8 mnd en eten...

16-12-2011 13:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij komen er even niet meer uit dus dacht even hulp vragen...

Onze dochter van 8 mnd eet heel erg goed, alleen ik weet even niet hoe ik de laatste fles kan veranderen.

Haar schema is nu:

8.30 bord pap

10.00 drinken+koekje

12.30 broodje + 100 cc melk

15.30 potje fruit

18.00 groentehap

22.00 melk...

Ze is na de warme maaltijd erg moe en valt dan vaak gelijk in slaap, maar als ik haar dan rond 22.00 wakker maak drinkt ze de fles wel leeg alleen doet ze er dan mega lang over. Haar na de warme maaltijd niks meer geven dan red ze de nacht niet...

Hoe doen jullie het?
Om 19 melk?
Jee jullie hebben het al heel goed voor elkaar met eten voor een baby van 8 maanden! Wij zaten toen nog met meerdere flessen melk op een dag ( ook nog eentje 's nachts)

Wat ik zou doen: Je schema een half uurtje vervroegen. Dan kom je uit op 12 uur broodje en melk

15:00 fruit

17:15/ 17:30 groentehap

en dan om 19:00 de fles melk. Dat uurtje na het eten zou ik haar wakker houden. Kost je even energie,ze zal vast jengelig zijn, maar dan is de dag echt klaar ( ook voor haar) en hoef je om tien uur ook niet meer.
Hé Star, zelfde gedachte!
Hoi,

Ik heb een zoontje van 10 maanden maar zit al een tijdje op dit schema:

7:30 pap

10:00 fruithapje met thee

12:00 boterham + drinken

15:00 200 melk + koekje

17:30 groente + yoghurt

19:30 200 melk.

Gaat erg goed moet ik zeggen. Volgens consultatiebureau ook prima schema.

Mocht je niet willen wijzigen dan misschien na het fruit een uurtje slapen. Misschien dat ze na de groente dan wakker blijft.

Succes in ieder geval
Thanxx voor de reacties.. ik zou graag haar broodje om 12.00 willen geven, maar heb nog 2 kids die ik van school moet halen om 12.00.
Waarom wakker maken om 10 uur? Wil ze een half uurtje na het eten geen melk?

Krijgt ze sowieso niet veel te weinig melk binnen, zoals ik je op lees krijgt ze alleen in de avond melk. Klopt dat?
Oh sorry tussen de middag ook melk zie ik nu
quote:3ekindje schreef op 16 december 2011 @ 13:48:

Thanxx voor de reacties.. ik zou graag haar broodje om 12.00 willen geven, maar heb nog 2 kids die ik van school moet halen om 12.00.

Dan zou ik het zo doen:

8:00

9:30

11:30

14:30/15:00

17:15/17:30

19:00
Waarom moet ze van die late fles af?? Geef je fles wel dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Doe je het niet dan haalt ze het niet. Ik zou het dus lekker zo laten.
persoonlijk zou ik het fruit van s middags om ruilen met koekje van s morgens en dan de groentehap eerder geven en daarna de fles.

aan de andere kant helemaal eens met gizz waarom veranderen als het goed gaat?

hoelaat wordt ze wakker als je haar de fles van 22.00 uur niet meer geeft?

K heeft heel lang een fles melk een uur voor het eten gedronken en dan daarna warm eten en zo redde zij het tot de volgende ochtend.
Als ik de fles van 22.00 niet geef is ze om 03.00 wakker en weigert om daarna weer te gaan slapen.

Op zich wil ik het wel zo laten, maar ze is bijna een uur aan het drinken voor ze hem leeg heeft...
En als je haar een kleinere hoeveelheid geeft of een wat grotere speen. Het is even zoeken naar de hoeveelheid voeding die ze nodig heeft om de nacht door te komen. Wellicht kan ze met minder toe dan ze nu krijgt van jullie? Je zou dus een keer een kleinere fles kunnen doen en dan kijken. Wordt ze in de nacht wakker, dan wat meer in de fles.
quote:gizz schreef op 16 december 2011 @ 14:20:

Waarom moet ze van die late fles af?? Geef je fles wel dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Doe je het niet dan haalt ze het niet. Ik zou het dus lekker zo laten.Ik ook. Ik zou helemaal niks veranderen als mijn koter doorsliep met 8 maanden...
quote:3ekindje schreef op 16 december 2011 @ 15:09:

Als ik de fles van 22.00 niet geef is ze om 03.00 wakker en weigert om daarna weer te gaan slapen.

Op zich wil ik het wel zo laten, maar ze is bijna een uur aan het drinken voor ze hem leeg heeft...Groter gat in fles prikken. Gewoon met een mes.
Wij doen om 17.30 warme hap en een half uur later (om 18 uur) de laatste fles. Om 18.30 uur ligt ze te tukken tot 's morgens 7 uur.

Gewoon een paar keer proberen om haar er aan te laten wennen?
quote:Naski schreef op 16 december 2011 @ 16:52:

Wij doen om 17.30 warme hap en een half uur later (om 18 uur) de laatste fles. Om 18.30 uur ligt ze te tukken tot 's morgens 7 uur.

Gewoon een paar keer proberen om haar er aan te laten wennen?

Honger hebben is niet iets waar je een kind aan kunt laten wennen. Klinkt heel leuk met die leeftijd om 18.00 een fles en dan tot de volgende dag naar bed, maar wij hebben zulke hongerige kinderen (bovendien wat lengte betreft 2 lijnen boven gemiddelde, dus ook gewoon meer energie nodig) die trokken dat echt niet. En dat zal ik ook nooit van hun verwachten. Als ik zelf wakker wordt van de honger of dorst ga ik er ook uit om wat te drinken of een boterhammetje te eten, dus waarom zou ik dan van hen verwachten dat ze blijven slapen.

(Word af en toe een beetje moe van die moeders die vinden dat omdat hun kind wel van 18.00-7.00 op hun avondfles kunnen teren, dat alle andere kinderen dat dus ook zouden moeten kunnen, en dat het dus gewoon een kwestie van er aan laten wennen is)
Nou Gizz, wat een zure opmerking die je dan (heel volwassen) doorstreept alsof je het zogenaamd niet zegt. Zeg het dan gewoon, dat wil je toch?

Ik bedoelde tegen TO te zeggen dat je het gewoon een paar keer kunt proberen. Misschien werkt het. Bij ons werkte het wel, maar dat weet je pas als je het probeert. Ik zeg verder helemaal niks over dat haar kind dat zou moeten kunnen of iets in die richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven