35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

oei MissBR, hoop dat het wel gezellig wordt dan, je moet wel een beetje positieve energie krijgen (beetje moeilijke moeder dus?).

Ik ken dat probleem wel van Hummel, hebben wij ook een tijdje met Beertje gehad, en soms nog steeds wel. Met name dat heel erg wakker worden na die late fles. En dan wil je zelf net gaan slapen ligt er een eentje te kletsen naast je. Maar ik maak hem nu nooit meer wakker, en soms komt ie dan toch snachts weer (zoals afgelopen nacht, maar toen heedt manlief alles geregeld). Ben evengoed (net als jij) brak, want wakker wordt je toch wel.

Als je straks uitkomt op dyslexie, is dat ergens niet ook maar fijn, dat je dan weet wat het is en hoe het aan te pakken? Of voel je dat anders? Zit hij nu verder wel goed in z'n vel op school?
nou ja, moeilijk. ze kan heel erg zeuren over hoe dingen 'zouden moeten', maar raakt zelf al in de stress als we komen eten. en ik ben nog steeds een beetje boos dat ze laatst niet eens wilde dat jongste zoon (die heel erg dol op haar is) twee nachten zou komen logeren.. hoeft echt niet elke week, maar er zo over zuchten voelt als een enorm aanval op mijn kind en dat is dus niet leuk.

maar als ze niet komt, vind ik dat ook weer niet goed omndat ze dan geen interesse heeft

ja, ik had dus ok bedacht dat hummel wat krijgt als ze wakker wordt, maar in de praktijk wil ik dat 'snachts altijd te lang rekken en ben ik dus vele te lang wakker. tsja..

zoon is tamelijk bozig de laatste tijd. denk wel dat dat met school te maken heeft en dat ie echt wel voelt dat het moeite kost. vind ik weer erg zielig...

als de diagnose gesteld zou worden, zou dat wel helpen natuurlijk omdat ie dan meer tijd en hulpmiddelen krijgt, maar je hoopt natuurlijk dat ie er met gewoon wat meer aandacht ook komt.. we wachten het af!

hoe gaat het met jouw kinders?
Haha dat is wel een beetje herkenbaar hoor. Mijn ouders willen ook niet zo makkelijk oppassen en ben daar al vaker boos over geweest. Zeker omdat ik ze bijna nooit vraag. Ze zijn wel gek op de kinderen hoor, maar zijn van die fitte zestigers (gelukkig) met een zeer druk schema.

Sneu van je zoon hoor, hoop echt dat je zo de juiste hulp krijgt. En snap wat je bedoeld, toch liever geen dislexie natuurlijk.

Mijn kinders doen het wel lekker. Alhoewel ze wel wat meepikken van de wat mindere sfeer hier in huis, helaas. En ook dat ze papa zo weinig zien vinden ze niet leuk. Jongste dochter gaat over een maand ook naar school. Dat vind ik erg spannend en ene kant heel leuk, maar zal ook wel weer tranen worden (van mij dan he...).

Beertje is (net al ik) erg verkouden en zit dan weer minder in z'n vel. Echt tijd voor beter weer he!
hi lieve meiden!!

MissBR plannen die sauna, zalig!!! moet ik ook dringend eens doen.......wellicht volgende week even met mn zus in NL, idee!!

en ik hoop met je moeder goede sfeer..............

die moeders toch..........worden wij straks ook zo??!!!

wat sneu dat je oudste zoon bozig is...en ik snap dat je enerzijds duidelijkheid wilt en anderzijds gewoon horen dat er niets is en hij eroverheen groeit ......laat t weten van a.s. donderdag - evaluatie.

Beer ruzie gehad, balen maar wel uitgepraat. en hoe je t opschrijft is helemaal niet stom, t'is gewoon hoe t is. hij hebt t ook druk en managed heel wat.

Beertje en jij verkouden bah!!! hoop dat t snel over is.

hier leek zaterdag de snotparade weer te starten maar het lijkt erop dat het niet zo heftig is als in december. ik hoop t want a.s. maandag vliegen we weer en zou vervelend voor dr zijn als ze dan erg verkouden is.

trouwens nacht was goed hier..................zalig als je wakker wordt van dr gemurmel en het is eens niet 2 of 3 uur maar 6 uur of 7 uur pfiieeew.

en mbt die 2 eitjes die klaar stonden-staan hahaha ik dacht juist...."shit nu dr voor gaan

piraman wil wel maar ziet weer beren op de weg die eerst even over moeten steken

zal er binnenkort weer eens over beginnen.

ohoh ik heb oppas weggestuurd, meiske lag net lekker in bed te slapen zodat ik nog kon werken.........maar ik hoor dr al......doeg tot snelXX
buongiorno goedemorgen!!!!!

zijn we allemaal weer fris en fruitig???!!!! naja t'is al bijna 11 uur dus de dag is alweer een tijd bezig...immers pirameis werd om 6 uur wakker dussss (maar blij met de nacht slaap, heeeeerlijk).

moet werken maar presteer bijzonder weinig..............baal dan weer van mezelf............enz.

mijn piraman is in zn appartement vlakbij zn werk gebleven (waar zn zoons wonen) want hij heeft tot 4 uur doorgewerkt (vanmorgen ja). maak me echt soms zorgen, t loopt gewoon niet fijn.

meiden allemaal fijne dag gewenst XX
Hoi dames,

mag ik misschien ook af en toe mee schrijven? Ik heb niet alle 81 paginas kunnen lezen, maar ik zie dat jullie elkaar al heel goed kennen. Ik ben dus iemand die twijfelt of ik zou wel of niet na mijn 35ste nog aan een kind beginnen....Ik wordt 35 volgende maand en ik heb 2 leuke jongens, van 6 en 3. Ik slik al een tijd geen pil maar kan steeds die stap - naar een derde kind - niet zetten. Het klinkt heel dom, maar ik twijfel al bijna een jaar:) Dus als het mag, ga ik meelezen:)
Hi Nata, ging mn pc uitzetten en zie je bericht. Nou wat mij betreft mag je zeker meeschrijven en lezen hoor...hoe meer zielen...............

maar wat zijn je twijfels zoal??

heb net naar afdaling vrouwen (skien) gekeken whoooehoee wat een adrenaline, gaaf. t kriebelt overal om de ski's snel weer te pakken, moet lukken dit weekend.....

ga nu kopje thee drinken en pirameis dan voeden en lekker slapen. truste allemaal XX
hallo Nata!

natuurlijk mag je meelezen en schrijven. Gezellig!

wb je twijfel: ik zeg doen! Ik heb er zelf 4, drie jongetjes (8, 5 en bijna 2) en een meisje van 7 maanden. heel erg leuk. was nooit van plan om er 4 te krijgen, maar wilde er wel altijd heel graag 3. na nummer 3 (die met wat moeite gekomen is, na 2 miskramen en moeilijk zwanger) vonden we 4 ineens zo leuk dat ik al heel snel weer zwanger was (jongste twee schelen 15 maanden).

maar het is zoooo gezellig!

pira: dat klinkt niet goed hoor, van piraman. gaat het niet goed met zijn bedrijf? of is het zo druk dat ie eigenlijk iemand erbij moet hebben? kunnen jullie er wel over praten of vindt ie dat lastig? (vriendlief vindt altijd dat ik me te weinig interesseer, maar als ik dan eens iets kritisch zeg, kan ie dat ook niet echt hebben)

sauna nog niet geregeld trouwens.. morgen voor het eerst naar de psychologe voor een kennismakingsgesprek. ik ben benieuwd!

beer: mijn ouders (mn mijn moeder) wil niet oppassen omdat ze ervan in de stress raakt en het si allemaal zo druk en teveel en moeilijk enzo. en als ze dat teveel zegt, word ik daar een beetje krigel van, wnat het zijn wel mijn kinderen waar je het over hebt. En ik vraag het eigenlijk nooit, en met name jongste zoon is zoooo dol op haar, en eigenlijk ook zo makkelijk (gaat heel goed slapen enzo). nou ja.. (oudste twee logeren daar trouwens wel af en toe hoor. dat kan ze dan nog net aan)

fijn dta de kinders goed gaan, jammer dat Beertje en jij verkouden zijn. en natuurlijk een stap als er weer 1 naar school gaat! (Kan ik me nu nog niks bij voorstellen...jongste zoon nog heel klein)

ga nu lekker naar bed denk ik. tot later!
crosspost met pira: ik keek ook naar afdaling. wow he! wat gaat dat hard!!!!!
hi MissBR bij piraman is opstapeling van toestanden als rechtzaken, crisis, banken die moeilijk doen enz enz....maar wat zitten nu wel aan onze en vooral hij aan zijn max......gelukkig vannacht lekker thuis geslapen en vanmorgen rustig met ons ontbeten. pirameis ging uit dr dak toen ze m zag!! leuk!!!!

MissBR hoe slaap je nu trouwens??

Maria hoe is t ermee?

Opaal en ook bij jullie, hoe gaat het met je hummeltje thuis?

en OHHHHH stop de tijd, pirameis kruipt als de brandweer, gaat zelfstandig zitten, trekt zich op aan de box brrrrrrrrrr t gaat me echt te snel allemaal.

meiden moet rennen; postkantoor, gemeente, boekhouder en kapper .........doei tot later XX
Jeee die Pirameis, laat haar een voorbeeld nemen aan Beertje, die doet al dat soort dingen nog niet.....relax...

Maar leuk zeg, wat een ontwikkeling ineens. Hier ook iets nieuws, sinds gisteren zegt ie eindelijk mama (hehe werd een beetje moe van dat gepapa).

Tja, al die mannen hebben het maar druk. Hoe oud is jouw man nu Pira, een stuk ouder toch. Kan me voorstellen dat het dan nog even zwaarder is.

Nata, hoi, welkom, schrijf lekker mee. Waar liggen je twijfels? Ik heb er net als MissBR ook vier. Over de derde heb ik ook heel lang getwijfeld en ik was ook al 35 toen zij kwam. De vierde was een verrassing.

MissBR, vandaag dus psycholoog. Hoop dat je een goede hebt, maakt nogal wat uit, en dat het klikt. Wel heel goed dat je gaat.

Lastig zo met je moeder, kan me wel voorstellen dat je je daar af en toe aan stoort. Ik heb dat ook wel met mijn ouders, maar ze wonen te ver weg om er echt wakker van te liggen, daarvoor zie ik ze te weinig zeg maar.

Fijne dag meiden, ik ben erg druk met de kids die nu vakantie hebben, maar hoop nog wel even langs te komen.

Oja, volgende week wordt zoon 8, en ik heb gisteren een cavia voor hem gekocht! (hij weet het nog niet, ik haal hem volgende week op, moet echt een verrassing zijn). Denk dat ie het super vind en ik vind het zelf ook al heerlijk in ieder geval weer eens een dier in huis (ook al is het maar een cavia).
hi Beer wat leuk een cavia!!! jeugdsentiment......ik had er wel 20 ofzo in hokken buiten die ik trouw schoonmaakte, voerde enz toen ik kind was, zo leuk, dat geknor van ze!! hij zal t fantastisch vinden.

En beertje zegt mama, well done! tja van mij mag ons meiske rustiger aan doen, t gaat me echt te snel allemaal in deze dagen. vandaag zag ik ook 3e tand boven en anderen ernaast piepen er ook bijna door. ze zwaait nu ook, lach me rot, als mijn vader dr voglende week ziet (die heeft in jan toen ik in NL was 10 dagen zitten zwaaien maar daar snapte ze niks van).

Piraman is nu 55.....inderdaad 16/17 jaar ouder maar je zou t m niet geven hoor, echt super fit en lekker ding

maar toch mbt werk is hij t beu. heeft al zoveel jaar hard gewerkt en geknokt en zou t nu was relaxter willen maar daar ziet t voorlopig niet naar uit.

ik heb weer nieuwe look !! lekker al vind ik die tijd dat je bij de kapper zit zo verloren tijd maar goed heb weer fris koppie, was nodig.

mbt moeders ja MissBR ik snap je gevoel vooral als ze dat ook nog zo makkelijk even zegt, dan gaan jouw haren overeind. heb je het eens voorzichtig gezegd dat dat jou een rot gevoel geeft? en hoe was je gesprek met psych vandaag? goed gevoel bij?

meiden fijne middag verder XX
Hé meiden, daar ben ik ook weer eens. Jongste zoon slaapt en straks oudste ophalen van de BSO, dus even tijd . Pira zo te lezen is jullie dochter inderdaad een snelle, voor je het weet is ze het huis uit ! 20 cavia's in hokken buiten?? Ik dacht dat die beestjes eigenlijk altijd binnenshuis gehouden werden. Wij hadden vroeger wel heel veel konijnen buiten in hokken (en af en toe verdween er eentje in de pan ( maar dat realiseerde ik me toen gelukkig nog niet!).

Beer jullie oudste wordt alweer 8? Dat schiet op zeg! Je weet zeker nog als de dag van gisteren dat hij 1 werd? En bij jullie is het deze week vakantie? Zal wel met de carnaval te maken hebben, bij ons is het nl volgende week. Heerlijk, heb er zin in, even geen ochtendspits. Oudste gaat bovendien ook nog paar dagen bij opa en oma logeren.

MissBR hoe was het met je moeder? Hopelijk gezellig! Moeders hebben soms gebruiksaanwijzing he ? De mijne zie ik niet zo heel erg vaak (maar we bellen wel wekelijks) omdat ze aan de andere kant van het land woont. Ze is al aardig op leeftijd, nl 77 maar nog wel heel kwiek ondanks dat ze nu wel wat last krijgt van slijtage in de heupen ed. Als ik dichterbij zou wonen zou ik geregeld even bij haar op de koffie gaan maar dat zit er helaas niet in. Gelukkig wonen m'n zus en broers wel dicht bij haar in de buurt. Hoe was het bij de psycholoog? Was het een prettig persoon?

Nata tuurlijk mag je meeschrijven! Enne...35 is nog hartstikke jong hoor! Net als de anderen vraag ik me ook af waarom je precies twijfelt. Vanwege je leeftijd? Of omdat je inmiddels uit de luiers bent en er dan weer in terecht komt?

Opaal hoe is het bij jullie thuis? Met volle teugen aan het genieten? Geef je nog steeds borstvoeding?

Wat fantastisch om te lezen dat Lucebertha inmiddels is bevallen van een gezonde zoon! En bijzonder dat hij dezelfde naam heeft als de onze! Ik hoop ook dat het heel lang goed mag blijven gaan zodat ze nog heel lang kunnen genieten met z'n drietjes!

Lieselotje hoe gaat het met je? En met de jongste? Hij is ook alweer bijna 5 maanden zie ik!

En Carlot hoe is het met jou? Geniet je nog steeds zo van je zwangerschap?

Ook lang niets van Varadientje gehoord! Hoe is het met je? Nog nieuwe ontwikkelingen?

Bij ons gaat alles goed. We genieten volop. Nog een maand zwangerschapsverlof en dan weer aan het werk, jeetje wat gaat het snel. Baby slaapt ook goed en behalve z'n huiluurtje(s) 's avonds is het een makkelijk ventje. Ben toch ontzettend blij dat we destijds de knoop naar IVF hebben doorgehakt, het voelt nu echt compleet .

Meiden er staan nog steeds twee gele strepen in de tabel van Suffeltje en Klussertje. Ze moeten beiden allang bevallen zijn, maar we hebben toch nooit meer iets van ze gehoord, of wel? Anders haal ik ze uit de tabel.

Tot later allemaal!
He grappig Pira, dus jij bent een caviakenner! Handig als ik vragen heb. Ik heb expres geen jonkie genomen, want ik wil echt een tamme. Deze is 2 jaar oud, dus gaat wel wat minder lang mee. Maar ik wil er dan een vrouwtje bijzetten (die krijgt dochter dan in augustus) en 1 x een nestje fokken, lijkt me zo leuk voor de kinderen. En ik vind het zelf ook erg leuk, ik mis echt dieren om me heen merk ik.

Geloof het best hoor dat jij man een lekker ding is, ik vind mannen van die leefitjd juist best vaak aantrekkelijk!

Beertje roept nu ook weer mama, mama, mama, wel lief hoor!

Kan me voorstellen dat je het snel vind gaan, ze maakt wel hele grote sprongen!

MissBR, hoe was het?

Heb vandaag niet zo'n zin in kinderen merk ik (ben ook maar een mens he). Dochterlief (die van 3 bijna 4) wil de hele tijd alles met mij doen, en ik heb meer zin in grote mensen dingen. Ze is echt toe aan school, wil zo graag met kinderen van haar leeftijd spelen. De 2 oudsten vinden haar niet zo leuk om mee te spelen, die spelen toch het liefst met elkaar.

ik ga eens eten koken!
Hee Maria, miste je net! Dat je serieus al weer aan het werk moet zeg! Heb je zin, of nog helemaal niet?

En lekker moet dat inderdaad zijn, dat je nu gewoon je gezin compleet hebt, niet meer hoeft na te denken over wel of niet nog een kind. Ik weet hoe erg jij aan het twijfelen was destijds.

Jij lekker volgende week vakantie dus, oudste uit logeren, heb je lekker tijd voor de jongste.
hi lieve meiden, ja ik ben een cavia kenner!!! hahaha ik noemde ze marmotten....

Maria tjee inderdaad alweer aan het werk, heb je zin of eigenlijk nog niet?

fijn dat jullie manneke lekker makkelijk is en huiluurtjes horen er bij die eerste maanden echt bij ja....

en fijn dat je gezin compleet is......ik heb inderdaad het gevoel dat dat bij ons nog niet zo is.

Beer gisteren niet zo'n zin in kinderen en dan een dochtertje die heel de tijd mama wil.........ppfff.

ja ons meiske gaat bizar snel, echt TE SNEL....deze dagen snap ik er niets van. gisterenavond trok ze zich ook al op aan de bank en op bed klimt ze gewoon over me heen. ik kan het niet bijbenen en hoe doet zij dat dan????!!!! hopelijk komt er nu weer rust want in een week is ze wel heel veel aan t bijleren. ze ligt nu lekker op bed en oppas is hier. vanmorgen heel de ochtend op pad en ook broek en laarzen gevonden voor onder mn jasje voor trouwdag. ben neit helemaal 100% tevreden maar ik weet dat ik me de tijd er niet voor neem om dag in dag uit te gaan zoeken, winkelen enz. dit staat leuk, moet nog wel topje eronder vinden maar dat moet wel lukken. de laarzen zijn lekker stoer en waren ook het duurste......verkoopster was erg behulpzaam dus op geg. moment dacht ik van "huppekee kopen en weg hier....klaar!" ik vind het zo'n gedoe "passen, kijken, enz enz"

meiden moet dringend nog wat doen en spullen bij elkaar zoeken, gaan naar berghuis mrogen want ma-avond vlieg ik voor 3 dagen naar NL met ons meiske ivm bruiloft oudste zus.

fijn weekend alvast. XX
Hi meiden!!

'n Snelle zwaai van mij. Kan al weken niet internetten, juist nu ik thuis ben: balen. Sta op het punt in de trein te stappen: op naar de wintersport. En nee, ik neem geen ski's mee, maar of ik echt niet op de latten zal staan... huren voor 'n middagje is ook nog een ideetje. Het gaat me inmiddels wel weer goed, heb mn werk achter me gelaten, lekker voor wat het is. En ik heb besloten zoveel mogelijk nog te genieten. 't Is een luxe hoor met 2 al grote kinderen die behoorlijk zelfstandig zijn heb je echt meer tijd!

MissBr: jou wilde ik graag zeggen hoe knap ik je vind!! Veel sterkte en ik bewonder je doorzettingsvermogen!!

Beer weer uit de carnaval: geniet nog van je laatste vak.dagen!

Pira: wat leuk dat je al zo geslaagd bent. Geniet van de bergen en daarna je dagen in NL!! En nu begrijp ik ook wel dat het slepend is met Piraman: wat een energievretende tijd moet hij en daarmee jij ook hebben (gehad) en dat met zo'n hummel. Wat lief dat jullie meisje zo op hem reageerde: dat moet hem echt erg goed hebben gedaan!!

Nata: welkom!! Nu geen tijd, maar o wat herkenbaar dat getwijfel!

Opaal, wat heerlijk nu thuis, met elkaar en neem je tijd voor je weer ah werk gaat!! Echt doen hoor, jullie hebben zo'n roerige tijd gehad. Ik denk regelmatig aan te vroeg bevallen, ook al is er geen reden voor, maar het kan je maar zo gebeuren. Dan denk ik direct ook aan jou en Maria en het lijkt me een overdonderende gebeurtenis, bovenop het feit dat een pasgeboren kindje dat toch al is.

Maria: leuk weer even van je te lezen en je lijkt alweer best een ritme te hebben?! Poeh, wanneer moet jij weer ah werk?

Lieselotje: ook zo ah genieten en relaxed, ben soms zo benieuwd hoe het bij mij zal zijn!

Ben idd ook zo benieuwd naar de anderen.

Hoop na volgende wk wel weer meer te kunnen lezen en schrijven. Maar eh... de nestdrang en bijbehorende schoonmaak- en opruimwoede hebben hun intrede gedaan. Ben d'r dus best druk mee. Ga nu lekker naar de sneeuw en probeer daar weer dat hieperdepieper gevoel terug te krijgen en me even erg op mezelf en de baby (die gelukkig erg beweeglijk is) te richten. MMM!!

Veel liefs,

Carlotxx
Carlot fijne vakantie!!!!!!! geniet van de sneeuw en die zal vers zijn want hier (italie dan) sneeuwt t flink in de bergen.
Carlot! goed om van je te horen enheb fijne vakantie! geniet nog maar van deze tijd en laat je lekker verwennen!

pira: lekker naar NL met je meisje en ook nog voor de bruiloft van je zus. heb je er inmiddels wel vrede mee dat zij ook gaat trouwen?

had gisteren kennismaking met de psych. was wel goed. emotioneel ook. binnenkort (maandag over een week) begint mijn traject. ik ben wel benieuwd, zal behoorlijk heftig zijn denk ik.

tot die tijd moet ik zoveel mogelijk leuke dingen doen (op dokters recept dus ). ga dus vanavond lekker uit eten..

ok, ga nu even knuffelenb met mijn kleine mannetje. (ook leuke dingen!) en volgende keer reageer ik weer meer..
hoi allemaal,

weinig tijd om alles te lezen en vaak te schrijven. druk, had ik niet verwacht maar voordat je het weet is de dag alweer voorbij.

het is wel genieten hoor!! heerlijk. we zijn deze week bij de logo geweest en vanaf toen 2x bv geven en de rest nog met de fles. we weten namelijk niet of hij genoeg heeft aan de bv en hoeveel hij drinkt. ook weer op controle bij de arts geweest, nu elke 2 weken. alles was goed. hij groeit ook flink. ligt nu weer in de box, was weer eens klaarwakker en had alle dekens van zich af getrapt. Ja, hij heeft flinke kracht in zijn beentjes.

o jee, effe troosten

tot later
Hallo dames,

ik ben 39 jaar en nu voor de 1e keer zwanger (ruim 8 weken). Erg spannend en leuk allemaal. Ik zal 40 zijn als de kleine geboren wordt (als alles tenminste goed gaat

Nu staan wij voor het dilemma combinatietest of vlokkentest, punctie?

Vantevoren waren we heel stellig: direct een vlokkentest en bij ongunstige uitslag zwangerschap afbreken. Maar nu we er echt voor staan om een besluit te nemen is het toch andere koek. Moeilijk, wat is wijsheid?

Ieder heeft haar eigen wijsheid in dit soort zaken, en ik ben benieuwd naar de ervaringen van vrouwen in dezelfde leeftijdscategorie.

Hebben jullie een test of punctie gedaan? Hoe was het om definitief te beslissen? Ik zou het leuk vinden als jullie je ervaringen hierover zouden willen delen.

groetjes,
MissBR fijn dat gesprek goed was en ik vind het dokters recept heeeeeeel goed klinken, doen hoor!!!! maak er fijne dagen van!!!

ja ik heb er zeker vrede mee dat mn zus ook gaat trouwen hoor, no problem. ach weet je enerzijds had ik toch wel iets speciaal voor ons in gedachten, echte winterse bruiloft bv in december met veel sneeuw, gezellige lichtjes enzovoorts maar het is nu om vele redenen gelopen dat het april wordt (eigenlijk maart bedoeling maar dat redden we niet meer) en we maken dr gewoon een leuke dag van zonder te veel poespas. k'vind ooit nog wel een reden een leuk feessie met familie envrienden in december te bouwen hahaha

Opaal lekker gegroeid dus, fijn meid!!!! en krachtige beentjes, heeel mooi!!! knuffel m lekker en fijn weekend.

meiden moet nu echt spullen bij elkaar zoeken en nog even snel 2 facturen af maken (moet dringend weer eens geld binnenkomen!!!) fijn weekend allemaal
Amarante welkom en van harte meid, leuk!!!

ik heb weinig tijd maar zie je bericht nu binnen komen.....................is heeeeeel moeilijk, kweet dr alles van. Was heel stellig net als jij maar toen ik zwanger was dus ook niet meer zo en piraman wilde geen controles (t komt zoals te komt) maar toen met 12 weken echo bleek ons kindje een enorme nekplooi-bult te hebben en moest ik wel direct vlokkentest doen, extra echo's enz enz......vlokkentest was oke, latere echo's ook goed maar WAT EEN STRESSSS!

ons meiske is gezond en een inmiddels eenheerlijke baby van 8 maanden.............door hetgeen dat werd gezien kwam ik dus automatisch in de mallemolen terecht maar zou de 12 weken echo goed zijn geweest, had ik dus niets gedaan. immers combi.....zegt iets maar ook weinig want is slechts een kans berekening, geeft geen zekerheid.

Bepaal eerst wat jullie zouden doen in geval van............doe je niets met de uitslag dan is testen ook weinig zinvol.....

dit is mijn verhaal...........en nogmaals dit is zo'n moeilijk vraagstuk, sterkte maar geniet vooral hoor, laat t niet overschaduwen.
Hoi dames,

nou, als ik in mijn vorige berichtje heb beloofd, nu mijn twijfels..waarom wel of geen 3de...

Ik heb dus helemaal geen twijfels over finances/ruimte in huis etc. Maar. Ik voel me zo vaak moe! ZO moe dat ik (s'avonds) soms geen zin heb met mijn 2 mannen te spelen:( En dan wil ik nog een? Ik werk 4 dagen (mijn man ook 4), minder kan ik niet werken. We hebben helemaal geen steun van onze ouders, omdat ze in de buitenland wonen. Dus ik ben bang, dat ik gewoon niet genoeg aandacht zal geven aan de oudere 2. Dat ze weinig van mama zullen zien , als er nog een baby komt, en dan komen ze in die puberteit en worden ze asociale, niet lieve bla bla bla kortom slechte jongens( met foute vrienden) en allemaal omdat mama geen tijd voor hun had . Nu dat ik het schrijf, klinkt het als onzin al:) Maar ik weet dat als ik weinig slaap, dan word ik niet echt zo'n leuke mama overdag. Mijn allebei jongens zijn slechte slapers, jongste is nu 3 jaar oud, wordt nog steed 1, soms 2 keer per nacht wakker.

Toch kriebelt het enorm. Ik heb nu eindelijk tijd voor mijzelf, voor mijn hobbies, sport, maar ik word gewoon niet blij van die avondje zwemmen of sportschool. Het heeft mij geen voldoening. Vandaag waren we naar de kraamvisite geweest, mijn vriendin heeft haar 2de gekregen, een meid. Ik voel ook dat ik echt een meid wil, dat is ook mijn twijfel. Een jongen is ook welkom, maar als ik wist dat het 100% een meisje zou zijn, was ik gisteren zwanger geworden . Met mijn 2de zwangerschap had ik trouwens helemaal geen voorkeur voor geslacht, ik vond het juist leuk dat het weer een jongen was geworden.

Dames sorry voor een ego-bericht, maar misschien krijg ik wat leuke gedachten van jullie!
Hoi dames, ik kom ook weer eens binnenvallen...

Ik wist nooit de namen van jullie kinderen en vind het dan ook wel heel bijzonder dat wij dezelfde naam voor onze zoon hebben als Maria70! Dachten we origineel te zijn . De naam komt niet zo heel veel voor. We krijgen goede reacties op de naam, al worden er wel eens twee letters verwisseld (de tweede en de vierde).

Met zoon is alles goed, met mij gaat het ook naar omstandigheden OK: ik ben heel snel opgeknapt van de bevalling en ben na drie chemokuren in veel fittere conditie dan voor die kuren. Een groot deel van de zorg voor de baby kan ik ook zelf doen en dat is wel heel fijn. Als de baby slaapt probeer ik aan de herinneringsboeken voor hem te werken, ik ben bezig in 'Mam, vertel's' en schrijf ook zelf nog dingen voor hem op (die niet in Mam, vertel's aan de orde komen). Waarschijnlijk start ik volgende week met de volgende serie chemokuren.

Borstvoeding geven mag ik niet (vanwege de hormonen, mijn hormoonniveau moet snel omlaag), dat had ik wel heel graag gewild, en een groot voordeel van flesvoeding vind ik dat je precies kunt zien hoeveel de baby binnenkrijgt. De kraamverzorgster zei tegen me dat onze zoon waarschijnlijk bij bv alleen was gaan sabbelen, die neiging heeft hij bij de fles ook. Hij heeft ons al een paar keer voor de gek gehouden: dan doet hij zijn tongetje dubbel en zuigt aan de fles, het lijkt dan alsof hij drinkt, maar de fles gaat niet leeg. Dan moet je dus de fles eruit halen, mondje opnieuw open laten sperren, tongetje onderin de mond en dan snel toeslaan! En dan gaat de fles snel leeg, hij is wel hongerig en drinkt goed. Hij zit al ruim boven zijn geboortegewicht. Ik vind het echt heel bijzonder om te zien hoe snel een baby zich ontwikkelt. Als we foto's van net na zijn geboorte naast foto's van nu leggen, dan zie je al zoveel verschil! En dat is pas een weekje...

Ik typ dit vanuit het ziekenhuis, vandaag en woensdag heb ik (poliklinisch) drie onderzoeken, die in de zwangerschap niet gedaan mochten worden omdat ze met radio-actieve stoffen zijn. Ik heb net een radio-actieve injectie gehad en moet nu drie uur wachten voordat ik onder de scan kan. Eindelijk tijd om te forummen :-) . Ik moet nu en in de komende uren veel drinken, want dan spoelt de vloeistof beter door. Dan werd de scan mooier, zei de arts.

Zoon is thuis bij pappa, vanmorgen hebben ze me hier bij het ziekenhuis afgezet. Ik ga vanmiddag met een taxi terug.

Eerst dit posten voordat het internet van het ziekenhuis me eraf gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven