2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 16:45
Jouw schuld.nicole123 schreef: ↑06-08-2018 16:09En dan huilie gaan doen als anderen niet on topic blijven... Ik denk dat jij en EngeLiene wel goed zitten met jullie vermoedens ja.
On topic: ik heb het Perfecte Gezin met 2 kinderen. Ze zijn 6 en 3 en hun grootste hobby is elkaars hersens inslaan, dus reuze gezellig altijd! Over 2 maanden is mijn leven voorbij want dan is nr 3 er en blijk ik geen ijsjes meer te kunnen eten.![]()
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 6 augustus 2018 om 16:47
Als jij zo volop aan het genieten bent, hetgeen ik overigens enorm betwijfel, begrijp ik niet waarom jij de behoefte voelt om hier zo sneu te lopen rellen. De sneer naar Solo begrijp ik evenmin en als moeder begrijp ik al helemaal niet dat je zo'n tekst uit je toetsenbord weet te rammen.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 16:44https://www.famme.nl/drie-kinderen-stressvol
Nog een reden om het heerlijk bij twee kinderen te houden. Weinig stress en volop genieten![]()
Overigens, in het discussie topic staan nog een aantal vragen voor je. Misschien kun je die eens beantwoorden...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 6 augustus 2018 om 16:50
Ja, wetenschappelijk onderzoek, ik hartje dat.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 15:03Jij bent toch altijd zo van het wetenschappelijk onderzoek? De beweringen die worden gedaan in het boek zijn namelijk gebaseerd op onderzoek en komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Als ouders heb je wel degelijk invloed op je kinderen en de band tussen je kinderen, veel meer dan je denkt!
Waardoor ik ook weet dat er in het hele nature-nurture-debat nog maar schokkend weinig vaststaat. En dat de invloed die je hebt dus totaal niet duidelijk is, dat je daarin ook bar weinig kunt sturen, omdat niemand weet hoe of wat je zou moeten sturen.
Behalve jij blijkbaar, jij denkt serieus dat jouw oudste dol is op zijn broertje doordat jij het zo goed aanpakt.
Dream on.
maandag 6 augustus 2018 om 16:54
Dan kan ze het hier beantwoorden misschienIkigai: Je hebt het over een gevoeligheid die jij niet begrijpt en ik leid daaruit af dat je je toch niet helemaal kan verplaatsen in anderen. Je bent er destijds door mij (en anderen) in het 1 is genoeg topic op gewezen dat de keuze waarover je het had niet voor iedereen is weggelegd. En toch bleef je persisteren in het standpunt dat 2+ kinderen toch echt geweldig zouden zijn onder het mom: een discussie aangaan met de dames die mogelijk twijfelen over een tweede. Daarmee ging je compleet voorbij aan de vrouwen bij wie een tweede er door allerlei factoren niet in zit. En dan begrijp ik op mijn beurt niet dat je het nodig hebt geoordeeld om daar zo op door te gaan. Juist omdat je er reeds op gewezen was dat het topic daarvoor niet bedoelt was. En voor de duidelijkheid: ik ben oprecht heel blij met mijn enige kind en zie daar ook juist voordelen van in en ben zeker niet verbitterd of overgevoelig, integendeel. Wel stoor ik me aan jouw toonzetting en de bijna vermanende manier van schrijven, bijna prediken in een topic dat juist bedoelt is voor mensen met 1 kind. Ik voel me zo vrij om jou nu enige vragen te stellen uit oprechte interesse:
Waarom die discussie aan willen gaan in een topic waarin juist het hebben van een 1 kind centraal staat? Waarom door blijven gaan wanneer mensen zich aan je bijdrages storen? Waarom niet in willen zien dat het hebben van een 2e voor jou goed heeft uitgepakt (volgens jouw eigen verklaring), maar dit niet per definitie voor iedereen hoeft te gelden?
maandag 6 augustus 2018 om 17:04
Hieruit: "voor perfectionisme is geen ruimte meer "Ikigai schreef: ↑06-08-2018 16:44https://www.famme.nl/drie-kinderen-stressvol
Nog een reden om het heerlijk bij twee kinderen te houden. Weinig stress en volop genieten![]()
Al eerder gezegd: als je een stresskippen bent, veel beren en leeuwen op je weg ziet, in problemen denkt ipv oplossingen is meer kinderen dan je denkt te kunnen behappen, niet zo slim.
Lang leve jouw ouders!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 6 augustus 2018 om 17:05
En genoeg tijd om te forummen blijkbaar. Ook handig voor in de toekomst de oudste vermaakt de jongste zodat jij het grootste gedeelte van de dag kan forummen. Bij meer dan twee wordt dat lastig natuurlijk. En bij 1 moet je zelf aandacht geven aan jouw kind. Dus je hebt gelijk hoor. Twee is het besteIkigai schreef: ↑06-08-2018 16:44https://www.famme.nl/drie-kinderen-stressvol
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 6 augustus 2018 om 17:07
charlottew88 schreef: ↑06-08-2018 17:05En genoeg tijd om te forummen blijkbaar. Ook handig voor in de toekomst de oudste vermaakt de jongste zodat jij het grootste gedeelte van de dag kan forummen. Bij meer dan twee wordt dat lastig natuurlijk. En bij 1 moet je zelf aandacht geven aan jouw kind. Dus je hebt gelijk hoor. Twee is het beste![]()
Dat was in elk geval wel wat ze insinueerde in het 1 kind topic.... Ze moest er niet aan denken om op vakantie te gaan met 1 kind, want dan moet je altijd maar afwachten of het aansluiting vindt. En met een ander gezin erbij op vakantie is ook zielig, want dan wordt je kind misschien geconfronteerd met het feit dat anderen wel broertjes en zusjes hebben
maandag 6 augustus 2018 om 17:08
Wij hebben hem wel goed op de komst van de baby voorbereid. Ik denk zeker dat dit heeft meegeholpen met een snelle acceptatie van de nieuwe huisgenoot.Solomio schreef: ↑06-08-2018 16:50Ja, wetenschappelijk onderzoek, ik hartje dat.
Waardoor ik ook weet dat er in het hele nature-nurture-debat nog maar schokkend weinig vaststaat. En dat de invloed die je hebt dus totaal niet duidelijk is, dat je daarin ook bar weinig kunt sturen, omdat niemand weet hoe of wat je zou moeten sturen.
Behalve jij blijkbaar, jij denkt serieus dat jouw oudste dol is op zijn broertje doordat jij het zo goed aanpakt.
Dream on.
maandag 6 augustus 2018 om 17:12
Of 4.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 16:44https://www.famme.nl/drie-kinderen-stressvol
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
maandag 6 augustus 2018 om 17:13
OMG, wat was ik erg.
Hier ook alles perfect voorbereid, oudste reageerde heel goed, accepteerde zijn broertje, vond hem zelfs leuk.
En ik gaf mezelf in gedachten tig schouderklopjes, omdat ik dat allemaal zo perfect had aangepakt.
En toen ging de jongste kruipen.
En kwam in de buurt van het speelgoed van oudste.
En later ging jongste lopen. Richting oudste.
En het is nooit meer goedgekomen.
Sindsdien ben ik steeds bescheidener geworden over het effect van mijn opvoeding.
Dat wens ik jou ook toe. Word je namelijk een sympathieker mens van.
maandag 6 augustus 2018 om 17:16
Solomio schreef: ↑06-08-2018 17:13OMG, wat was ik erg.
Hier ook alles perfect voorbereid, oudste reageerde heel goed, accepteerde zijn broertje, vond hem zelfs leuk.
En ik gaf mezelf in gedachten tig schouderklopjes, omdat ik dat allemaal zo perfect had aangepakt.
En toen ging de jongste kruipen.
En kwam in de buurt van het speelgoed van oudste.
En later ging jongste lopen. Richting oudste.
En het is nooit meer goedgekomen.
Sindsdien ben ik steeds bescheidener geworden over het effect van mijn opvoeding.
Dat wens ik jou ook toe. Word je namelijk een sympathieker mens van.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 17:20
Met dit verschil dat het bij haar perfect blijft, omdat zij het perfect aanpakt.JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:16Ikigai is gewoon nog schattig onwetend met haar “gezin”. Nul ervaring en slechts twee makkelijke kleintjes. Gun haar die roze wolk van naïef betweterig doen, de werkelijkheid is al onderweg en klopt snel genoeg aan
![]()
En al ons gekat op haar is gewoon jaloezie.
5 kinderen? Really? Wanneer heb jij voor het laatst relaxt een ijsje gegeten?
maandag 6 augustus 2018 om 17:21
Dank je Snorrie! Dat was idd mijn berichtje van gister.
Enne Ikigai, ik vraag dit gewoon uit interesse he?! Bij jou in huis geldt toch ook durf te vragen dus dat deed ik gister en nu vandaag weer even.
Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet.
baggal wijzigde dit bericht op 04-03-2019 23:44
0.13% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 6 augustus 2018 om 17:21
JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:16Ikigai is gewoon nog schattig onwetend met haar “gezin”. Nul ervaring en slechts twee makkelijke kleintjes. Gun haar die roze wolk van naïef betweterig doen, de werkelijkheid is al onderweg en klopt snel genoeg aan
![]()
Dat je hartelapje na drie weken basisschool thuiskomt met het vocabulaire van een bouwvakker bijvoorbeeld
maandag 6 augustus 2018 om 17:23
Ik ben met mijn kinderen altijd relaxt, en zoveel is het nu ook weer niet. Van de vijf leven er maar vier, heel overzichtelijk.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 17:25
Ja, aan een 5-jarige uitleggen dat “godverdommese kankerkuthomo” best een raar woord is. Wat moet een homo nou met een kut? Dat zijn best lastige gesprekjesthe_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 17:21Dat je hartelapje na drie weken basisschool thuiskomt met het vocabulaire van een bouwvakker bijvoorbeeld![]()
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 17:26
Oh maar dan heb je dat topic over scheldende kinderen gemist. Want sommige kinderen doen dat echt never nooit. Die van TO horen daar vast bijthe_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 17:21Dat je hartelapje na drie weken basisschool thuiskomt met het vocabulaire van een bouwvakker bijvoorbeeld![]()
Jij schrijft zulke rare dingen; ik begin te denken dat je helemaal geen kinderen hebt!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ja, dat scheelt aanzienlijk.JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:23het is gewoon puberaal, zo zijn sommige pubers nu eenmaal. Nooit een uitdaging zelf moeten oplossen en dan anderen de les lezen. Schattig vind ik. En sommige mensen blijven zo puberaal zelfs na twee kinderen.
Ik ben met mijn kinderen altijd relaxt, en zoveel is het nu ook weer niet. Van de vijf leven er maar vier, heel overzichtelijk.
maandag 6 augustus 2018 om 17:28
Jaaaaaaa, en in dit topic dus het vervolg: het is allemaal helemaal volgens plan gegaan.HaPu schreef: ↑06-08-2018 17:26Er was eens iemand op dit forum, nog niet zo lang geleden, die nog niet eens bevallen was de 2e, maar al wel zeker wist dat twee kinderen perfect is, dat haar kind ontzettend fantastisch ging opgroeien dankzij haar voorbereiding en geplande aanpak en die alle commentaar volledige negeerde.
Door die perfecte voorbereiding natuurlijk.