2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 14:13
Tuurlijk, en omdat jij het zo ervaart mag je dat overal neerplempen en als mensen zich gekwetst voelen moeten ze vooral niet alles zo persoonlijk maken.
Ow, voordat je tegen mij begint: ik heb twee kinderen.
Geen partner, dus dan zijn wij vast ook geen echt gezin.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 6 augustus 2018 om 14:13
Dit.the_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 14:11En die enorme sneer naar Solo mag gewoon blijven staan? Bizar.
Die opmerking kan echt niet.
maandag 6 augustus 2018 om 14:15
Ditthe_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 14:11En die enorme sneer naar Solo mag gewoon blijven staan? Bizar.
maandag 6 augustus 2018 om 14:16
O ja, laat die vooral staan. Kan eindelijk iedereen zien hoe ze echt is.the_Wicked_Witch schreef: ↑06-08-2018 14:11En die enorme sneer naar Solo mag gewoon blijven staan? Bizar.
maandag 6 augustus 2018 om 14:17
Het samen lezen van een boek is inderdaad geïnspireerd door het eenkindtopic. Het lijkt me interessant om me te verdiepen in de dynamiek tussen broertjes en zusjes en hoe je hier als ouder een rol in kunt spelen. Wellicht interessant om samen te lezen in dit topic.snorriemorrie schreef: ↑06-08-2018 14:12Niet alleen de openingspost. Er zijn wel meerdere berichten die soort van half gekopieerd zijn, alleen dan verandert in een versie met 2 kinderen. Bijvoorbeeld: ik stelde vanmorgen in het andere topic voor om een boek over enig kinderen te lezen, een kwartier later stelt TO hier voor om een boek over 2 kinderen te lezen. En zo kan ik wel meer voorbeelden aanwijzen...
Samenvatting
Het is misschien wel de meest unieke relatie die er bestaat: die tussen broers en zussen. Niet alleen is het de langst durende relatie, hij is ook onvoorwaardelijk. Een hechte band tussen broers en zussen heeft positieve gevolgen die de rest van het leven merkbaar zijn. Niet vreemd dus dat je als ouder niets liever wil dan dat je kinderen een fijne, warme band met elkaar ontwikkelen. Maar ja, kun je daar eigenlijk wel invloed op uitoefenen? Jazeker!
Voor veel ouders is de overgang van één naar twee kinderen een behoorlijke uitdaging. In dit boek lees je allereerst hoe je deze overgang zo soepel mogelijk kunt laten verlopen. Wat kun je verwachten, waar moet je op letten en wat kun je zelf doen om vanaf het vroegste begin een goede relatie tussen je kinderen te stimuleren? Daarnaast lees hoe de broer/zus-relatie zich ontwikkelt. Op een toegankelijke, luchtige manier wordt de wetenschappelijke kennis over de band tussen broertjes en zusjes inzichtelijk gemaakt.
Na het lezen van dit boek weet je als ouder een stuk meer over de relatie tussen de persoontjes die je het meest lief zijn. En niet geheel onbelangrijk: hoe jij die relatie positief kunt beïnvloeden.
Over de auteurs
Dr. Sheila van Berkel is orthopedagoog, gepromoveerd op onderzoek naar hoe broertjes en zusjes elkaars sociaal-emotionele ontwikkeling in de jonge kindertijd beïnvloeden en moeder van een dochter. Sinds haar promotie werkt ze bij de Universiteit Leiden, waar ze onderzoek doet naar interacties tussen broers en zussen en de effecten hiervan op de ontwikkeling van kinderen.
Dr. Kirsten Buist is ontwikkelingspsychologe, gepromoveerd op onderzoek naar gezinsrelaties en probleemgedrag en bovendien moeder van een zoon en een dochter. Sinds 2004 werkt ze bij de Universiteit Utrecht, waar ze onderzoek doet naar broer/zus-relaties en het effect hiervan op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.
maandag 6 augustus 2018 om 14:19
Right... En dat jij 10 minuten nadat ik schrijf dat ik niet lekker in mijn vel zit en blij ben dat ik dan maar met 1 kindje hoef te dealen exact zo'n zelfde bericht schrijft dat op hetzelfde neerkomt is zeker ook puur toeval? Own het dan ook gewoon, maar ga niet zo schijnheilig doen alsof het niet zo is.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 14:17Het samen lezen van een boek is inderdaad geïnspireerd door het eenkindtopic. Het lijkt me interessant om me te verdiepen in de dynamiek tussen broertjes en zusjes en hoe je hier als ouder een rol in kunt spelen. Wellicht interessant om samen te lezen in dit topic.
Samenvatting
Het is misschien wel de meest unieke relatie die er bestaat: die tussen broers en zussen. Niet alleen is het de langst durende relatie, hij is ook onvoorwaardelijk. Een hechte band tussen broers en zussen heeft positieve gevolgen die de rest van het leven merkbaar zijn. Niet vreemd dus dat je als ouder niets liever wil dan dat je kinderen een fijne, warme band met elkaar ontwikkelen. Maar ja, kun je daar eigenlijk wel invloed op uitoefenen? Jazeker!
Voor veel ouders is de overgang van één naar twee kinderen een behoorlijke uitdaging. In dit boek lees je allereerst hoe je deze overgang zo soepel mogelijk kunt laten verlopen. Wat kun je verwachten, waar moet je op letten en wat kun je zelf doen om vanaf het vroegste begin een goede relatie tussen je kinderen te stimuleren? Daarnaast lees hoe de broer/zus-relatie zich ontwikkelt. Op een toegankelijke, luchtige manier wordt de wetenschappelijke kennis over de band tussen broertjes en zusjes inzichtelijk gemaakt.
Na het lezen van dit boek weet je als ouder een stuk meer over de relatie tussen de persoontjes die je het meest lief zijn. En niet geheel onbelangrijk: hoe jij die relatie positief kunt beïnvloeden.
Over de auteurs
Dr. Sheila van Berkel is orthopedagoog, gepromoveerd op onderzoek naar hoe broertjes en zusjes elkaars sociaal-emotionele ontwikkeling in de jonge kindertijd beïnvloeden en moeder van een dochter. Sinds haar promotie werkt ze bij de Universiteit Leiden, waar ze onderzoek doet naar interacties tussen broers en zussen en de effecten hiervan op de ontwikkeling van kinderen.
Dr. Kirsten Buist is ontwikkelingspsychologe, gepromoveerd op onderzoek naar gezinsrelaties en probleemgedrag en bovendien moeder van een zoon en een dochter. Sinds 2004 werkt ze bij de Universiteit Utrecht, waar ze onderzoek doet naar broer/zus-relaties en het effect hiervan op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.
maandag 6 augustus 2018 om 14:22
Ikigai schreef: ↑06-08-2018 14:17Het samen lezen van een boek is inderdaad geïnspireerd door het eenkindtopic. Het lijkt me interessant om me te verdiepen in de dynamiek tussen broertjes en zusjes en hoe je hier als ouder een rol in kunt spelen. Wellicht interessant om samen te lezen in dit topic.
Samenvatting
Over de auteurs
En als de kinderen niet zo'n hechte band hebben heb je dat als ouder natuurlijk verkeerd aangepakt.
maandag 6 augustus 2018 om 14:34
Ook mijn eerste gedachte!
maandag 6 augustus 2018 om 14:37
maandag 6 augustus 2018 om 14:38
maandag 6 augustus 2018 om 14:40
Overschat die invloed maar niet.
Wat hoop ik met heel mijn hart dat jouw kinderen een hekel aan elkaar krijgen.
Niet dat je dat dan hier zou toegeven, maar toch.....
maandag 6 augustus 2018 om 14:47
Oei, dat is niet zo aardig om iemand toe te wensen
Sterkte ermee!
maandag 6 augustus 2018 om 14:51
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑06-08-2018 14:48Artificiële intelligentie?
Het ene woord kan. Het andere niet.
De reacties en het opzet van dit topic lijken wel door een computer gegenereerd. In elk geval geen mens van vlees en bloed.
maandag 6 augustus 2018 om 14:52
Ik kan wel iets anders verzinnen met een IMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑06-08-2018 14:48Artificiële intelligentie?
Het ene woord kan. Het andere niet.
maandag 6 augustus 2018 om 14:58
Ik vond het juist heel aardig. In vergelijking met wat ik nog meer bedacht had........
Je hebt het niet voor het zeggen hè, of je kinderen elkaar een beetje aardig vinden.
maandag 6 augustus 2018 om 15:03
Jij bent toch altijd zo van het wetenschappelijk onderzoek? De beweringen die worden gedaan in het boek zijn namelijk gebaseerd op onderzoek en komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Als ouders heb je wel degelijk invloed op je kinderen en de band tussen je kinderen, veel meer dan je denkt!