7,5 maand en nog niet kruipen?

17-04-2020 21:50 62 berichten
Hoi,

Ik heb een zoontje van vandaag exact 7,5 maand jong.

Mijn vraag is: is het vreemd dat hij nog niet kan kruipen? Ook kan hij wel al zitten, alleen vind ik dat hij nog wat ingezakt en niet heel stabiel in zijn kinderstoel zit dus heb ik besloten dit nog even uit te stellen. Ik leg hem een aantal keren per dag op zn buik op een vlakke ondergrond (stuk speeltapijt en half op het laminaat) en probeer hem dan te triggen door veder op van hem te gaan zitten en speeltjes voor hem te houden. Na een aantal minuten raakt hij gefrustreerd en wilt ie niet meer op zn buik. Heeft het nog niet volledag stabiel zitten en het kruipen met elkaar te maken? Ik weet dat ieder kind anders is en zn tijd neemt alleen merk ik dat ik onzeker begin te raken omdat voor mijn gevoel zoveel baby’s van zijn leeftijd zich al zelfs optrekken aan de box.

Bedankt alvast🙏
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je gerust gesteld bent To.
Lekker van het weer en je kleintje genieten.
https://www.ggdghorkennisnet.nl/?file=6 ... e.download

Dit is het Van Wiechenschema. Dit is wat ze op het CB gebruiken. Hier kan je aankruisen wat je kind kan op welke leeftijd. Als je kind iets nog niet kan als je bij het witte vakje bent, dan is er reden voor zorg.
Onze oudste (nu 4) liep pas met 2.5 jaar. Jup. 30 maanden. Der-tig. We dachten dat hij gewoon nooit zou gaan lopen. Maar het kwam goed.

Jongste is nu 11 weken. Wij maken ons om geen énkele “mijlpaal” meer druk na zo’n extreem geval, dat snap je. :P
Zalmsnipper schreef:
17-04-2020 22:10
Die van mij kon alleen zitten als je hem zo neerzette. Niet rollen, niet kruipen. Wel ietsje maar achteren schuiven (afzetten). Liggen op rug of buik.

Met 11 maanden trok hij zich op en liep weg.
hahaahahah geweldig
huppeldefiets schreef:
17-04-2020 22:50
Mijn oudste was echt een verschrikking. Die rolde alle kanten in voor de 3 maanden. Kroop op handen en knieën met 5 maanden en trok zich met 5,5 maand op tot staan.

De jongste deed niks tot een maand of 6 behalve op zijn rug liggen. Ik heb toch wel meer dan eens boven die box gehangen met de gedachte: deze doet het niet. Uiteindelijk ontwikkelde hij zich gewoon gemiddeld. Maar door het voorbeeld van de oudste dacht ik echt dat hij achterliep.
hahahaahha deze doet het niet ik ga stuk.
kaartje1 schreef:
18-04-2020 13:18
Fijn dat je gerust gesteld bent To.
Lekker van het weer en je kleintje genieten.
Dank je wel, en jij ook geniet van het weer ha ha binnen dus de komende dagen.
Herfstblaadje19 schreef:
19-04-2020 17:24
Onze oudste (nu 4) liep pas met 2.5 jaar. Jup. 30 maanden. Der-tig. We dachten dat hij gewoon nooit zou gaan lopen. Maar het kwam goed.

Jongste is nu 11 weken. Wij maken ons om geen énkele “mijlpaal” meer druk na zo’n extreem geval, dat snap je. :P
ja, dat snap ik zeker ha ha. Fijn dat het goed is gekomen!
Florette schreef:
18-04-2020 07:53
Mijn jongste zat en kroop met 6 maanden het hele huis door, ging lopen vanaf een maand of 14 (had gewoon eelt op der knieën van het kruipen...) Viel tot ze ruim twee was zo regelmatig een tand door de lip dat ze der een klein littekentje had. Loopfiets durfde ze las op toen ze ruim vier was, maar viel binnen een week al der voortanden scheef (zie der nog zo vol op der plaat gaan... :"-( gelukkig helemaal goed gekomen) Ze is nu zes en valt niet meer zo vaak, maar kan nog maar sinds een half jaartje fietsen.
Was best grappig hoor zo’n kruipende baby, maar pfff dat ze even op een plek bleef was ook handig geweest!
Fijn dat je een beetje gerust bent gesteld, Komt vast helemaal goed!

Gelukkig is het goed gekomen met je dochter, pff wat zal je geschrokken zijn zeg!
Moet er ook van genieten want ik weet gewoon dat ik straks ga zeggen: oke...waar maakte ik mij in hemelsnaam druk om en nu kan ik niks meer doen lol. Dank je wel!
En geloof het CB ook niet...... In andere landen gebruiken ze hele andere schema`s als in Nederland.....En met die kinderen komt het ook helemaal goed!
Mijn neefje en mijn oudste zijn even oud. Toen ze hun eerste verjaardag vierde kroop, klom en liep mijn oudste door de hele tuin, op stoelen en neefje kon nog niets, kon nog niet eens zitten, zelfs met steuntje niet. Het contrast was echt zo enorm groot. Een jaar laten was er totaal geen verschil meer te zien: ze konden exact hetzelfde.

Mijn jongste zei geen woordjes. Hij ging inderdaad van niets naar grammaticaal correcte volzinnen rond zijn tweede verjaardag. Die hele fase van "Ikke wil bal" heeft hij gewoon overgeslagen.

Kortom, in de meeste gevallen zegt het allemaal niets.
JobEva schreef:
29-04-2020 08:24
En geloof het CB ook niet...... In andere landen gebruiken ze hele andere schema`s als in Nederland.....En met die kinderen komt het ook helemaal goed!
In mijn buitenland pakte ze jonge baby's vast aan een enkel en hingen ze op de kop om de reflexen te testen 🤣.
Mijn derde zoontje tijgert sinds vandaag (mijlpaal!!) en is nu zo goed als 8 maanden.
Ik vroeg het mij zelf ook al omdat mijn eerdere 2 zoontjes wel al tijgerden tussen de 6 en 6,5 maand. Maar goed ieder op z'n eigen tempo dus… Dus ik verwacht dat dat bij jou ook wel goed zal komen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven