35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

hi meiden, buongiorno!!!

wat een rust hier.................allemaal druk?

even vraag aan ervaren moeders hier....pirameis slaapt in een slaapzak en onder lakentje met deken maar draait nu continue snachts en ligt dan als een worst vast. wat doen jullie?

zonder slaapzak onder de dekens zodat ze makkelijk draaien kunnen ??

hier alles oke......soms wel ineens spanning in mn lijf van "oh jee kan zomaar ineens weer zwanger zijn" ...........of dan juist "reken nergens op, wellicht gebeurt t nooit meer" of ineens ook twijfel pffff niet eens zwanger en al genoeg hormonen door mn lijf. moet ook zo lachen dat we dr weer voor gaan.......had ik echt nooit kunnen bedenken.

trouwens ik geef pirameis nog 2x per dag borstvoeding........smorgens en savonds......geen idee wat ik nu het beste kan doen...stoppen of gewoon even aanzien hoe dit loopt?! denk t laatste....

Beer jouw mannetje wordt binnenkort 1 jaar JEEEEEE

meiden fijne dag allemaal liefs XXXX
Hey Pira, wat een leuk bericht. Ik hoop dat jullie lekker snel weer zwanger mogen worden, en alles onbezorgd gaat verlopen.

Over bv, als jij nu gewoon ongesteld bent, en dus weer vruchtbaar, kun je gewoon nog even doorgaan. Als je eenmaal zwanger bent, en je vind dat te zwaar (voeden en zwanger zijn), dan kun je altijd nog stoppen.

Beertje ligt altijd alleen in een slaapzak, en kan dus door het hele bed heen. Onder een dekentje vind ik minder veilig, omdat ze daar toch onder kunnen komen. Als je slaapzak warm genoeg is zou ik haar gewoon zonder deken leggen.
ja ik zie met dat voeden wel hoe t loopt. kan me voorstellen dat op het moment ik zwanger mocht raken, wel klaar ben met het voeden erbij maar goed ik zie wel.

trouwens wanneer geven jullie gewone volle melk (uit een melkpak bedoel ik dan?) ? ik heb nu opvolgmelk (geit omdat ze andere smerig vindt) maar gewone melk vindt ze wel lekker (heb ik eens geprobeerd). ik lees overal minimaal tot 1 jaar maar doen jullie dat ook??

Lieselot ook jij dr voor gaan nu ahhaha kunnen we samen zenuwachtig worden of we ongesteld worden of niet

meiden fijne avond. maak snel mail af en ga boodschappen doen en met mn ouders en pirameis rommelen. ze passen nu op dr zodat ik even kan werken. liefs XX
oh mbt onbezorgdheid Beer .....................zit toch wel diep hoor die ongerustheid bij de zwschap van pirameis. denk daar ook heel vaak aan nu van "dat het, als het lukt, asjeblieft gezond mag zijn" ons meiske is gezond en wel maar die stress tijdens de zwschap was ECHT niet fijn. piraman is daar ook best vaak mee bezig merk ik. naja we zullen zien wat ons is gegund. XX
Pira: Melk mag volgens mij echt pas na 1 jaar. En ik zie zelfs in de winkels al pakken opvolgmelk voor na 1 jaar..... ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies.

En die stress is begrijpelijk in jouw situatie. Maar het is een nieuwe zwangerschap en(jij was het toch met die slechte neklooimeting? misschien mischien moet je nu gelijk een vruchtwaterpunctie laten doen zodat je niet in de zenuwen hoeft te zitten als de nekplooi weer niet zo goed zou zijn.

Ik stop eind april, dan gaan we naar Ibiza en dan gaan we daar, net als Wendy van Dijk in het plaatsje Vedra en kleine Vedra maken hahahahaha....
Hi dames!!!!

Pira wat lees ik ? Ga je voor een tweede?!

Lieselotje jij ook al??

Beer die van jou bijna 1...hier ook....leef er al naar toe.....

Tis al echte kerel inmiddels...meneer is nu 10 maanden en inmiddels 81 cm! Net boven 10 kilo......

Hij kruipt en tijgert...staat inmiddels tegen de bank maarheeft daar nog welwat hulp bij nodig

Ik wil ook best nog een tweede maar het lijkt me wel heel zwaar ze zo snel na elkaar?! Maar goed zeeen van tijd hebben we hier allemaal nietmeer he?

Liefs
Het klinkt misschien raar... maar ik vind het helemaal niet druk... Heb tijd zat eigenlijk. Zit veel thuis omdat meneer heel lekker en best lang slaapt en hij kan zichzelf prima vermaken. De oudste 2 helpen me ook en ook voor hen heb ik tijd zat.

Nnu werk ik op het moment niet zoveel, maar ik sport nog steeds 3 x perweek en ik probeer 1 x per week iets leuks te doen met een vriendin. Ik maak het niet zo achterlijk laat, gewoon tot een uur of 10,11.

Maar ja... misschien komt het nog als hij gaat kruipen of lopen. Maar ik maar het idee dat ik er nog wel een paar bij kan hebben....
en de leeftijd speelt inderdaad ook wel mee om snel weer te willen beginnen....

Als ik wat jonger zou zijn zou ik misschien nog even wachten.
leuk leuk leuk Lieselotje!

gewoon doen hoor en ik nsap best dat je het nu niet zo druk vindt. zeker met twee grote kinderen die alles al zelf kunnen en je ook nog een beetje kunnen helpen, is het allemaal best te doen (zeker als je een makkelijk kind hebt!). dus die tweede kan er dan best nog bij hoor! doen en lekker van genieten!

Pira: ik heb hummel altijd in een slaapzak en onder een dekentje (jongste oon ook trwouens). altijd zo gedaan. Ik vind alleen een slaapzak zo kaal (en koud) en ik vind ook dat ze moeten wennen aan een dekentje over zich heen. ik stop m bij hummel altijd lekker in zodat ze er niet onder kan belanden.

en wb die spanning.... na mijn miskramen (tussen nummer 2 en 3) was ik ook veel minder onbezorgd. maar ja.. om het daarom niet te doen... wel een spannende periode nu voor jullie!

snok: goed om even van je te horen. fijn dat alles goed gaat!

beer: beertje bijna jarig he? (wanneer precies?) Jongste zoon ook, die wordt twee.. leuk he, die mijlpalen!
Beer hoe ist met de cavia trouwens?

Snok leuk van je te horen.....jee wat een groot kereltje al, maf hè. Als ons meiske zo staat, vind ik er ook al zo groot, echt een dreumes. Enne inderdaad hebben we gewoon niet veel tijd.......onze eieren gaan langzaam over de datum

wel erg oneerlijk hè....die kerels hebben dat gevoel niet, al roept piraman wel regelmatig dat hij zo'n ouwe pa is...maar ik zeg dan "kids houden je jong!"

Lieselot ohhhh wat fijn jij ook, kunnen we weer onderbroeken staren hahaha

wat betreft drukte....ja mn dag is vol en als t zover mag komen met 2 zal t zeker nog voller zijn maar ik moet zeggen dat ik probeer mijn werk ook op wat lager pitje te houden dan ik in eerste instantie probeerde, ik red het gewoonweg niet. piraman is door de week nooit thuis om te helpen dus moet ik t alleen doen......mbt werk ben ik er ook niet helemaal uit hoe nu verder....

MissBR ja ik vind enkel slaapzak ook zo kaal en koud. ze krijgt ook gewoon lekker nog dekentje. naja ze draait maar lekker en als t nodig is, leg ik dr weer recht.

Wanneer wordt je jongste 2?

JA spannend hoor....stiekum kruitp t direct weer in je systeem van "wanneer zal ik ongesteld worden of niet" enz enz. belachelijk natuurlijk omdat we vorige week t veilige vrijen pas volledig hebben losgelaten. wel geeft t direct weer extra dimensie

lieve meiden fijne dag allemaal XX
haha, een extra dimensie? gewoon meer zin en meer spanning? niks mis mee! geniet ervan! haha!

jongste zoon wordt volgende week maandag (de 22e) 2. en een paar maandjes later wordt hummel alweer 1. bizar!

hoop wel dat je iets verzint op hoe je dat moet doen met werk en piraman enzo. niet fijn als jij steeds degene bent die inlevert he?
Hahaha nee MissBR er is niks mis mee, we hebben t hartstikke druk

mbt werk - inleveren tja ik weet t maar kan me dr op dit moment even niet zo druk om maken. mn interesse voor een aantal zaken zijn ook gewoon minder. weet even niet zo goed waar ik me nu precies op wil richten (doe nl nogal veel verschillende dingen). naja de toekomst zal t uitwijzen.

ohja meiden 10 april is onze trouwdag..... liefs XX
buongiorno meiden!!

hebben jullie ook papiereters??

hier is de scheurfase (van papier dan) begonnen en als ik even niet oplet, eet ze het lekker op

naja alle boekjes, krantjes e.d. dus ook weer verwijderen hahah

fijne dag allemaal XX
hoi allemaal,

wat leuk, weer twee die voor de volgende gaan.

we hebben het er niet over gehad hier omdat Jelle pas een paar weekjes thuis is. Maar het bevalt me uitstekend en het lijkt me ook erg leuk, maar nu nog eventjes niet. We weten ook niet hoe het allemaal gaat lopen, nog regelmatig controles in het ziekenhuis natuurlijk.

Sinds anderhalve week is Jelle nu volledig op de borstvoeding en groeit als kool. Een keer per dag geeft papa het flesje (ivm kinderdagverblijf straks, en kan de melk uit de vriezer ook opgemaakt worden). Jelle slaapt trouwens overdag onder een laken en dekentje en 's nachts het slaapzakje erbij. Hij ligt altijd met zijn handen en armen boven de dekens dus ik denk niet dat hij zomaar naar beneden kruipt. Eerder erboven, ja hij ligt regelmatig boven de dekens en dan laat hij zich wel horen.

Hier is het ook lekker druk, alle kraamvisite komt op gang. En dan moet ik na de pasen alweer gaan werken.....pffffff.

Papa is momenteel ook hard op zoek naar ander werk, hij heeft het helemaal gehad bij zijn huidige werkgever. Wel spannend allemaal hoor.

groetjes, ga lekker genieten van het zonnetje en misschien straks weer lekker wandelen met Jelle.
Hi Opaal wat fijn van je te horen en te lezen dat het goed gaat, ook met de BV. Blijf inderdaad wekelijks dat flesje oefenen want ik ben daar laks in geweest en madammeke heeft vervolgens tot ca. 7 maanden oud geen fles meer geaccepteerd.

Ga je fulltime weer aan de slag of minder?

geniet nog maar van deze tijd thuis......

Ik had heel snel na de geboorte van pirameis "yes....meer kids" maar heb me ingehouden dit uit te spreken, eerst even alles laten bekomen enz enz maar het gevoel bleef....nu gelukkig piraman ook over de brug....hij is niet te houden

Zon in NL? hier sneeuwt t weer.....

liefs XX
haha, hier zijn hele telefoonboeken verdwenen! hummel doet het niet trouwens (nog niet?), maar de oudste twee mt groot plezier! (en happen zand om het weg te spoelen! )

Opaal: fijn dat het goed gaat met jou en met Jelle! blijf genieten en nummer twee dient zich vanzelf aan als het zover is!

pira: niet meer te houden? haha! dus geen tijd meer voor het forum?

verder alles goed hier. hummel heeft prutoogjs van de verkoudheid, maar is verder erg gezellig gelukkig. alle kindjes zijn lief en lekker in hun vel trouwens. erg fijn!

en morgen naar Londen! lekker met vrienden (we zijn met 8 in totaal) op stap. zin in!
MissBR veel plezier in Londen..........de kinderen allemaal thuis?

Hummel dr verkoudheid gaat snel voorbij?

ik voel moeemoee.....vanmorgen om half 6 was pirameis al wakker en ondanks alle wapens (borsten) in de strijd bleef ze wakker dus om 7 uur al beiden aangekleed en wel aan t ontbijt. straks moet ik mn ouders naar vliegveld brengen en znez en komende dagen hoop ik echt wat werk te verzetten, daar is nogal wat bij ingeschoten met de familie in huis.

bij pirameis de 5e en 6e tand prikken erdoorheen.....en ze knarst continue met de 4 tanden die ze al heeft .......

meiden, ik ga snel mn mail controleren liefs XX
buongiorno meiden, ...........alles okeee??

hier heftige nachten..pirameis wordt soms gillend wakker en met geen mogelijkheid krijg ik haar weer rustig in haar bedje met als gevolg tussen ons in...........en dan vervolgens om half zes klaarwakker zijn...........pfff ik voel 'm!!!

geen idee wat er is, pijn lijkt me niet wat tussenons in slapat ze zo en ook redelijk door. gevoel alsof ze bang is, echt helemaal overstuur. zo zielig. naja fase, sprongetje??!!!

verder zou ik het liefst een helmpje op doen want ze stoot zo vaak dr koppie. hoe goed ik ook oplet.....voel me soms een slechte ma als ik weer boem hoor, of er net niet op tijd bij ben. ze kruipt zo snel en trekt zich overal aan op en ook de eerste pasjes wil ze al maken tussen stoel en tafel enz. afremmen lukt natuurlijk helemaal niet.

ik zit trouwens nu op mn kantoor en buiten bij ons vogelhokje is het zo druk met vogeltjes. heb vetballen hangen, zaad gestrooid enz, zo gezellig om te zien.

en gisteren urenlang buikpijn gehad......ongestelditus gevoel maar dat is nog niet aan de orde............direct alle "voelsprieten" uit natuurlijk..........zo maf hoe je, ook al wil je het niet, vanalles voelt of denkt te voelen. spannend.

meiden fijne dag en fijn weekend XX
Hey meiden, hier weer heftig weekje met Beertje achter de rug. Dinsdag werd ik op mijn werk gebeld dat ik hem beter kon komen halen van de creche, hij liep aan alle kanten leeg (spugen en diarree). En vandaag is hij nog niet veel opgeknapt. Ik moet hem vier keer per dag in bad doen omdat ie dan weer helemaal onder zit. Hij eet en drinkt bijna niets, dus is nog opletten. Hij is denk ik wel 1 tot 2 kilo lichter. Echt een klein hoopje ellende.

MissBr, veel plezier in Londen.

Pira, spannend, ja ieder pijntje wordt nu afgewogen natuurlijk. En balen dat je meisje zo bezig is snachts.
Och arme Beertje..............wat een pech heeft t'ie toch. En arme Beer, heftig voor je!!

Hou t goed in de gaten meis, zeker als hij niets binnenhoudt, t'is zo'n klein lijfje! sterkte en laat ons weten hoe t gaat. ben je bij de dokter geweest of niet?

Ja inderdaad voel ik direct vanalles hahaha moet om mezelf lachen. naja de tijd zal t uitwijzen, we zijn elk geval goed bezig maar ik houd mezelf goed voor dat het deze keer ook heel goed lang kan duren!!

liefs XX
buongiorno meiden!!

fijn weekend gehad?

hier een voorjaarsachtig weekend met veel zon. ook nog even skitochtje gemaakt, heerlijk, daarnaast paar keer lekker vroeg naar bed..... denk wel datik met BV zo'n beetje klaar ben. moet nu 'savonds echt een fles geven anders is het gillen en brullen. vrijdagavond heeft ze zo gehuild en ik wist niet meer wat te doen, vanalles geprobeerd tot ik de ingeving had dan maar een flesje klaar te maken. Als ik haar nl voedde viel ze al snel daarna in slaap dus dat gaf toch het idee dat ze bij me dronk maar zodra ze weer in dr bedje lag was t hek weer van de dam. afin fles leeg gedronken en heerlijk geslapen.............

ik geef nu 's morgens nog BV en vermoed dat de bron nu dus wel snel zal opdrogen.....toch wel raar en even ook een moment van "jammer" Vandaag is ze 9 maanden en ik had nooit kunnen bedenken zo lang BV te geven.

meiden fijne week alvast XX
Beer, hoe is t met Beertje?
Beertje: beterschap... vervelend als ze zo ziek zijn. Altijd zo zielig.

Pira: AL druk in de onderbroeken aan het speuren??

Ik stop eind april, als we naar Ibiza gaan.... al wil ik nog zo graag, ben er ook best een beetje zenuwachtig over. Hoop dat alles goed gaat enzo... Maar dat herken jij wel volgens mij

MissBR: hoe gaat het nu met je? EN londen? Leuk!!!

WIntersport was wel leuk, maar ik vind het toch best eng eigenlijk. Ik kan het gewoon niet goed en de eerste dag lieten ze me een blauwe piste doen waar rood doorheen zat. Ik verstijfde gewoon helemaal.. Denk dat ik volgend jaar een weekje naar Pira ga om te leren ......
Hi LIeselot......kom maar hoor, ik vind lesgeven hartstikke leuk. En maken we dr gewoon een 35+ bijeenkomst van....... Had eigenlijk ook weer op herhaling gemoeten bij de skibond maar is niets van gekomen.....naja verleren doe ik t niet en wellicht pak ik het officiele deel in de toekomst weer op.

Ik herken zeker de onzekerheid van "zal het wel lukken, zal t gezond zijn of tart ik het lot, kan ik t wel aan enz enz" tuurlijk voel ik me al zwanger onderbroeken inspectie begint langzamerhand.....afgelopen donderdag behoorlijke buikpijn en gisteren heel klein beetje roze iets?! en ik ben moeeeeeee maar of dat nu van opspelende hormonen is of gewoon de redelijk korte nachten met pirameis ........zal t laatste wel zijn hahahah. wel is mn borstvoeding heel hard aan t opdrogen ...afin je ziet duizendeneen redenen om me al zwanger te voelen maar nu moetik het wel nog zijn of worden hahahah 21 of 22.03 verwacht ik ongestelditus (verwacht ik want ben beetje onregelmatig......). mag er natuurlijk helemaal niet op rekening dat de 1e ronde direct raak zou zijn, te belachelijk voor woorden maar het is verschrikkelijk dat op het moment je er voor gaat, je lijf en geest zich hierop instellen. Naja ik ben wel relaxed hoor en kan erg lachen om mezelf.........welleuk dat je er ook binnenkort voor gaat......kunnen we samen onderbroeken staren!!

dag meiden fijne dag verder XX
o pira, wat spannend! hou ons op de hoogte hoor! het zou wel heel geweldig zijn als het meteen zou lukken! (en ook geen man overboord als het niet zo is, duimen we volgende maand gewoon weer voor je!)

lieselot: gewoon voor gaan meid, het komt vast goed! (en leuk!!!)

beer: beertje alweer opgeknapt?

hier hummel weer beter gelukkg. oogjes weer schoon en snot weer weg. erstiger dan dit is ze ook nog niet 'ziek' geweest gelukkig!

londen was heeeeeerlijk! met kinderen op stap is super speciaal, maar zonder kinderen is ook wel erg ontspannen hoor. even niet opletten en ons eigen schema aanhouden. was voor vriendlief en mij ook wel heel goed.

nu gaan we ons opmaken voor de tweede verjaardag van onze jongste zoon. komende zondag is zijn feestje. leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven