2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 17:28
maandag 6 augustus 2018 om 17:29
TO is nog aparter dan ik dacht.snorriemorrie schreef: ↑06-08-2018 17:07Dat was in elk geval wel wat ze insinueerde in het 1 kind topic.... Ze moest er niet aan denken om op vakantie te gaan met 1 kind, want dan moet je altijd maar afwachten of het aansluiting vindt. En met een ander gezin erbij op vakantie is ook zielig, want dan wordt je kind misschien geconfronteerd met het feit dat anderen wel broertjes en zusjes hebben![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 6 augustus 2018 om 17:29
Bij mij leven er maar 2 van de 4, das een stuk beter volgens Ikigai.JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:28Ik hoop dat Ikigai ook zo haar meevallers zal hebben in het leven, wordt je ergens toch wat genuanceerder van denk ik![]()
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 6 augustus 2018 om 17:32
Ik las het, en je reactie op VJ, daarom durfde ik mijn grapje wel aan. Veel mensen kunnen slecht tegen zelfspot over je dode kind. Daar hoor je sereen en moedig het verdriet van te dragen en verder niemand mee lastig vallen.
Mocht ik het fout hebben ingeschat, sorry, maar ik wilde een poging wagen met iemand die het gevoel kent.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 17:33
Nou he
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 6 augustus 2018 om 17:40
Goed ingeschat, maar ik herken je schroom.JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:32Ik las het, en je reactie op VJ, daarom durfde ik mijn grapje wel aan. Veel mensen kunnen slecht tegen zelfspot over je dode kind. Daar hoor je sereen en moedig het verdriet van te dragen en verder niemand mee lastig vallen.
Mocht ik het fout hebben ingeschat, sorry, maar ik wilde een poging wagen met iemand die het gevoel kent.
maandag 6 augustus 2018 om 17:50
Ja, goede voorbereiding is alles.
Een tweeling, een premature bevalling, twee jaar niet slapen en het nieuwste lievelingswoord is 'kut'.
We gaan als een speer hier. Helemaal zoals ik verwacht had
maandag 6 augustus 2018 om 18:04
maandag 6 augustus 2018 om 18:31
JollyRider schreef: ↑06-08-2018 17:23het is gewoon puberaal, zo zijn sommige pubers nu eenmaal. Nooit een uitdaging zelf moeten oplossen en dan anderen de les lezen. Schattig vind ik. En sommige mensen blijven zo puberaal zelfs na twee kinderen.
Ik ben met mijn kinderen altijd relaxt, en zoveel is het nu ook weer niet. Van de vijf leven er maar vier, heel overzichtelijk.
De zelfspot die jij en Solo erover hebben kan ik wel waarderen.
maandag 6 augustus 2018 om 18:37
Als je al het plezier uit hun lievelingswoord wil zuigen, gewoon eens vragen of ze weten wat de betekenis is. Ik heb destijds mijn nichtje wijsgemaakt dat het een afkorting is voor ‘kwalitatief uitermate teleurstellend’. Toen ging ze gelijk weer terug naar ‘Zo hey’.
maandag 6 augustus 2018 om 18:38
lemoos2 schreef: ↑06-08-2018 18:37Als je al het plezier uit hun lievelingswoord wil zuigen, gewoon eens vragen of ze weten wat de betekenis is. Ik heb destijds mijn nichtje wijsgemaakt dat het een afkorting is voor ‘kwalitatief uitermate teleurstellend’. Toen ging ze gelijk weer terug naar ‘Zo hey’.
maandag 6 augustus 2018 om 18:55
Dat doe ik al jaren. Ook een smiley bij een 8 of hoger (of als een leerling zich echt uit de naad heeft gewerkt voor een 6). Gek hoe zelfs 17-jarigen nog ‘staan’ op hun smiley.JollyRider schreef: ↑06-08-2018 18:40Zo plaatste een docent onder erg slechte proefwerken: kwalitatief uitermate teleurstellend! Leer uw lessen!
maandag 6 augustus 2018 om 18:56
En je kort het ook af?
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 6 augustus 2018 om 19:19
Je bent wel de koningin der zelfoverschatting hè?
Mijn kinderen waren toen de jongste een baby was ook helemaal dol op elkaar. Oudste is nooit jaloers geweest en was enorm lief voor zijn zusje, jongste ging al lachen als ze de oudste zag. Zo schattig, wat een band!
Tot de jongste ging lopen, dingen af ging pakken en steeds mee wilde doen met wat haar broer deed. Toen waren ze niet meer zo schattig samen. En nu als peuter en kleuter slaan ze elkaar dus de hersens in. En dat hoor ik bij vriendinnen met kinderen in dezelfde fase ook, dus het is geen uitzondering. En het gaat meestal ook wel weer over hoor ik van ouders die kinderen hebben die nog een stukje ouder zijn.
Dus maak je geen illusies, grote kans dat het bij jouw kinderen precies zo gaat en die waanzinnige band opeens weer als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen. Enige verschil tussen ons is dan dat jij het als je eigen verdienste ziet als het goed gaat en als je eigen schuld als het minder goed gaat en ik het zie als fases waar broers en zussen gewoonweg doorheen gaan.
(En o ja, voor je het daarop gooit: ik heb er ook een boek over gelezen - How2talk2kids over broers en zussen - en pas de wijsheden daarin toe in de opvoeding, maar dat doet geen wonderen hoor. Tenzij je heel verkeerde dingen doet heb je als ouder echt niet zoveel invloed als jij jezelf nu toedicht.)
maandag 6 augustus 2018 om 19:30
Haha nou idd sinds dreumes zich voortbeweegt en ook speelgoed kan pakken gaat het er af en toe flink aan toe!nicole123 schreef: ↑06-08-2018 19:19![]()
Je bent wel de koningin der zelfoverschatting hè?
Mijn kinderen waren toen de jongste een baby was ook helemaal dol op elkaar. Oudste is nooit jaloers geweest en was enorm lief voor zijn zusje, jongste ging al lachen als ze de oudste zag. Zo schattig, wat een band!
Tot de jongste ging lopen, dingen af ging pakken en steeds mee wilde doen met wat haar broer deed. Toen waren ze niet meer zo schattig samen. En nu als peuter en kleuter slaan ze elkaar dus de hersens in. En dat hoor ik bij vriendinnen met kinderen in dezelfde fase ook, dus het is geen uitzondering. En het gaat meestal ook wel weer over hoor ik van ouders die kinderen hebben die nog een stukje ouder zijn.
Dus maak je geen illusies, grote kans dat het bij jouw kinderen precies zo gaat en die waanzinnige band opeens weer als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen. Enige verschil tussen ons is dan dat jij het als je eigen verdienste ziet als het goed gaat en als je eigen schuld als het minder goed gaat en ik het zie als fases waar broers en zussen gewoonweg doorheen gaan.
(En o ja, voor je het daarop gooit: ik heb er ook een boek over gelezen - How2talk2kids over broers en zussen - en pas de wijsheden daarin toe in de opvoeding, maar dat doet geen wonderen hoor. Tenzij je heel verkeerde dingen doet heb je als ouder echt niet zoveel invloed als jij jezelf nu toedicht.)
Ik volg how2talktokids op Facebook, staan weleens leuke dingen tussen idd.
Verder lijkt het me vrij normaal dat siblings ruziën.
maandag 6 augustus 2018 om 19:32
Nee. Ik heb ooit van een mentorklas een stempel gekregen aan het einde van het schooljaar met ‘Kwalitatief Uitermate Teleurstellend’. Gebruik ‘m nog steeds.
maandag 6 augustus 2018 om 19:42
Maanroosvis schreef: ↑06-08-2018 18:04Je bent tenminste een (h)echt gezin. Wij maar een stel met een kind.![]()
maandag 6 augustus 2018 om 19:43
Ik een alleenstaande met 2 kinderen. Nog geen uitsluitsel gekregen of dat wel of geen (h)echt gezin is.Maanroosvis schreef: ↑06-08-2018 18:04Je bent tenminste een (h)echt gezin. Wij maar een stel met een kind.![]()
maandag 6 augustus 2018 om 19:59
Als alleenstaande met één kind voelde ik me helemaal niet meetellen, dus ik heb maar iemand opgeduikeld met ook één kind. Zijn we toch nog een perfect gezinnetje.
maandag 6 augustus 2018 om 20:06
Jammer dat dit een bashtopic is geworden, maar hé ik hou het positief en ik nodig nog steeds een ieder met twee kinderen uit gezellig mee te schrijven.
Vandaag weer zo genoten van mijn twee mannetjes. Wat een genot om hen zo samen te zien. Gekke geluidjes maken, dansen en kijken, lachen en gek doen.
Ik had me deze periode zo anders voorgesteld. Ik las alleen maar over hoe zwaar het zou zijn, een baby en een peuter, dus had me ingesteld op het ergste, maar het valt me zo mee. De kleinste beweegt met ons mee en de oudste accepteert zijn kleine broertje, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Zoveel geduld als hij even moet wachten, echt ongelofelijk voor een driejarige, maar hij snapt al zoveel.
Vandaag uitgebreid een boek zitten lezen. Oudste speelde in een badje in de tuin, jongste sliep. Ik blijf het een wonder vinden hoe vanzelfsprekend het al is geworden in een paar maanden tijd.
Vandaag weer zo genoten van mijn twee mannetjes. Wat een genot om hen zo samen te zien. Gekke geluidjes maken, dansen en kijken, lachen en gek doen.
Ik had me deze periode zo anders voorgesteld. Ik las alleen maar over hoe zwaar het zou zijn, een baby en een peuter, dus had me ingesteld op het ergste, maar het valt me zo mee. De kleinste beweegt met ons mee en de oudste accepteert zijn kleine broertje, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Zoveel geduld als hij even moet wachten, echt ongelofelijk voor een driejarige, maar hij snapt al zoveel.
Vandaag uitgebreid een boek zitten lezen. Oudste speelde in een badje in de tuin, jongste sliep. Ik blijf het een wonder vinden hoe vanzelfsprekend het al is geworden in een paar maanden tijd.
maandag 6 augustus 2018 om 20:12