35 en nu pas kinderwens!

09-05-2009 12:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben 35, en altijd gedacht dat ik geen kinderen wilde.

Onlangs is dat volledig omgeslagen. Misschien omdat ik nu alle zaakjes (relatie, baan, huis e.d.) op orde heb. Maar goed, nu ik erachter ben dat ik wel kinderen wil, raak ik ook lichtelijk in paniek. Want wanneer moet ik hier dan mee beginnen? Ben ik (nog) wel vruchtbaar? En hoe lang duurt het dan voordat je zwanger word? Is het echt een moeizame zaak om na je 35e nog zwanger te worden? Zijn hier meer dames die hier ervaring mee hebben??

Liefs..
Je hebt wel een partner? Niet dat dit noodzakelijk is om kinderen te krijgen... maar als je een partner hebt: hij wilde eerst ook geen kinderen en nu wel? Ben daar nieuwsgierig naar.
ja ik heb wel een partner. Sinds een paar jaar, en eigenlijk hadden we het nooit over kinderen gehad. Veel te druk met andere dingen eigenlijk, dus dit speelt nog niet zo heel lang. Maar goed, de tijd begint nu wel te dringen geloof ik
Wat lekker om te weten wat je wilt. Iets waar je naartoe kunt werken.

Gefeliciteerd.

Geen idee of kinderen je gegeven worden, maar je kunt gemiddeld tot een jaar of 40 kindertjes krijgen.

Wel is het zo dat elk jaar dat je nu ouder wordt, je vruchtbaarheid met sprongen afneemt, en de risico's groter worden.

Heb het er eerst eens met je partner over.

Misschien wordt het een 5 jaren plan, misschien kunnen we je volgende week (weer) feliciteren. Of misschien veeg je het onder de mat.

Kinderen krijg je in eerste instantie met z'n tweeen weetje.
35 is toch nog niet zo oud? Ik ben heel snel zwanger geworden, binnen 2 maanden, toen ik ruim 37 was. Hoe ouder je bent, hoe langer het kan duren, maar dat hoeft helemaal niet altijd het geval te zijn. Een vriendin van mij is de eerste keer zwanger geworden op haar 38e, de tweede keer op haar 41e, en was ook beide keren heel snel zwanger. Eerst maar eens proberen dus!
Het is zoals het is
Als je partner ook wil; ga er dan lekker voor!
Ik was ook pas 35 toen ik op een middag in de tuin met ene roséetje tegen summerman zei dat ik misschien toch eens over kinderen (of niet) wilde nadenken.

Summerman schrok geloof ik aanvankelijk wat en antwoordde toen dat hij dat ook eens moest, dan.

Inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder en ben ik in verwachting.

Kan rap gaan, hebben er niet al te veel over nagedacht verder.
Computer says nooooo
Ehm, wat Kjong zegt eigenlijk. Dus.

Bij ons kwam de kinderwens pas op mijn 34ste en nu ben ik 36 en we hebben er twee inmiddels. 't Kan ook op deze leeftijd nog vlot gaan.
Oh Ari, dat is een gerustellend idee....ben bijna 38 en steeds vaker realiseer ik me dat ik toch eigenlijk wel moeder wil worden......nu nog een man, grrrr!
Ik ben 34 en ik herken je gevoel. Ik had niets met kinderen en momenteel zou ik een kind niet kunnen bieden wat ik zou willen (een emotioneel stabiele mamma), maar ik betrap me er steeds vaker op dat ik het in de toekomst wel zou willen.

Maar dat zal dan niet met mijn huidige lief zijn. Hij wil echt niet en hij zal daarin ook nooit omslaan.
Weet je hoe je partner erover denkt?

Een goede kennis van mij is ook na haar 35e pas moeder geworden. Op haar 38e denk ik zelfs.

Eerder was de wens er wel, maar de man niet... Overigens zijn ze pas gaan samenwonen toen ze al in verwachting waren (wel al een paar jaar relatie).

Zijn nu begin 40 en erg happy met zijn vieren.
Ik begrijp je........ zo ontzettend goed...

Kinderen wilde ik eigenlijk niet, hoefde niet voor mij.

Toen kwam ik hem tegen. Ik dacht al vaker dat ik 'hem' was tegengekomen, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn... Nu was hij daar. Die heerlijke jongeman die mijn leven nog verrrukkelijker maakt dan dat het al was... Ik ben op hem met alles in me.. Sinds ik hem ken voel ik het. Ik wil het. Ik wil een kind van hem, met hem, samen een kindje krijgen. Ik voel het in iedere vezel van mijn lijf.. Ik ben 35 jaar en opeens staat mijn wereld op zijn kop en verlang ik naarstig naar datgene te voelen en te willen zijn wat ik tot een jaar geleden nooit wilde..
DTEEZ!
Ik dacht ook dat ik nooit kinderen wilde.....Nu zu ik overal om me heen zwangere vrouwew, ik wil hun buik aanraken, ik zie lieve kindjes en mooie babietjes. Ik wil ook iets liefs en zachts dat geboren wordt uit de liefde van mij en mijn man.....
Ik ben ook 35...tik tik zegt het klokje...
Dag dames,

Hier nog eentje.. 35 en nooit kinderen gewild.. nu sinds 1,5 jaar nieuwe relatie, pas tante geworden van een prachtig nichtje.. en nu begin ik te twijfelen. Ik weet het nog niet 100% zeker maar de zeer besliste NEE is weg...

Wat het wel lastig maakt is dat ik mij eerst zou moeten testen op een erfelijke ziekte die in de familie voorkomt...

Ik ben weleens 'jaloers'op mensen die zeker weten dat ze kinderen willen.. ik vind het best lastig.. en ja, ik maak me ook zorgen om mijn leeftijd..

Ik blijf hier meelezen!!!
Wat is het hier stil.. jammer...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven