35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Gisteravond dus het nieuws thuis verteld.

Natuurlijk weer door het dolle heen. De kinderen van mijn zusje ook, die reageerden echt ontzettend lief.

Mijn broertje had het eerst niet zo in de gaten toen ik zei dat ze oom en tante worden, maar toen hij het doorhad vond ie het toch een ontzettend mooi verjaardagskadootje.

Mijn ouders hadden het er maar moeilijk mee om het hen niet te zeggen, maar dat hoeft nu dus niet meer.

Gelijk weet ook de rest van de familie het nieuws, die waren natuurlijk ook op de verjaardag. Nog twee weekjes werken, dan echo en vakantie en dan vertel ik het aan iedereen op het werk.

Klein vraagje over hyves: zit iedereen daar met haar echte naam of de synoniemen die jullie hier gebruiken? Ik zit natuurlijk wel op hyves met mijn echte naam.

Watever, succes met de laatste loodjes.

De rest natuurlijk ook genieten van de zwangerschap en diegenen die dat nog niet kunnen ook binnenkort.

Groetjes en fijn weekend!!

(wij gaan maar eens alles schoonmaken, de keukenruimte is gestuuct, nu nog de nieuwe keuken erin over twee weekjes.) En dan uitkijken voor de kinderkamer.
Beer, fijn dat je je weer iets beter voelt. Ben het eens met watever, schrijf van je af. Dat lucht op en maakt het misschien allemaal wat minder stresserend. Zorg goed voor jezelf.

Watever, da´s nog even afwachten dus. Volgende week schijnt het weer wat minder te worden. In ieder geval niet meer zo benauwd. Lijkt me voor bevalling en kersverse baby wat idealer....voor zover je daar wat in te zeggen hebt....

Goede week allemaal!

marah
Hoi,

Ik lees nog mee hoor, maar nog niet zwanger,

KK
Hé Karatekitty! Ben jij dezelfde als de Kitty in de tabel? Ik geloof het wel maar weet het niet meer helemaal zeker. Hoe is het met je? Jammer dat je nog niet zwanger bent maar positief blijven hoor! Zal ik je nog in de tabel laten staan?

Opaal wat leuk dat jullie het verteld hebben! En helemaal leuk als er leuke reacties komen natuurlijk ! Welke echo krijg je over twee weken? Is dat de nekplooimeting of laat je die niet doen? En hoever ben je nu? 12 weken? We zitten inderdaad allemaal met onze eigen naam op de 35+ Hyves, dat is af en toe wel even verwarrend moet ik zeggen !

Watever alweer 39 weken! Jeetje wat gaat dat hard en wat spannend, het kan nu ieder moment gebeuren! Hoe voel je je? Ben je je buik al aardig zat of vind je het wel prima zo?

Beer hoe gaat het nu met je? Wat vervelend al die onrust in je omgeving, daar raak je ook gestrest van. Hebben jouw kinderen al vakantie of nog niet? Hebben jullie eigenlijk nog vakantieplannen?

Marahbloem wat jammer dat het deze maand niet gelukt is. We blijven duimen hoor!

Pira kan me goed voorstellen hoe de stress met jullie meisje laatst voelde. Moeilijk he, je kunt ook niet even aan d'r vragen wat er aan de hand is ;)! Gelukkig sliep ze daarna 4 uur lang! Het blijft toch aftasten en uitproberen die eerste maanden. Volgens mij doen jullie het hartstikke goed!

Rosa wil jij ook in de tabel? Geef dan even je gegevens door!

Marimoh wat een leuke namen hebben jullie dochters! Ze passen ook erg goed bij elkaar. Het schiet wel op, jullie kleine is toch alweer bijna 4 weken? Inderdaad herinner ik me dat jij ook de geavanceerde echo in het ziekenhuis hebt gehad. Ik vind het wel spannend hoor, merk toch wel dat ik niet helemaal onbezorgd ben . Hopelijk is dat gevoel weg na een goede echo. Wat ik eigenlijk wel raar vind is dat de geavanceerde echo, net als de vlokkentest en de vruchtwaterpunctie, onder het kopje "prenatale diagnostiek" valt (combinatietest en gewone 20 weken echo= prenatale screening), maar om zo'n echo te krijgen moet je als 36plusser aan allerlei voorwaarden voldoen terwijl iedere 36plusser zonder enige vraag een vt of vwp kan krijgen! Dat begrijp ik toch niet helemaal. Ik denk dat er aardig wat vrouwen zijn die het (kleine) risico op een miskraam niet durven te nemen. Zou dat zijn omdat het meer tijd vergt van de gynaecoloog of omdat het geen 100% garantie biedt op de afwezigheid van lichamelijke afwijkingen (de betrouwbaarheid is 98%). Aan de andere kant: een goede uitslag van een vwp geeft toch ook geen garantie op het ontbreken van bv een -niet chromosomaal bepaalde- hartafwijking? Uiteindelijk denk ik dat ik ook liever de zekerheid die een vt of vwp biedt zou hebben, maar die 4 weken onzekerheid over een eventuele miskraam dat durf ik echt niet!

Tot later allemaal!
Ja ik ben dezelfde, laat mij nog maar even staan, NOD is eind juli begin aug.

Wel goed te horen dat het met jullie goed gaat,

KK
Hoihoi,

@Beer, he gets joh, gaat het weer minder met je? Erg vervelend bah..knuffel!

Beertje op uitzonderingen daar gelaten dus vanaf zo'n 2,5 mnd doorslapen, is netjes zeg.

@Watever, alles nog ok daar?

@opaal, wat leuk die reacties van je familie!! Op Hyves gebruik ik echte naam ja. Er staat ook een lijstje met wie bij welke naam van hier hoort.

@maria70, dank je voor compliment over de namen! Ja de baby is dinsdag alweer 4 weken, en donderdag dus ook 1 maand oud, gaat zo snel!

Het is denk normaal dat je niet helemaal onbezorgd bent. Ben het met je eens, raar die verschillen, om de uitgebreide echo te krijgen moet je aan voorwaarden voldoen..terwijl de 36+ wel zo een vp of vt kan krijgen. Want er zijn genoeg vrouwen die het risico bij vp of vt niet durven nemen of te angstig zijn voor de lange wachttijd nadien.

En wat ik ook raar vond is dat een gewone 20 weken echo niet onder eigen risico zorgverzekering valt, en de uitgebreide wel. Ik was meteen mijn 155 euro kwijt. Ben wel heel blij dat ik het toen gedaan heb, mijn zorgen waren voor het grootste gedeelte weg toen er niks gevonden werd...pas tegen einde zw begon ik weer wat te denken over gezondheid beeb.

Gyn was trouwens zo'n 3 kwartier met de echo bezig.

@karatekitty, ik hoop voor je dat het een echte NOD zal worden, en geen OD, duimen draaien!

Hier alles goed, geen bijzonder nieuws dus prima zo! Alleen de regen mag weg van me haha. Fijn weekend allen!
Watever gisteren niet geweest? Wie weet.....

Opaal, wat leuk dat je het verteld hebt en die leuke reacties!

Maria, wanneer heb je de 20 wkn echo, maw hoe ver ben je nu eigenlijk?

Kitty, hoop ook voor jou dat het een NOD wordt!

Marimoh, fijn dat alles goed gaat bij jou, houden zo.

Vrijdag gelukkig toch nog heel mooi weer gehad met feestje van dochter. Het was hard werken, er waren met eigen kids erbij 13 kinderen. De hele middag zelf vermaakt met spelletjes (man was er wel bij hoor). We waren behoorlijk kapot daarna, maar het was wel een succes. Dochter vond het super leuk en alle kinderen denk ik ook. Ben altijd weer blij als het dan achter de rug is, alle kinderen weer veillig thuis.

Straks hebben we vier keer per jaar een feestje, alhoewel de oudste misschien al niet meer hoeft tegen de tijd dat Beertje begint (zit toch 7 jaar tussen).

Nou, ik ga zo paardrijden, iedereen een fijne zondag.
maria: ja laat meteen nekplooimeting doen, dan is geen gefriemel in mijn buik en geen risico voor het kindje. De andere tests wil ik liever niet doen. Kans op mk wil ik vermijden (ook al is die klein) en gefriemel met naalden ofzo in mijn buik zie ik echt niet zitten. De kans is waarschijnlijk ook niet groot, down syndroom komt in beide families niet voor.

De echo laat ik doen als ik net 12 weken ben geweest, nu dus mijn 11e week alweer. En nog steeds erg onwerkelijk....:)

Verder alles prima, druk met de keuken nog. Over anderhalve week staat ie er eindelijk en kunnen we weer normaal koken. En dan lekker op vakantie.

Iedereen: fijne vakantie natuurlijk, neem aan dat de meesten wel gaan.

En de niet zwangeren, ik hoop dat het snel een NOD is bij jullie.
Opaal, dat is fijn dat je al weet wat je wel en niet wilt doen aan tests, hoef je er tenminste niet heel lang over te dubben. Alweer 11 weken, het schiet op ook voor jou.

Watever, ben benieuwd naar je....

Deze week laatste keer 2 luxe dagen alleen met Beertje. Volgende week hebben de kinderen vakantie, en na de vakantie ga ik weer aan het werk. Heb er eigenlijk inmiddels wel zin in ook. Alleen geen zin om Beertje naar de opvang te brengen.

Maar goed, eerst nog eens de zomervakantie. Wij gaan nog 2 weekjes weg, wel zin in.
Snelle meld! Hier nog steeds niets hoor.

Maria, wat heftig dat je zoveel keuzes moet maken he? De keuze is ook zo lastig en voor iedereen persoonlijk mbt prenetale screening.

Opaal; spannend hoor de nekplooimeting, doe je het wel samen met de combinatietest, of doe je alleen de echo?
haha Beer crosspost!! Waar ga je heen op vakantie?
Ha watever, daar ben je, nog lekker zwanger dus. We gaan naar Denemarken.
Ik was zo nieuwsgierig naar Watever maar nog geen nieuws dus.....sterkte met de laatste loodjes en relax hè...niet al te veel kasten opruimen enzo ik heb dag voor bevalling al het gras nog gemaaid....was niet zo'n succes maar was toen die "oefenweeen" zo zat dat ik dacht dan ga ik mn lijf maar zelf moe maken haha

Beer bij vlagen niet zo.....hè wat balen joh. hoop dat het nu weer "up" gaat. sterkte en je weet je kunt hier altijd je verhaal kwijt.

Hier alles ok. Zat. was ons meisje niet helemaal lekker, erg huilerig en wakker pfff heftig dagje. Verder heeft ze flink uitslag op dr koppie, in dr gezicht en nekje. trekt nog niet zo goed weg. de nachten gaan vrij goed met ca 4 uur tussen voedingen dus ik mag niet klagen. wel ben ik tegen de ochten ko en zou de hele dag willen slapen maar als ik dan maar weer op de been ben en dat koppie zie, ach dan komt t wel weer goed. zou nu eigenlijk even moeten gaan liggen maar voel mn plicht om even mn mail, klanten e.d. na te kijken.

hoe is t eigenlijk met Snok?

ps. Beer sliep Beertje bij 10,5 week door? wauw, dan moet ik nog zo'n 5 weekjes volhouden naja ik vind het tot nu toe nog wel oke maar zodra ik weer meer werk wil oppakken zal t wel zwaarder worden om de nachtvoedingen te hebben.

verder ben ik blij dat het bloeden bij mij eindelijk over is, die maandverbanden kon ik niet meer zien. en ik krijg weer zo'n zin in mountainbiken enzo. weetn iet goed of ik ermee kan gaan beginnen of dat ik toch nog even mn lijf rust moet gunnen...wat denken-zeggen jullie?

lieve meiden, fijne dag en Watever succes als het zover is. hoop dat het vlot en goed verloopt allemaal.. liefs pira xx
Ik ben nu wel op het punt aangekomen dat ik het een beetje zat begin te worden inderdaad. Gisteren dachten we heel ff..... het gaat gebeuren, maar toch helaas niet. Ik was echt teleurgesteld dat het niet doorzette.

Beer, ik hoop dat je lekker van je vakantie gaat genieten en dat je er weer een beetje uit komt. Wanneer ga je?

Pira, goh heb je nog niet eens gemounaintbiked, etc.? Verbaasd me zeer!! Hihi

LiefsX
Watever ik kan me goed voorstellen dat je het wel zat bent onderhand. Je wilt die kleine na 9 maanden ook wel eens "in het écht" bewonderen !

Pira wat betreft sporten dacht ik dat het advies was om het pas 6 weken ná de bevalling weer te gaan doen (dat is toch ook rond de periode dat het bloedverlies meestal is gestopt?). Maar ik kan me vergissen hoor. Wat rot dat jullie meisje last heeft van uitslag! Toch hoor je het wel vaker hoor bij de kleintjes. Het kan overal door komen. Heb je de indruk dat het erg bij haar jeukt?

Beer wat heerlijk, naar Denemarken! Gaan jullie kamperen of in een huisje? Kan me goed voorstellen dat je nog niet staat te popelen om Beertje naar de opvang te brengen. Als ze nog zo klein zijn dan heb je als moeder toch het gevoel dat ze het beste af zijn bij jou. Gelukkig went het vaak snel op de opvang. Geniet er nog maar lekker van deze vakantie! Ik ben trouwens as donderdag 18 weken zwanger en 7 augustus hebben we de echo.

Opaal jij dus al gauw de nekplooimeting. Ben je er zenuwachtig voor? Hopelijk ziet alles er oké uit, en gelukkig is dat meestal ook het geval!

Marimoh dus jullie moesten die echo zelf betalen? Ik heb me er nog niet in verdiept. Maar het geld is het ons in elk geval wel waard. Ik hoop wel dat het een beetje een aardige arts is en dat het niet zo'n hork is die amper de tijd neemt . Immers hebben we er geen "echte" indicatie voor. En hoe gaat het met jullie kleinste? Zijn jullie al gewend aan het idee dat jullie nu met z'n viertjes zijn?

We zijn toch ook wel erg nieuwsgierig of we een jongen of een meisje krijgen! Mijn instinct zegt een meisje en m'n man denkt een jongen. Haha ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt! Het maakt ons overigens geen bal uit hoor, twee jongens lijkt me ook geweldig (en is misschien wel net zo handig aangezien ik nog zákken vol met kleertjes heb!) maar een meisje erbij lijkt me ook ontzettend leuk.

Ik ben zo vrij geweest om de tabel een beetje op te schonen. Als ik iemand verwijderd heb die dat niet fijn vindt, laat het dan even weten. F5 voor de nieuwe tabel! Tot later allemaal!
Hoi meiden,

Ik zie dat Maria hier schrijft.

Ik heb wel eens vaker mee geschreven hier.

Inmiddels 39 jaar en als het volgende maand niet zou lukken dan haal ik het niet meer voor mijn 40e jaar nog weer moeder te worden. We hebben een dochter van bijna 4 jaar.

Hoe hebben jullie dat met je leeftijd en grens van tot zover.

Ik ben nu 2 jaar bezig en 3 miskramen verder. En nu lukt het zwanger worden niet meer dat ik in de MM zit.
Hee Maria, 18 weken, lekker ver al. En heel spannend natuurlijk de echo straks. Vind het nog steeds zo super dat jij zwanger bent!

Anastacia, ik had je verhaal op je andere topic gelezen. Het lijkt me heel moeilijk, de situatie waar je in zit. Ik kan me voorstellen dat je een grens wilt stellen qua leeftijd. Ik zou niet perse die 40 als grens stellen denk ik, maar het is zo persoonlijk. Heel veel sterkte voor jou!

Watever, hoe is het vandaag, snap wel dat je het gehad hebt hoor! Nog even volhouden!
Watever hoe is t ermee? Maf hè dat je ineens op dat punt bent aanbeland, "nu mag die kleine wel komen"!! hoop voor je dat t niet al te lang gaat duren.

ps. mijn gyn gaf de tip als je bij weeen niet weet is dit echt of niet: ga onder de douche staan. bij nepweeen houden ze op, bij echte zetten ze door. Ik heb de ervaring dat dit klopte. heb 2 avonden onder de douche gestaan en alles ging weer over en de 3e avond, werd t direct flink hevig!!

Beer op vakantie!! wanneer? geniet ervan met je gezin!!!

Maria ja ik heb echt zin om mezelf in t zweet te werken, heb ook de laatste week t idee dat mijn lijf "stilstaat". de eerste weken kwam ik zo snel terug in vorm en figuur maar nu blijft t bij dat pudding buikje zo hangen hahaha. maak me verder niet druk ook maar heb wel zin om te sporten, piraman moet mn mbike maar eens gaan ophalen denk ik

nee ons meiske heeft geen jeuk, dr huidje is ruw en pukkelig en bij vlagen erg "vurig" en dan weer minder. moet donderdag naar kinderarts ivm 2e echo heupjes (standaard) en kan dan direct dit laten zien en navragen.

wel is ze eind van de middag en s avonds zo huilerig en wil enkel bij me zijn en vaak drinken.....oefff vermoeiend hoor. weet dan echt niet of ik haar maar effe moet laten huilen in dr wiegje of niet, maar vaak draait ze echt door; wordt paars, huilt met lange uithalen en tja dan houd ik het niet meer vol om dr te laten liggen.

maar rond 22-23 uur drinkt ze voor t laatst en gaat de nacht prima, komt dan rond 02 - 03 uur en vervolgens rond 06.

meiden ga nog snel wat anders doen, fijne dag en tot snel, pira
Even een heel kort egoberichtje van mij: echo was goed, hartslag was prima, ukkepuk is nu 2 cm en wordt verwacht op 1 maart 2010! We gaan nu naar de a.s. opa's en oma's, die denken dat we gedag komen zeggen voordat we dit weekend op vakantie gaan! Morgen naar de gyn en dan hoor ik wel meer en probeer ik ook op jullie te reageren!

Groetjes van een dolblije Lucebertha!
Lucebertha, je klinkt heel happy, en terecht! Veel plezier met vertellen, zal vast heel bijzonder worden.

Hoi Pira, lekker dat je al weer wilt sporten. Ik doe nog niet veel hoor, maar begin er nu wel wat zin in te krijgen. Vind bv geven op zich ook wel sport al. Daarnaast ook wat minder lekker sporten met van die klotsborsten...(zeker met paardrijden en hardlopen, wat ik het liefste doe).

Lastig he, die hangavonden, moet zeggen dat ik dat met Beertje maar weinig heb gehad gelukkig. Zal bij jou straks vast ook wel meer ritme in komen.

Ik ga trouwens pas 15 augustus op vakantie hoor meiden.
Ik loop momenteel met een boterhamzakje in mijn onderbroek, misschien nl dat ik vruchtwater verlies. ........spannend
watever, spannend, komt vk zo langs dan?
Nee ik moest haar mobiel bellen als ik weer vocht zou verliezen en nu is het natuurlijk weer bijna gestopt.......
Lucebertha, fantastisch nieuws! Geniet ervan en ook van je vakantie!
Lucebertha, inderdaad van harte gefeliciteerd met de goeie echo. Leuk! Fijne vakantie ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven