35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

@Opaal, fijn om te lezen dat het goed gaat na je onverwacht vroege bevalling. Ik was op dat moment niet goed in staat om te reageren, ik las juist jouw verhaal altijd mee omdat je een maandje op mij voorliep. En jij beviel toen zo vroeg van een hele kleine baby... Flesvoeding geeft inderdaad meer inzicht in hoeveel een kleintje binnenkrijgt. Onze zoon woog vijf pond bij de geboorte en dat vind ik eigenlijk al klein, kun je nagaan hoe klein jouw zoon was. Goed om te lezen dat hij al zulke krachtige beentjes heeft, dat geeft goede hoop dat hij, ondanks de moeilijke start, op de goede groeiweg is.

@Amarante, dit zijn hele lastige beslissingen om voor jezelf te nemen, laat staan voor een ander. Ik heb de combinatietest gedaan. Nou moet ik wel zeggen dat leeftijd van de moeder een vrij zware factor is in die berekening. Het risico bij een moeder van 39 of 40 wordt sowieso al veel hoger ingeschat, dus zelfs als ze niks bijzonders meten (geen verdikte nekplooi of zo) is de uitkomst van de berekening bij jouw leeftijd een relatief hoge kans. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat er echt sprake is van een afwijking. Laat je gewoon goed voorlichten en probeer van tevoren te bedenken wat je zou doen als er een afwijking wordt geconstateerd. Zoals Pira al schrijft, een verontrustende uitslag kan enorm veel stress geven en zelfs bij 1 op 2 of 1 op 3 krijgt de helft of een derde van de vrouwen een gezond kind! Het blijven lastige beslissingen, voor mij was de uitslag van de combi-test uiteindelijk geruststellend, de berekende kans was kleiner dan de statistische kans.
lieve Luceberhta, fantastisch dat je van je laat horen, en ik volg je blog en ben zo blij te lezen dat je mannetje t zo goed doet en jij ook, oh ik hoop zo dat de volgende chemo kuur zn werk verricht. meis ik denk aan je!!!

ik snel (heb ook altijd weinig tijd ...............) want vlieg vanavond naar NL ivm bruiloft zus. tuurlijk voor vandaag nog duizend en 1 dingen gepland. kom er net achter dat ik hier (berghuis) niet de grote reistas heb (ligt dus in andere huis - luxe probleem hoor) maar betekent wel dat ik minimaal aan spullen mee kan nemen shit. dus voldoende voor mn meiske en slechts paar onderbroeken voor mij mijn ouders vliegen mee terug dus eventueel koop ik een leuk jurktje voor t feest in nl en kan dat bij mn ouders in de koffer terug....creabea en goede reden om morgen even te shoppen in NL.

Nata.....jeee die vermoeidheid, heb je dat al eens laten onderzoeken? ijzergebrek, slechtwerkende schildklier enz.?? ik heb nl een schildklier die niet optimaal is en slik dagelijks een pilletje en sinds ik zwanger ben geweest, mocht ik iets meer slikken en WOW ben veel minder vermoeid dan afgelopen jaren. dus t wil nogal wat zeggen.

ik snap je wel hoor...ik heb er maar 1 en vannacht was ZO'N NACHT en dan denk ik direct "jij wilt nog een 2e".......maarja maarja t gevoel van willen is groter en zal wel ergens vandaan komen en weetje t zijn (voor mijn gevoel dan) een paar "tropenjaren" wat betreft slapen enz en daarna komen er andere zorgen voor in de plaats toch?!

en mbt je wens voor een meisje vind ik het wel leuk te lezen hoor....je wilt dan toch van alles wat als t je is gegund nietwaar?! kan me voorstellen dat je dat (in het geval) ook wilt meemaken zo'n meid. maar dat is natuurlijk 50:50.....maar wat vindt je man ervan? hoe staat die hierin?

tja echt veel zeggen kan ik dus niet hierover maar als je er zo mee bezig bent, zou ik er voor gaan maar laat wel naar je vermoeidheid kijken!!! en kan die nachtbraker van je soms een weekendje uit logeren bij vrienden ofzo, kun je eens 1 of 2 nachten bijtanken...doet mogelijk ook wonderen.

meiden ga snel verder en denk niet dat ik deze week nog aan t vivaforum toekom dus veel liefs en tot snel XX
Hoi Allemaal,

Eindelijk een beetje tijd om hier wat bij te lezen.

En dus ook te reageren op wat er allemaal is geschreven.

Lucebertha: Gefeliciteerd met je zoontje. Fijn dat alles goed gaat en dat het met jou ook naar omstandigheden goed gaat. Ik hoop zo voor je dat de kuren aanslaan zeg.

Leuk dat je alles opschrijft in een boekje. Doen wij ook trouwens, bij de NICU hebben we een couveusedagboekje gekregen. Verpleegsters schreven er ook regelmatig een stukje in. We zijn nu met een tweede boekje verdergegaan, eerste was alweer vol. Leuk voor de kleine om later ook te lezen en wat er allemaal gebeurd is.

Ontzettend veel sterkte en hoop dat alles goed blijft gaan en dat je ook heerlijk van je zoontje kunt genieten.

Amarante: Gefeliciteerd met je zwangerschap! moeilijke beslissing lijkt me. Wij hadden wel de combitest gedaan, kwamen precies op het risicogebied uit (1:200), schrok ik enorm van natuurlijk maar we hebben het gerelativeerd en gezien dat het vrij goed was voor mijn leeftijd (36). Besloten om geen verder onderzoek te doen omdat een “iets minder gezond kindje” ook welkom is en ik geen miskraam wilde riskeren. We hebben wel een uitgebreide 20 weken echo gehad en daar was niks op te zien (gelukkig).

Pira: goede vlucht en ontzettend veel plezier in ons kikkerlandje en geniet van het feest.

Nata: welkom hier. Sorry kan niet over een derde meepraten. Eerste is net geboren.

Beer: wat leuk dat Beertje je nu eindelijk kan roepen zeg. Lijkt me echt super om dat te horen (zullen wij nog even op moeten wachten).

Maria: ja alweer bijna aan het werk. Balen zeg. Ik zou officieel nu dus ook half maart moeten beginnen maar heb 2 weken zorgverlof genomen. Dan opbouwen van 2 uiteindelijk naar 4 dagen per week (kinderdagverblijf niet meteen 3 dagen). Wel super dat ook alles goed gaat.

Carlot: lekker aan het genieten in de sneeuw?

MissBR: heel veel sterkte, hoop dat alles straks weer helemaal super gaat.

Hier gaat alles goed, Geef nu 2x per dag borstvoeding en de rest via de fles (wel moedermelk natuurlijk, dus nog steeds kolven). Lijkt prima te gaan de borstvoeding. Nu elke week een afspraak bij de logopedist dus om te kijken hoe het allemaal gaat. Hij drinkt nu in ieder geval met een tepelhoedje, krijgt de tepel nog niet ver genoeg naar binnen. Maar als hij ’m te pakken heeft dat drinkt hij ook goed, hij zit zelf dan natuurlijk ook lekker onder de melk. Na de borstvoeding is de volgende voeding een fles, dan bieden we hem wat meer aan, maar drinkt dat meestal niet op. Drinkt dus genoeg bij mij blijkbaar. Deze week bij de logo wegen, dan weten we precies wat hij dan heeft gedronken.

Hij groeit ook goed, de kleertjes maat 44 zijn al veel te klein!

Hij krijgt nog wel 3x daags ijzer en natuurlijk vit K en D. Volgende week weer bloed laten prikken voor zijn Hb gehalte en kijken wanneer we met de ijzer kunnen stoppen.

Ja, nog veel ziekenhuisbezoekjes natuurlijk voor controle, maar ja. Eindelijk niet meer dagelijks daar, echt een verademing zeg. En thuis kan nu ook eens wat gedaan worden.

Regelmatig gaan we lekker met hem wandelen, vindt hij heerlijk in de wagen.

Zo, nu de fles warmen en dan eten geven. Hij vraagt er weer om..

Groetjes Opaal
Lucebertha wat fijn dat je langskomt! Toevallig zat ik net vanochtend nog even op je blog te lezen. Ik vind het ook bijzonder dat onze zoontjes dezelfde naam hebben! En inderdaad die twee letters die worden omgedraaid, heel herkenbaar ! Wij hebben heel veel positieve reacties op de naam gehad, jullie dus ook! En weet je dat onze zonen nog meer (bijna) gemeenschappelijk hebben? Het geboortegewicht! Onze zoon woog 10 gram meer dan jullie zoon! Hij is geboren bij een zwangerschapsduur van 35 weken en 5 dagen. Bij welke zwangerschapsduur ben jij nu eigenlijk ingeleid? Dat is toch later geworden dan in eerste instantie de bedoeling was, niet? En wij wonen in de stad waar jij bent bevallen! Echt toevallig allemaal ! Ik ben het overigens helemaal met je eens wat betreft de flesvoeding, dat je precies ziet wat erin gaat. Dat vind ik toch wel een nadeel bij borstvoeding bij die hele kleintjes. Ik ben momenteel de BV aan het afbouwen. Ik verwacht dat ik er over een dag of 10 helemaal mee gestopt zal zijn, dan is onze zoon 14 weken en vind ik dat ik m'n best wel heb gedaan (mijn productie is om de één of andere reden niet zo hoog, dus heb altijd moeten bijvoeden, net als bij onze oudste). Wat goed dat je de herinneringsboeken schrijft, ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je zoveel mogelijk aan je kind wilt vertellen, over wie je bent en wat je voelt en denkt en hoeveel je van hem houdt. Ik hoop zo ontzettend dat het heel lang goed blijft gaan en dat jullie nog heel erg lang samen gaan genieten! Succes met de onderzoeken! Hoe ging de scan vandaag?

Opaal wat fijn dat de borstvoeding goed loopt! En maat 44 al te klein? Geweldig! Hij groeit als kool! Ik vind het ook zo fijn om te lezen dat alles bij jullie zo goed gaat, ik schrok destijds wel hoor toen je al zo vroeg beviel! Gelukkig hoor je tegenwoordig steeds meer succesverhalen bij die kleintjes.

Pira jij vliegt vanavond naar Nederland en hebt een bruiloft! Leuk! Maar begrijp ik nu goed dat je alleen gaat (wel met Pirameis natuurlijk!), dat je man niet meegaat? Wel fijn inderdaad dat je ouders mee terugvliegen, dat scheelt toch!

Nata kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om een knoop door te hakken. Maar ik denk dat als je er steeds aan blijft denken, dat de wens dan wel erg groot is. Tenminste, dat was bij mij zo. Onze tweede is geboren dmv IVF en het duurde erg lang voor we daartoe besloten. Maar nu kan ik zeggen dat het goed is dat we het gedaan hebben, het voelt nu écht compleet. Een vriendin van me had hetzelfde dilemma als jullie, ook voor een derde. Zij hebben het uiteindelijk wel gedaan en zijn heel gelukkig nu. Maar het eerste jaar met de derde erbij was wel een tropenjaar. De jongste is inmiddels 3 dus ze hebben het overleefd ;)! Ik zou wel even goed bij mezelf te rade gaan of je ook gelukkig zou zijn als de derde een jongen blijkt te zijn. Een poos geleden las ik een verhaal (in Viva?) van een vrouw die voor een derde ging speciaal omdat ze een meisje wilde. En toen bleek de derde ook een jongen te zijn en daar heeft ze het heel erg moeilijk mee gehad. Ze heeft het jochie zelfs een keer een jurkje aangetrokken... Dat vind ik wel heel erg triest, dat arme ventje! Maar volgens mij schreef je al dat een jongen ook welkom was. Wij hebben ook twee knullen en bij ons komt er zeker geen derde, maar ik kan me wel goed voorstellen dat het je heel erg leuk lijkt om ook eens roze kleertjes te kopen !

Amarante wij kennen hier bijna allemaal wel het dilemma, wel of geen prenatale diagnostiek. Wij wilden ook een vlokkentest maar dat kon niet doorgaan omdat ik een bloeding had gehad in de 7e week en er nog een stolsel in m'n baarmoeder zat. Een vruchtwaterpunctie durfde ik niet meer aan vanwege het (overigens zeer lage) miskraamrisico. Overigens was de uitslag van de combinatietest best goed voor mijn leeftijd en hebben we wel een geavanceerde 20 weken echo in het ziekenhuis gehad. Dus we wisten wel dat áls ons kindje onverhoopt niet helemaal gezond ter wereld zou komen, dat een enorme, niet met het leven verenigbare handicap, eigenlijk uitgesloten was. En dat was voor ons acceptabel. Wellicht is dat voor jullie ook zo?

Ik stop ermee, de jongste wordt wakker en wil drinken!!! Tot later allemaal!
Meiden F5 voor de nieuwe tabel!
Lucebertha: wat fijn dat je nog even langskomt! ik lees je blog altijd, maar omdat ik je niet echt ken, vind ik het dan lastig om een reactie neer te zetten. daarom vanuit hier: gefeliciteerd!!!! en ik hopo zo ontzetten dat het jullie gegund is om heel lang van elkaar te genieten! het si iig al supoer dat je je nu zoveel beter voelt!

opaal: fijn dat het allemaal goed gaat!

pira: veel plezier in NL en op de bruiloft en shop ze!!

Nata: ik heb drie jongens en een meisje en had de derde keer een stille voorkeur voor nog een jongetje (werd het dus ook). bij de vierde eigenlijk ook, maar dat werd een meisje (iedereen dacht dat ik dolblij zou zijn, maar moest echt even wennen). natuurlijk is het nu geweldig dat we van alle soorten iets hebben, maar ik weet zeker dat ik met een jongen net zo gelukkig zou zijn geweest.3 jongens was echt een feestje!

amarante: ik heb nooit voor de moeilijke keus gestaan. had beide keren dat ik na mijn 35e zwanger was een hele goede uitslag van de combitest en we hebben destijds besloten om dan niet verder te testen. succes met de keus!

hier aan het werk met mijn rust en het schuldgevoel dat daarbij lijkt te horen. wat een gedoe zeg, leuke dingen doen onder werktijd!

moet nu even een luier veschonen..(eindeloos verhaal ook! )
even een vraagje:

ik heb sinds afgelopen week ontzettend pijn in mijn polsen, waarschijnlijk door het te krampachtig vasthouden tijdens de flesvoeding en het tillen. Hebben jullie daar ook last van gehad? en hoe kom ik er weer vanaf? Ik kan natuurlijk niet rusten....

groetjes opaal
Opaal ik heb er ook een beetje last van gehad. Ook van m'n schouder, dan viel ik in slaap bij de borstvoeding met m'n arm hoog onder m'n kussen... Ging bij mij vanzelf weer over. Probeer anders een andere houding aan te nemen waarmee je je polsen minder belast (bv kussen eronder). En als het heel vervelend is dan zou ik even een dag paracetamol nemen en kijken hoe het dan gaat. Blijven de klachten, dan even naar je huisarts, maar persoonlijk denk ik dat het inderdaad komt doordat je nu zo intensief je kleintje aan het verzorgen bent. Dat is toch even wennen, ook voor je lichaam. Sterkte meid!

MissBR lukt het een beetje met leuke dingen doen op doktersrecept ?
och och meiden wat heb ik hier de boel verwaarloosd!!

Ik lees zelfs een reactie van Lucebertha! Van harte gefeliciteerd met je zoontje meid. wat fijn te lezen dat het na omstandigheden goed gaat met je. Moet nog heel vaak aan je denken en vind het prachtig dat je toch nog weer even met ons meeschrijft.

Dan heel even een reactie op Amarante: ook ik was 39 toen ik zwanger was van de eerste en 40 toen ik beviel van mijn op en top gezonde lieve mannetje.

Ik heb de combinatietest laten doen en de uitslag was niet huilend slecht maar zeker ook niet goed. Lager dan het gemiddelde voor onze leeftijd. Ik heb dus ook de punctie laten doen en moest vervolgens nog 3 weken wachten op de uitslag. Een hele spannende tijd en als ik het over zou kunnen doen, zou ik direct voor de punctie gaan en geen combietest doen. Dit geeft veels te veel extra stress. Maar het is heel persoonlijk natuurlijk.

Straks nog even bijlezen, want nu is mannetje, inmiddels 6,5 maand gewoon ziek...griep.... ga even bij hem kijken en zien of hij wil eten.
rustig is het hier!

Beer: hoe gaat het? samen met man weer een beetje gezellig? beertje weer opgeknapt? en jij ook?

Pira: hoe was de bruiloft? leuk gehad? leuk om weer even in nl te zijn en iedereen weer te zien?

hier gaat alles met ups en downs. somd heb ik een goede dag, soms niet. probeer leuke dingen te doen, maar kan de gewone dingen niet loslaten. Ik merk dat ik er erg veel last van heb dat ik me erg verantwoordelijk voel voor alle huishoudelijke klusjes. vriendlief heeft dat niet en vindt dan dat ik zeur als ik me daar druk over maak (ja, lekker makkelijk!) en nu heeft ie ook nog het excuus dat ik nu een 'rpobleem' heb waarmee ik iets moet en dus hoeft ie me helemaal niet meer serieus te nemen (zo voel ik dat iig). niet leuk ;-(

maar met de kinderen heb ik wel meer geduld en ik kan weer erg genieten van hummel en jongste zoon (en de oudste twee natuurlijk ook!)

volgende week naar Parijs met de oudste twee, daar hb ik ook heeeel veel zin in!
Nou we hebben bepaald wat we willen doen qua testen: eerst de combitest. Deze vindt plaats als ik 12 weken ben.

Als de uitslag gunstig is t.o.v. het gemiddelde laten we het daarbij. Mocht die uitslag minder gunstig zijn dan alsnog een punctie.

't Is en blijft vervelende materie om mee bezig te zijn in dit stadium... Zo klinisch. Maarja omdat deze prenatale mogelijkheden er zijn voelt het ook niet goed om er geen gebruik van te maken. Tegelijkertijd ook juist heel fijn dat dit allemaal kan. Maar het levert wel een hoop spanning op.
jeetje MissBR, dat klinkt niet erg meelevend van je man. Je hebt toch samen een relatie met kinderen? Vind het dan wel erg makkelijk om het jouw probleem te maken. Tuurlijk moet jij er wat mee doen, maar dat doe je toch al op de hele goede manier. Een beetje steun en sympathie zal dan wel op zijn plaats zijn.

Amarante, volgens mij hebben jullie de beslissing heel weloverwogen genomen integendeel tot ons in de tijd. Heb mij helemaal niet voorbereid op eventueel een mindere uitslag van de combinatietest in die tijd. Stond veels te onbevangen in de zwangerschap.

Hier gaat het op het moment ook niet goed. Jasper is erg lastig de laatste week, heel veel huilen en humeurig. Hij eet slecht. Al langer veel gebroken nachten en een chronisch slaap te kort. Ik ben bekaf en heb de tong op de schoenen hangen...pfff...hoop op een hele korte fase.
lieve meiden.....moet nog alles bijlezen. ben weer terug. was gezellig in NL maar was doodop....intensief 3 dagen incl bruiloft en met meis erbij (inderdaad zonder piraman, kon niet mee ivm werk).

mijn andere zus (dus niet die net getrouwd is) is nu ook onderweg hierheen, zou allang hier moeten zijn, is vliegtuig omgeleid naar muenchen, zit ze nu in bus naar innsbruck enz enz. piraman was al in innsbruck op vliegveld maar weer naar huis gekomen.....nu weet ik niet of ze t nog red hierheen te komen met trein of morgenochtend .....pfff mijn ouders beetje overstuur hierdoor.............................naja komt allemaal gewoon weer goed!!

ga koppie thee zetten en hoop morgen even bij te lezen en bij te praten hier. veel liefs aan allemaal XX
ojee Pira, is het nog goed gekomen met je zus?

Watever, gaat even niet zo lekker bij jou dus? Hoe lang speelt dit al? Heb je een idee wat er met hem aan de hand kan zijn of denk je dat het een fase is? Zwaar hoor! Heb je het ook nog sruk met je werk? Chronisch slaaptekort kan echt killing zijn.

En MissBr, klinkt bij jou ook niet zo fijn, terugkerend issue over het huishouden. Zou wel even heel goed aan je vriend proberen duidelijk te maken dat ie jou 'toestand' niet als argument moet gaan gebruiken. Klinkt een beetje als mijn man, wanneer ikzelf aankondig dat ik bijna ongesteld ga worden en of hij een beetje rekening kan houden met mijn instabiliteit daardoor. En vervolgens wordt dat dan in elke discussie gebruikt. Ja maar jij ziet het nu niet helder want...grrrrrrr.

Huishouden is volgens mij in heel veel relaties (met name als er kinderen zijn) een hot issue. Bij ons dus ook regelmatig. Ik maak mij ook veel drukker over achterstallige klusjes dan man. Dus ben ik ook degene die het meestal weer doet.

Volgende week naar Parijs dus, heerlijk zeg.

Amarante, fijn dat je je beslissing genomen hebt! Wij hebben destijds wel voor meteen een punctie gekozen.

Lucebertha, heb op jou ook nog helemaal niet gereageerd. Fijn om van je te horen, ik vind dat je heel goed klinkt. Weet eigenlijk niet of ik je al gefeliciteerd had met je zoon! Hoe is de scan gegaan? Ik denk vaak aan jullie. Wat een goed idee om alles op te schrijven.

Opaal, bij jou loopt het ook goed dus, nog wel lekker bezig met voeden. Heel gedoe nog zo, maar fijn dat ie goed groeit. Mt 44, wat zullen dat schattige pakjes zijn!

Maria, hoe gaat het verde rmet jou? Ben je al helemaal 'ontzwangerd' of nog lang niet?

Over ontzwangeren gesproken, mijn haaruitval begint eindelijk wat af te nemen. Gelukkig zie je er eigenlijk niets van, maar jemig wat een haar heb ik verloren.

Gisteren prachtige dag gehad met jarige zoon. Vind 8 jaar wel een heel bijzondere leeftijd, het lijkt al zo groot. En wat was (en is ) hij ontzettend blij met zijn cavia, echt een schot in de roos.

Zo rond 17:00 zaten manlief en ik aan de wijn, en memoreerden even aan dat moment 8 jaar geleden (hij kwam een paar minuten voor vijf op de wereld), toen wij ouders werden. Het voelde heel dichtbij nog, even dan!

Overigens ben ik niet mee geweest naar het zwembad (we zouden met z'n allen gaan), want meneer was weer eens ziek. Beertje bedoel ik. Het was ook al weer 2 weken geleden geloof ik. Gelukkig valt het mee, gaat nu alweer beter. We hebben jongste dochter ook niet mee laten zwemmen, want die had s'ochtend haar hele kamervloer met groene verf besmeurd, heel fijn. Die konden we dus mooi op die manier straf geven (want als Beertje niet ziek was geweest was ze natuurlijk wel gewoon meegegaan.

Nou ja, dat zijn zo van die perikelen. vandaag weer aan het werk. Woensdag nog kinderfeestje voor zoon. Gaan met ze naar de film, dus redelijk relaxed, niet veel voorbereiding.
hi Beer, je dochter houdt van groen?!! hahaha inderdaad kwam straf mooi uit maar wel jammer natuurlijk dat jullie niet met zn allen konden en wat sneu dat Beertje toch vaak iets oppikt, hoop dat t snel goed gaat.

enne mn zus is vanmorgne met de trein hier vlakbij aangekomen....ik heb haar nu met mn moeder met de sneeuwschoenen op pad gestuurd, ik moet echt werken (baal baal baal) maar vorige week ook al niets gedaan dussss ga deze week wel hopelijk, smorgens even paar uur skieen met mn zus en dan smiddags hopelijk toch het 1 en ander doen. (moet ik natuurlijk nu niet gaan zitten forummen maarja dat is zo'n gewoont: weerbericht bekijken, krantje snel inzien en dit forum en dan aan de slag...)

Amarante lijkt me dat jullie er goed over hebben nagedacht. Nu succes gewenst en houdt ons op de hoogte hè!!

Watever klinkt erg heftig.......arm manneke. knapt t'ie al weer op? en dat weinig slapen is zooooo waardeloos.

pirameis heeft vorige week ook vaak gespookt en dan belandt ze uiteindelijk naast me in bed maar echt goed slapen doe ik dan niet meer. we hebben dr zaterdag naar haar eigen kamertje verhuisd......ook wel weer heel andere fase!! en nu ook boven tanden er goed door, zaterdagavond vreselijk gevallen (ze wil steeds staan.......zucht) tegen de badkuip, blauwe wang........

MissBR fijn dat je merkt dat het met de kinderen wel beter gaat maar praat wel met je vriend hoor, zeg m hoe dit op jou overkomt (heeft hij waarschijnlijk echt niet door). En ik kan me zo goed voorstellen dat in je werktijd leuke dingen doen zo gek voelt........maar dit is het doktersrecept meid, knoop dat goed in je oren!!!

opaal ik voel ook 1 pols regelmatig.....paar keer dag wisselend onder koud-warm water onder kraan helpt bij mij goed.

Maria hoe is t met je meis? Borstvoeding aan t afbouwen?

nou meiden, ga nu snel verder......tis hier voorjaar, stralende zon en warm en sneeuw op de hellingen, t voelt echt als een kwelling hier binnen op kantoor te zitten en dit fraaie landschap te zien maar moet niet zeuren.

moet trouwens ook weer met piraman praten. onze grappen en toespelingen voor de wens voor een 2e zijn er continue maar er komt geen besluit.....hij is enorm bang voor de stress van die enorme nekplooi destijds en dat ons nu dat geen gezond kindje gegund zal zijn enz enz tja ik denk ook hierover na maarja maarja......naja toch maar weer eens bespreken.

veel liefs XX
Hey pira, blijft je zus lang? Gezellig hoor voor je. Ik heb afgelopen weekend ook lekker de zaterdag met zus doorgebracht, zo leuk. Ben blij dat ik een zus heb! Heb trouwens ook nog een broer en ben ik ook blij mee hoor.

Tja, ik kan me voorstellen dat je wat concreter over een tweede wilt praten. Anders blijft het zo vaag he.

Pfff heb niet veel zinnigs gedaan vandaag, heel erg op vakanties zitten surfen, schandalig he want zit op mijn werk. Maar was eigenlijk wel nuttig voor mezelf, dus jammer dan.

Ga zo lekker naar huis, kids ophalen. Zo schattig, tegenwoordig als ik Beertje ophaal, ziet hij me al van best ver, begint keihard te gillen/lachen, en kruipt zo hard als ie kan naar me toe! Echt om van te smelten, hij is dan duidelijk blij om te zien!
hmmm.. ik heb een zus, maar die ik zelden. Die is nogal op zichzelf.. Best jammer vind ik dat. Maar ja... ze is lief zoals ze is

Pira: gaan we samen van start over een maandje of 2, 3?

Hier nog 1 met vakantie bezig geweest Beer! Kijk bijna scheel van te lang achter het beeldscherm zitten

We willen in mei toch nog een weekje weg. Of tenminste.. eind april en dan denk ik maar weer naar Turkije. Wilde eerst weer naar Cyprus, maar dat vond ik vorig jaar tegenvallen. Ik ben verliefd op Bodrum. Ga nu voor de elfde keer

Walt klinkt dat lief van kleine beertje zeg Zie het ook helemaal voor me

Kees heeft trouwens een tand! Ben er gewoon trots op!

Ga eerst even verder lezen dan kan ik verder reageren
Oww... bijna 5 uur. Moet eten koken. Oudste moet zo voetballen. Lekker andijvie

Even een vraagje aan Beer en MissBR:

Euh...... na 4 kinderen is dat gevoel toch wel weg dat je steeds weer een nieuw babietje wilt, of weer zwanger wilt zijn??? Het stopt toch wel een keer he?! Volgens mij ben ik verslaafd

Vind het jammer dat ik niet 50 jaar geleden geboren ben. Dan had ik er misschien wel 9 of 10 gehad hahahaha
haha lieselotje! bij mij is het nu over. het is klaar en goed zo! ben ontzettend blij met mijn kwartet en ook best een beetje nostalgisch over al die ieniemienie kleertjes die nu nooit meer gedragen worden, maar het voelt gewoon precies goed zo.

(zwanger zijn is sowieso klaar wat mijn lijf betreft en ik ben nu vooral heel benieuwd hoe dochter gaat worden.. naar hoe ze met zijn vieren zullen zijn als ze groter zijn)

o, ik moet ook eten nu. kom later nog wel vertellen hoe het allemaal gaat!
hi meiden hahah Lieselot, herkenbaar gevoel. als ik jonger was geweest had ik zeker voor een talrijk gezin gegaan, ik vind t zo leuk!!! en wie weet inderdaad samen van start binnenkort.

hier ook ruzie of voornamelijk spanning..............hebben we nooit dus kwam hard bij me aan. hij loopt op zn toppen van zn tenen en gisterenavond interpreteerde hij echt iets helemaal verkeerd WOW hoe hij toen met woorden mij zeer deed bah. kon er niet van slapen, heb vannacht een lange brief zitten schrijven en klaargelegd. heeft hij om 6 uur terug zitten schrijven en is de lucht weer redelijk geklaard maar pfffff deed me goed zeer!!

naja mn zus blijft trouwens tot zat. net nog toerski tochtje gemaakt voor haar om erin te komen want we gaan vanavond een tochtje doen bij volle maan (als die door de wolken heen kan prikken) - naar een hut - daar wat drinken en eten en dan retour....

ben wel erg moe, heb denk maar 4 uur geslapen maarja hopelijk komende nacht betere sferen en geen stress.

ohhhhh vanmorgen kom ik t kamertje van pirameis binnen, ligt ze heel raar op dr buik en helemaal zwaar, schrok enorm omdat ze zo raar lag. Was ze gewoon helemaal diep in slaap en vannacht dus zo gedraaid en niet meer terug gekund door slaapzak......pffff rot gevoel...ik hoorde dr wel even vanncht maar t was kort dus ik dacht "laat maar liggen, die slaapt verder" mmmmtoch af en toe maar kijken als ik toch wakker ben.

meiden ga wat doen....liefs en fijne dag verder XX
Pira, slaapt ze normaal nooit op haar buik dan? Beertje slaapt al vanaf een maand of vijf altijd op z'n buik, dus ik schrik er niet meer van. Vind het niet prettig, maar ja hij wil het nu eenmaal. Soms ligt hij ook met z'n gezicht helemaal in het matras.

Wat rot voor je dat je zo'n nare ruzie hebt gehad. Ik weet hoeveel impact dat heeft, daar kun je je heel beroerd door voelen. Hopelijk knap je wat op door de skitocht bij volle maan, lijkt me heel mooi.
lieve Beer alles weer oke hier hoor maar t was inderdaad even heftig..........vooral omdat wij vrijwel nooit spanningen of woorden hebben.oef kwam hard binnen maar heb mijn punt kunnen weer geven en snap ook wel dat hij op zn tenen loopt en zo klaar is met deze k..situatie maarja hij moet geen rotgevoel van hem gaan projecteren op mij of mij daarvan de schuld gaan geven en t is voor hem zo moeilijk toe te geven dat hij er dit keer echt naast zat, maar goed alles is weer okee.

en nee pirameis slaapt nooit op dr buik dus vandaar dat ik t er maar raar zag uitzien.

gisterenavond skitocht was zaaaalig, deed me echt goed. was samen met mn zus en wat kennissen hier uit t dorp, gezellig al was t voor mn zus wel wat afzien want tja je klimt toch even zo'n berg op. mijn ouders op ons meiske gepast en dat is super gegaan....ook wel fijn gevoel

maar even hot news; t lijkt erop dat we voor de voor de 2e gaan. we hebben dr niet te uitgebreid meer over gepraat, doen t gewoon en zien wel wat er gebeurt......wellicht is t ons niet meer gegund of duurt t heel lang deze keer, wie weet..... we zien wel. ben dr blij over en relaxed, voelt goed.

meiden fijne avond allemaal XX
Spannend Pira, een tweede! over sommige dingen moet je ook niet te lang nadenken.. die neem je met je gevoel!

fijn dat de spanning weer een beetje minder is. hier ook wel beter. we kunnen weer een beetje lachen en grapjes maken over de situatie..

hummel slaapt ook niet op haar buik, maar ik ken het wel van de jongste en middelste. die sliepen ook op hun buik vanaf het moment dat ze konden draaien. gelukkig nooit met hun gezicht in het matras, dat lijkt me wel eng....

verder probeer ik leuke dingen te doen. lukt soms wel en soms niet. moet zeggen dat de mooie dagen die we nu gehad hebben, wel erg helpen. en losssssss laten... (moeilijk hoor!)

en nu ben ik moe, ga lekker naar bed.
Piraaaaaaaa. Leuk de 2e!!!!! En fijn dat de ruzie weer opgelost is.

Ik ken de wrijvingen wel een beetje hoor. Beetje ruzie hoort erbij zo af en toe. Maar leuk is het niet.... Schrik er ook altijd van....

MissBr: dikke knuffel, volgens mij heb je het best zwaar.... Hoop dat je je snel weer goed gaat voelen.

Kees heeft tand 2 alweer..... snel hoor.

enne... Lekker Pira, dat skieen, jij klinkt altijd zo leuk als het om dat skieen gaat. Ik moet (tja... moet.... ik kan het niet zo goed, en ben best een beetje bang) woensdag tot zondag. Gaan we naar Lermoos. Ik wil het zo graag leren, maar ja.. dat kost zijn. Stond vorig jaar af en toe best met knikkende knieen.. Was natuurlijk ook zwanger... Nou ja.. misschien dit jaar beter
MissBR ja we kiezen ervoor op gevoel. als ik namelijk zo'n nacht heb als de afgelopen zou ik zeggen van "pffff weet ik t wel zeker ????" elk uur wakker, verkouden, huilen enz enz maar dat is natuurlijk onzin. het gevoel is dat ons gezin nog niet compleet is, ik vind het echt zo leuk, had ik nooit kunnen bedenken......

En jij doet t prima meid, echt!! het is gewoon niet makkelijk om los te laten dus de momenten dat het lukt gewoon jezelf een klopje op de schouder geven!!

Lieselot nu jij nog "over de brug"!!!

en volgende week skieen, kan me zo goed herinneren dat je vorig jaar ging (bah wat vliegt de tijd......). gewoon gaan en paar lesjes nemen, zon op de bol, lekker buiten en jezelf tot niks verplichten. Gaan alle kids mee??

maar goed ik ben dus zo brak vandaag.........wat een nacht en vandaag is ze niet echt de vrolijke meid van alle dag. snel kwaad en huilen. ze heeft gelukkig wel 2x heerlijk geslapen maar de snot loopt dr neus uit. nu zijn mijn ouders en zus even winkelen en ben ik alleen, is ook wel fijn. meis kruipt en rommelt op de grond en ik probeer nu een paar mails en telefoontjes te doen......pirameis is heeeel druk met de afwasmachine,is dr favoriet, la dr in, la dr uit...........naja kan ze niet vroeg genoeg mee beginnen toch??

ga snel dr neus weer afvegen.........

dag meiden, veel liefs XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven