2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
jobje hoe was jullie eerste nacht thuis?
Goedemorgen!

Fijn Rossia dat er weer een dikke plus staat, op naar de bloedtest dan maar!

Missc lekker van je vrije dagen genoten dus, lekker met een boek in de tuin. Dat doe je goed! En jeetje nog maar 5 weken, de tijd vliegt echt!!!

Teddy we zijn nu helemaal over op de standaard voeding, er is mij verteld dat als je eenmaal standaard hebt gegeven ook al is het maar 1 schepje je net zo goed kan stoppen. Dan heeft het hypoallergene geen nut meer schijnt.

Ach we hadden thuis toch geen voorraad meer.

We waren vroeg op vandaag, samen hebben we mimpjeman uitgezwaaid. Twee nachten alleen, dat moet lukken. Vanmiddag krijgt mini zijn eerste prik, ben erg benieuwd hoe hij er op reageerd.
Goedemorgen! Jee wat ben ik moe zeg! Heb net na de voeding nog even geslapen en voel me nog slap. Bah! Dat wil ik helemaal niet op mijn vrije dag. Ik spring zo maar even lekker onder de douche voor uk wakker wordt.

Gorgi, wat een goed nieuws zeg! Voor ons was dat ook zo'n speciaal moment om je kindje voor het eerst te zien bewegen enzo. Geweldig he?

Wij hebben ook geen combi-test gedaan. In de eerste plaats omdat het enkel en alleen een kansberekening is. Dus het zegt eigenlijk niet zoveel. Ik heb gehoord dat mensen met een lage kans toch een kindje met Down kregen en andersom. Eventueel volgt er een punctie met alle risico's die wij niet wilden nemen.

In de tweede plaats hadden wij besloten om het kindje te houden, met of zonder Down. Alleen als het levensbedreigende afwijkingen had, zouden we die ontzettend moeilijke beslissing moeten maken, maar dat is op een echo ook te zien.

Ik ben het met Teddy eens: ik respecteer ieders keuze. Als je jezelf niet in staat acht of voor welke andere reden dan ook niet voor een kindje van Down zou kunnen/willen zorgen, dan begrijp ik dat ook. Het is moeilijk, dat is zeker. Ik hoop voor je dat de uitslag goed is!

Michigan, wat fijn dat alles goed is met de heupjes. Ons meisje moet vrijdag. Ben benieuwd!

En werken op je vrije dag... niet leuk

Missc, ik dacht ook: als ik eenmaal verlof heb dan ga ik dit en dat doen. Nou, niet dus. Tranen met tuiten heb ik gehuild omdat ik gewoon niet meer in staat was meer dan 1 klusje per dag te doen. Heel frustrerend.

Nog 5 weken.... dus nog 9 weken tot je UD!? Wow!

Rossia, gefeliciteerd met de 2e positieve test! MvM al gebeld? Nou, die bloedtest is dus alleen nog maar voor de vorm. Hoe laat mag je?

Ik ga zo even boodschappen doen met de kleine. Verder staat er nog niks op de agenda. Misschien even naar de kinderboerderij, heeft Veraman vorige week ook gedaan en ze vond het geweldig.

Mimpje, ga je het trekken, 2 nachten alleen? Vast wel! Hoeveel weken verlof heb je nog?

Ik ga lekker douchen!
Vera ik ga het redden hoor, ik zal ook wel moeten dacht ik zo... en ik ga twee dagen lekker ergens anders eten , fijn!

Ik heb nog maar anderhalve week verlof...slik wat gaat het hard. Hoef dan gelukkig maar 3 weken te werken en dat mag ik deels thuis doen. De dagen dat mimpjeman thuis is ga ik naar mijn werk toe, dat zijn er 3. Na die 3 weken heb ik weer 6 weken vrij, dus ik klaag niet!
Hoi meiden!

Rossia, en alweer een positieve test Hoera! Veel plezier dan bij de bloedtest. Moet dan toch ook een feestje zijn!

Teddy, wat een prachtige foto op de mail. Mooie lange haren. Ik zag op hyves dat angelgirl aan de staartjes is, dat kan mini ook al wel!

Gorgi, wat bijzonder om het kindje te zien he? Blijft mooi. Wij hebben geen combinatietest gedaan omdat het toch een kansberekening blijft. Ik weet niet wat we hadden gedaan als het er niet zo goed uit had gezien. Volgens mij kun je die beslissing pas nemen op het moment dat je die beslissing moet nemen. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen wel een combinatietest en evt vruchtwaterpunctie doen. Succes in ieder geval! En nu is het moment daar om het te vertellen aan familie toch?

Mimpje, succes samen met de kleine man. Voor je het weet is mimpjeman weer terug. En de dagen aan het aftellen.......

Angel, gefeliciteerd met het goede nieuws! Leuk om de ukjes echte kindjes te zien worden. Wel vervelend dat ze niet zo lekker in haar vel zit. Hopen dat het snel weer beter wordt. Dit is ook niet leuk natuurlijk

Missc, wat schiet het lekker op zeg! Nog maar een paar weken werken. Ik begrijp je wel dat je nog veel wilt doen, en je bent toch niet ziek, je bent zwanger! Maar je lichaam roept je wel terug als je toch wat teveel hebt gedaan......... Het is ook niet niks allemaal. En wat vandaag niet is kan morgen toch ook nog? Of ben jij ook net als ik: als ik dat wil dan wil ik dat NU, haha

Even naar uk
Vera, balen dat je zo moe bent op je mamadag. Leuk om met mini naar de kinderboerderij te gaan. Ik heb een wasdag, beetje opruimen, beetje klungelen thuis. Afgelopen weekend werkelijk waar niks in huis gedaan.......

Michigan, shit dat die vergadering nou net vanmiddag is! Op jouw mamadag. Dan mag michman lekker met mini gaan tutten, vindt hij vast niet erg .

Ann, hormonen doen rare dingen met een mens........ en wat teddy zegt: reageer maar lekker op hem af, hij is tenslotte ook de oorzaak van alles

Ik ben net even bij de huisarts geweest en ik kan vanmiddag het recept ophalen bij de apotheek.............................. de pil. Toch maar proberen. Ik neem nu een lichte, en bevalt het niet dan stop ik weer. Ik vind dat toch wel het makkelijkst.

Vannacht heeft uk weer goed geslapen gelukkig. Ik ook. Wel 2x hem omgedraaid in zijn halfslaap en mijn halfslaap maar dat mag geen naam hebben!
Jobje, ik las je mailtje. Hoe is het gegaan vannacht? Fijn dat jullie lekker met z'n drietjes thuis zijn nu!
Jobje, wat heerlijk dat jullie gister naar huis mochten! Gaat t allemaal lekker thuis, zo met z'n drietjes?

Vera en Ellein, inderdaad, dat is precies waar ik last van heb! Ik denk ook steeds: ik ben toch niet ziek, ik voel me goed, ik ben 'alleen maar' zwanger.. maar daardoor loop ik toch tegen mijn grenzen aan die ik nog moeilijk te accepteren vind. Maar inderdaad: mijn lichaam fluit me terug en het lukt me steeds beter daar aan toe te geven

Rossia, super die vette +! Laat de bloedtest maar komen! Hoe laat moet je?
Mimpje, 2 nachten alleen is ook niet gezellig. Heb het denk ik even gemist, maar Mimpjeman weg voor werk? Ah ja, die 2 dagen zijn zo voorbij en dan hebben jullie weer weekend! Enne goed geregeld met het verlof. Zo kun je rustig weer even wennen.

Vera, wat leuk naar de kinderboerderij. Mijn nichtje is daar ook helemaal fan van. Echt super leuk. Ben je al wel gedoucht? Lekker lui op je mamadag mag ook toch?

Ellein, de stap toch maar gewaagd bij de huisarts. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen en wanneer je hem al weer weglegd !

Missc, goed naar je lichaam luisteren en inderdaad eraan toegeven. Je zit met z'n 2-en in 1 lijf en dat is best heftig.

Ik ben vanmorgen vroeg al bloed gaan prikken. Wordt vanmiddag rond een uur of 16.00 met de uitslag gebeld, maar vindt dat al niet zo spannend meer. Wel krijg ik ook gelijk een afspraak voor een echo. Ben benieuwd wat ze zo vroeg al van Seabert kunnen zien.
jeetje wat een verhalen alweer....

missc, vond het ook altijd erg leuk om te bedenken hoe mini eruit ging zien. Je maakt toch een soort plaatje in je hoofd. Moet zeggen dat onze 3d echo wel een goed beeld heeft gegeven.

Goed hoor dat je af en toe een stapje terug neemt. Je wil vaak te veel en dan krijg je vanzelf de rekening

Rossia, Zuma ken ik niet. Combat lijkt op Tae Bo van vroeger.

zal ff een filmpje opzoeken....

promo combat

je kunt er al je energie in kwijt en mijn baas moet het vaak ontgelden als fictieve tegenstander.

Gelukkig was je test vanmorgen weer hartstikke positief! Nu de bleodtest nog...maar dat zit ook wel snor.

mimpje gaat vast lukken die dagen alleen. Je hebt voldoende voeding in huis

succes bij de prikjes!

vera wat vervelend dat je zo moe bent. Wel leuk zo met je ukkie naar de beestjes kijken. Wij hebben ook een kinderboerderij in de buurt. Ook maar eens langs binnenkort.

Ellein, toch maar weer met de pil begonnen? Is inderdaad wel makkelijker. Fijn dat je weer een goeie nacht hebt gehad.

scheelt toch een slok op een borrel
quote:Teddy82 schreef op 03 juni 2009 @ 13:01:

scheelt toch een slok op een borrelDoe mij d'r maar één! Dat mag nu ook weer .
proost dan maar!
Lalalalalala *hik*
Meiden, even snel een vraag (pfff krijg wat van mezelf - ben de hele dag al 'even snel dit, even snel dat'.... zucht). Meisje is nu 3 maanden. Ze drinkt uit een Avent fles speen 1. Wanneer zou ik moeten overstappen naar een speen 2? Ze doet behoorlijk lang over 1 fles, is dat een teken dat ze naar een andere speen zou moeten? Ik heb werkelijk geen idee....

dank alvast! Zo, dan ga ik nu 'fijn' weer kolven zodat ik daarna naar kantoor kan!
Volgens mij kun je best speen nr 2 proberen. Gaat het te snel dan switch je weer naar 1. Volgens mij is nummer 2 al wel voor 3 maanden.
Mich, als je die vergadering dan ook *even snel* doet dan ben je zo weer thuis
michigan, wij hadden hier al snel speen 2 (of maatje M bij de difraxflessen) dit omdat mini omneo drinkt en dat is wat dikker dan de standaard voeding. Dat paste niet door het gaatje. Je kan het eens proberen met maatje 2. Dan gaat het vast wat sneller. Maar sommige kindjes drinken nou eenmaal langzaam. Onze mini is een speedydrinker. flesje van 165ml is in 7 min leeg. Toen ik mijn nichtje een flesje gaf, ook 3 maanden, heb ik wel een paar keer de fles gecheckt. Die dronk ook heel erg langzaam. Zolang je meisje er zelf geen problemen mee heeft, lees gaat huilen of gefrustreed gaat drinken, zou ik het gewoon zo laten. Of je moet zelf sneller klaar willen zijn natuurlijk...
Michigan, het kan ook zijn dat ze dan meer gaat spugen omdat het te snel gaat, maar dat zie je ook snel genoeg, en dan kun je ook weer switchen naar 1. Uk drinkt nu met nummer 4, gaat echt lekker snel. 230ml in 4 minuten
zie ik hier potentiele kandidaten voor 't Guiness Book of Records?
zooo ellein, das echt heel erg speedy, das 4 slokken en leeg.
Jaha teddy.. nu jij weer!
Missc, met vloerdweilen of speeddrinken ?
Die uk van mij zorgt er wel voor dat ik dus lekker veel tijd kan doorbrengen op het forum!
pfffff kolven 'even snel' wil niet Nauwelijks een tsr! He, heb gewoon mijn dag niet geloof ik. Ik ga Mich-man vragen de fles straks met een 2 te geven. Ze doet soms wel 20-25 minuten over de fles, ze mag zo'n 160-180 ml maar dat drinkt ze uit de fles nooit. Meestal ca. 140, gisteren zelfs maar 120 terwijl ze als een gek zuigt. Daarom vroeg ik me af, of ze misschien stopt omdat ze op een gegeven moment gewoon te moe wordt. Hmm, nou even testen dus maar!

En Ellein, ik hoop dat het zo werkt met die vergadering Aan mij zal het niet liggen!!!
Jeetje Ellein, jouw uk is een multi-talentje??

Misschien vast opgeven voor Idols, X-Factor enzo??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven