2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 15:07
Ja, natuurlijk heb je er als ouder invloed op. Als je continu vergelijkt en competitie creëert, ontstaat er vanzelfsprekend een andere sfeer dan als je dat niet doet.
Maar er spelen zoveel meer factoren mee waar je als ouder geen invloed hebt, zeker niet bij volwassen broers en zussen. Dat is echt wel wat anders dan twee kinderen van 3 en 5 lief samen te laten spelen en te leren delen. Als de band later minder wordt, is dat heus niet de schuld van de ouders. Mijn zus en ik hebben bijvoorbeeld politiek een zeer tegenovergestelde mening en dat uit zich ook in hoe wij ons leven leiden. Daarom zijn we nu echt wel meer uit elkaar gegroeid. Geen problemen, maar ook niet hecht. Dit heeft niets met onze opvoeding te maken.
Ik heb dat onderzoek verder niet gelezen, maar alleen al uit het feit dat er in de samenvatting alleen maar gesteld wordt dát ouders invloed hebben op de onderlinge band, zonder daar verder iets concreets aan toe te voegen, is voor mij voldoende; er zal wel een zeer beperkte conclusie zijn. Zo van Bol.com te lezen lijkt het zich meer op kleine kinderen te richten.
Dus ik zou oppassen met nu al al te tevreden te zijn over jullie aanpak.
maandag 6 augustus 2018 om 15:07
Ik vind het in jouw geval wel zorgwekkend dat je zoveel invloed hebt op je kinderen.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 15:03Jij bent toch altijd zo van het wetenschappelijk onderzoek? De beweringen die worden gedaan in het boek zijn namelijk gebaseerd op onderzoek en komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Als ouders heb je wel degelijk invloed op je kinderen en de band tussen je kinderen, veel meer dan je denkt!
Iets met een appel en een boom...
maandag 6 augustus 2018 om 15:20
Je bent nog maar net begonnen, to, met je twee kinderen.
Je kan er nog geen zinnig woord over zeggen of jouw kinderen elkaar straks de tent uitvechten. Of elkaar op volwassen leeftijd mijden als de pest.
Daar zit je dan met je boek....
Ik ken trouwens een orthopedagoog die in theorie veel wist, totdat ze zelf kinderen kreeg en nota bene haar eigen moeder constateerde dat je met theoretische kennis weinig opschiet.
In de praktijk bakte ze er namelijk bar weinig van.
Je kan er nog geen zinnig woord over zeggen of jouw kinderen elkaar straks de tent uitvechten. Of elkaar op volwassen leeftijd mijden als de pest.
Ik ken trouwens een orthopedagoog die in theorie veel wist, totdat ze zelf kinderen kreeg en nota bene haar eigen moeder constateerde dat je met theoretische kennis weinig opschiet.
maandag 6 augustus 2018 om 15:26
Jeetje, overal een beetje lopen rellen en dan doen alsof je neus bloedt, zo erg dat ik precies weet wat je vorige nick was. Je enorme zwart/wit bril als het om gezinnen gaat, waarom overal je gal spuien over hoe het volgens jou perfect is, want daar gaat het hier ook weer om.
On topic: ik heb twee kinderen, omdat je er meestal eerst 2 moet hebben voor er 3 kunnen zijn.
On topic: ik heb twee kinderen, omdat je er meestal eerst 2 moet hebben voor er 3 kunnen zijn.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
maandag 6 augustus 2018 om 15:27
Janiva schreef: ↑06-08-2018 15:20Je bent nog maar net begonnen, to, met je twee kinderen.
Ik werk met kinderen. De beroerdste ouders zijn psychiaters en gogen. En leerkrachten
maandag 6 augustus 2018 om 15:27
Ik pretendeer niet dat mijn kinderen het straks goed met elkaar kunnen vinden. Ik zeg alleen dat je invloed hebt als ouders en ik vind het interessant om daarover te lezen en het daar met andere ouders met twee kinderen over te hebben.Janiva schreef: ↑06-08-2018 15:20Je bent nog maar net begonnen, to, met je twee kinderen.
O.a.,want er zijn zoveel meer onderwerpen die leuk zijn om het met elkaar over te hebben.
Hoe het leven loopt, daar heb je maar beperkte controle over.
maandag 6 augustus 2018 om 15:45
Nou ik krijg er ook een flashback van! Ik denk dat we dezelfde bedoelen in elk gevalChocoladestukjes schreef: ↑06-08-2018 15:26Jeetje, overal een beetje lopen rellen en dan doen alsof je neus bloedt, zo erg dat ik precies weet wat je vorige nick was. Je enorme zwart/wit bril als het om gezinnen gaat, waarom overal je gal spuien over hoe het volgens jou perfect is, want daar gaat het hier ook weer om.
maandag 6 augustus 2018 om 15:46
Oepsthe_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 15:27Ik werk met kinderen. De beroerdste ouders zijn psychiaters en gogen. En leerkrachten![]()
maandag 6 augustus 2018 om 16:02
Zonder kleren dan. Het is warm.
maandag 6 augustus 2018 om 16:06
Heb je ook fijn je handen vrij voor de scooter.
maandag 6 augustus 2018 om 16:09
En dan huilie gaan doen als anderen niet on topic blijven... Ik denk dat jij en EngeLiene wel goed zitten met jullie vermoedens ja.Chocoladestukjes schreef: ↑06-08-2018 15:26Jeetje, overal een beetje lopen rellen en dan doen alsof je neus bloedt, zo erg dat ik precies weet wat je vorige nick was. Je enorme zwart/wit bril als het om gezinnen gaat, waarom overal je gal spuien over hoe het volgens jou perfect is, want daar gaat het hier ook weer om.
On topic: ik heb het Perfecte Gezin met 2 kinderen. Ze zijn 6 en 3 en hun grootste hobby is elkaars hersens inslaan, dus reuze gezellig altijd! Over 2 maanden is mijn leven voorbij want dan is nr 3 er en blijk ik geen ijsjes meer te kunnen eten.
maandag 6 augustus 2018 om 16:11
Maar dan heb je wel al bijna een (h)echt gezin. Nog één te gaan! Want voor een (h)echt gezin zijn minimaal vier kinderen nodig. Zo voel ik datnicole123 schreef: ↑06-08-2018 16:09En dan huilie gaan doen als anderen niet on topic blijven... Ik denk dat jij en EngeLiene wel goed zitten met jullie vermoedens ja.
On topic: ik heb het Perfecte Gezin met 2 kinderen. Ze zijn 6 en 3 en hun grootste hobby is elkaars hersens inslaan, dus reuze gezellig altijd! Over 2 maanden is mijn leven voorbij want dan is nr 3 er en blijk ik geen ijsjes meer te kunnen eten.![]()
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 16:16
Goede tip, dank je. Dubbel(h)echt denk ik zelfs, 200% perfect. Mijn oudste vroeg ook al of we niet nog een keer sex konden hebben zodat het een tweeling zou worden. Hopelijk lukt dat nog!JollyRider schreef: ↑06-08-2018 16:11Maar dan heb je wel al bijna een (h)echt gezin. Nog één te gaan! Want voor een (h)echt gezin zijn minimaal vier kinderen nodig. Zo voel ik dat
maandag 6 augustus 2018 om 16:21
Zo, zeg.
Ik vond je reacties in mijn topic al weinig stijlvol en weinig toevoegen, maar hier laat je je wel van je naarste kant zien.
maandag 6 augustus 2018 om 16:25
Ja, het is een opgave, alweer sex, maar voor je gezin moet je wat over hebben
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 16:44
https://www.famme.nl/drie-kinderen-stressvol
Nog een reden om het heerlijk bij twee kinderen te houden. Weinig stress en volop genieten
Nog een reden om het heerlijk bij twee kinderen te houden. Weinig stress en volop genieten