4e kindje
maandag 28 oktober 2019 om 10:37
hallo mama's.
wij zijn een samen gesteld getrouwd gezin.
mijn man heeft een dochter van 10 met zijn ex en samen hebben wij 2 kids meisje van 6.5 en jongen van 16 maanden.
mijn hart zegt dat ons gezin nog niet compleet is maar mijn hoofd zegt wat anders mijn man wil tot zijn 46 een kindje daarna niet meer (met 46 moet de baby er dan zijn) hij wordt binnenkort 43.
mijn man vind 3 kids goed maar 4e ook.
in huis hebben we geen plek dus zoude dan 2 kids samen op 1 kamer moeten ik ben namelijk ook nog gastouder in mijn eigen huis voor 5 dagen per week (ook dat houd me tegen tot een kindje)
zijn er nog meer twijfelaars deel je mening.
beslissen moet ik natuurlijk zelf doen.
wij zijn een samen gesteld getrouwd gezin.
mijn man heeft een dochter van 10 met zijn ex en samen hebben wij 2 kids meisje van 6.5 en jongen van 16 maanden.
mijn hart zegt dat ons gezin nog niet compleet is maar mijn hoofd zegt wat anders mijn man wil tot zijn 46 een kindje daarna niet meer (met 46 moet de baby er dan zijn) hij wordt binnenkort 43.
mijn man vind 3 kids goed maar 4e ook.
in huis hebben we geen plek dus zoude dan 2 kids samen op 1 kamer moeten ik ben namelijk ook nog gastouder in mijn eigen huis voor 5 dagen per week (ook dat houd me tegen tot een kindje)
zijn er nog meer twijfelaars deel je mening.
beslissen moet ik natuurlijk zelf doen.

maandag 28 oktober 2019 om 11:29
Je wil dan het kind van 10 jaar en het kind van 6 jaar samen op één kamer laten slapen?
maandag 28 oktober 2019 om 11:37
ala het een meisje wordt leg ik die van 6 en de baby samen en als het een jongetje wordt de jongste 2 samen op 2 kamer daar dachten wij aan odense2 
ik bedoel nadeel van gastouder en zwanger is dat je nooit weet of de mensen daarna terug komen dat is een risico! maar het gastouderburo zegt het mag nier je eigenkinderwens in de weg staam maar de kans bestaat altijd

ik bedoel nadeel van gastouder en zwanger is dat je nooit weet of de mensen daarna terug komen dat is een risico! maar het gastouderburo zegt het mag nier je eigenkinderwens in de weg staam maar de kans bestaat altijd

maandag 28 oktober 2019 om 11:42
En alsof een jongen en meisje onder de 10 of zelfs ouder niet samen op één kamer kunnen. Twee meisjes kunnen ook hele verschillende interesses hebben. Hebben ze sowieso met 6 jaar levensverschil. Kan je beter de twee kleintjes op een kamer doen op den duur. Niet het eerste jaar uiteraard.
Dit word mijn 3e.
Dit word mijn 3e.
maandag 28 oktober 2019 om 11:50
Je hoeft je hart niet per se te volgen he,zeker niet als je hoofd wat anders zegt. Dat gevoel gaat uiteindelijk weg als je het niet wegdrukt, dus zou er toch rationeel naar kijken!
Toen onze 2e was geboren wilden man en ik beiden een derde, wij waren (zijn) een stuk jonger en de wens was sterk. Uiteindelijk besloten om het niet te doen, om verdomd goede redenen. Daar hebben we om moeten rouwen, bewust afscheid moeten nemen van de derde, maar we zijn heel blij dat we dit gedaan hebben. En nu is het ook oprecht goed! Niet compleet, maar soms moet je verstandig zijn.
Niet dat je het niet moet doen,maar denk met je hoofd en niet enkel je gevoel.
Toen onze 2e was geboren wilden man en ik beiden een derde, wij waren (zijn) een stuk jonger en de wens was sterk. Uiteindelijk besloten om het niet te doen, om verdomd goede redenen. Daar hebben we om moeten rouwen, bewust afscheid moeten nemen van de derde, maar we zijn heel blij dat we dit gedaan hebben. En nu is het ook oprecht goed! Niet compleet, maar soms moet je verstandig zijn.
Niet dat je het niet moet doen,maar denk met je hoofd en niet enkel je gevoel.
maandag 28 oktober 2019 om 12:10
quincy2 nummer 2 is 4jaar lang 2weken ziek 2 weken beter en ga zo maar door ziekhuisopname enzo enzo waardoor we eik nooit echt ovet een 3e gehad al wisten we wel dat we die wilde en toen onze dochter 5 was was de tijd daar en kwam de 3e de 1 en 2e zit ook 3jaar en 8 maanden het leven loopt zoals het loopt mijn man en is schelen 13jaar

maandag 28 oktober 2019 om 12:37
Maar wat als nr 4 dus pas na 3,5 jaar doorslaapt? Hoe ga je het dan regelen? Alle kinderen zijn anders, dus ondanks dat je met de eerste kinderen mazzel hebt gehad qua slapen, kun je bij een volgend kind echt een hele slechte slaper hebben.
maandag 28 oktober 2019 om 12:59
Als je echt heel graag een 4e wil, zijn alle praktische problemen echt wel op te lossen, dus dan moet je er gewoon voor gaan.
Maar houd er rekening mee dat wanneer jullie nog 2 jaar wachten met eraan beginnen, wat je in een van je opmerkingen zegt, en ook nog eens voor je man’s 46e klaar wil zijn, dat je dan wel heeeel snel zwanger moet raken wanneer jullie beginnen.
Maar houd er rekening mee dat wanneer jullie nog 2 jaar wachten met eraan beginnen, wat je in een van je opmerkingen zegt, en ook nog eens voor je man’s 46e klaar wil zijn, dat je dan wel heeeel snel zwanger moet raken wanneer jullie beginnen.
maandag 28 oktober 2019 om 13:08
Wij hebben veel getwijfeld en wisten voor alle praktische problemen een oplossing. Maar ik telde me gezegend met drie gezonde kinderen en durfde het risico niet te nemen bij een vierde...
Man is nu 47 en zou echt nog wel willen (ik ook), maar we vinden dat beiden best oud om weer aan een baby te beginnen:)
Mijn kinderen zijn nu 4, 5 en 6 en hoewel we het er nog wel eens over hebben, is nu wel duidelijk dat het bij drie blijft. En dat is ook echt goed en fijn.
Man is nu 47 en zou echt nog wel willen (ik ook), maar we vinden dat beiden best oud om weer aan een baby te beginnen:)
Mijn kinderen zijn nu 4, 5 en 6 en hoewel we het er nog wel eens over hebben, is nu wel duidelijk dat het bij drie blijft. En dat is ook echt goed en fijn.
maandag 28 oktober 2019 om 13:17
Tisma wat me percies tegenhoud weet ik eigelijk ook niet misschien studeren maar ik hoop dat ze de studiegeld weer terug gaan draaien.
je weet tenslotten nooit hoe het leven loopt nummer 4e is wel echt de laatste als die er komt.
het is niet verkeerd bedoelt voor mama's waar het zwanger worden tegen zit. maar ik ben heeel vruchtbaar dus nu beginnen is te vroeg want dan ben met 1 a 2 maanden zwanger. ik denk over 1jaar en 4maanden ofzo beginnen als we het doen. lief voor het mee denken:) denk denk denken
je weet tenslotten nooit hoe het leven loopt nummer 4e is wel echt de laatste als die er komt.
het is niet verkeerd bedoelt voor mama's waar het zwanger worden tegen zit. maar ik ben heeel vruchtbaar dus nu beginnen is te vroeg want dan ben met 1 a 2 maanden zwanger. ik denk over 1jaar en 4maanden ofzo beginnen als we het doen. lief voor het mee denken:) denk denk denken
maandag 28 oktober 2019 om 13:18
Hier hebben we wat slaapkamers betreft hetzelfde probleem: we missen er een. Aanvankelijk vonden ze het nog leuk om samen te slapen, maar pubers hebben echt hun ruimte nodig en willen ook wel eens met vrienden op hun kamer hangen of juist even alleen kunnen zijn.
Daarnaast hadden we door onze vierde ook meteen een grotere auto nodig. De eerste jaren lukte het me nog met auto's met een klein tweede bankje. Maar als je kinderen groter worden dan 1,5 meter, wordt dat toch afzien. Uiteindelijk werd het een soort busje (Chrysler Grand Voyager). Daar betaal je ook voor.
Als ik jou was, zou ik sowieso eerst groter gaan wonen voor je eraan begint.
Daarnaast hadden we door onze vierde ook meteen een grotere auto nodig. De eerste jaren lukte het me nog met auto's met een klein tweede bankje. Maar als je kinderen groter worden dan 1,5 meter, wordt dat toch afzien. Uiteindelijk werd het een soort busje (Chrysler Grand Voyager). Daar betaal je ook voor.
Als ik jou was, zou ik sowieso eerst groter gaan wonen voor je eraan begint.