Aankomen zwangerschap
donderdag 27 november 2008 om 09:51
quote:sunlight schreef op 26 november 2008 @ 17:20:
[...]
dan ben ik zeker de uitzondering op de regel.
Ik krijg mijn broeken al niet meer dicht als ik nog niet eens een test heb gedaan. Alledrie de keren dat ik zwanger was, wist ik daardoor al dat ik zwanger was. Bij mijn miskraam bij 7 weken was ik al vijf kilo aangekomen.
Dat ligt dus echt niet altijd aan het eetpatroon en je kunt het ook niet voorkomen met een eetpatroon.Sunlight, je bevestigt mijn stelling alleen maar! Want je doet niets geks, dus de kilo's gaan er ook wel weer af. Het zijn de hormonen die het hem doen
[...]
dan ben ik zeker de uitzondering op de regel.
Ik krijg mijn broeken al niet meer dicht als ik nog niet eens een test heb gedaan. Alledrie de keren dat ik zwanger was, wist ik daardoor al dat ik zwanger was. Bij mijn miskraam bij 7 weken was ik al vijf kilo aangekomen.
Dat ligt dus echt niet altijd aan het eetpatroon en je kunt het ook niet voorkomen met een eetpatroon.Sunlight, je bevestigt mijn stelling alleen maar! Want je doet niets geks, dus de kilo's gaan er ook wel weer af. Het zijn de hormonen die het hem doen
donderdag 27 november 2008 om 10:32
quote:ikke2004 schreef op 21 november 2007 @ 12:54:
Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens de eerste drie maanden van jullie zwangerschap?
Ik ben nu in week 10 en al drie kilo.
Ik snoep niet en eet niet anders dan anders!@ikke2004: ik ben nu 13 weken en reeds 4 kilo bijgekomen. Ik snoep ook niet meer dan anders, maar merk wel dat ik 's avonds als eens wat meer gekookt eten zal eten.
Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens de eerste drie maanden van jullie zwangerschap?
Ik ben nu in week 10 en al drie kilo.
Ik snoep niet en eet niet anders dan anders!@ikke2004: ik ben nu 13 weken en reeds 4 kilo bijgekomen. Ik snoep ook niet meer dan anders, maar merk wel dat ik 's avonds als eens wat meer gekookt eten zal eten.
woensdag 16 december 2009 om 22:36
woensdag 16 december 2009 om 22:57
31 week nu en al 12 kilo aangekomen, en ik snap het ook niet, want sport meer (geen onregelmatig werk meer) dan voorheen en eet eigenlijk het zelfde. Hier ook al best vroeg dat het rond mijn heupen ging zitten, tja doe er weinig aan, heb geen zin om te gaan hongeren. Heb nooit een probleem met mijn gewicht gehad, dus ik ga er maar vanuit dat het na de bevalling er wel weer makkelijk af gaat....
donderdag 17 december 2009 om 08:20
Leuk om te zien hoezeer het altijd verschilt.... en het zegt niets.
Ikzelf nu 9 kg bij 38 weken. Mijn stiefzus kwam 3 zwangerschappen in telkens ruim 25-28 kg aan (bij een lengte van 1:59!), dit was er altijd na een paar weken weer helemaal af, mijn nichtje kwam in totaal 7 kg aan, en kwam er nogeens 2 bij na haar zwnagerschap.
Ik ben dan ook benieuwd .
Ikzelf nu 9 kg bij 38 weken. Mijn stiefzus kwam 3 zwangerschappen in telkens ruim 25-28 kg aan (bij een lengte van 1:59!), dit was er altijd na een paar weken weer helemaal af, mijn nichtje kwam in totaal 7 kg aan, en kwam er nogeens 2 bij na haar zwnagerschap.
Ik ben dan ook benieuwd .
Computer says nooooo
donderdag 17 december 2009 om 09:17
Ben 18 kilo aangekomen, hoewel je lang niet kon zien dat ik zwanger was, op het laatst was ik overal "dik". Zelfs mijn gezicht, voeten en handen. Maar was ook vocht want meeste was er snel weer af. Ik las net terug dat ik niet veel in kilo's aan kwam, maar wel in zicht, zeg maar op heupen en billen. Buik kwam pas na 30 weken. Maar in ziekenhuis vonden ze 18 kilo erg veel, maar dat vond ik raar want had niets extra's gegeten en het was er zo weer af. In het ziekenhuis vonden ze 12 kilo de max, zo ouderwets nog.
donderdag 17 december 2009 om 09:38
donderdag 17 december 2009 om 10:53
Nu bijna 35 weken en er zit al 20 kilo aan. Behalve mijn buik en billen zou ik echt niet weten waar al die 20 kilo's zitten dus ik maak me niet teveel zorgen. Na een week of 14 kwam ik wel echt een kilo per week aan terwijl ik echt niet heel veel meer ging eten ofzo.
Ben heel nieuwsgierig hoe het over een paar maanden zal zijn maar ook dat zie ik dan wel weer.
Ben heel nieuwsgierig hoe het over een paar maanden zal zijn maar ook dat zie ik dan wel weer.
donderdag 17 december 2009 om 12:25
Ben nu 10 weken en heb er 2 á 3 kilo bij gegeten, omdat eten het enige is dat een beetje helpt tegen de misselijkheid. (En omdat ik vreemd genoeg ondanks de misselijkheid toch meer honger heb dan normaal). Ik probeer het gezond te houden, eet vooral veel extra brood, maar dag en nacht eten ipv drie maaltijden, dat tikt toch aan natuurlijk.
Ik maak me er niet al te veel zorgen over, bij mijn vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde in het begin, maar ben ik in totaal maar een kleine 12 kg aangekomen die er al heel snel na de bevalling weer af waren. Sterker nog, ik ben na die zwangerschap uiteindelijk een kilo of 6 lichter geworden dan ik daarvoor was. (De borstvoeding zal daar wel aan meegeholpen hebben).
Maargoed, geen enkele zwangerschap is hetzelfde, ik hoop maar gewoon dat het ook nu weer meevalt uiteindelijk. (Ik hoor wel eens dat je bij een tweede zwangerschap meer kunt aankomen en dat het lastiger kwijt te raken is. Iemand ervaring? Is het waar, of een onzinverhaal?)
Ik maak me er niet al te veel zorgen over, bij mijn vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde in het begin, maar ben ik in totaal maar een kleine 12 kg aangekomen die er al heel snel na de bevalling weer af waren. Sterker nog, ik ben na die zwangerschap uiteindelijk een kilo of 6 lichter geworden dan ik daarvoor was. (De borstvoeding zal daar wel aan meegeholpen hebben).
Maargoed, geen enkele zwangerschap is hetzelfde, ik hoop maar gewoon dat het ook nu weer meevalt uiteindelijk. (Ik hoor wel eens dat je bij een tweede zwangerschap meer kunt aankomen en dat het lastiger kwijt te raken is. Iemand ervaring? Is het waar, of een onzinverhaal?)
donderdag 17 december 2009 om 13:16
Hier 14 kilo aangekomen (week 30), en er mag nog meer bij! Ben normaal een ieletje dat bijna niet aan kan komen en maakte me soms al zorgen over of mijn lijf een groeiend kind wel zou kunnen 'onderhouden'. Nou, prima dus. Lijkt me zelfs wel leuk om es 75 op de weegschaal te zien staan
(ja ik ben een vrouw en ja ik ben verder prima in orde )
(ja ik ben een vrouw en ja ik ben verder prima in orde )
donderdag 17 december 2009 om 13:24
Ik was bijna 35 kilo aangekomen. Maar het interesseerde me helemaal niks op dat moment. Ik at ook niet meer dan normaal ofzo, het bleef alleen ineens plakken zeg maar. Circa 9 maanden na de bevalling was ik weer terug op mijn oude gewicht, zonder ook maar te lijnen of wat dan ook. Het was bij mij echt een hormonaal ding. Ik moet nog steeds lachen als ik die zwangerschaps-foto's terug zie, ik had echt zo'n lekkere bolle toet.