6 weken en opeens niet meer willen slapen in de middag
woensdag 18 maart 2020 om 19:53
Hallo,
Mijn dochter is nu 6 weken en 3 dagen alles gaat goed maar opeens wil ze smiddags helemaal niet meer slapen en de hele tijd bij mij of mijn vriend zijn
Zondag was ze nog een model baby slapen, verschonen, knuffelen, eten en weer slapen nu slaapt ze alleen savonds nog en vanaf ongeveer 9 a 10 uur sochtends wil ze niet meer slapen tot savonds 19.00 ongeveer
Tussendoor doet ze wel kleine slaapjes maar dan alleen op de borst in der bed word ze na 10 a 15 minuten weer wakker
Ze gaapt wel smiddags dus ze is zeker moe naar echt slapen wil ze niet
Wat kan dit zijn??
Gaat mij trouwens om het punt dat ze tot zondag gewoon smiddags sliep na elke voeding en opeens sinds maandag/dinsdag helemaal niet meer smiddags slaapt maar wel gewoon moe is (tekens van moeheid)
Mijn dochter is nu 6 weken en 3 dagen alles gaat goed maar opeens wil ze smiddags helemaal niet meer slapen en de hele tijd bij mij of mijn vriend zijn
Zondag was ze nog een model baby slapen, verschonen, knuffelen, eten en weer slapen nu slaapt ze alleen savonds nog en vanaf ongeveer 9 a 10 uur sochtends wil ze niet meer slapen tot savonds 19.00 ongeveer
Tussendoor doet ze wel kleine slaapjes maar dan alleen op de borst in der bed word ze na 10 a 15 minuten weer wakker
Ze gaapt wel smiddags dus ze is zeker moe naar echt slapen wil ze niet
Wat kan dit zijn??
Gaat mij trouwens om het punt dat ze tot zondag gewoon smiddags sliep na elke voeding en opeens sinds maandag/dinsdag helemaal niet meer smiddags slaapt maar wel gewoon moe is (tekens van moeheid)
anoniem_370571 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 07:28
14.69% gewijzigd
woensdag 18 maart 2020 om 19:56
Regeldag. 6 dagen, 6 weken en 6 maanden. Al kunnen kinderen niet precies agenda bijhouden dus het klopt niet helemaal.
Allemaal leuk en aardig hoor die regeldagen. Maar ik had er houvast aan en herkende sneller een nieuw patroon toen ik het zo bekeek.
En ik vind het wel logisch, kinderen groeien als kool.
Allemaal leuk en aardig hoor die regeldagen. Maar ik had er houvast aan en herkende sneller een nieuw patroon toen ik het zo bekeek.
En ik vind het wel logisch, kinderen groeien als kool.
woensdag 18 maart 2020 om 21:18
Haha dat.
TO, die van mij sliep met 4 maanden pas voor het eerst in z’n eigen bed. En dan 45 mins max. Denk dat hij al dik een jaar was dat je hem voor een dutje van langer dan een uur in z’n nestje kon leggen.
Maar zeker met 6 weken lag hij gewoon de hele dag op mijn buik of zat hij in de doek, en soms sliep hij, soms was hij wakker, soms kroop ik met hem in bed en sliepen we samen.
Ik geloof niet zo in baby’s van 6 weken die in hun eigen bed slapen. Of beter gezegd: ik geloof dat dat de uitzondering is, niet de regel.
Vond het wel hondsvermoeiend. Dat wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 18 maart 2020 om 21:41
woensdag 18 maart 2020 om 21:46
donderdag 19 maart 2020 om 14:01
Sprongetjes. Oftewel groeispurt van de hersenen. Het klinkt als onzin maar dat is het niet. Wij zitten er nu ook middenin. 7.5 maand en meneer is ineens om 6 uur wakker. Kan al langer rollen op zijn buik maar doet dat nu ineens op bed. Altijd leuk..
Dus succes
Er komt nog heel wat aan, faaases, tandjes, regeldagen etc. Komt allemaal goed!
Dus succes

donderdag 19 maart 2020 om 14:08
donderdag 19 maart 2020 om 14:22
Hoelang duurt zo'n fase dan??Dreuzel84 schreef: ↑19-03-2020 14:01Sprongetjes. Oftewel groeispurt van de hersenen. Het klinkt als onzin maar dat is het niet. Wij zitten er nu ook middenin. 7.5 maand en meneer is ineens om 6 uur wakker. Kan al langer rollen op zijn buik maar doet dat nu ineens op bed. Altijd leuk..
Dus succesEr komt nog heel wat aan, faaases, tandjes, regeldagen etc. Komt allemaal goed!
donderdag 19 maart 2020 om 14:45
bij vrouwen tot hun 21e
bij mannen tot hun 41e
donderdag 19 maart 2020 om 14:50
Dat hangt van de fase af
.
Maar echt, je kind doet niks raars, babies veranderen gewoon soms zomaar ineens hun gewoonten. Dat is normaal, helft er niks aan de hand te zijn anders dan dat ze weer een beetje groter is gegroeid. En waar en wanneer babies slapen en waarom precies zo is volgens mij een van de grote mysteries van de wereld
.
Mijn kind sliep met 6 weken s nachts prima in haar bedje, alleen wakker voor een voeding en weer door. Maar overdag echt geen minuut. Het was dus niet dat ze haar bedje vervelend vond of zo, overdag wilde er gewoon niet in. Tot een maand of 4-5 heeft ze vooral op mijn schoot geslapen overdag, en een enkele keer in de kinderwagen. Daarna lukte het ook wel eens in de box, al was dat nooit langer dan 40 minuten tot een maand of 10. Daarna is ze pas haar middagslaap in bed gaan doen en werd het echt een lange slaap.
Ik geloofde overigens totaal niet in sprongetjes, wat een onzin. Tot ik ineens zag dat de drie keer dat ik vriendinnen geappt had met teksten als ‘tjee, geen idee wat ze ineens heeft vandaag, ze is niet te genieten en zo onrustig!’ echt exact overeen kwamen met de beschreven momenten van de sprongetjes. Omdat ik het altijd zo’n onzin vond, wist ik van tevoren helemaal niet wanneer die precies zouden moeten zijn, maar het klopte echt precies. Dat was me toch iets te toevallig.

Maar echt, je kind doet niks raars, babies veranderen gewoon soms zomaar ineens hun gewoonten. Dat is normaal, helft er niks aan de hand te zijn anders dan dat ze weer een beetje groter is gegroeid. En waar en wanneer babies slapen en waarom precies zo is volgens mij een van de grote mysteries van de wereld

Mijn kind sliep met 6 weken s nachts prima in haar bedje, alleen wakker voor een voeding en weer door. Maar overdag echt geen minuut. Het was dus niet dat ze haar bedje vervelend vond of zo, overdag wilde er gewoon niet in. Tot een maand of 4-5 heeft ze vooral op mijn schoot geslapen overdag, en een enkele keer in de kinderwagen. Daarna lukte het ook wel eens in de box, al was dat nooit langer dan 40 minuten tot een maand of 10. Daarna is ze pas haar middagslaap in bed gaan doen en werd het echt een lange slaap.
Ik geloofde overigens totaal niet in sprongetjes, wat een onzin. Tot ik ineens zag dat de drie keer dat ik vriendinnen geappt had met teksten als ‘tjee, geen idee wat ze ineens heeft vandaag, ze is niet te genieten en zo onrustig!’ echt exact overeen kwamen met de beschreven momenten van de sprongetjes. Omdat ik het altijd zo’n onzin vond, wist ik van tevoren helemaal niet wanneer die precies zouden moeten zijn, maar het klopte echt precies. Dat was me toch iets te toevallig.