2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 20:13
Ik heb het topic niet doorgelezen maar jeee wat doe je het goed (of wil je iets anders horen?).Ikigai schreef: ↑06-08-2018 20:06Jammer dat dit een bashtopic is geworden, maar hé ik hou het positief en ik nodig nog steeds een ieder met twee kinderen uit gezellig mee te schrijven.
Vandaag weer zo genoten van mijn twee mannetjes. Wat een genot om hen zo samen te zien. Gekke geluidjes maken, dansen en kijken, lachen en gek doen.
Ik had me deze periode zo anders voorgesteld. Ik las alleen maar over hoe zwaar het zou zijn, een baby en een peuter, dus had me ingesteld op het ergste, maar het valt me zo mee. De kleinste beweegt met ons mee en de oudste accepteert zijn kleine broertje, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Zoveel geduld als hij even moet wachten, echt ongelofelijk voor een driejarige, maar hij snapt al zoveel.
Vandaag uitgebreid een boek zitten lezen. Oudste speelde in een badje in de tuin, jongste sliep. Ik blijf het een wonder vinden hoe vanzelfsprekend het al is geworden in een paar maanden tijd.
Ik heb er ook 2 (Zou het wel leuk vinden als er een derde bij komt, 2 is maar zo weinig) maar heb toch iets fout gedaan in de voorbereiding als ik jou hoor.
maandag 6 augustus 2018 om 20:15
Hè, wat rot nou. En dat terwijl jij in andere topics altijd zo positief en gezellig bent en nooit off-topic gaat!
Jammer dat je mijn toch uitgebreide inhoudelijke reactie dan vervolgens negeert, maar ik begrijp dat je hier alleen lovende verhalen mag plaatsen over het hebben van 2 kinderen. Tsja, ik heb niet enkel lovende verhalen want kan ze regelmatig achter het behang plakken, dus veel plezier met je Perfecte Gezinnetje dagboek dan maar!
maandag 6 augustus 2018 om 20:23
+1
En een eigen topic is je ook van harte gegund. Ik hoop dat je hier lekker je ei kwijt kunt over jullie gezinsleven. Eerijk gezegd verwacht ik alleen niet dat er veel mensen zullen gaan meeschrijven; een gezin van 4 personen is vrij standaard. Dus ik ben erg benieuwd welke vooroordelen er zouden zijn. Ook qua problemen waar je tegenaan loopt ben ik erg benieuwd. Mij valt namelijk juist op dat bijna alles lijkt te zijn ingericht op gezinnen van 4: van vakantiehuisjes tot auto's tot verpakkingen van croissantjes: overal zitten 4 in.
Maargoed, veel succes met je topic. Ik ga nog wel meelezen, want zoals ik al zei: nieuwsgierig hoe het gaat lopen. Maar ik zal niet meer tevee meeschrijven.
maandag 6 augustus 2018 om 20:23
Beste tip ooit! To, pak lekker een schrift en een pen.nicole123 schreef: ↑06-08-2018 20:15Hè, wat rot nou. En dat terwijl jij in andere topics altijd zo positief en gezellig bent en nooit off-topic gaat!
Jammer dat je mijn toch uitgebreide inhoudelijke reactie dan vervolgens negeert, maar ik begrijp dat je hier alleen lovende verhalen mag plaatsen over het hebben van 2 kinderen. Tsja, ik heb niet enkel lovende verhalen want kan ze regelmatig achter het behang plakken, dus veel plezier met je Perfecte Gezinnetje dagboek dan maar!
Doeg
maandag 6 augustus 2018 om 20:34
Jij hebt er zelf geen ervaring mee, maar je leest het hier, al zo onwijs veel opmerkingen in korte tijd over hoe belachelijk het is om het bij twee kinderen te laten. Termen als saai en weinig en nog meer kinderen is beter, etc.snorriemorrie schreef: ↑06-08-2018 20:23+1
En een eigen topic is je ook van harte gegund. Ik hoop dat je hier lekker je ei kwijt kunt over jullie gezinsleven. Eerijk gezegd verwacht ik alleen niet dat er veel mensen zullen gaan meeschrijven; een gezin van 4 personen is vrij standaard. Dus ik ben erg benieuwd welke vooroordelen er zouden zijn. Ook qua problemen waar je tegenaan loopt ben ik erg benieuwd. Mij valt namelijk juist op dat bijna alles lijkt te zijn ingericht op gezinnen van 4: van vakantiehuisjes tot auto's tot verpakkingen van croissantjes: overal zitten 4 in.
Maargoed, veel succes met je topic. Ik ga nog wel meelezen, want zoals ik al zei: nieuwsgierig hoe het gaat lopen. Maar ik zal niet meer tevee meeschrijven.
Ik snap dat gepush nooit zo. Laat iedereen lekker de eigen keuzes maken. (En als je geen keuze hebt, dan wens ik je veel sterkte met de acceptatie van het huidige kindertal.)
maandag 6 augustus 2018 om 20:35
Ikigai schreef: ↑06-08-2018 20:34Jij hebt er zelf geen ervaring mee, maar je leest het hier, al zo onwijs veel opmerkingen in korte tijd over hoe belachelijk het is om het bij twee kinderen te laten. Termen als saai en weinig en nog meer kinderen is beter, etc.
Ik snap dat gepush nooit zo. Laat iedereen lekker de eigen keuzes maken. (En als je geen keuze hebt, dan wens ik je veel sterkte met de acceptatie van het huidige kindertal.)
Het is ook wel heel warm hè.
maandag 6 augustus 2018 om 20:36
Ikigai schreef: ↑06-08-2018 20:34Jij hebt er zelf geen ervaring mee, maar je leest het hier, al zo onwijs veel opmerkingen in korte tijd over hoe belachelijk het is om het bij twee kinderen te laten. Termen als saai en weinig en nog meer kinderen is beter, etc.
Ik heb meer het idee dat mensen dat doen om jou hier te stangen. Ik heb nog nooit iemand anders gehoord dat die persoon zulke opmerkingen kreeg, dus ik geloof het eerlijk gezegd ook niet. Tenzij dat andere mensen met 2 kids dit ook kunnen bevestigen.
maandag 6 augustus 2018 om 20:39
Misschien moet je de term 'ironie' even opzoeken in het woordenboek. En je eigen posts in topics over een ander aantal kinderen dan 2.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 20:34Jij hebt er zelf geen ervaring mee, maar je leest het hier, al zo onwijs veel opmerkingen in korte tijd over hoe belachelijk het is om het bij twee kinderen te laten. Termen als saai en weinig en nog meer kinderen is beter, etc.
Je tweede alinea klinkt heel verstandig. Print hem uit, hang hem boven je bed en lees hem elke keer weer even voor je iets wilt posten.
maandag 6 augustus 2018 om 20:42
Ik heb je niet neergehaald hoor, Ikigai. Ik heb je gewoon een paar vragen gesteld waar ik van jou maar geen antwoord op krijg, noch in het discussie topic noch hier. Ik kan je gedrag niet duiden. Snap ook oprecht niet waarom het voor jou zo belangrijk is om steeds te benadrukken hoe geweldig je leven is. Wanneer mensen je aan jouw gedrag storen of volgens jouw idee er een bashtopic van maken, dan lijkt het toch passend dat je eens gaat bedenken hoe dat nu toch komt...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 6 augustus 2018 om 20:46
Ik mocht tot vanmiddag meeschrijven, doe het gewoon nog ff. Waarom tot vanmiddag? Mijn kind heeft twee weken lang een vakantiebroer gehad en wij een tweede (vakantie)zoon! (Of moet ik zeggen eerste zoon? Vakantiezoon is immers ouder dan Zoon)
Vakantiezoon/-broer gaf vanmiddag aan dat hij het TOCH erg vond bij ons weg te gaan, dus deze tijdelijke-mama-van-twee was wel even in tranen
Ik heb het even kunnen testen, twee kinderen, dus vind echt wel dat ik recht van spreken heb hier! Ik vond het geinig, twee stuks, maar niet de moeite waard om er zelf nog 1 te bakken.
Vakantiezoon/-broer gaf vanmiddag aan dat hij het TOCH erg vond bij ons weg te gaan, dus deze tijdelijke-mama-van-twee was wel even in tranen
Ik heb het even kunnen testen, twee kinderen, dus vind echt wel dat ik recht van spreken heb hier! Ik vond het geinig, twee stuks, maar niet de moeite waard om er zelf nog 1 te bakken.
maandag 6 augustus 2018 om 20:46
Ik heb trouwens ook een heerlijke dag gehad.
Mijn kinderen heb ik allebei al jong het huis uit gedaan, want ze verstoorden mijn planning nogal eens.
Gelukkig heb ik twee kinderen, dus hoefde ik maar twee woonplekken te zoeken, anders was het nog een hoop werk geweest.
Ik heb heerlijk op mijn gemak boodschappen gedaan, heerlijk koel in de supermarkt, ik heb er drie bezocht, zo fijn vond ik het.
Daarnaast heb ik veel gestudeerd, zonder onderbrekingen van die geweldige kinderen, ook fijn.
Vanavond zalig gegeten: aardappels, spinazie, gebakken vis.
IJsje toe.
Nog even overlegd met een paar buren.
En tussendoor even gechat met mijn oudste, want hé, ik hou wel van hem hoor.
Topdag, echt.
Mijn kinderen heb ik allebei al jong het huis uit gedaan, want ze verstoorden mijn planning nogal eens.
Gelukkig heb ik twee kinderen, dus hoefde ik maar twee woonplekken te zoeken, anders was het nog een hoop werk geweest.
Ik heb heerlijk op mijn gemak boodschappen gedaan, heerlijk koel in de supermarkt, ik heb er drie bezocht, zo fijn vond ik het.
Daarnaast heb ik veel gestudeerd, zonder onderbrekingen van die geweldige kinderen, ook fijn.
Vanavond zalig gegeten: aardappels, spinazie, gebakken vis.
IJsje toe.
Nog even overlegd met een paar buren.
En tussendoor even gechat met mijn oudste, want hé, ik hou wel van hem hoor.
Topdag, echt.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 6 augustus 2018 om 20:48
Welke vragen? Ik heb niet altijd tijd om alles te lezen en overal op te reageren.Baggal schreef: ↑06-08-2018 20:42Ik heb je niet neergehaald hoor, Ikigai. Ik heb je gewoon een paar vragen gesteld waar ik van jou maar geen antwoord op krijg, noch in het discussie topic noch hier. Ik kan je gedrag niet duiden. Snap ook oprecht niet waarom het voor jou zo belangrijk is om steeds te benadrukken hoe geweldig je leven is. Wanneer mensen je aan jouw gedrag storen of volgens jouw idee er een bashtopic van maken, dan lijkt het toch passend dat je eens gaat bedenken hoe dat nu toch komt...![]()
maandag 6 augustus 2018 om 20:49
Zoals jij tot vervelends toe deed in het 1 is genoeg topic. Zelfs toen ik je schreef dat ik na 2 miskramen en 4 embryo terugplaatsingen en bijna £20k lichter heel blij was met mijn enige kind bleef je herhalen hoe fantastisch het hebben van 2 kinderen was. En nu schrijf je dat je het gepush van anderen niet begrijpt... Iets Met een pot, Ketel en zwart geloof ik
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 6 augustus 2018 om 20:49
Ik ben even zo aardig om het nog even te kopieren voor je, Ikigai...
Ikigai: Je hebt het over een gevoeligheid die jij niet begrijpt en ik leid daaruit af dat je je toch niet helemaal kan verplaatsen in anderen. Je bent er destijds door mij (en anderen) in het 1 is genoeg topic op gewezen dat de keuze waarover je het had niet voor iedereen is weggelegd. En toch bleef je persisteren in het standpunt dat 2+ kinderen toch echt geweldig zouden zijn onder het mom: een discussie aangaan met de dames die mogelijk twijfelen over een tweede. Daarmee ging je compleet voorbij aan de vrouwen bij wie een tweede er door allerlei factoren niet in zit. En dan begrijp ik op mijn beurt niet dat je het nodig hebt geoordeeld om daar zo op door te gaan. Juist omdat je er reeds op gewezen was dat het topic daarvoor niet bedoelt was. En voor de duidelijkheid: ik ben oprecht heel blij met mijn enige kind en zie daar ook juist voordelen van in en ben zeker niet verbitterd of overgevoelig, integendeel. Wel stoor ik me aan jouw toonzetting en de bijna vermanende manier van schrijven, bijna prediken in een topic dat juist bedoelt is voor mensen met 1 kind. Ik voel me zo vrij om jou nu enige vragen te stellen uit oprechte interesse:
Waarom die discussie aan willen gaan in een topic waarin juist het hebben van een 1 kind centraal staat? Waarom door blijven gaan wanneer mensen zich aan je bijdrages storen? Waarom niet in willen zien dat het hebben van een 2e voor jou goed heeft uitgepakt (volgens jouw eigen verklaring), maar dit niet per definitie voor iedereen hoeft te gelden?
Ikigai: Je hebt het over een gevoeligheid die jij niet begrijpt en ik leid daaruit af dat je je toch niet helemaal kan verplaatsen in anderen. Je bent er destijds door mij (en anderen) in het 1 is genoeg topic op gewezen dat de keuze waarover je het had niet voor iedereen is weggelegd. En toch bleef je persisteren in het standpunt dat 2+ kinderen toch echt geweldig zouden zijn onder het mom: een discussie aangaan met de dames die mogelijk twijfelen over een tweede. Daarmee ging je compleet voorbij aan de vrouwen bij wie een tweede er door allerlei factoren niet in zit. En dan begrijp ik op mijn beurt niet dat je het nodig hebt geoordeeld om daar zo op door te gaan. Juist omdat je er reeds op gewezen was dat het topic daarvoor niet bedoelt was. En voor de duidelijkheid: ik ben oprecht heel blij met mijn enige kind en zie daar ook juist voordelen van in en ben zeker niet verbitterd of overgevoelig, integendeel. Wel stoor ik me aan jouw toonzetting en de bijna vermanende manier van schrijven, bijna prediken in een topic dat juist bedoelt is voor mensen met 1 kind. Ik voel me zo vrij om jou nu enige vragen te stellen uit oprechte interesse:
Waarom die discussie aan willen gaan in een topic waarin juist het hebben van een 1 kind centraal staat? Waarom door blijven gaan wanneer mensen zich aan je bijdrages storen? Waarom niet in willen zien dat het hebben van een 2e voor jou goed heeft uitgepakt (volgens jouw eigen verklaring), maar dit niet per definitie voor iedereen hoeft te gelden?
maandag 6 augustus 2018 om 20:50
Dat vind ik heel erg voor jeBaggal schreef: ↑06-08-2018 20:49Zoals jij tot vervelends toe deed in het 1 is genoeg topic. Zelfs toen ik je schreef dat ik na 2 miskramen en 4 embryo terugplaatsingen en bijna £20k lichter heel blij was met mijn enige kind bleef je herhalen hoe fantastisch het hebben van 2 kinderen was. En nu schrijf je dat je het gepush van anderen niet begrijpt... Iets Met een pot, Ketel en zwart geloof ik![]()
maandag 6 augustus 2018 om 20:50
De vragen in het discussie topic die snorrie nog even hier in een quote heeft staan. Ik zal ze hier nog eens herhalen...
maandag 6 augustus 2018 om 20:53
Je doet net alsof je dit nu voor het eerst leest. We hebben echt zó vaak aan je proberen duidelijk te maken dat voor sommige dames in het topic er een verveelnd verhaal achter het hebben van 'maar' 1 kind zat. Dat jouw opmerkingen pijnlijk waren voor sommige van de dames. Toch bleef je maar pushen, zeuren, zuigen.... En nu doe je net alsof dat niet zo was. Hypocriet!!
maandag 6 augustus 2018 om 20:53
maandag 6 augustus 2018 om 20:54
Hier doet ze dat toch ook. Even tussen neus en lippen door vermelden dat ze nu een (h)echt gezin zijn i.p.v. een stel met een kind.snorriemorrie schreef: ↑06-08-2018 20:53Je doet net alsof je dit nu voor het eerst leest. We hebben echt zó vaak aan je proberen duidelijk te maken dat voor sommige dames in het topic er een verveelnd verhaal achter het hebben van 'maar' 1 kind zat. Dat jouw opmerkingen pijnlijk waren voor sommige van de dames. Toch bleef je maar pushen, zeuren, zuigen.... En nu doe je net alsof dat niet zo was. Hypocriet!!
Hoe dik die plaat voor dat hoofd is, ik kan het alleen maar bij benadering proberen te schatten.
Maybe success just isn't your thing.
maandag 6 augustus 2018 om 20:59
Ik heb juist dit topic geopend zodat er ook een plek is voor mensen met twee kinderen.
Verder vind ik het heel triest wanneer mensen onvruchtbaar zijn en daardoor niet hun ideale kindertal kunnen verwezenlijken. Misschien moet ik die zin standaard onder ieder bericht zetten dat ik plaats, als een soort disclaimer, maar je mag het er ook zelf bij denken.
Verder vind ik het heel triest wanneer mensen onvruchtbaar zijn en daardoor niet hun ideale kindertal kunnen verwezenlijken. Misschien moet ik die zin standaard onder ieder bericht zetten dat ik plaats, als een soort disclaimer, maar je mag het er ook zelf bij denken.
maandag 6 augustus 2018 om 21:01
maandag 6 augustus 2018 om 21:03
Jij wil wel heel graag bijzonder zijn he? Newsflash: 2 kinderen is niks bijzonders, dat gebeurt over de hele wereld toch met enige regelmaat. Je bent geen bedreigde diersoort ofzo.
Tjezus, wat vals
maandag 6 augustus 2018 om 21:03
Ik mocht tot vanmiddag meeschrijven, doe het gewoon nog ff. Waarom tot vanmiddag? Mijn kind heeft twee weken lang een vakantiebroer gehad en wij een tweede (vakantie)zoon! (Of moet ik zeggen eerste zoon? Vakantiezoon is immers ouder dan Zoon)