2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Oh dat dacht ik. Heb ik het mis gehad. Nou ik ben benieuwd. Ga gewoon even kijken. Ideeen opdoen, zoals ik al zei, genoeg tijd nog.

Ga nu even naar de mail om te kijken welke kamer jij ook alweer hebt.
Trouwens vanmorgen bij de vlos probeerde ze het hartje nog een keer te laten horen, maar helaas. Hij zat nog te diep en te ver. Gelukkig weten we al dat die het doet. Maandag in het ziekenhuis krijg ik hem vast weer te horen.
ah, jammer! Wij hoorden t hartje denk ik ook voor t eerst bij de 12w echo geloof ik. Hmmm.. weet t nu niet zo zeker meer, maar eerder in ieder geval niet. Tip: als je t leuk vindt, ga dan dingen voor jezelf bijhouden. Ik heb er nu een klein beetje spijt van dat ik geen dagboekje heb bijgehouden, want merk dat ik nu veel dingen al niet meer exact weet. Zoals wanneer ik t kindje voor t eerst voelde schoppen enzo.
Dat zei ze inderdaad al, dat het pas met 12 weken wel hoorbaar is. Ik hou een 9 maanden dagboek bij. Daar schrijf ik alles in op, wat er gebeurd en hoe ik me voel en zet ik wekelijks buikomvang en gewicht in en wat ik die week heb gedaan. Erg leuk om straks terug te lezen.

Wanneer voelde je het kindje voor het eerst ongeveer? Ze zeggen met een week of 17 toch?
een voordeel missc is dat je hier alles kan teruglezen. Was ook heel braaf begonnen met dingen opschrijven maar dat heb ik niet lang volgehouden. Erg jammer. Voornamelijk dingen van het eerste lachje van mini enzo. En inderdaad het schoppen en gewicht enzo.
Eigenlijk zouden we dit topic en de vorige af en toe moeten kunnen uitprinten. Dan hebben we een boek a la Michigan. Zou er een printknop bestaan eigenlijk?
ja die bestaat wel, alleen moet je dan eerst zelf alles knippen en plakken. helaas
Mooie tijdsbesteding voor in je verlof dus.

Zijn jullie mannen weleens mee geweest naar de vlos? Rossiaman was vanmorgen mee en had het idee, dat dat niet zo vaak voor kwam.
Teddyman is alleen bij de eerste echo meegeweest. En 1x bij het hartje luisteren. Verder niet. Geloof dat veraman wel vaak meeging. Teddyman kon gewoon vaak niet weg van z'n werk.
Hey meiden!

Eindelijk even de tijd genomen om te lezen wat jullie allemaal meemaken deze dagen. Pfff toen ik op de mail kwam moest ik er wel even voor gaan zitten hoor

Mooie foto's weer teddy, wat heb je toch een prachtige dochter! En spannend dat je alweer onderste tabel plannen hebt. Ik denk dat ik je misschien wel snel volg. Dat is afhankelijk van de kenia plannen.

Rossia de echo's hebben wij altijd samen gedaan en zo af en toe ging manlief ook mee naar de vlos. Daar nam hij alleen geen vrije dag voor op.

Floortje klinkt mooi jullie eventuele nieuwe keuken! Wij zijn ook voor wit gegaan, maar dan met een grijs werkblad. Volgens mij gaat ons huis er ook erg van opknappen. Alleen net als jij zie ik ook wel op tegen al dat sloop en kluswerk. Al doen we niets zelf (dat ligt niet echt in ons straatje zeg maar), geeft het toch troep.

Missc ben benieuwd of je kindje nu (beter) gegroeid is. Morgen moet je weer heen toch?

Fijn dat jullie een keus hebben kunnen maken uit alle honderden geboortekaartjes. Ben benieuwd!

Vanavond of morgen ga ik weer verder, nu lekker uiteten met man en broertje.

Liefs
Hee meiden! Net even 3 pagina's bijgelezen maar ik ben bang dat ik de helft al vergeten ben. Morgen heb ik een drukke dag dus zal hier niet zijn (ik ga vooral shoppen met mijn moeder, dus erg veel zin in!).

Rossia, wij hebben geen kamer van de BM te V. of de KF, ook niet van de P of de BD. Sorry, beetje flauw. Moest er wel erg om lachen. Serieus, wij hebben een kamertje van MP. Haha, moet nu een beetje om mezelf lachen. Hihi.

Wat jammer dat je geen hartje hebt gehoord. Nu ik terugdenk probeerden ze dat bij onze intake niet eens. Om teleurstelling te voorkomen. Inderdaad bij 12 weken pas.

Veraman is de bijna elke keer meegeweest, behalve aan het eind van mijn zwangerschap. Dan moet je wel heel vaak en hij kon niet zo vaak wegblijven. Hij heeft er overigens nooit vrij voor genomen. Wel voor de echo's natuurlijk. Bij mijn praktijk waren er heel vaak mannen mee. Vooral als het het eerste kindje was.

Floor, wat wordt het spannend voor jou! De duimen draaien hier weer volop! En klinkt als een mooie keuken. Jammer alleen dat je er zelf niet van zult genieten. Of misschien besluiten jullie juist wel hier te blijven wonen als de keuken er eenmaal inzit!

Jobje, ik denk inderdaad dat het huilen een manier is van babies om dingen te verwerken. Als je je dan bedenkt dat die kleine meid van jullie veel meer dan gemiddeld te verwerken heeft is het niet vreemd dat ze wat meer huilt. Lekker veel troosten en er voor haar zijn. Het komt vast goed. Heb je al je antwoorden eigenlijk gekregen?

Missc, je bent goed bezig. Ik hoop ook zo voor je dat het effect heeft gehad en jullie kleintje iets minder klein is nu! En anders gaat hij/zij het ook zeker redden, net als die kleine van Angel die nu wel erg groot is zag ik op de mail!

Ik heb ook zo'n boekje bijgehouden maar de laatste weken bijna niks meer geschreven. Er veranderde ook niet echt veel. Ik ben nu wel heel actief zo'n boek van het eerste jaar aan het bijhouden. Elke maand schrijf ik op wat ze nieuw kan enzo, verder heel veel details van de zwangerschap en bevalling, onze bevallingsverhalen van beide oogpunten een paar dagen na de bevalling, een stukje van de kraamhulp, wensen van opa en oma, foto's... alles staat erin! Lijkt me erg leuk voor haar later.

Ik voelde de eerste kriebeltjes met 16w2d. Een week later echt duidelijke plopjes.

Angel, gelukkig gaat alles goed bij jullie. Wat een mooie meid zeg. Die mooie opvallend ogen! En wat is ze al groot zeg. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die ontwikkeling nog zo snel gaat de komende maanden.

Mimpje, jij dus ook al snel in het onderste rijtje? Leuk hoor. Natuurlijk nog even afwachten wat er van jullie plannen terecht komt.

Ik ga zo lekker slapen. Weltrusten meiden!
Weltrusten meiden! Morgen zijn wij een dagje weg en s avonds gaan we staren naar de trap

En er honderd keer over heen lopen denk ik, wat zal ons huis eindelijk opgeknapt zijn....
ook even een snelle zwaai van mij!

mimpje wat gezellig dat je ook misschien in de de onderste tabel gaat plaast nemen. Staarze naar jullie mooie trap.

Vera jij veel plezier met shoppen morgen

Ik heb mezelf weer vreslijk uitgeslooft in de sportschool. Dat wordt lekker slapen zo. Mini is allang in dromeland. Denk dat ik daar ook heen ga.

Morgen nog 1 dagje werken en dan alweer weekend! Joehoe

tot morgen
Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat ze gewoon alles van het ziekenhuis aan het verwerken is en misschien ook wel aan het testen is of wij er echt voor haar zijn, want in het ziekenhuis waren wij er niet dag en nacht. We hebben haar nu heel veel op schoot. Gisteren heb ik tot half 2 met haar opgezeten, maar gelukkig heeft ze vanmorgen wel uitgeslapen en ik dus ook.

Morgen hebben we hartecho om te kijken of er nog vocht bij het hartje zit door de operatie en ze gaan de pacemaker nog iets anders instellen.

Vandaag belde de cardioloog nog. Ik heb nog gevraagd of het zo is dat ze in het eerste levensjaar meer risico loopt dan een gemiddeld kind en dat is zo. Ondanks de pacemaker en medicijnen loopt ze het risico dat haar hartje op hol slaat en dat ze daar aan overlijdt... Daarna begint er weer een risicovolle periode in de pubertijd.

Ik vind dit wel heel moeilijk om te aanvaarden en er mee om te gaan. Je hebt toch de hele tijd die zorgen in je achterhoofd. Dat je weet dat er iets met je kind kan gebeuren. Natuurlijk heeft iedere moeder dat, maar bij ons staat het ook zwart op wit dat die mogelijkheid er is. Ik weet nog niet hoe ik er op de lange termijn mee om zal gaan. Misschien verdwijnt het dan meer naar de achtergrond, maar nu ben ik er veel mee bezig in mijn hoofd. Jobman niet zo, die is wat optimistischer ingesteld dan ik.

Mooie foto's van miniteddy en mini-angel op de mail!!

Leuk Teddy en Mimpje dat jullie al nadenken over een tweede. Volgens mij als je er echt lang over na gaat denken krijg je heel snel weer de babykriebels. Leuk hoor.

Ik voelde de eerste tekenen van de baby ook met 16 weken. Heb niet alles bijgehouden, maar soms wel mijn gewicht en zo.

Heb nog niet alles van de mail kunnen doorlezen. Hoop daar morgen aan toe te komen.

Floortje ik duim voor je!! Dat je geen buikpijn hebt is een goed teken toch?

Missc, vandaag lekker rustig aan gedaan met de thee en chocolade of kon je je niet beheersen om weer met dingen aan de slag te gaan. Je moet er ff inkomen in dat langzame ritme, op een gegeven moment gaat het vanzelf. Nu zit je nog een beetje in de werkratrace.
jobje wat spannend morgen! Succes. Ik duim dat het allemaal meevalt voor mini. laat je het snel weten?

En ik vind het logisch hoor dat die angst dat er iets met je meisje gebeurt zo aanwezig is. Tuurlijk kan er met elk kind iets gebeuren, maar dat is toch anders denk ik. Misschien verdwijnt het in de loop van de tijd wat meer naar de achtergrond, maar het is nu allemaal nog zo vers. Wel prettig dat je er een nuchtere partner bij hebt.

nu ga ik echt slapen
Goedemorgen!

Jobje, heel veel succes vandaag en wat spannend. Is ook harstikke moeilijk en de angst die er is. Net wat Teddy, zegt, misschien moet het even wennen en dan slijten. Kan het nog zo zijn dat ze hierover heen groeit of niet?

Mimpje, jij ook al spannende plannen voor de tweede. Dat is wel zo gezellig voor Teddy! Krijgen we straks foto's te zien van de trap. Ben eigenlijk wel nieuwschierig geworden. Heel veel plezier vandaag.

Vera, hahaha, ja die afkortingen allemaal he. Veel plezier met shoppen vandaag. Ga die economie maar goed spekken. Dat is goed voor ons allemaal.

Ellein, vakantiegangster. Hoe is het? Vermaak jeje nog een beetje? Wordt mooi weer vandaag toch? Zit nu al te zweten, dus ga even een raam opengooien.

Begrijp dat er foto's van mini angel op de mail staan, dus ga ik even kijken daar.

Fijne dag vandaag.
Vergeet Floor..... Floortje, hoe is het??? Duim nog steeds hier hoor.
Goedemorgen!

Jobje even een dikke voor jou. Het is ook allemaal niet makkelijk, ik kan me die zorg erg goed voorstellen. Ik hoop dat je er op den duur goed mee om kan gaan en ondanks alles optimaal van je meisje kunt genieten.

Floor ik duim nog steeds!!!

Alweer een jaar geleden dat ik, in een piepklein wc-tje in Frankrijk ,onze positieve test in handen hield. Toch wel een bijzondere dag.

Ik zal morgen foto's van de trap sturen.

Liefs
Hoi meiden! Wat a bjoetiefoel day

Jobje, ik kan me voorstellen dat het je heel erg beangstigt. Je moet er toch niet aan denken dat haar hartje ineens raar gaat doen. Gelukkig heb je een nuchtere jobman. En gewoon lekker bij je houden de kleine meid. Het is ook niet niks wat ze in haar korte leventje al mee heeft moeten maken. De geborgenheid van mama en papa is dan heel fijn voor haar.

Teddy, wat lees ik nou? De onderste tabel gaat weer worden aangevuld op korte termijn? Geloof dat OGG en Angel ook weer in de onderste tabel willen deze zomer of heb ik dat mis? Hoe is het met mini's vlekjes?

Rossia, fijn dat je niet meer medisch bent. Gewoon lekker bij de vlos ipv bij de gyn. Vriendlief is een paar keer meegeweest naar de vlos. De eerste afspraak, uiteraard met de 12w en 20w echo maar die was niet bij de vlos maar in een echocentrum, toen nog met de 36w afspraak omdat daar de bevalling wordt besproken. Wanneer bellen etc. Oh ja, en hij stond ineens een keer in de wachtkamer om ook mee te gaan, als soort van surprise! De schat

Floor, klinkt mooi jullie nieuwe keuken (bijna keuken dan ). Wij hebben ook hoogglans wit, met een wenge kleur blad. Ben er erg blij mee (zolang uk niet met zijn kwijlvingertjes over die keukenkastjes heen gaat ). Hoe is het met je? Al tekenen van menstruatie of nog niet? Ik blijf hier ook voor je duimen. Hoe vaak hoor of lees je niet dat vrouwen ineens zwanger blijken op het moment dat ze het eigenlijk al niet meer spontaan verwachten? Ik hoop echt dat jij ook bij deze club vrouwen hoort

Missc, lekker rustig aan doen hoor!

Mimpje, hoe is het met de verkoudheid van de kleine man? Michigan, en met die van mini?

Gisteren lekker wezen shoppen met vriendlief. We hebben echt zóveel gekocht . Helemaal goed. Ook lekker in de stad gelunched, daarna nog bij vrienden het nieuwe huis gekeken. Kortom een heerlijk dagje! Uk is bij mijn moeder geweest en heeft zich daar ook goed vermaakt. Hij heeft nu door dat keukenkastjes open kunnen en hij gaat als een speer van de ene kant van de kamer naar de anderen. En wij er maar achteraan: nee, daar mag je niet aanzitten, afblijven! Ach, hij zal het vast wel een keer begrijpen. Toch . Vanmiddag naar de zweedse vrienden en een autostoeltje kopen voor uk. Tot later meiden
ellein dat klinkt al een welbestede dag zeg. Goed bezig.

En ach tegen de tijd dat uk 18 is, zal ie wel met z'n vingertjes van de kastjes afblijven. Heb geduld!

Jaja eind van het jaar gaan we er weer voor. Tenminste zoals het nu lijkt,

Mini is helemaal vlekvrij. Ze is weer mooi roze

floortje?
Mimpje, dat is inderdaad een moment uit je leven die je nooit meer vergeet. Zeker niet in zo'n piepklein toiletje in La France. Wellicht brengt het Floortje ook geluk.

Ellein, goed bezig! Crisis? Nee, hoor, niet in huize Ellein. Wat heb je allemaal gekocht. Heb je jezelf ook verwend met leuke dingen of alleen maar dingen voor uk? Uk is dus behoorlijk op ontdekkingstocht. Als hij inderdaad wat ouder is gaat hij de kasjes struinen voor chips en koek etc. etc.

Teddy, hoera! Mini weer roze.
Hey,

Jobje kan me voorstellen hoor dat het je beangstigt! Elke moeder heeft de angst dat er iets met haar kindje gebeurd, maar bij jouw is die angst reëler. Jobman helpt je gelukkig relativeren en dat lijkt me toch fijn om niet helemaal door emoties overmand te worden. Heel veel sterkte en succes bij de gyn!!

Rossia, angelman is op een afspraak na, bij elke afspraak bij de vlos geweest. Hij wilde het zelf heel graag en ik vond het ook wel fijn!

Mimpje wat een geweldige foto op de mail! Veel plezier vandaag!

Ellein lekker aan het shoppen! Gaan jullie nog naar iets specifieks op zoek bij de Zweedse vrienden? Wij hebben ook een al een autostoeltje maar zijn nu dus erg aan het twijfelen of we met maci-cosi of autostoel op vakantie gaan!

Teddy is het uiteindelijk wel duidelijk geweest wat mini had?
angel, volgens de dermatoloog ging het om een onschuldig virus. Het kon ook een variant van de 5e of 6e ziekte zijn geweest. Het mag in elk geval niet terugkomen. Doet het dat wel, dan wordt ze verder onderzocht.
Hoi meiden,

even snel een levensteken van mij, nog geen bloed hier. Wel een klein beetje buikpijn maar is niet zo erg als anders.

Ik weet het niet, ik hoop natuurlijk wel op goed nieuws maar ja....

Als ik meer weet dan horen jullie het meteen natuurlijk!

Nu even te moe om op iedereen te reageren, sorry.

x Floortje
floortje de duimen draaien hier weer hoor!!

vera, heeft mini genoten van de worteltjes?

Mini heeft vandaag in haar wandelwagen gezeten en ze vond het prachtig. Ze kon alles zien en genoot er duidelijk van. Morgen wordt het mooi weer, dus we gaan flink aan de wandel.

Verder heeft ze van oma een travel-cot gekregen. Dit is een superhandig campingbedje wat in 1 seconde zichzelf opzet. ideaal. geen gedoe meer met dat andere onding.

Ellein ik ga ff je topic over draaien in bed teruglezen want ik vond mini net heftig worstelend op haar buik in bed. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven