Aankomen zwangerschap
donderdag 22 november 2007 om 16:47
Ik ben de eerste maanden van mijn zwangerschap ook best wel aangekomen. Maar er waren ook weken dat ik niet aankwam. Soms stond ik bij de verloskundige op de weegschaal en was is met een maand drie kilo aangekomen (kon wel huilen..hoe moest dat na de bevalling) en keer daarop helemaal niet. Laat je niet gek maken. Als je niet al te veel snoept (wat ik overigens wel deed..) schijnt alles er zo weer af te gaan. Ik ben nu 2 maanden geleden bevallen en zit op 1 kilo na weer op mijn oude gewicht. En doe er echt niets aan. Was in totaal 13 kilo aangekomen.
dinsdag 25 november 2008 om 10:55
22 kilo aangekomen
Voor de zwangerschap 68 kilo, aan het eind 90 kilo
Zoon is inmiddels 8 maanden en ik weeg nu 75....
Grootste deel was vocht, 12 kilo was ik in eerste weken na bevalling al snel kwijt. Daarna geleidelijk nog wat kilootjes, maar die resterende 7 kilo is toch echt geen vocht, aiaiai.....
Voor de zwangerschap 68 kilo, aan het eind 90 kilo
Zoon is inmiddels 8 maanden en ik weeg nu 75....
Grootste deel was vocht, 12 kilo was ik in eerste weken na bevalling al snel kwijt. Daarna geleidelijk nog wat kilootjes, maar die resterende 7 kilo is toch echt geen vocht, aiaiai.....
dinsdag 25 november 2008 om 12:37
Was ook heel bang veel aan te komen. Heb ik nogal aanleg voor namelijk. Maar niet dus. Vorige controle was 3 weken geleden en toen was ik zo'n 17 weken. Toen 1.8 kg aangekomen. Volgende week weer controle. Ben benieuwd.
Eet trouwens heel normaal en heb totaal geen gekke snoepmomenten gehad en niet zo misselijk geweest dat ik moest overgeven.
Eet trouwens heel normaal en heb totaal geen gekke snoepmomenten gehad en niet zo misselijk geweest dat ik moest overgeven.
dinsdag 25 november 2008 om 14:12
Eerste 13 weken ben ik 2 kilo aangekomen. Ik ben nu ruim 29 weken en ben in totaal 4,5 kilo aangekomen. Nu was ik voor de zwangerschap 10 kilo te zwaar, dus ik had wel wat reserves .
Ik moet hier overigens wel moeite voor doen. Ik let echt op wat ik eet. Ik snoep wel, maar met veel meer mate dan voorheen.
Ik hoop met dit tempo in totaal maar 7 a 8 kilo aan te komen, maar ik heb nog dik 10 weken te gaan en misschien komt het er de laatste weken wel aanvliegen....
Ik moet hier overigens wel moeite voor doen. Ik let echt op wat ik eet. Ik snoep wel, maar met veel meer mate dan voorheen.
Ik hoop met dit tempo in totaal maar 7 a 8 kilo aan te komen, maar ik heb nog dik 10 weken te gaan en misschien komt het er de laatste weken wel aanvliegen....
dinsdag 25 november 2008 om 20:24
Ik ben in totaal 25 kilo aangekomen en heb niks raars gedaan. Geen rare eetgewoontes of rare snoep/snack aanvallen. Na de bevalling was er 10 kilo meteen af maar de overige gingen er helaas niet af met BV. Dus staar je niet blind op het feit dat het er wel even makkelijk af gaat als je BV geeft. Ik ken legio mensen waar dat niet het geval is.
In de eerste 12 weken was ik 5 kilo zwaarder de rest kwam geleidelijk. Nu zitten er nog steeds 8 a 9 kilo te veel en voor die kiloos die ik wel afgevallen ben heb ik dus heeeeeeel veel moeite moeten doen. Echt niet normaal hoeveel moeite. Zwaar frustrerend dus.
Lijnen is nu helemaal niet goed en moet je zeker niet doen en vlgens mij zijn 3 kilo in 10 weken helemaal niet raar.
En doggie ik vind dat jij een beetje overdrijft met je 2,5 kilo en dan gaat zeggen dat ze helaas op je dijen enzo zitten. Sjees zeg doe normaal, 2,5 kilo is echt niks. Ik denk niet dat iemand dat ziet. Als je zwanger bent kom je aan en wordt je dikker, so be it, wees blij dat het bij jou nog maar 2,5 kilo is..
In de eerste 12 weken was ik 5 kilo zwaarder de rest kwam geleidelijk. Nu zitten er nog steeds 8 a 9 kilo te veel en voor die kiloos die ik wel afgevallen ben heb ik dus heeeeeeel veel moeite moeten doen. Echt niet normaal hoeveel moeite. Zwaar frustrerend dus.
Lijnen is nu helemaal niet goed en moet je zeker niet doen en vlgens mij zijn 3 kilo in 10 weken helemaal niet raar.
En doggie ik vind dat jij een beetje overdrijft met je 2,5 kilo en dan gaat zeggen dat ze helaas op je dijen enzo zitten. Sjees zeg doe normaal, 2,5 kilo is echt niks. Ik denk niet dat iemand dat ziet. Als je zwanger bent kom je aan en wordt je dikker, so be it, wees blij dat het bij jou nog maar 2,5 kilo is..
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
dinsdag 25 november 2008 om 21:17
Hoi TO!
Maakt het echt uit hoeveel je bent aangekomen.... Het gaat er toch om dat je in verwachting bent en dat je kindje gezond ter wereld mag komen! Ik kwam helaas maar 4 kg aan ( ja ook al de eerste 10 weken ) en daarna niet meer.....dit was dan ook heel slecht nieuws.
Ik zou er alles voor geven om super dik te worden en een gezond kindje op de wereld te zetten.....
Dit is niet aanvallend bedoelt hoor maar ik ben benieuwd waarom je je hier mee bezig houdt...?
Maakt het echt uit hoeveel je bent aangekomen.... Het gaat er toch om dat je in verwachting bent en dat je kindje gezond ter wereld mag komen! Ik kwam helaas maar 4 kg aan ( ja ook al de eerste 10 weken ) en daarna niet meer.....dit was dan ook heel slecht nieuws.
Ik zou er alles voor geven om super dik te worden en een gezond kindje op de wereld te zetten.....
Dit is niet aanvallend bedoelt hoor maar ik ben benieuwd waarom je je hier mee bezig houdt...?
woensdag 26 november 2008 om 08:28
quote:pammi schreef op 25 november 2008 @ 21:17:
Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat je een gezond kind ter wereld zet, maar zo kun je wel alles kapot relativeren en afserveren als onbelangrijk.
Ik let erg op mijn gewicht omdat ik geen zin heb superdik uit mijn zwangerschap te komen. Daar ben ik domweg -en misschien wel heel oppervlakkig- te ijdel voor. Dus als ik het kan voorkomen door op mijn eten te letten: graag,
Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat je een gezond kind ter wereld zet, maar zo kun je wel alles kapot relativeren en afserveren als onbelangrijk.
Ik let erg op mijn gewicht omdat ik geen zin heb superdik uit mijn zwangerschap te komen. Daar ben ik domweg -en misschien wel heel oppervlakkig- te ijdel voor. Dus als ik het kan voorkomen door op mijn eten te letten: graag,
woensdag 26 november 2008 om 11:10
Ik ben ruim 16 weken en nu 3,5 kg aangekomen. Ben 1.62m woog 58 kg en nu dus 61.5. Let er ook wel een beetje op. Maar uiteraard is het meest belangrijk dat het kindje het goed doet. Dat vind ik vaak wel spannend, soms komt er een halve kilo aan en een paar dagen later is ie er weer af. Kan ook door mijn spastische darm komen denk.
Hey Doggie75, jij ook hier, ha ha. Gezellig. Rijd je nog paard?
Hey Doggie75, jij ook hier, ha ha. Gezellig. Rijd je nog paard?
woensdag 26 november 2008 om 11:45
quote:Chica34 schreef op 25 november 2008 @ 20:24:
I
Pardon?????
Ik ben smal gebouwd en het enige wat ik nu te horen krijg is :
"zo dat is lekker op je heupen en billen gaan zitten he?"
Wie ben jij om zo over mij te oordelen zeg? Misschien lijkt het meer maar de weegschaal zegt echt 2,5 kilo erbij. Ik weet ook wel dat ik dikker word en dat vind ik echt niet erg, ik bedoelde alleen dat het dus nog niet op mijn buik zit, maar alleen er omheen. Get a life!
I
Pardon?????
Wie ben jij om zo over mij te oordelen zeg? Misschien lijkt het meer maar de weegschaal zegt echt 2,5 kilo erbij. Ik weet ook wel dat ik dikker word en dat vind ik echt niet erg, ik bedoelde alleen dat het dus nog niet op mijn buik zit, maar alleen er omheen. Get a life!
woensdag 26 november 2008 om 11:46
woensdag 26 november 2008 om 14:51
quote:doggie75 schreef op 26 november 2008 @ 11:45:
[...]
Pardon?????
Zo zit je nog lekker onder de hormonen? Mijn god zeg wat een felle reactie. Pijnlijke plek geraakt?
Ik zei dat je niet zo moet overdrijven eb dat 2,5 kilo niks is en je daar zeker ook niet over mag gaan lopen zeuren. En ik vind dat je dat nu wel doet. Het maakt niet uit of je smal bent of niet 2,5 kilo is peanuts waar die ook zit dus get a life yourself en doe normaal.
[...]
Pardon?????
Zo zit je nog lekker onder de hormonen? Mijn god zeg wat een felle reactie. Pijnlijke plek geraakt?
Ik zei dat je niet zo moet overdrijven eb dat 2,5 kilo niks is en je daar zeker ook niet over mag gaan lopen zeuren. En ik vind dat je dat nu wel doet. Het maakt niet uit of je smal bent of niet 2,5 kilo is peanuts waar die ook zit dus get a life yourself en doe normaal.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
woensdag 26 november 2008 om 14:53
quote:Chica34 schreef op 26 november 2008 @ 14:51:
[...]
[...]
woensdag 26 november 2008 om 15:10
Hier een kilo of vier aangekomen in de eerste 3 maanden. En in totaal zo'n 22 kilo. Ik vond het heel vervelend dat de verloskundige op een gegeven moment tegen me begon te zeuren. Of ik nu soms heel veel snoepte en snackte. Dat ik toch wel wist dat het er na de zwangerschap allemaal weer af moest. Vooral omdat ik dus helemaal niet veel snackte of snoepte vond ik dat echt irritant. Ik snap die bezorgdheid natuurlijk wel als het ongezond is voor je kind, maar vind dat zij er niets mee te maken heeft met hoe die kilo's er na de bevalling weer af gaan.
Na de bevalling was er gelijk alweer 8 kilo af en de rest was er na een maand of drie ook allemaal af. Bij een eventuele volgende ga ik me dus echt niet meer druk laten maken als er een hoop kilo's bijkomen. Weet niet of het een optie is, maar misschien stel ik dan wel voor om me gewoon niet meer te laten wegen.
Na de bevalling was er gelijk alweer 8 kilo af en de rest was er na een maand of drie ook allemaal af. Bij een eventuele volgende ga ik me dus echt niet meer druk laten maken als er een hoop kilo's bijkomen. Weet niet of het een optie is, maar misschien stel ik dan wel voor om me gewoon niet meer te laten wegen.
woensdag 26 november 2008 om 15:34
Ik denk dat ik op een kilootje a 28 zit nu, en ben nu 35 weken.
Ik weeg niet, dus het is een gok. De dag voor ik ingeleid word ga ik me wel wegen. Ik geloof niet dat ik er per saldo nou blij van word om te weten wat ik momentee weeg.
Maar goed, rond de 28 is altijd nog 15 kilo minder dan bij mijn vorige.
En die kilo's heb ik er ook weer af gekregen binnen een redelijke termijn, dus ik ga er vanuit dat ik t wel binnen een half jaar eraf heb.
Ik weeg niet, dus het is een gok. De dag voor ik ingeleid word ga ik me wel wegen. Ik geloof niet dat ik er per saldo nou blij van word om te weten wat ik momentee weeg.
Maar goed, rond de 28 is altijd nog 15 kilo minder dan bij mijn vorige.
En die kilo's heb ik er ook weer af gekregen binnen een redelijke termijn, dus ik ga er vanuit dat ik t wel binnen een half jaar eraf heb.
woensdag 26 november 2008 om 15:41
Hihihi, wat een lekkere discussies zijn dat toch! vrouwen en gewicht!! Laten we dat toch eens afleren. Je bent zwanger en je komt aan. Klaar! Niets meer en niets minder. En ja, de een komt heel weinig aan, de ander heel veel. Het zegt helemaal niets. Ik ben vorig jaar 28 november bevallen, was toen 16 kilo aangekomen. En met de kerst had ik al mijn mooi getailleerde kerstkleren aan en was alles er al af (op een nog wat loszittende buik na). Echt, je kunt er niets van zeggen. Zolang je gewoon normaal eet, komt er niets teveel aan. Alles wat je snackt blijft hangen. Net als in de normale wereld......
woensdag 26 november 2008 om 17:20
quote:origineel schreef op 26 november 2008 @ 15:41:
Zolang je gewoon normaal eet, komt er niets teveel aan. Alles wat je snackt blijft hangen. Net als in de normale wereld......
dan ben ik zeker de uitzondering op de regel.
Ik krijg mijn broeken al niet meer dicht als ik nog niet eens een test heb gedaan. Alledrie de keren dat ik zwanger was, wist ik daardoor al dat ik zwanger was. Bij mijn miskraam bij 7 weken was ik al vijf kilo aangekomen.
Dat ligt dus echt niet altijd aan het eetpatroon en je kunt het ook niet voorkomen met een eetpatroon.
Zolang je gewoon normaal eet, komt er niets teveel aan. Alles wat je snackt blijft hangen. Net als in de normale wereld......
dan ben ik zeker de uitzondering op de regel.
Ik krijg mijn broeken al niet meer dicht als ik nog niet eens een test heb gedaan. Alledrie de keren dat ik zwanger was, wist ik daardoor al dat ik zwanger was. Bij mijn miskraam bij 7 weken was ik al vijf kilo aangekomen.
Dat ligt dus echt niet altijd aan het eetpatroon en je kunt het ook niet voorkomen met een eetpatroon.
woensdag 26 november 2008 om 17:26
Van mijn eerste kind (dochter 2) was ik op week tien ook 3 kilo zwaarder. De dokter zei dat een kilo per maand netjes is...
Nu ben ik 13 weken zwanger en nog niks aangekomen, maar ben de eerste weken van deze zwangerschap wel misselijk geweest en dat had ik de eerste zwangerschap niet..heel verschillend dus.
Nu ben ik 13 weken zwanger en nog niks aangekomen, maar ben de eerste weken van deze zwangerschap wel misselijk geweest en dat had ik de eerste zwangerschap niet..heel verschillend dus.
woensdag 26 november 2008 om 17:31
Ik ben vandaag precies 6 maanden zwanger en ben tot nu toe bijna 7 kilo bijgekomen. Ik ben niet ziek geweest en ben ook niet meer gaan eten of snoepen. Af en toe wel een keer een extra frietje gaan halen omdat ik daar echt zin in had, maar verder niks.
Ik hoop wel dat ik na m'n zwangerschap meer kilo's kwijtraak dan dat ik ben bijgekomen. Door het slikken en spuiten van hormonen ben ik ruim 5 kilo bijgekomen en die wil ook nog graag kwijt, maar eerst maar zorgen dat ons kindje gezond en wel geboren wordt, daarna zien we wel weer......
Voor iedereen is het anders en ze spreken ook altijd over gemiddelde.
Ik hoop wel dat ik na m'n zwangerschap meer kilo's kwijtraak dan dat ik ben bijgekomen. Door het slikken en spuiten van hormonen ben ik ruim 5 kilo bijgekomen en die wil ook nog graag kwijt, maar eerst maar zorgen dat ons kindje gezond en wel geboren wordt, daarna zien we wel weer......
Voor iedereen is het anders en ze spreken ook altijd over gemiddelde.
woensdag 26 november 2008 om 21:16
Ik ben met 39 weken nu, inmiddels 21 kilo aangekomen.
En was voor ik zwanger werd was ik toch ook een vijftal kilo te zwaar.
65 kilo bij 1m64. En nu dus 86 kilo. En ja ik heb toch wat extra gesnackt en gesnoept maar dat kan je ook zien ter compensatie van de wijntjes die ik nu laat staan
Hoor van mijn omgeving heel de tijd "oh zoveel ben je toch niet aangekomen, alleen op je buik". Denk dan zelf nou die 21 kilo kunnen heus niet alleen op mijn buik zitten.
En we zullen wel zien hoe vlot ze er weer af gaan. Time will tell.
Belangrijkste is nu eerst een gezond beebje op de wereld zetten.
En was voor ik zwanger werd was ik toch ook een vijftal kilo te zwaar.
65 kilo bij 1m64. En nu dus 86 kilo. En ja ik heb toch wat extra gesnackt en gesnoept maar dat kan je ook zien ter compensatie van de wijntjes die ik nu laat staan
Hoor van mijn omgeving heel de tijd "oh zoveel ben je toch niet aangekomen, alleen op je buik". Denk dan zelf nou die 21 kilo kunnen heus niet alleen op mijn buik zitten.
En we zullen wel zien hoe vlot ze er weer af gaan. Time will tell.
Belangrijkste is nu eerst een gezond beebje op de wereld zetten.