemoeien als ik jou was. Als die vriendin dat zelf bemerkt, kan ze dit zelf ook vast wel aanpakken. De vraag is ook of het nu echt erg is.
Jij hebt geconstateerd? Meteen maar naar de psycholoog?

Wat dacht je van eens een gesprek voeren met je vriendin, voordat je er allerlei hulpverleners bijsleept.

Overigens; een houding als de jouwe, had ik niet van mijn "vriendin" gepikt.
Alle moeders zijn bezord over hun eerst kind, zelfs overbezorgd dat hoort erbij.

Jij kan maar beter naar een alternatieve arts met je paranormale vermogens
Alle moeders zijn bezord over hun eerst kind, zelfs overbezorgd dat hoort erbij.

Jij kan maar beter naar een alternatieve arts met je paranormale vermogens
Damm.... ik snap niet waar het mis is gegaan en snapte de reacties al helemaal niet... Wist niet dat ik 3 topics heb gestart... haha

Wellicht had ik mijn vraag wat beter moeten omschrijven. Zij ziet in dat ze te veel met haar kind bezig is en dat dat haar leven domineert. Nu is dat tot een bepaalde hoogte ook logisch. Maar als haar kind even huilt, wat volkomen logisch is bij baby's dan vind zij zich zelf al meteen een slechte moeder en benit te stressen en te huilen....
Is het jullie kind?
En waar is de papa?
Nee, het is niet mijn kind...

En nee het is ook geen single moeder. Papa maakt ook onderdeel van het gezin uit. Hoezo?
quote:Paque_ schreef op 09 november 2010 @ 21:08:

En jij hebt dat geconstateerd? Poepoe. En jij bent?

Spiegeloog?

Volgens mij kun je als vriendin toch echt wel constateren als een vriendin overbezorgd en bijvoorbeeld obsessief met haar kind bezig is.

Wij hebben in onze vriendenkring een vriendin die haar kind verwaarloost, daar is echt geen professional voor nodig om dat te zien. Wel om haar verder te helpen...dat kun je als vriendin waarschijnlijk minder goed.

Vind het lief en bezorgd van TO dat ze de vraag hier stelt.
gelukkig iemand dat het opvalt! Bedankt Marahbloem!!
Blij dat het iemand opvalt dat je een vrouw bent bedoel je?
Geheel eens met Marahbloem. Mijn vraag was trouwens ook niet lelijk bedoeld.

Wat vindt de papa er van? Ik vind het (ondanks je terechte bezorgdheid) wel een zaak tussen hen. Als je wil helpen kan je je vriendin steunen en naar haar luisteren. Misschien wil ze idd naar de dokter om haar verhaal te doen. Lijkt me een goede eerste stap. Geef haar ook het vertrouwen dat ze haar onzekerheid mag delen en dat niets raar is.
Wat een hakketakkerige reacties zeg. Tuurlijk kan zoiets je als vriendin opvallen.

Consultatieburo zou ik als eerste naar toe gaan.
Ik dacht dat jij misschien haar parnter was, vandaar de vraag.

Maar je ben dus gewoon een vriendin.

Ga dan met haar naar de HA als ze aangeeft dat ze het niet trekt.

Dat doet een vriendin.
paul is gewoon een man hoor (loepje!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven